ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1575/22
28 квітня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Управління Державної казначейської служби України у Козівському районі Тернопільської області про зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (надалі, позивач) звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області (надалі, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Управління Державної казначейської служби України у Козівському районі Тернопільської області, в якому просила зобов`язати Виконавчий комітет Козівської селищної ради Тернопільської області провести виплату заборгованості по заробітній платі в сумі 32600,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що з 09 лютого 2001 року по 27 листопада 2020 року обіймала посаду сільського голови Плотичанської сільської ради Козівського району Тернопільської області. Однак, вказала, що в порушення вимог ст. ст. 23, 24 Закону України Про оплату праці ст.ст. 115,116, Кодексу законів про працю України, Виконавчим комітетом Плотичанської сільської ради не виплачено кошти ОСОБА_1 , а саме всіх сум, що належать працівнику від установи в день звільнення. Позивач вважає, що оскільки заборгованість з оплати праці не погашена, кошти в добровільному порядку Козівською селищною радою не виплачено, повний розрахунок з працівником органу місцевого самоврядування не проведений, тому є достатньо підстав для звернення до суду з метою ефективного захисту прав гарантованих державою.
Ухвалою суду від 28.03.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі та щодо задоволення позову не заперечує. Також, просить розгляд справи проводити без участі представника.
Від представника третьої особи письмових пояснень щодо позову або відзиву до суду не надходило.
Частиною п`ятою ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, КАС України), суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Оскільки клопотань у розумінні вказаної статті до суду не надходило, розгляд даної справи здійснюється за наявними у справі матеріалами.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 09 лютого 2001 року по 27 листопада 2020 року перебувала на посаді сільського голови Плотичанської сільської ради Козівського району, Тернопільської області.
Згідно довідки Виконавчого комітету Козівської селищної ради за № 01- 238/3-09 від 14 лютого 2022 року, виданої ОСОБА_1 , станом на 01.01.2021 року згідно актів приймання - передачі та балансу форми 1-ДС передано небюджетну кредиторську заборгованість, яка виникла станом на 01.12.2020 в сумі 32600,00 гривень, з них: 6311 «Розрахунки із бюджетом за податками і зборами» (Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати) - 25000,00грн., 6511 «Розрахунки із заробітної плати» - 7600,00 грн.
Оскільки Виконавчим комітетом Плотичанської сільської ради не виплачено кошти позивачу, а саме всі суми, що належать працівнику від установи в день звільнення, позивач звернулася з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вказує.
Частиною другою ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до ст.1 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.
Статтею 3 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" передбачено, що посадами в органах місцевого самоврядування є: виборні посади, на які особи обираються на місцевих виборах; виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою; посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
Відповідно до положень ст. 47 Кодексу законів про працю України (надалі, КЗпП України), власник або уповноважений ним орган зобов`язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, провести з ним розрахунок у строки, зазначені у статті 116 цього Кодексу, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника.
За змістом ст.116 КЗпП України, при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.
В разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану ним суму.
Згідно з частиною першою ст. 83 Кодексу законів про працю України та частини першої ст. 24 Закону №504/96-ВР у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - інваліда з дитинства підгрупи А І групи.
У постанові від 30 січня 2019 року у справі №910/4518/16 Верховний Суд зазначив, що всі суми (заробітна плата, вихідна допомога, компенсація за невикористану відпустку, оплата за час тимчасової непрацездатності тощо), належні до сплати працівникові, мають бути виплачені у день його звільнення. Закон прямо покладає на підприємство, установу, організацію обов`язок провести зі звільненим працівником повний розрахунок, виплатити всі суми, що йому належать. В разі невиконання такого обов`язку з вини власника або уповноваженого ним органу наступає передбачена статтею 117 КЗпП України відповідальність.
Відповідно до п.6-1 розділу 5 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень, зокрема:
майнові зобов`язання, майнові та немайнові права юридичних осіб - органів місцевого самоврядування розформованої територіальної громади, територія якої включена до територій кількох сформованих територіальних громад, розподіляються між правонаступниками таких юридичних осіб відповідно до передавальних актів пропорційно обсягу розподілу майна, майнових прав та залишків бюджетних коштів між сформованими територіальними громадами;
не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом;
юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.
Залишки коштів (у тому числі боргові зобов`язання) перераховуються одночасно до бюджетів сформованих територіальних громад на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, на території якої розміщений адміністративний центр відповідної розформованої територіальної громади, або керівника відповідного місцевого фінансового органу, утвореного до затвердження Кабінетом Міністрів України територій територіальних громад.
Розподіл залишків коштів має бути пропорційним розподілу фінансових (боргових) та/або майнових зобов`язань, що здійснюється у порядку правонаступництва, що обов`язково відображається у відповідному передавальному акті. (п.17)
Сільські, селищні, міські ради та їхні виконавчі органи розформованих територіальних громад припиняються як юридичні особи з дня внесення запису про їх припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. (п.18).
У відповідності до п.17 Рішення І сесії УІІІ скликання Козівської селищної ради Тернопільського району Тернопільської області почато процедуру реорганізації Плотичанської сільської ради шляхом приєднання до Козівської селищної ради.
Пунктом 22 вказаного Рішення передбачено, що Козівська селищна рада є правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків реорганізованих сільських рад Козівського району, зокрема, Плотичанської сільської ради згідно з Додатком №14.
За приписами ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Згідно ст.107 Цивільного кодексу України кредитор може вимагати від юридичної особи, що припиняється, виконання зобов`язань якої не забезпечено, припинення або дострокового виконання зобов`язання, або забезпечення виконання зобов`язання, крім випадків, передбачених законом.
Після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.
Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.
Отже, у випадку реорганізації юридичної особи її правонаступник відповідає за всіма зобов`язаннями такої юридичної особи. При цьому, в обов`язковому порядку такі зобов`язання фіксуються у передавальному акті, який складається комісією з припинення. Саме на підставі цього акту та в межах зазначених у ньому відомостей, правонаступник виконує передані зобов`язання.
Як слідує з матеріалів справи, заборгованість станом на 01 грудня 2020 року Козівської селищної ради, яка є правонаступником реорганізованої Плотичанської сільської ради в повному обсязі ) по невиплачених сумах коштів позивачу, становить 32600,00 грн. (тридцять дві тисячі шістсот гривень).
Відтак, суд вважає, що оскільки відповідач Козівська селищна рада є правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків реорганізованих сільських рад Козівського району, зокрема, Плотичанської сільської ради, то відповідачу кореспондований обов`язок здійснити всі належні позивачу виплати при звільненні з посади.
Поряд з цим, вирішуючи даний спір по суті, суд приймає до уваги те, що відповідач позовні вимоги визнає в повному обсязі та щодо задоволення позову не заперечує.
За змістом частин першої та четвертої ст. 189 КАС України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
Відтак, з наведених обставин у їх сукупності, суд дійшов висновку, що даний позов підлягає до задоволення.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов`язати Козівську селищну раду Тернопільського району Тернопільської області виплатити ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 32600,00 грн. (тридцять дві тисячі шістсот грн.00 коп.), провівши необхідні відрахування.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 28 квітня 2022 року.
Копію рішення надіслати учасникам справи.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 );
відповідач:
- Козівська селищна рада Тернопільського району Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Грушевського, 38,смт. Козова,Козівський район, Тернопільська область,47601 код ЄДРПОУ 04525573);
третя особа:
- Управління Державної казначейської служби України у Козівському районі Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Дорошенка, 3,смт. Козова,Козівський район, Тернопільська область,47601 код ЄДРПОУ 37822731) .
Головуюча суддяДерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104128785 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні