Рішення
від 27.04.2022 по справі 914/3984/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.04.2022 Справа № 914/3984/21

Господарський суд Львівської області у складі судді Запотічняк О.Д. розглянувши справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс», м. Львів,

до відповідача: Буська міська рада, м. Буськ, Львівська обл.,

про стягнення 38 334,60 грн

без виклику представників сторін;

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» до Буської міської ради про стягнення 38 334,60 грн.

Ухвалою суду від 15.02.2022 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та без виклику представників сторін.

28.02.2022р на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву (Вх. № 5245/22).

Правова позиція позивача.

В обґрунтування позовних вимог, позивач покликається на невиконання Новосілківською сільською радою Буського району Львівської області своїх зобов`язань за договором №9 від 03.06.2020 на надання послуг з проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів у межах території села Новосілки, внаслідок чого у сільської ради виникла заборгованість перед позивачем в сумі 38 334,60 грн.

Заявлені вимоги до відповідача позивач обґрунтовує тим, що Буська міська рада є правонаступником Новосілківської сільської ради Буського району Львівської області відповідно до п.п. 1.8. рішення Буської міської рада від 10.12.2020 № 6 «Про початок процедури реорганізації юридичних осіб сільських селищних рад, розміщених поза адміністративним центром Буської міської територіальної громади», а відтак, повинна відповідати за зобов`язаннями Новосілківської сільської ради Буського району Львівської області, які виникли до реорганізації.

Станом на час розгляду спору, Новосілківську сільську раду Буського району Львівської області припинено 15.06.2021.

Правова позиція відповідача.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки комісією з реорганізації Новосілківської сільської ради по акту про передачу необоротних активів відсутня інформація щодо наявної кредиторської заборгованості перед позивачем, як і щодо передачі правонаступнику технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів. Відповідач зазначає, що позивач не надав замовнику належну технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель.

Крім цього, Новосілківською сільською радою, у зв`язку з відсутністю відповідних бюджетних призначень не здійснювалась реєстрація бюджетного зобов`язання за договором № 9 на суму 38 334,60 грн. Тому договір № 9 є недійсним і за таким договором не виникли бюджетні зобов`язання та не утворилась бюджетна заборгованість.

Фактичні обставини встановлені судом.

03.06.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект плюс» (Виконавець) та Новосілківською сільською радою Буського району Львівської області (Замовник) укладено Договір № 9 проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (Договір), відповідно до п.1.1. якого Замовник доручив, а Виконавець зобов`язався надати з дотриманням вимог законодавства послуги з проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, надалі Послуги, у межах території с. Новосілки Новосілківської сільської ради Буського району Львівської області.

Згідно з п. 2.1. Договору загальна вартість послуг за цим договором становить 38 334,60 грн без ПДВ. Загальна вартість Послуг визначається протоколом погодження договірної ціни (додаток 2), що складається на підставі погодженого сторонами кошторису (додаток 3), що розрахований за допомогою програмного комплексу «АС-4ПИР» версія 10.18.1.002.

Відповідно до п. 2.2. та 2.3. договору оплата послуг здійснюється на підставі оформлених належним чином актів приймання-здавання. Остаточна оплата вартості послуг щодо розроблення технічної документації з проведення нормативної грошової оцінки земель здійснюється замовником протягом 10-ти банківських днів з дня підписання акта приймання-здавання послуг.

Згідно п. 3.1. та п. 3.2. договору після надання послуг виконавець передає замовнику акт приймання-здавання робіт у 2-х примірниках. Матеріали з грошової оцінки земель населених пунктів передаються замовнику та в відділ Держгеокадастру у Буському районі Львівської області. Замовник протягом 5-ти банківських днів з дня одержання технічного звіту зобов`язаний підписати та направити виконавцеві акт або мотивовану відмову від приймання робіт з надання послуг.

Відповідно до п. 4.1. та п. 4.2. договору початок та закінчення робіт з надання послуг - Початок: червень 2020; Завершення: жовтень 2020. Виконавець має право надати послуги достроково.

Належне виконання своїх зобов`язань за Договором, в частині проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Новосілки, підтверджується долученим до матеріалів справи Актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 42 від 07.10.2020 на суму 38 334,60 грн, який підписаний представниками обох сторін без заcтережень.

Однак, в порушення умов договору, з моменту підписання акта здачі-прийняття робіт Новосілківською сільською радою не було здійснено жодної оплати.

Станом на день розгляду справи, докази сплати відповідачем заявленої до стягнення суми боргу, у матеріалах справи відсутні.

У зв`язку з неналежним виконанням Новосілківською сільською радою своїх обов`язків щодо оплати за виконані роботи (надані послуги), позивач просить стягнути з відповідача, як правонаступника Новосілківської сільської ради заборгованість за договором № 9 з проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 07.04.2020 року у розмірі 38 334,60 грн (без ПДВ).

Згідно рішення Буської міської ради № 6 від 10.12.2020 «Про початок процедури реорганізації юридичних осіб сільських та селищної рад, розміщених поза адміністративним центром Буської міської територіальної громади», розпочато процедуру реорганізації Новосілківської сільської ради шляхом приєднання до Буської міської ради.

Відповідно до п. 3 рішення Буської міської ради №6 від 10.12.2020 Буська міська рада є правонаступником прав та обов`язків Новосілківської сільської ради з дня набрання нею повноважень.

Як вбачається з відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на час розгляду справи судом Новосілківська сільська рада є припиненою (дата запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи: 15.06.2021).

25.03.2021 комісією з реорганізації Новосілківської сільської ради складено Передавальний акт про передачу Буській міській раді необоротних активів, а також документів, що підтверджують право власності на об`єкти основних засобів та документів, які підтверджують право власності або користування земельними ділянками.

У відповідь на лист Буської міської ради №65 від 13.01.2022 про надання інформації щодо реєстрації Новосілківською сільською радою бюджетних зобов`язань, Управління державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області повідомило Буську міську раду, що розпорядниками грошових коштів така реєстрація не здійснювалась.

Оцінка суду.

Згідно статті 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Згідно частини 1 статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Згідно зі статтею 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Як передбачено статтею 174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але які йому не суперечать.

Відповідно до частини 1 статті 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Статтею 627 Цивільного кодексу України встановлено, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Статтею 629 Цивільного кодексу України визначено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Як встановлено судом, підставою виникнення правовідносин між сторонами є договір № 9 проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 03.06.2020 року, який за своїми ознаками є договором про надання послуг.

За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (частина 1 статті 901 Цивільного кодексу України).

Факт виконання позивачем своїх зобов`язань по договору № 9 від 03.06.2020 підтверджується наявним в матеріалах справи актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 42 від 07.10.2020 , який підписаний та скріплений печатками з обох сторін.

Частиною 1 ст. 530 ЦК України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ст. 610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Нормами ст. 612 ЦК України визначено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання свого зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Свої зобов`язання, передбачені Договором, Новосілківська сільська рада у встановлений строк не виконала, у зв`язку із чим у неї утворилась заборгованість перед позивачем у розмірі 38 334,60 грн.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області» від 27.05.2020 №624-р передбачено утворення Буської міської територіальної громади Буського району Львівської області, до складу якої включено, зокрема Новосілківську сільську раду.

Суд зазначає, що на підставі ст. 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», ст. 104, 105, 107 Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань» та рішення Буської міської ради № 6 від 10.12.2020 року «Про початок процедури реорганізації юридичних осіб - сільських та селищної рад, розміщених поза адміністративним центром Буської міської територіальної громади», розпочато процедуру реорганізації Новосілківської сільської ради (ЄДРПОУ 34830598), місцезнаходження: Львівська обл., Буський район, с. Новосілки, вул. Перспективна, 3, шляхом приєднання до Буської міської ради (ЄДРПОУ 26307575), місцезнаходження: 80500, Львівська обл., м. Буськ, площа 900-річчя Буська, буд. 1.

Відповідно до п. 1.8. рішення Буської міської ради № 6 від 10.12.2020 року «Про початок процедури реорганізації юридичних осіб - сільських та селищної рад, розміщених поза адміністративним центром Буської міської територіальної громади», Буська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Новосілківської сільської ради.

Згідно з ч 1. ст. 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Підпунктом 18 п. 61 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради та їхні виконавчі органи розформованих територіальних громад припиняються як юридичні особи з дня внесення запису про їх припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до безкоштовного запиту Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Новосілківська сільська рада припинена 15.06.2021 року (підстава: рішення щодо реорганізації).

Виходячи з положень статей 91, 92, 96 та 104 ЦК України юридична особа, що реорганізується через приєднання, відповідає за своїми майновими зобов`язаннями самостійно до моменту припинення і переходу майна, прав і обов`язків до правонаступників в результаті реорганізації шляхом приєднання

У п. 4 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» передбачено, що повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищ територіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах у 2020 році відповідно до підпункту 2 цього пункту.

Відповідно до п. 3 рішення Буської міської ради від 10.12.2020 №6 «Про початок процедури реорганізації юридичних осіб - сільських та селищної рад, розміщених поза адміністративним центром Буської міської територіальної громади» Буська міська рада є правонаступником прав та обов`язків Новосілківської сільської ради з дня набрання нею повноважень.

Таким чином, суд констатує, що Буська міська рада є правонаступником прав та обов`язків Новосілківської сільської ради за Договором, а відтак, відповідає за зобов`язаннями останньої, які виникли до її реорганізації.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги те, що Буська міська рада є правонаступником прав та обов`язків Новосілківської сільської ради, суд дійшов висновку про те, що вимога позивача про стягнення заборгованості за Договором № 9 у розмірі 38 334,60 грн є законною, обґрунтованою та підлягає задоволенню у повному обсязі.

Що стосується доводів відповідача про те, що позивачем, всупереч взятим на себе зобов`язанням не надано замовнику (Новосілківській сільській раді) належної технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, то такі не підтверджені належними та допустимими доказами та не спростовують законних вимог позивача щодо стягнення заборгованості за надані послуги, оскільки оплата згідно умов Договору здійснюється протягом 10-ти банківських днів з дня підписання акта приймання-здавання послуг, а не будь-яких інших умов, в т. ч. передачі технічної документації. Матеріали справи не містять будь-яких претензій щодо виконання умов договору.

Окрім цього, той факт, що у передавальному акті про передачу Буській міській раді необоротних активів, а також документів, що підтверджують право власності на об`єкти основних засобів та документів, які підтверджують право власності або користування земельними ділянками відсутня інформація про наявність кредиторської заборгованості за Договором № 9, жодним чином не спростовує наявність такої заборгованості та існування обов`язку відповідача, як правонаступника Новосілківської сільської ради, сплатити її на користь позивача.

Слід також зауважити, що національне законодавство передбачає дві форми правонаступництва: універсальне та часткове (сингулярне). При універсальному правонаступництві до правонаступника (фізичної або юридичної особи) разом з правами первісного кредитора переходять і його обов`язки. Таке правонаступництво має місце у разі спадкування, реорганізації юридичної особи шляхом перетворення, злиття, приєднання. При частковому (сингулярному) правонаступництві до правонаступника переходять тільки певні права та обов`язки кредитора.

Доказів того, що у даній справі відбулося сингулярне правонаступництво відповідачем до суду подано не було, а відтак, суд констатує факт наявності у спірних правовідносинах універсального правонаступництва, тобто переходу усіх прав та обов`язків від правопопередника (Новосілківської сільської ради) до правонаступника (Буської міської ради), зокрема за Договором № 9.

Позицію відповідача про те, що Договір є недійсним суд не бере до уваги, з огляду на неспростовність передбаченої ст. 204 ЦК України презумпції правомірності правочину.

Посилання Буської міської ради на непроведення Новосілківською сільською радою реєстрації бюджетного зобов`язання на суму 38334,60 грн у зв`язку з відсутністю бюджетних асигнувань для фінансування оплати робіт за Договором, судом до уваги не приймається, оскільки відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання.

Вказане відповідає позиції Європейського суду з прав людини, викладеної у справах «Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України» від 18.10.2005 та «Бакалов проти України» від 30.11.2004.

Враховуючи вищенаведені норми Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача про стягнення заборгованості за договором № 9 з проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 03.06.2020 року у розмірі 38 334,60 грн є обґрунтованими та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Станом на день розгляду справи, відповідач борг не сплатив, документів спростовуючих позовні вимоги не надав.

За приписами ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст.76 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Судові витрати.

Відповідно до ст. 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 129 ГПК України, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відтак до стягнення з відповідача підлягає судовий збір у розмірі 2270,00 грн.

Керуючись статтями 10, 12, 20, 73, 76, 79, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Буської міської ради (80500, Львівська обл., Золочівський р-н, місто Буськ, площа 900-річчя Буська будинок 1, код ЄДРПОУ 26307575) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект» (79041, Львівська область, місто Львів, вулиця Героїв УПА, будинок 73; ідентифікаційний код юридичної особи 41027977) заборгованість в розмірі 38 334,60 грн та 2270,00 грн судового збору.

Наказ видати згідно статті 327 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного

господарського суду в порядку, встановленому розділом IV ГПК України.

Суддя Запотічняк О.Д.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104114845
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —914/3984/21

Ухвала від 15.11.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 03.11.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 24.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 21.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 12.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 30.05.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Рішення від 27.04.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 28.12.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні