ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/12210/20
У Х В А Л А
з питань заміни сторони виконавчого провадження
27 квітня 2022 року м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого-судді Коморного О.І., розглянув в порядку письмового провадження заяву про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі за позовом ОСОБА_1 про визнання протиправними дій Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації та зобов`язання вчинити дії, -
встановив :
В провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала на розгляді адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 про визнання протиправними дій Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації та зобов`язання вчинити дії.
Представник Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління юстиції Міністерства юстиції України (м. Львів) звернулася до суду із заявою, в якій просить замінити боржника у виконавчому проваджені № 66184452 з Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації Львівської області на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Червоноградської районної державної адміністрації Львівської області (ЄДРПОУ 44275592, м. Сокаль, вул. Героїв УПА, 11).
Керуючись приписами частини третьої статті 194, частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе провести розгляд заяви у порядку письмового провадження.
Відповідно до статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи, суд який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Частиною 5 статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.
Отже, необхідною умовою для заміни сторони у виконавчому провадженні є її заміна саме правонаступником.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2021 року адміністративний позов задоволено частково.
Судом встановлено, що Львівським окружним адміністративним судом 15.07.2021 видано виконавчий лист № 380/12210/20, де боржником вказано Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації Львівської області вул. Героїв УПА, 11, м. Сокаль, Львівська область, 80001 (ЄДРПОУ: 03194364).
Старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління юстиції Міністерства юстиції України (м. Львів) відкрито виконавче провадження постановою від 26.07.2021 ВП №66184452, вказано боржником Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації Львівської області вул. Героїв УПА, 11, м. Сокаль, Львівська область, 80001 (ЄДРПОУ: 03194364).
Суд встановив, що відповідно до розпорядження голови Сокальської районної державної адміністрації №1 від 12.01.2021 «Про реорганізацію структурних підрозділів Сокальської районної державної адміністрації», реорганізовано структурні підрозділи Сокальської районної державної адміністрації Львівської області із статусом юридичної особи публічного права, серед інших, Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації Львівської області, шляхом приєднання до Червоноградської районної адміністрації Львівської області.
Відповідно до Положення про Управління соціального захисту населення Червоноградської районної державної адміністрації Львівської області (далі - управління), затв. розпорядженням голови райдержадміністрації №6 від 06.04.2021 управління утворюється головою Червоноградської районної державної адміністрації Львівської області, входить до складу Червоноградської районної державної адміністрації Львівської області (п.1 Положення). Відповідно до п. 4 Положення основним завданням управління є призначення та виплата соціальної допомоги, адресної грошової допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат […].
Відповідно до інформації, внесеної 21.01.2021 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації Львівської області перебуває в стані припинення в результаті його реорганізації. Зазначене управління реорганізовується шляхом приєднання до Управління соціального захисту населення Червоноградської районної державної адміністрації Львівської області, яке є правонаступником майна, всіх прав та обов`язків.
За висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 16.06.2020 у справі №910/5953/17, якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями. При цьому Велика Палати Верховного Суду в зазначеній постанові визнала помилковим висновок попередніх інстанцій про те, що правонаступництво не відбулось за відсутності в Реєстрі запису про припинення юридичної особи, яка реорганізовувалась шляхом злиття.
У постанові від 04.11.2020 р. у справі № 922/817/18 Верховний Суд зробив наступні висновки: «Зважаючи на викладене та те, що положеннями статей 104, 107 Цивільного кодексу України не визначений момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється у зв`язку з реорганізацією, Суд вважає, що такий момент не може пов`язуватися з внесенням запису до державного реєстру про припинення реорганізованої юридичної особи. Зазначене кореспондується з висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 14.09.2020 у справі №296/443/16-ц. З огляду на таке Суд вважає передчасним висновок судів першої та апеляційної інстанцій про відсутність підстав для задоволення Заяви через те. що на момент її розгляду Відповідач перебуває в стані припинення, включений до Реєстру, державна реєстрація його не припинена. Адже відсутність в Реєстрі запису про припинення Відповідача внаслідок реорганізації не є достатньою підставою для висновку про ненастання правонаступництва Управління щодо прав і обов`язків Відповідача в спірних у справі правовідносинах. Для з`ясування таких обставин та вирішення питань щодо можливості процесуального правонаступництва суд в кожному конкретному випадку має аналізувати фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права, зокрема відомості первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення. перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника.».
Таким чином, наявні підстави для заміни боржника у виконавчому провадженні ВП №66184452 з Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації Львівської області на Управління соціального захисту населення Червоноградської районної державної адміністрації Львівської області (процесуальне правонаступництво) (код ЄДРПОУ 44275592).
Згідно з ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України та ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням (заявою) державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з ч. 4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Підставою для вибуття сторони виконавчого провадження є припинення (ліквідація чи реорганізація) юридичної особи. Перехід окремого суб`єктивного права та обов`язку від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, згідно цивільного законодавства також є правонаступництвом.
За таких обставин, враховуючи приписи ст. 379 КАС України, суд вважає за необхідне замінити сторону у виконавчому провадженні по виконанню виконавчого листа №380/12210/20, який виданий 15.07.2021.
Керуючись статтями 243, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Заяву представника Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління юстиції Міністерства юстиції України (м. Львів) - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні ВП№66184452 по виконанню виконавчого листа №380/12210/20 виданого 15.07.2021 Львівським окружним адміністративним судом, з Управління соціального захисту населення Сокальської районної державної адміністрації Львівської області (ЄДРПОУ 03194401) на Управління соціального захисту населення Червоноградської районної державної адміністрації Львівської області (код ЄДРПОУ 44275592 Львівська область, м. Сокаль, вул. Героїв УПА 11).
Згідно з ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Ухвала суду набирає законної сили у порядку та строки згідно ст. 256 КАС України.
Повний текст ухвали складений 27.04.2022.
СуддяКоморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104091955 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні