ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"28" квітня 2022 р.м. Одеса Справа № 916/126/22
Господарський суд Одеської області у складі судді Демешина О. А., за участю секретаря судового засідання Рибки Ю. Е. розглянувши матеріали справи № 916/126/22
Позивач: Приватне акціонерне товариство "Київстар" (вул. Дегтярівська, 53, м. Київ, 03113; код 21673832; для листування: 79000, м. Львів, вул. Городоцька 226/Б)
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія стар інвест" (код 39076302; вул. Кишинівська, буд. 52, офіс 4, м. Ізмаїл, Одеська обл.)
про стягнення 150480,00 грн.
з підстав невиконання умов договору
Представники сторін:
від позивача: Гладьо Ю.О.
від відповідача: не з`явився
СУТЬ СПОРУ: 19.01.2022 року Приватне акціонерне товариство "Київстар" (далі Позивач) звернулось до Господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія стар інвест" (далі Відповідач) про стягнення 150480,00 грн. збитків.
24.01.2022 року, суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі, ухвалив справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом сторін, призначив дату та час судового засідання встановити відповідачу строк для надання відзиву на позов із урахуванням вимог ст.165 ГПК України в строк, встановлений ч.1 ст.251 ГПК України п`ятнадцять днів з дня вручення ухвали суду про відкриття провадження по справі.
Копії ухвал по справі направлялись Відповідачу за адресою місцезнаходження юридичної особи та повертались до суду з відміткою: „адресат відсутній за вказаною адресою. Тому, за приписами ч. 7 ст. 120 ГПК України Відповідач вважається повідомленим належним чином про відкриття провадження по справі.
На підставі ч. 9 ст. 165 ГПК України у зв`язку із ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
При цьому, суд враховує, що Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX - затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні". Станом на теперішній час, строк дії воєнного стану в Україні продовжено до 25 травня 2022 року.
Натомість, Відповідач не отримував судову кореспонденцію і до введення воєнного стану, про що свідчить повернення до суду 07.02.2022 року ухвали про відкриття провадження по справі від 24.01.2022 року з відміткою поштового відділення: „адресат відсутній за вказаною адресою.
Тому, із врахуванням рекомендацій щодо роботи судів в умовах воєнного стану опублікованих Радою Судів України 02.03.2022 року та рішення зборів суддів Господарського суду Одеської області від 14.03.2022 року, оформленого протоколом №916-2/2022 суд вважає за можливе розглянути справу по суті.
В С Т А Н О В И В :
11.05.2010 року між Позивачем - Закритим акціонерним товариством «Київстар Дж.Ес.Ем.», (Оператор) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Стар Телеком» (Дилер), укладено дилерський договір № 302/10. В подальшому у відповідності до вимог Закону України "Про акціонерні товариства" найменування Позивача змінено на Приватне акціонерне товариство "Київстар".
30.04.2014 року між Позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Стар Телеком»» та Відповідачем по справі - Товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія «Стар інвест» укладено Угоду про заміну сторони №250, згідно з якою Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія «Стар Телеком»» передає, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія «Стар інвест»» приймає усі права та обов`язки за Договором та стає стороною зазначеного Договору замість Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Стар телеком». Угода вступає в силу з 30.04.2014 року.
Так, відповідно до п. 1.1. Договору, Дилер (Відповідач) у порядку та на умовах, визначених цим Договором від імені Позивача здійснює діяльність, що направлена на укладання Абонентських договорів між потенційними Абонентами та Позивачем, всіляко сприяє в укладенні зазначених договорів, надає Позивачеві допомогу в продажу телекомунікаційних послуг Київстара потенційним Абонентам, просуває Телекомунікаційні Послуги Київстара серед потенційних Абонентів на території України (послуги Дилера). Послуги Дилера включають, але не обмежуються наступним:
1.1.1.Оформлення заявок/заяв/замовлень від потенційних Абонентів на підключення Телекомунікаційних послуг Київстара потенційним Абонентам та передання таких Замовлень Оператору. Форма Замовлення встановлюється Оператором.
1.1.2.Забезпечення підписання потенційними Абонентами Абонентського договору ( у разі отримання відповідного попереднього дозволу здійснити зазначене від Оператора), оформленого та складеного Дилером у суворій відповідності до шаблону/ форми такого Абонентського договору, встановленого Оператором, та передання такого підписаного Абонентами Абонентського договору (у двох примірниках) на підпис Оператору. При цьому Дилер не має права підписувати Абонентські договори та жодні інші документи, заявки, замовлення тощо від імені Оператора.
1.1.3.Ознайомлення потенційних Абонентів з можливостями та перевагами Телекомунікаційних послуг Київстара шляхом розповсюдження серед них відповідних інформаційних матеріалів (що стосуються телекомунікаційних послуг Київстара», які передані Оператором Дилеру, у відповідності до інструкцій Оператора.
Положеннями п.п. 4.1-4.2 Договору також визначено загальний порядок надання послуг, а саме:
4.1. Оператор надає Дилеру інформацію про будівлі, щодо яких була організована технічна можливість надання Телекомунікаційних послуг Київстара, і в межах яких Дилер повинен надавати послуги Дилера, які направлені на пошук потенційних Абонентів (надалі - «Закріплена за Дилером територія»).
4.2. Дилер зобов`язаний ознайомлювати потенційних Абонентів з особливостями Телекомунікаційних послуг Київстара, умовами їх надання, Тарифами Оператора, порядком підключення до Телекомунікаційних послуг Київстара. У випадку, якщо потенційний Абонент зацікавився Телекомунікаційними послугами Київстара і виявив бажання отримувати такі послуги, Дилер зобов`язаний оформити відповідне Замовлення у відповідності до форми Замовлення, що була надана Оператором та розміщена на сайті Оператора. Дилер зобов`язаний забезпечити зазначення в Замовленні всієї інформації/даних на сайті Оператора. Дилер зобов`язаний забезпечити зазначення в Замовленні всієї інформації/даних стосовно потенційного Абонента, що передбачені формою (бланком) такого Замовлення.
У відповідності до Додаткової угоди №23 до Дилерського договору № 302/10 від 11 травня 2010 року, Сторони домовилися внести наступні зміни та викласти окремі пункти Додатку №4 до Договору у наступній редакції:
«...1.3.1. Послуги «Роутер», «Роутер Про» включають в себе роботи з передачі кожному Абоненту, який підключить послугу «Роутер», «Роутер Про», придбаного ним у Оператора мережевого пристрою з підтримкою Wi-fi, який надає можливість такому Абоненту користуватися Телекомунікаційною послугою з використанням технології на базі стандарту IEEE 802.11.
1.3.3.Дилер зобов`язаний передавати Wi-fi роутери лише тим Абонентам, які замовили у Оператора послугу «Роутер» та поповнили свій особовий рахунок на суму не менше 400 грн. (чотириста гривень) для послуги «Роутер» та не менше 1000 грн для послуги «Роутер Про» , що повинно бути перевірено Дилером в Системі CMS до передачі таким Абонентам Wi-fi роутерів. Дилер на запит Абонентів зобов`язаний інформувати їх про умови підключення до послуги «Роутер» /»Роутер Про».
1.3.4.Для надання Дилером послуг «Роутер», «Роутер Про» Оператор повинен забезпечити Дилера необхідною кількістю Wi-fi роутерів.
1.3.6. У разі втрати або пошкодження Дилером переданих йому Оператором Wi-fi роутерів, Дилер зобов`язаний відшкодувати Оператору завдані збитки у розмірі 480 (чотириста вісімдесят) гривень (з ПДВ) за кожен втрачений або пошкоджений Wi-fi роутер в межах послуги «Роутер» та 1200 гривень (з ПДВ) за кожен втрачений або пошкоджений W-fi роутер в межах послуги «Роутер Про».
Згідно акту приймання-передачі наданих послуг від 31 жовтня 2017 року залишок неповернутих роутерів у Дилера становив 271 шт. Wi-fi роутерів та 17 шт. Wi-fi роутерів Про.
Позов ґрунтується на тому, що з моменту підписання даного акту Відповідач жодних роутерів Позивачеві не повертав, тобто станом на 30 грудня 2021 року залишок неповернутих роутерів у Відповідача становить 271 шт. Wi-fi роутерів та 17 шт. Wi-fi роутерів Про.
22.10.2019 року Позивач надіслав Відповідачу лист за вих. № 23436/02 від 21.10.2019 року про розірвання з 15 листопада 2019 року Дилерського договору та про необхідність повернення залишку роутерів, які були передані Відповідачеві на виконання договору. Однак, Відповідач відповіді на листа не надав та роутери Позивачу не повернув, чим порушив умови вищевказаного договору. Відповідно до пункту 1.3.6 Додаткової угоди №23 від 07.02.2017 року до Договору, розмір збитків у вигляді вартості неповернутих роутерів за ціною кожного, що встановлена у вказаному пункті Додаткової угоди, становить 150 480 гривень.
Згідно п. 1, ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно ч. 1 ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Договір є обов`язковим для виконання сторонами, відповідно до ст. 629 ЦК України.
Аналогічні положення містить і ГК України.
Відповідно до ст. 903 ЦК України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
За статтями 6, 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до пункту 1 статті 625 Цивільного кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.
Статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Це положення кореспондується зі статтею 193 Господарського кодексу України, згідно якої об`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Частиною першою статті 906 Цивільного кодексу України встановлено, що збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до частин першої та третьої статті 225 Господарського кодексу України, до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включаються: вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства; додаткові витрати (штрафні санкції, сплачені іншим суб`єктам, вартість додаткових робіт, додатково витрачених матеріалів тощо), понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобов`язання другою стороною; неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов`язання другою стороною; матеріальна компенсація моральної шкоди у випадках, передбачених законом.
При визначенні розміру збитків, якщо інше не передбачено законом або договором, враховуються ціни, що існували за місцем виконання зобов`язання на день задоволення боржником у добровільному порядку вимоги сторони, яка зазнала збитків, а у разі якщо вимогу не задоволено у добровільному порядку, - на день подання до суду відповідного позову про стягнення збитків.
Приймаючи до уваги вищевикладене та за відсутності в матеріалах справи доказів погашення з боку Відповідача заявлених збитків , суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню, з покладанням на відповідача витрат по сплаті судового збору.
Керуючись ст.ст. 129, 233, 238, 240 ГПК України, суд
В И Р І Ш И В:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія стар інвест" (код 39076302; вул. Кишинівська, буд. 52, офіс 4, м. Ізмаїл, Одеська обл.) на користь Приватного акціонерного товариства "Київстар" (вул. Дегтярівська, 53, м. Київ, 03113; код 21673832; для листування: 79000, м. Львів, вул. Городоцька 226/Б): 150480 гривень 00 коп. збитків та 2270 гривень 00 коп. судового збору.
Рішення суду набирає законної сили в порядку ст.241 ГПК України
та може бути оскаржено в порядку ст.ст.253-259 ГПК України
Повний текст рішення складено 29 квітня 2022 р.
Суддя О.А. Демешин
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104122304 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Демешин О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні