РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
28 квітня 2022 р. Справа № 120/14448/21-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шаповалової Т.М., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Жмеринської міської ради про визнання протиправним рішення та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2021 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Жмеринської міської ради (далі - відповідач), у якому просила:
визнати протиправним та скасувати п. 8 рішення Жмеринської міської ради № 336 від 27.07.2021 року "Про відмову у наданні дозволу на розробку документації землеустрою";
зобов`язати Жмеринську міську раду надати ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою.
Позовні вимоги мотивовані протиправним рішенням 12-ї сесії 8 скликання Жмеринської міської ради № 336 від 27.07.2021 року "Про відмову у наданні дозволу на розробку документації землеустрою" у частині пункту 8, що і стало підставою для звернення з цим позовом до суду.
Ухвалою суду від 05.11.2021 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву та витребувано належним чином засвідчені копії документів: клопотання позивача про надання дозволу на розробку документації землеустрою; документів, що пов`язані із розглядом клопотання позивача; Регламенту Жмеринської міської ради; протоколу засідання 12 сесії 8 скликання Жмеринської міської ради № 336 від 27.07.2021 року з результатами поіменного голосування (у повному обсязі, з підписом посадової особи, яка виготувала протокол) частині розгляду клопотання позивача.
23.11.2021 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що на початку травня 2021 року позивач звернулася до Жмеринської міської ради з клопотанням про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, орієнтовним розміром 2,0 га, на території Жмеринської ОТГ (за межами населеного пункту), яка знаходиться поруч із ділянкою за кадастровим номером 05210553:06:001:0409.
Рішенням 10 сесії Жмеринської міської ради 8 скликання "Про заборону надання дозволів на виготовлення технічних документацій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок, що передаються з державної власності у комунальну власність Жмеринської міської територіальної громади» №271 від 03.06.2021 р. депутатами міської ради було вирішено: здійснювати поділ земель, що передані з державної власності у комунальну власність Жмеринської міської територіальної громади виключно після надання відповідних рекомендацій, щодо такого поділу комісією по проведенню аудиту використання земель та розгляду інших земельних питань комунальної власності Жмеринської міської територіальної громади та надання дозволів на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок вільних від господарських будівель і споруд, розташованих на території Жмеринської міської територіальної громади, за межами населених пунктів, включати до проектів рішення сесій, виключно після надання відповідних рекомендацій, комісією по проведенню аудиту використання земель та розгляду інших земельних питань комунальної власності Жмеринської міської територіальної громади.
На розгляд чергової 12 сесії Жмеринської міської ради 8 скликання від 27.07.2021 року було винесено та розглянуто проект рішення сесії міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розробку документації із землеустрою» в обґрунтування якого увійшли висновки Комісії по проведенню аудиту використання земель та розгляду інших земельних питань комунальної власності Жмеринської міської територіальної громади, саме: необхідність розвитку земельно-орендних відносин, що сприятиме створенню нових робочих місць та гарантуватиме безпечні умови життєдіяльності громади, запровадження оновленого ринку оренди земель, а саме - об`єктом оренди буде не (окремо подрібнені (площами до 2 га) земельні ділянки) окрема земельна ділянка, а цілісний земельний масив, боротьби з негативними явищами, пов`язаними з подрібненням масивів земель, що у свою чергу надасть можливість здійснювати заходи з раціонального використання та охорони земель в контексті сталого розвитку земельних ресурсів, підвищенню привабливості земель, сприянню соціально- економічному розвитку Жмеринської міської територіальної громади.
Вказаний проект рішення був підтриманий депутатами "за" - 24 голоса, "проти" - 0, "утримались" - 1.
Відтак відповідач вказує, що питання про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або про відмову в його наданні повинно оформлятися у формі рішення, прийнятого на пленарному засіданні відповідної ради.
Враховуючи наведене, відповідач просить відмовити у задоволенні позову.
04.02.2022 року на виконання ухвали суду від 05.11.2021 року відповідачем надано лист від 31.01.2022 року, в якому вказано, що земельна ділянка, за якою звернулася позивач до Жмеринської міської ради для отримання у власність з метою ведення особистого селянського господарства, орієнтовним розміром 2,0 га розташована в межі населеного пункту селища Браїлів Жмеринського району, проте за призначенням регламентована як садибна забудова.
Відповідно до р.2.5. Загальної пояснювальної записки Генерального плану селища Браїлів Браїлівської селищної ради Жмеринського району Вінницької області: Перспективна планувальна структура та функціональне зонування. Житлова забудова.
Композиційне вирішення житлової забудови підпорядковане планувальній структурі, що склалася, а також розташуванню територій, визначених під нову забудову.
Проектним рішенням на перспективу передбачається садибна забудова на нових територіях та окремих вільних ділянках, всього - 105 садиб площею 0,15 га кожна.
Нові квартали садибної житлової забудови плануються в розвиток існуючої садибної забудови, в тому числі для жителів, що відселяються з санітарно-захисної зони, по мірі амортизації житлового фонду.
Багатоквартирна житлова забудова існуюча - два двоповерхових будинки, один одноповерховий, загальна кількість квартир - 14.
Існуюча садибна забудова - 88 садибних будинків, без врахування 14 будинків, що підлягають винесенню із санітарно-захисних та охоронних зон.
2.6. Обсяги капітального будівництва. Обсяги житлового будівництва
Житловий фонд селища представлений садибними житловими будинками та багатоквартирними житловими будинками.
На територіях садибної забудови розташовано 193 садибних житлових будинків, 3 багатоквартирних житлових будинків на 14 квартир. Загальна кількість квартир - 207. Площа присадибних ділянок склалась від 0.06 га до 0.15 га.
На перспективу генеральним планом передбачається вести нове житлове будівництво одноповерховими будинками садибного типу. Розміри присадибних ділянок 0.15га. Кількість нової житлової забудови становитиме 105 будинків.
В санітарну зону підприємств попадає 18 житлових будинків, в т. ч. 2 багатоквартирних будинку. (24 -х та 4-х квартирні), які підлягають винесенню.
З огляду на викладене, та враховуючи графічні матеріали генерального плану селища Браїлів Браїлівської селищної ради Жмеринського району Вінницької області, стає зрозумілим чітке визначення позиції містобудівної документації місцевого рівня щодо функціонального призначення запитуваної території.
Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб регламентує ч.1,2 ст. 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»:
Режимзабудовитериторій,визначенихдля містобудівних потреб, встановлюється у комплексних планах, генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.
Режимзабудови територій,визначенихдля містобудівних потреб, обов`язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації.
Також надано наступні належним чином завірені копії документів: фрагмент генерального плану М 1:2000 селища Браїлів Жмеринського району; копії сторінок Загальної пояснювальної записки Генерального плану селища Браїлів Браїлівської селищної ради Жмеринського району Вінницької області; копія рішення про затвердження генерального плану селища Браїлів від 26.03.2015 року.
Враховуючи надані пояснення, відповідач просить відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою суду від 21.02.2022 року надіслано копію листа Жмеринської міської ради № ЮВ47 від 31.01.2022 року із доданими до нього матеріалами позивачу. Надано позивачу строк для висловлення (письмово) своїх доводів, міркувань або заперечень, вчинення інших процесуальних дій щодо листа Жмеринської міської ради № ЮВ47 від 31.01.2022 року протягом 3 (трьох) днів з дня вручення (отримання) копії ухвали.
Однак, позивач таким правом не скористалась.
Разом з тим дата постановлення судового рішення у цій справі обумовлена перебуванням головуючого судді (судді-доповідача) відповідно до наказу Вінницького окружного адміністративного суду № 027-в/к від 09.023.2022 року у відпустці в період з 09.03.2022 по 25.03.2022 включно, згідно наказу № 034-в/к від 21.03.2022 року суддя відкликана з відпустки з 21.03.2022 по 25.03.2022, відповідно до наказу № 038-в/к від 01.04.2022 року суддя перебувала у відпустці з 04.04.2022 по 06.04.2022.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, подані сторонами докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.
05.05.2021 року позивач звернулася до Жмеринської міської ради з клопотанням про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою: для отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, орієнтовним розміром 2,0 га, на території Жмеринської ОТГ (за межами населеного пункту), яка знаходиться поруч із ділянкою за кадастровим номером 05210553:06:001:0409.
До клопотання додала: копію паспорту, ідентифікаційного номера, графічні матеріали з позначенням бажаного місця розташування земельної ділянки.
Рішенням 10 сесії Жмеринської міської ради 8 скликання "Про заборону надання дозволів на виготовлення технічних документаій із землеустрою щодо поділу земельних ділянок, що передаються з державної власності у комунальну власність Жмеринської міської територіальної громади» №271 від 03.06.2021 р. депутатами міської ради було вирішено: здійснювати поділ земель, що передані з державної власності у комунальну власність Жмеринської міської територіальної громади виключно після надання відповідних рекомендацій, щодо такого поділу комісією по проведенню аудиту використання земель та розгляду інших земельних питань комунальної власності Жмеринської міської територіальної громади та надання дозволів на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок вільних від господарських будівель і споруд, розташованих на території Жмеринської міської територіальної громади, за межами населених пунктів, включати до проектів рішення сесій, виключно після надання відповідних рекомендацій, комісією по проведенню аудиту використання земель та розгляду інших земельних питань комунальної власності Жмеринської міської територіальної громади.
Відповідно до протоколу дев`ятого засідання комісії по проведенню аудиту використання земель та розгляду інших земельних питань комунальної власності Жмеринської міської територіальної громади (далі - Комісія) від 15.06.2021 року, було розглянуто звернення громадян щодо одержання безоплатно у власність земельних ділянок в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним кодексом України. Пунктом 1.4. Протоколу рекомендовано: Жмеринській міській раді Вінницької області відмовити у задоволенні клопотання громадянки ОСОБА_1 щодо надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення заявниці земельної ділянки поряд із земельною ділянкою із кадастровим номером 05210553:06:001:0409, у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га, на території Жмеринської ОТГ за межами населених пунктів Браїлівського старостинського округу, з підстав, передбачених ч. 7 ст. 118 Земельного Кодексу України в зв`язку із невідповідністю місця розташування об`єкта генеральному плану населеного пункту, оскільки відповідно до генерального плану селища Браїлів, Жмеринського району, Вінницької області, земельний масив, на якому згідно доданих заявницею до її клопотання графічних матеріалів зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, передбачено для містобудівних потреб.
Листом від 18.06.2021 року за № М-341/2-ср працівниками виконавчого комітетуЖмеринської міської ради було проінформовано позивача, що клопотання щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2.0 га. на території Жмеринської ОТГ (за межами населеного пункту), яка знаходиться поруч із ділянкою за кадастровим номером 05210553:06:001:0409 буде розглянуто на черговій сесії Жмеринської міської ради.
Рішенням 12 сесії Жмеринської міської ради 8 скликання «Про відмову у наданні дозволу на розробку документації із землеустрою» від 12.07.2021 року за № 336, врахувавши рекомендації Комісії, депутатами Жмеринської міської ради, саме п. 8 рішення вирішено відмовити гр. ОСОБА_1 у задоволенні її клопотання, щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки поряд із земельною ділянкою з кадастровим номером 0521055300:06:001:0409, у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2 га., на території Браїлівського старостинського округу Жмеринської міської територіальної громади, за межами населених пунктів, з підстав, передбачених частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України, а саме - невідповідність місця розташування об`єкта генеральному плану населеного пункту, оскільки відповідно до генерального плану селища Браїлів, Жмеринського району. Вінницької області, земельний масив, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, згідно доданих до клопотання графічних матеріалів, передбачено для містобудівних потреб.
На розгляд чергової 12 сесії Жмеринської міської ради 8 скликання від 27.07.2021 року було винесено проект рішення сесії міської ради «Про відмову у наданні дозволу на розробку документації із землеустрою».
За результатами якого було вирішено прийняти рішення 12 сесії 8 скликання від 27.07.2021 року № 336 «Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою», яким відмовлено ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки поряд із земельною ділянкою за кадастровим номером 0521055300:06:001:0409, у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовним розміром 2,0 га, на території Браїлівського старостинського округу Жмеринської міської територіальної громади, за межами населених пунктів, з підстав, передбачених ч. 7 ст. 118 ЗК України, а саме - невідповідністю місця розташування об`єкта генеральному плану населеному пункту, оскільки відповідно до генерального плану селища Браїлів Жмеринського району Вінницької області, земельний масив, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, згідно доданих до клопотання графічних матеріалів, передбачено для містобудівних потреб.
В обґрунтування вказаного рішення увійшли висновки Комісії по проведенню аудиту використання земель та розгляду інших земельних питань комунальної власності Жмеринської міської територіальної громади, саме: необхідність розвитку земельно-орендних відносин, що сприятиме створенню нових робочих місць та гарантуватиме безпечні умови життєдіяльності громади, запровадження оновленого ринку оренди земель, а саме - об`єктом оренди буде не (окремо подрібнені (площами до 2 га) земельні ділянки) окрема земельна ділянка, а цілісний земельний масив, боротьби з негативними явищами, пов`язаними з подрібненням масивів земель, що у свою чергу надасть можливість здійснювати заходи з раціонального використання та охорони земель в контексті сталого розвитку земельних ресурсів, підвищенню привабливості земель, сприянню соціально- економічному розвитку Жмеринської міської територіальної громади.
Вказаний проект рішення був підтриманий депутатами "за" - 24 голоса, "проти" - 0, "утримались" - 1.
04.08.2021 року листом № М-341/2 - СР позивача було повідомлено про вказане рішення.
Не погоджуючись із таким рішенням, позивач звернулася до суду з даним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує, що суб`єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Земельним Кодексом України від 25.10.2001 № 2768-III (далі - ЗК України від 25.10.2001 № 2768-III) та іншими законами України, що регулюють земельні відносини.
Відповідно до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
За приписами ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту "б" частини 1 статті 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки, зокрема на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Згідно з пунктом "а" частини 3 статті 22 ЗК України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.
Частинами 1, 2 статті 116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до частин 6, 7 статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно з частиною 1 статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Повноваження відповідних органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтями 118, 122, 123 Земельного кодексу України, статтями 26, 33, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання з приводу земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Згідно з статтею 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Із матеріалів справи вбачається, що спірні відносини між сторонами виникли з приводу того, що позивачу відмовлено в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою у зв`язку з невідповідністю місця розташування об`єкта генеральному плану населеного пункту, оскільки відповідно до генерального плану селища Браїлів, Жмеринського району, Вінницької області, земельний масив, на якому позивачем зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, згідно доданих до клопотання графічних матеріалів, передбачено для містобудівних потреб.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходить із наступного.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені Законом України "Про регулювання містобудівної документації".
Так, у статті 1 цього Закону України "Про регулювання містобудівної документації" наведені визначення, зокрема, генерального плану населеного пункту та плану зонування території (зонінг).
Під генеральним планом населеного пункту розуміється містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. План зонування території (зонінг) - це містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про регулювання містобудівної документації" об`єктом містобудування є планувальна організація території, система розселення, система взаємопов`язаного комплексного розміщення основних об`єктів промисловості, транспорту, інженерної та соціальної інфраструктури, функціональне зонування території України, її частин (груп областей), території Автономної Республіки Крим, областей, адміністративних районів, територій територіальних громад, населених пунктів, їх частин..
Згідно з частиною 1 статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної документації" генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану. Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Приписами статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної документації" передбачено, що план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Водночас, статтею 38 ЗК України визначено, що до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.
Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.
Системний аналіз наведених положень дає підстави для висновків, що наміри щодо використання земельної ділянки в межах певної категорії земель мають відповідати містобудівній документації та документації із землеустрою. Водночас забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого містобудівною документацією на місцевому рівні, що визначено статтею 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 23 лютого 2019 року у справі №813/2946/17, від 15 липня 2020 року у справі №826/1419/18, від 31 травня 2021 року у справі №826/1581/18.
В ході судового розгляду встановлено, що рішенням Браїлівської селищної територіальної громади Жмеринського району Вінницької області від 26 березня 2015 року затверджено генеральний план селища Браїлів.
Так, при дослідженні долученого позивачем до клопотання про надання відповідного дозволу графічного матеріалу, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки та фрагмента генерального плану М1:2000 селище Браїлів, встановлено, що така ділянка межує із суміжною земельною ділянкою з кадастровим номером 0521055300:06:001:0409, знаходиться в межах селища Браїлів та передбачена для містобудівних потреб.
Відтак, враховуючи те, що місце розташування земельної ділянки, яку позивач має намір отримати у власність, не відповідає вимогам Генерального плану селища Браїлів, тому відповідачем обґрунтовано відмовлено позивачеві у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.
За викладених обставин, рішення по суті звернення позивача прийняте суб`єктом владних повноважень на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
За приписами вимог п. 4 ч.1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
У відповідності до положень ст. 139 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Жмеринської міської ради про визнання протиправним рішення та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )
Відповідач: Жмеринська міська рада (код ЄДРПОУ 030842330, вул. Центральна, 4, м. Жмеринка, Вінницька область, 23100)
Повний текст судового рішення складено та підписано суддею 28.04.2022 року.
Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104126840 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні