Постанова
від 15.10.2007 по справі ас 9/153-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС 9/153-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.10.07           Справа №АС 9/153-07.

За позовом: Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Суми

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю « Недригайлів будмонтаж»

Про стягнення: 1810 грн. 50 коп.

Суддя                                             М.С. Лущик 

Представники:

Від   позивача:     Груздо Т.С.

Від відповідача :  Винник О.М.

Представники сторін заявили клопотання про недоцільність здійснення фіксації судового процесу технічними засобами, тому відповідно до Розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, хід судового засідання фіксується у протоколі судового засідання.

 В судовому засіданні 16.04.07року  оголошувалась перерва до 09 год. 50 хв. 19.04.2007 року.

В судовому засіданні  04.06.2007 року оголошувалась перерва до 09.год. 50 хв. 11.06.2007 року.

В судовому засіданні 11.06.2007 року оголошувалась перерва до 09 год. 50 хв. 18.06.2007 року.

Суть спору:  Позивач просить стягнути з відповідача 1810 грн. 50 коп. адміністративно – господарських  санкцій за не виконання нормативу робочих місць  для працевлаштування інвалідів в 2005 році відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Відповідач у відзиві на позовну заяву просить відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог посилаючись на те, що відповідно до статистичної звітності за 2005 рік (ф. 10-ПІ), то в рядку 510 стоїть середньооблікова чисельність штатних працівників складає 4 чоловіки

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню  повністю, виходячи з наступного:

Ст. 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" №875-ХІІ від 21.03.1991 р. зі змінами та доповненнями (далі Закон) передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові і соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.

Згідно ч. 5 ст. 20 Закону, фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів, надання позик на створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, забезпечення інвалідів технічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюються Фондом соціального захисту інвалідів.

Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом, а якщо працює від 8 до 15 осіб - в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві ( в об'єднанні), установі.

Сплату адміністративно-господарських санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об'єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом.

Пунктом 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 р. №1767, передбачено, що суми адміністративно-господарських санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Держказначейства, відкриті в установах Національного банку за балансовим рахунком №3510 або в установах комерційних банків за балансовим рахунком №2510. Адміністративно-господарські санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

Згідно статистичних даних  за 2005 рік (форма 10-ПІ), що надані до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  по товариству з обмеженою відповідальністю “Недригайлів буд монтаж” середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2005 році становила 9 чоловік.

Таким чином, згідно ст.19 Закону, на підприємстві відповідача  у 2005 році норматив складає 1 робочих місця. Звіт підприємством не надавалося, тобто створено 0 робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Отже,  товариством з обмеженою відповідальністю «Недригайлів буд монтаж»  не виконано норматив по створенню одного робочого місця  по працевлаштуванню інвалідів. Відповідно до статистичних даних по підприємству  товариству з обмеженою відповідальністю “ Недригайлів будмонтаж”, розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві за 2005 рік становить 3621 грн. 00 коп.

Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання підприємством товариством з обмеженою відповідальністю “ Недригайлів будмонтаж ”  нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2005 році, становить  1810 грн. 50 коп.

Законом України "Про внесення змін та доповнень" до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", передбачено, що надходження до Фонду України соціального захисту інвалідів належать до надходжень спеціального фонду Державного бюджету України на 2006 рік. Таким чином, несплата товариством з обмеженою відповідальністю “ Недригайлів будмонтаж”  адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, що, в свою чергу, перешкоджає державі у створенні економічних, соціально-побутових, соціально-психологічних умов для задоволення потреб інвалідів, - чим порушуються інтереси держави та соціальні гарантії прав інвалідів.

За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" саме Фонду соціального захисту інвалідів надано право на стягнення адміністративно-господарських санкції за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Пункт 4 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Доказів сплати 1810 грн. 50 коп. штрафних санкцій за одне нестворене робоче місце для працевлаштування інвалідів в 2005 року  відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідач суду не подав, тому суд вважає вимоги позивача правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, а заперечення відповідача до уваги не приймаються, в зв'язку з тим, що листом Управління пенсійного фонду України в Недригайлівському районі підтверджено, що згідно даних, наданих відділу персоніфікованого обліку  та  інформаційних систем трудові відносини з Товариством з обмеженою відповідальністю « Недригайлів Буд монтаж»  в 2005 році мали 23 особи.  

На підставі викладеного, керуючись п. 4 ст. 17, ст. 104 -106 Кодексу адміністративного судочинства  України ст.ст.19, 20  Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", суд,  -

ПОСТАНОВИВ:

1.  Адміністративний позов задовольнити повністю.

          

2. Стягнути з  товариства з обмеженою відповідальністю “ Недригайлів будмонтаж” (смт. Недригайлів, вул. Комінтерна, 83 код 32807415)  на користь Сумського обласного відділення фонду України соціального захисту інвалідів (40030, м. Суми, вул. Горького, 2, р/р 31212230700002 відділення Державного казначейства у Сумській області в  банку ГУДКУ м. Суми, МФО 837013, код ЄДРПОУ   23636315, код бюджетної класифікації 50070000) 1810 грн. 50  коп. адміністративно – господарських  санкцій за  невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2005 році.

3. Роз'яснити сторонам, що Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного господарського суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

4.          Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

5.  Роз'яснити позивачу, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили, виконавчий лист видається за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено. Якщо судове  рішення ухвалено на  користь кількох позивачів чи проти кількох відповідачів, суд має право видати кілька виконавчих листів, точно зазначивши, яку частину судового рішення треба виконати за кожним виконавчим листом.( ст. 258 КАСУ).

          

        СУДДЯ                                                                                            М.С.ЛУЩИК

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення15.10.2007
Оприлюднено23.10.2007
Номер документу1041015
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас 9/153-07

Постанова від 15.10.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 25.09.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 21.03.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні