Ухвала
від 28.04.2022 по справі 542/352/22
НОВОСАНЖАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Справа № 542/352/22

Провадження № 1-кс/542/82/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 квітня 2022 року смт Нові Санжари

Слідчий суддя Новосанжарського районного суду Полтавської області

ОСОБА_1 ,

за участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у судовому засіданні в залі суду в смт Нові Санжари матеріали клопотання слідчого СВ відділення поліції № 3 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погодженого начальником Новосанжарського відділу Решетилівської окружної прокуратури Полтавської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022172070000015 від 21.02.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 366 КК України,

В С Т А Н О В И В:

26 квітня 2022 року слідчий СВ відділення поліції № 3 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області лейтенант поліції ОСОБА_3 звернулась до суду з клопотанням, погодженим начальником Новосанжарського відділу Решетилівської окружної прокуратури Полтавської області ОСОБА_4 , в якому просила надати тимчасовий доступ їй, слідчому СВ відділення поліції № 3 Полтавського РУПГУНП вПолтавській області ОСОБА_3 ,до оригіналів документів з їх вилученням, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), а саме до:

- заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про земельні ділянки з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, з 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- документації із землеустрою та оцінки земель, інші документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру земельних ділянок з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- документації із землеустрою та оцінки земель, інші документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру в електронній формі щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- електронних документів, що містять відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- документів, які підтверджують повноваження діяти від імені заявника, у разі наявності та у разі подання заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру уповноваженою заявником особою про земельні ділянки з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначив наступне.

У провадженні СВ відділення поліції №3 Полтавського РУП ГУ НП в Полтавській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42022172070000015 від 21.02.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 366 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на підставі договорів оренди від 14.08.2020 у користуванні ПП « ОСОБА_5 » передані земельні ділянки площею 44,9758 га (пасовища) з кадастровим номером 5323485000:00:002:0017, площею 127,7975 га (сіножаті) з кадастровим номером 5323485000:00:002:0040, площею 112,8779 га (сіножаті) з кадастровим номером 5323485000:00:002:0015, площею 106.5481 га (сіножаті) з кадастровим номером 5323485000:00:002:0036, які розташовані на території Новосанжарської селищної ради Полтавського району Полтавської області.

З відомостей Державного земельного кадастру від 10.01.2022 вбачається, що вказані земельні ділянки мають склад угідь - сіножаті та рілля. Таким чином, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 внесені неправдиві відомості до Державного земельного кадастру про вказані земельні ділянки.

Відповідно до договору оренди землі від 14 серпня 2020 року, орендодавець - ІНФОРМАЦІЯ_2 - передав орендарю - Приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 5323485000:00:002:0015, площею 112, 8779 га, в тому числі 112, 8779 га - сіножаті. Поряд з цим, згідно з Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000017252022 від 10.01.2022 складом угідь земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0015, площею 112, 8779 га, є рілля та сіножаті, з яких рілля - 105.2856 га та сіножаті - 7, 5923 га.

Відповідно до договору оренди землі від 14 серпня 2020 року, орендодавець - ІНФОРМАЦІЯ_4 - передав орендарю - Приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, в тому числі 106,5481 га - сіножаті. Однак, згідно з Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000017422022 від 10.01.2022 складом угідь земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, є рілля та сіножаті, з яких рілля - 89,5717 га та сіножаті - 16,9764 га.

Відповідно до договору оренди землі від 14 серпня 2020 року, орендодавець - ІНФОРМАЦІЯ_4 - передав орендарю - Приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, а тому числі 127,7975 га - сіножаті. Проте, згідно з Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000017602022 від 10.01.2022 складом угідь земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, є рілля та сіножаті, з яких рілля - 122,1200 га та сіножаті - 5,6775 га.

Відповідно до договору оренди землі від 14 серпня 2020 року, орендодавець - ІНФОРМАЦІЯ_4 - передав орендарю - Приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га, в тому числі 44,9758 га - пасовища. Але, згідно з Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000017352022 від 10.01.2022 складом угідь земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га, є рілля та пасовища, з яких рілля - 41,9521 га та пасовища - 3,0237 га.

З метою перевірки наведеного факту щодо можливого внесення неправдивих відомостей до Державного земельного кадастру про вказані земельні ділянки службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 виникла необхідність в отриманні оригіналів документів, які стали підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру уповноваженими особами.

Відповідно до Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» від 17.10.2012 №1051, передбачений перелік документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та порядок, а саме:

- заява про внесення відомостей до Державного земельного кадастру за визначеною формою згідно з додатком 12 Порядку ведення Державного земельного кадастру;

- документація із землеустрою та оцінки земель, інші документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

- документація із землеустрою та оцінки земель, інші документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, в електронній формі відповідно до вимог Закону України «Про землеустрій»;

- електронний документ, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру, відповідно до вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр»;

- документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою).

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-000017252022 від 10.01.2022, документацією із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель від 10.09.2018, здійснена Приватним підприємством « ОСОБА_6 », виконавцем якого є ОСОБА_7 .

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-000017422022 від 10.01.2022, документацією із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель від 10.09.2018, здійснена Приватним підприємством « ОСОБА_6 », виконавцем якого є ОСОБА_7 .

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-000017602022 від 10.01.2022, документацією із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель від 10.09.2018, здійснена Приватним підприємством « ОСОБА_6 », виконавцем якого є ОСОБА_8 .

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-000017352022 від 10.01.2022, документацією із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га, є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель від 10.09.2018, здійснена Приватним підприємством « ОСОБА_6 », виконавцем якого є ОСОБА_8 .

Відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», відомості про угіддя земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою, а саме: проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.

Згідно зі статтею 52 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, розробляються за заявою землевласників або землекористувачів з метою організації сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення сільськогосподарського виробництва, раціонального використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і покращання природних ландшафтів.

Відповідно до пункту 8 частини 3 статті 186 Земельного кодексу України, проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, затверджуються їх замовниками.

В листі ІНФОРМАЦІЯ_5 № 1211/0313 від 20.04.2022 вказано, що ІНФОРМАЦІЯ_6 не замовляла проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь на вищевказані земельні ділянки. Якщо ПП « ОСОБА_5 », виготовила вищевказані проекти, то повинна була звернутися до державного кадастрового реєстратора та внести зміни в базу Державного земельного кадастру.

З метою встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення та з`ясування відомостей, які стали підставою для внесення неправдивих даних до Державного земельного кадастру про вказані земельні ділянки, встановлення повного кола причетних до вчинення кримінального правопорушення осіб, усунення протиріч під час досудового розслідування та перевірки дійсності встановлених обставин, а також з метою запобіганню умисного знищення та внесення змін до офіційних документів, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу з можливістю вилучення копій та оригіналів документів, зазначених у клопотанні слідчого.

Вилучення оригіналів вказаних документів є необхідним для досягнення мети тимчасового доступу, оскільки для встановлення осіб, причетних до перевірки відповідності проектів землеустрою вимогам чинного законодавства, складання відповідних висновків, що стали підставою для прийняття рішень, існує потреба в проведенні почеркознавчих експертиз, проведення яких неможливе без надання оригіналів документів в розпорядження експерта.

В судове засідання слідчий не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, клопотання підтримав.

Особа, у володінні якої знаходяться документи, з клопотанням про тимчасовий доступ до яких звернувся слідчий, - ІНФОРМАЦІЯ_7 - в судове засідання не забезпечила явку свого уповноваженого представника, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлялась належним чином.

За приписами частини 4 статті 163 КПК України, неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.

Відповідно до частини 4 статті 107 КПК України, фіксування судового засідання технічним засобом не здійснювалось.

Згідно з пунктом 5 частини 2 статті 131 КПК України, заходом забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до вимог статті 159КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити виїмку).

Згідно зі статтею 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Згідно з частиною 5 статті 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчим суддею встановлено, що зазначена інформація, яка відповідно до статті 99КПК України є документами, перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

З матеріалів клопотання вбачається, що слідчим встановлена наявність розбіжностей між видами угідь, які надавались ІНФОРМАЦІЯ_8 в оренду ПП « ОСОБА_5 », та видами угідь цих же земельних ділянок, відомості про які внесені в ІНФОРМАЦІЯ_9 .

З огляду на викладене, документи, до яких просить надати тимчасовий доступ слідчий, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у цьому кримінальному провадженні, зокрема, встановлення ймовірного кола осіб, причетних до внесення в Державний земельний кадастр недостовірних відомостей.

Іншим способом отримати вказану інформацію неможливо, тому є обґрунтованим клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених документів.

Одним із завдань кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, а до повноважень слідчого судді належить здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

В даному випадку слідчим доведено, що обставини справи виправдовують надання тимчасового доступу до зазначених слідчим у клопотанні документів.

Відповідно до вищевикладеного, а також характеру та тяжкості злочину, слідчим доведено необхідність втручання та пропорційність меті такого втручання.

Вилучення оригіналів вказаних документів є необхідним для досягнення мети тимчасового доступу, оскільки для встановлення осіб, причетних до перевірки відповідності проектів землеустрою вимогам чинного законодавства, складання відповідних висновків, що стали підставою для прийняття рішень, існує потреба в проведенні почеркознавчих експертиз, проведення яких неможливе без надання оригіналів документів в розпорядження експерта.

Вивчивши матеріали кримінального провадження, слідчий суддя дійшов до висновку про наявність в матеріалах кримінального провадження достатніх даних, які дають підстави вважати, що інформація, відносно якої вирішується питання про тимчасовий доступ, містить дані, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можливість її як доказів у кримінальному провадженні та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

Особа, зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів, як володілець речей або документів, зобов`язана згідно з частиною 1 статті 165 КПК України надати тимчасовий доступ до визначених в ухвалі речей або документів особі, вказаній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду.

З огляду на характер та обсяг дії, яка підлягає виконанню, вважається достатнім час на її вчинення протягом 30 днів.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 159, 162-166, 309, 369-372 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого СВ відділення поліції № 3 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене начальником Новосанжарського відділу Решетилівської окружної прокуратури Полтавської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати слідчомуСВ відділенняполіції №3Полтавського РУПГУНП вПолтавській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до оригіналів документів з правом їх вилучення, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), а саме до:

- заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про земельні ділянки з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, з 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- документації із землеустрою та оцінки земель, інші документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру земельних ділянок з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- документації із землеустрою та оцінки земель, інші документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру в електронній формі щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- електронних документів, що містять відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га;

- документів, які підтверджують повноваження діяти від імені заявника, у разі наявності та у разі подання заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру уповноваженою заявником особою про земельні ділянки з кадастровими номерами 5323485000:00:002:0015, площею 112,8779 га, 5323485000:00:002:0036, площею 106,5481 га, 5323485000:00:002:0040, площею 127,7975 га, 5323485000:00:002:0017, площею 44,9758 га.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого, в провадженні якого знаходиться кримінальне провадження.

Строк дії ухвали встановити до 28 травня 2022 року.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл про проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукування та вилучення зазначених документів.

Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду, передбачена відповідальність за статтею 382 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_9

СудНовосанжарський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення28.04.2022
Оприлюднено17.05.2024
Номер документу104101149
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —542/352/22

Ухвала від 17.11.2022

Кримінальне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Шарова-Айдаєва О. О.

Ухвала від 28.04.2022

Кримінальне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Шарова-Айдаєва О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні