Головуючий у 1 інстанції - Островська О.П.
Суддя-доповідач - Горбен ко К.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2010 року справ а №2а-27816/09/1270
приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді - Горбе нко К.П.
суддів - Юрченко В.П., Лях О.П .,
при секретарі - Ольховій О .В.,
за участю представника від повідача - Сафо С.О.,
розглянувши апеляційну ск аргу Луганської міської орга нізації українського товари ства Охорони памґятників іст орії та культури на постанов у Луганського окружного адмі ністративного суду від 08 груд ня 2009 року по адміністративні й справі за позовом Ленінськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції у м. Луганс ьку до Луганської організаці ї українського товариства Ох орони памґятників історії та культури про припинення юри дичної особи,-
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 08 грудня 2009 року позовн і вимоги Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м.Луганську задовол ені повністю: припинено юрид ичну особу - Луганську місь ку організацію українського товариства охорони памґятни ків історії та культури, заре єстроване за юридичною адрес ою: 91011, м.Луганськ, Жовтневий ра йон, вул.Совєтська, 73а/181а.
Відповідач - Луганська мі ська організація українсько го товариства охорони памґят ників історії та культури не погодилась з даною постанов ою суду першої інстанції та п одали апеляційну скаргу, в як ій просили постанову суду ск асувати, прийняти нову поста нову, якою повністю відмовит и у задоволенні позовних вим ог.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро дату, час та місце розгляду справи були повідомлені нал ежним чином, надіслали запер ечення на апеляційну скаргу, в якому просили справу слуха ти без присутності представн ика позивача.
Колегія суддів заслухавши доповідача, пояснення предс тавника відповідача, перевір ивши матеріалами справи за д оводами апеляційних скарг, в важає, що апеляційна скарга в ідповідача підлягає задово ленню, а постанова суду першо ї інстанції має бути скасова на.
До такого висновку колегія прийшла з огляду на наступне :
Відповідно до ст. 2 КАС Украї ни, завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их та юридичних осіб у сфері п ублічно - правових відносин в ід порушень з боку у тому числ і органів державної влади. У с правах щодо оскарження рішен ь суди перевіряють чи прийня ті вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Луганська міська організа ція українського товариства охорони памґятників історії та культури код 03922148, зареєстро вана виконкомом Луганської м іської ради рішенням №101 від 21.0 3.1994 року, та взята на облік як пл атник податків у Ленінській МДПІ у м. Луганську з 21.03.1994 року.
Згідно висновку Ленінсько ї МДПІ у м. Луганську від 08.12.2009 ро ку №62437/10 встановлено, що податк ові декларації та документи фінансової звітності до ДПІ відповідач не надає з другог о кварталу 2008 року.
Статутом відповідача пере дбачено, що основною метою ор ганізації товариства є притя гнення широкого кола населен ня до активної участі у справ і охорони, збереження, ремонт у, реставрації та використан ня памґятників.
Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни „Про державну податкову службу в Україні” державні п одаткові органи уповноважен і здійснювати контроль за св оєчасністю подання платника ми податків бухгалтерських з вітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та і нших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряют ь достовірність цих документ ів щодо правильності визначе ння об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України „Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців ” пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про провед ення державної реєстрації че рез порушення закону, допуще ні при створенні юридичної о соби, які не можна усунути; про вадження нею діяльності, що с уперечить установчим докуме нтам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мі німального розміру статутно го фонду юридичної особи вим огам закону; неподання протя гом року органам державної п одаткової служби податкових декларацій, документів фіна нсової звітності відповідно до закону; наявність в Єдином у державному реєстрі запису про відсутність юридичної ос оби за вказаним її місцезнах одженням.
З прикінцевих положень роз ділу VІІ зазначеного Закону в бачається, що закони, нормати вно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Закон ом діють у частині, що не супер ечить цьому Закону.
Згідно з статтями 19, 32 Закону України «Про об' єднання гр омадян» ліквідація об'єднанн я громадян здійснюється на п ідставі статуту або рішення суду; за поданням легалізуюч ого органу або прокурора ріш енням суду об'єднання громад ян примусово розпускається ( ліквідується) у випадках: вчи нення дій, передбачених стат тею 4 цього Закону (обмеження з агальновизнаних прав людини ); систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цьог о Закону; продовження протип равної діяльності після накл адення стягнень, передбачени х цим Законом.
Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни компетенція адміністрати вних судів поширюється на сп ори за зверненням суб' єкта владних повноважень у випадк ах, встановлених законом.
Згідно частини 1 статті 104 КАС України до адміністративног о суду має право звернутися з адміністративним позовом ос оба, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у с фері публічно-правових відно син. Суб'єкт владних повноваж ень має право звернутися до а дміністративного суду у випа дках, встановлених законом.
Наведене свідчить про відс утність в чинному законодавс тві правової підстави для зв ернення податкової інспекці ї до суду з вимогою про припин ення громадської організаці ї, яка не є суб' єктом підприє мницької діяльності, а тому у Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м.Луганську відсутнє право в имоги про припинення Лугансь кої міської організації укра їнського товариства Охорони памґятників історії та куль тури.
У звґязку з викладеним, коле гія суддів вважає, що суд перш ої інстанції прийняв оскаржу вану постанову з порушенням норм матеріального права, що відповідно до вимог статті 202 Кодексу адміністративного с удочинства України обумовлю є скасування постанови суду першої інстанції, а у позові н еобхідно відмовити.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Лугансь кої міської організації укра їнського товариства Охорони памґятників історії та куль тури на постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 08 грудня 2009 року по а дміністративній справі № 2-а-27 816/09 - задовольнити.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 08 грудня 2009 року по адмін істративній справі № 2-а-27816/09 - ск асувати.
Прийняти нову постанову:
У задоволенні позовн их вимог Ленінської міжрайон ної державної податкової інс пекції у м. Луганську до Луган ської організації українськ ого товариства Охорони памґя тників історії та культури п ро припинення юридичної особ и - відмовити.
Вступна та резолютив на частини постанови постано влено в нарадчій кімнаті та п роголошено в судовому засіда нні 15.06.2010р. Повний текст постано ви складено 21.06.2010р.
Постанова набирає зак онної сили з моменту її прого лошення та може бути оскарже на в касаційному порядку без посередньо до Вищого адмініс тративного суду України прот ягом одного місяця з дня скла дення постанови в повному об сязі.
Головуючий:
Судді:
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 23.07.2010 |
Номер документу | 10414064 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Горбенко К.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні