Ухвала
від 26.04.2022 по справі 127/8145/22
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/8145/22

Провадження №1-кс/127/3452/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2022 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання слідчого відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів,-

ВСТАНОВИВ:

Слідча відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області майор поліції ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Клопотання мотивованотим,що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020020000000164 від 15.05.2020, за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 191КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що протягом 2015 та 2017 років ІНФОРМАЦІЯ_2 було прийнято ряд постанов, про надання згоди щодо припинення права постійного користування Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ряду земельних ділянок, загальною площею 86,5 га, шляхом добровільної відмови відповідно до ст.ст. 141, 142 Земельного кодексу України. Дані земельні ділянки перебували у державній власності та відповідно до державного акту серія ІІ-ВН № 000473 від 23.03.1999 р., були надані дослідному господарству в постійне користування для дослідних і навчальних цілей. Встановлено, що в подальшому дані земельні ділянки фактично в порушення вимог Земельного кодексу України були виведені з користування ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та передані безоплатно у приватну власність ряду громадян для ведення особистих селянських господарств.

Відповідно до п. «в» ч.1 ст. 150 Земельного кодексу України до особливо цінних земель належать, окрім іншого, землі дослідних полів науково-дослідних установ і навчальних закладів. Відповідно до ч. 2 даної статті припинення права постійного користування земельними ділянками особливо цінних земель, визначених у пунктах «в» і «г» частини першої цієї статті, з підстави добровільної відмови від користування ними або шляхом їх вилучення здійснюється за погодженням з Верховною Радою України.

Відповідно до ст. 6 Земельного кодексу України до повноважень Верховної Ради України в галузі земельних відносин належить, в тому числі, погодження питань, пов`язаних із припиненням права постійного користування особливо цінних земель державної власності.

Згідно до ч. 3 ст. 142 Земельного кодексу України припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки. Частиною 4 даної статті передбачено, що власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.

Відповідно до ч.1 ст. 84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Статтею 80 Земельного кодексу України передбачено, що держава реалізує своє право власності на землі державної власності через відповідні органи державної влади.

Відповідно до ч.9 ст. 149 Земельного кодексу України Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в тому числі, у випадках визначених ст. 150 Земельного кодексу України.

Пунктом «в» ч.1 ст. 20 ЗУ «Про землеустрій» передбачено обов`язковість проведення землеустрою у разі вилучення земельних ділянок усіх форм власності. Статтею 50 ЗУ «Про землеустрій» визначено необхідність складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі формування нових земельних ділянок.

Частиною 6 ст. 86 Земельного кодексу України встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Статтею 122 Земельного кодексу України визначено відповідні повноваження щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування, зокрема, частиною 8 встановлено, що Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу (даною статтею передбачені повноваження щодо вилучення земель). Дана норма також підтверджується ч. 10 даної статті, відповідно до якої, земельні ділянки, що вилучаються, викуповуються або примусово відчужуються для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, надаються у користування для таких потреб органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, які прийняли рішення про їх вилучення, викуп або примусове відчуження для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Для встановлення істини по справі, встановлення винних осіб, які в супереч нормам встановлених Земельним законодавством видали (підписали) ряд наказів про надання дозволу на розробку проектів землеустрою, наказів про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок у приватну власність громадянам на території Олександрівської сільської ради Тростянецького району Вінницької області необхідно призначити судові почеркознавчі експертизи. Вказані вище Накази є предметом експертного дослідження.

Слід зазначити, що Наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.10.1988, затверджено Інструкцію про призначення та проведення судових експертиз та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень. Згідно науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.

Згідно ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом.

Тимчасовий доступ до речей і документів ІНФОРМАЦІЯ_5 , які зазначені у клопотанні та їх вилучення не тягне негативних наслідків, передбачених п. 10 ч. 1 ст. 309 КПК України, оскільки орган досудового розслідування звертається із клопотанням про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю та не позбавляє володільця документів, можливості здійснювати свою діяльність та в жодному разі не порушує права і свободи, визначені Конституцією України, а саме особисті, політичні, соціально-економічні та культурні, в тому числі право на підприємницьку діяльність, яке визначене ст. 42 Конституції України.

Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

На підставі вище викладеного, виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів з метою їх ознайомлення та вилучення оригіналів, а саме: наказів про надання дозволу на розробку проектів землеустрою; наказів про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок у приватну власність громадянам на території Олександрівської сільської ради Тростянецького району Вінницької області з наступними кадастровими номерами: 0524180300:01:001:0114, 0524180300:01:001:0115, 0524180300:01:001:0116, 0524180300:01:001:0132, 0524180300:01:001:0133, 0524180300:01:001:0134, 0524180300:01:001:0135, 0524180300:01:001:0136, 0524180300:01:001:0137, 0524180300:01:001:0138, 0524180300:01:001:0139, 0524180300:01:001:0140, 0524180300:01:001:0141, 0524180300:01:001:0130, 0524180300:01:001:0120, 0524180300:01:001:0123, 0524180300:01:001:0121, 0524180300:01:001:0125, 0524180300:01:001:0126, 0524180300:01:001:0127, 0524180300:01:001:0102, 0524180300:01:001:0101, 0524180300:01:001:0100, 0524180300:01:001:0091, 0524180300:01:001:0090, 0524180300:01:001:0089, 0524180300:01:001:0088, 0524180300:01:001:0087, 0524180300:01:001:0086, 0524180300:01:001:0085, 0524180300:01:001:0084, 0524180300:01:001:0083, 0524180300:01:001:0082, 0524180300:01:001:0081, 0524180300:01:001:0080, 0524180300:01:001:0079, 0524180300:01:001:0078, 0524180300:01:001:0077, 0524180300:01:001:0076, 0524180300:01:001:0075, 0524180300:01:001:0070, 0524180300:01:001:0099, 0524180300:01:001:0098, 0524180300:01:001:0094, 0524180300:01:001:0096, 0524180300:01:001:0097, а також оригіналів документів, які містять вільні зразки підпису начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 за період 2016-2019 роки, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 .

Вказані документи мають важливе значення для всебічного, повного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, оскільки відомості, які у них містяться необхідні для встановлення винних у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення, а також за їх допомогою можна встановити наявність або відсутність обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

З метою всебічного, повного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження слідчий просить клопотання задовольнити.

В судове засідання слідчий не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 в судове засідання не з`явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений завчасно та належним чином, тому відповідно до ч.4 ст. 163 КПК України клопотання розглядається у його відсутність.

Дослідивши матеріали клопотання слідчого, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування задопомогою технічнихзасобів кримінальногопровадження підчас розглядупитань слідчимсуддею,крім вирішенняпитання пропроведення негласнихслідчих (розшукових)дій,та всуді підчас судовогопровадження єобов`язковим.У разінеприбуття всудове засіданнявсіх осіб,які берутьучасть усудовому провадженні,чи вразі,якщо відповіднодо положеньцього Кодексусудове провадженняздійснюється судомза відсутностіосіб,фіксування задопомогою технічнихзасобів кримінальногопровадження всуді нездійснюється.

Враховуючи те, що учасники процесуальної дії не з`явились в судове засідання, слідчий суддя вважає за можливим розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Частиною 6 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містять в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Так як іншим способом неможливо отримати документи та речі зазначені у клопотанні, тому слідчий суддя вважає за необхідне надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 159, 160, 161,162,163,164, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати слідчій відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області майору поліції ОСОБА_3 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, тобто можливість ознайомитися із ними та вилучити їх оригінали (провести виїмку), саме: наказів про надання дозволу на розробку проектів землеустрою; наказів про затвердження документації із землеустрою та надання земельних ділянок у приватну власність громадянам на території Олександрівської сільської ради Тростянецького району Вінницької області з наступними кадастровими номерами:

0524180300:01:001:0114, 0524180300:01:001:0115, 0524180300:01:001:0116, 0524180300:01:001:0132, 0524180300:01:001:0133, 0524180300:01:001:0134, 0524180300:01:001:0135, 0524180300:01:001:0136, 0524180300:01:001:0137, 0524180300:01:001:0138, 0524180300:01:001:0139, 0524180300:01:001:0140, 0524180300:01:001:0141, 0524180300:01:001:0130, 0524180300:01:001:0120, 0524180300:01:001:0123, 0524180300:01:001:0121, 0524180300:01:001:0125, 0524180300:01:001:0126, 0524180300:01:001:0127, 0524180300:01:001:0102, 0524180300:01:001:0101, 0524180300:01:001:0100, 0524180300:01:001:0091, 0524180300:01:001:0090, 0524180300:01:001:0089, 0524180300:01:001:0088, 0524180300:01:001:0087, 0524180300:01:001:0086, 0524180300:01:001:0085, 0524180300:01:001:0084, 0524180300:01:001:0083, 0524180300:01:001:0082, 0524180300:01:001:0081, 0524180300:01:001:0080, 0524180300:01:001:0079, 0524180300:01:001:0078, 0524180300:01:001:0077, 0524180300:01:001:0076, 0524180300:01:001:0075, 0524180300:01:001:0070, 0524180300:01:001:0099, 0524180300:01:001:0098, 0524180300:01:001:0094, 0524180300:01:001:0096, 0524180300:01:001:0097, а також оригіналів документів, які містять вільні зразки підпису начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 за період 2016-2019 роки, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 .

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Ухвала залишається в силі протягом двох місяців з дня її постановлення.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення26.04.2022
Оприлюднено17.05.2024
Номер документу104122868
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/8145/22

Ухвала від 26.04.2022

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Вишар І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні