Справа № 686/29218/21
Провадження № 1-кс/686/3327/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 квітня 2022 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в залі суду у м. Хмельницькому клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні № 12021240000000605 від 07.12.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч.1. ст. 204 КК України,
ВСТАНОВИВ:
19.04.2022 року старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області капітан поліції ОСОБА_3 , звернулась до суду з клопотанням, погодженим з прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку у використовуваному ФОП ОСОБА_5 приміщені магазину «ІНФОРМАЦІЯ_1» (торгівельний кіоск НОМЕР_1) його підсобних та прилеглих до нього приміщень, що знаходиться на території ринку «ІНФОРМАЦІЯ_2» за адресою: АДРЕСА_1 , та розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 6810100000:09:001:0123, яка на праві власності належить Територіальній громаді міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради (код ЄДРПОУ 33332218), з метою відшукання та вилучення незаконно виготовлених підакцизних товарів (тютюнових виробів), у т.ч. із підробленими марками акцизного податку, марок акцизного податку, чорнових записів щодо об`ємів виготовлення, придбання та реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції, грошові кошти, електронні носії інформації, на яких можуть знаходитись дані про злочинну діяльність, засобів мобільного зв`язку (телефони), комп`ютерна техніка, записи камер зовнішнього та внутрішнього відео спостереження, а також інших речей та документів, що можуть мати значення доказів здійснення незаконно виготовлених, придбання, транспортування та зберігання з метою збуту, а також збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів (тютюнових виробів).
В обґрунтування даного клопотання зазначено, що «гр. ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , «НОМЕР_3» разом з іншиминевстановленими особами, у період з травня 2019 року по теперішній час, на території м. Хмельницькийздійснюютьпридбання з метою збуту, зберігання з цією метою, а такожтранспортування та збут незаконно виготовленихалкогольнихнапоїв, розлитих в скляну та пластикову тару різноїємності.
Крім того, встановлено, що гр. ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 разом з іншими невстановленими особами, у період з травня 2019 року по теперішній час, на території м. Хмельницький здійснюють виготовлення, придбання, перевезення, а також подальше зберіганняпідроблених марок акцизного податку, з метою використання при продажу підакцизних товарів (незаконно виготовлених алкогольних напоїв та тютюновихвиробів).
Також, встановлено, що гр. ОСОБА_6 , ОСОБА_9 », ОСОБА_10 » та іншіневстановлені особи на території м. Хмельницького здійснюють виготовлення, придбання, перевезення, а також подальше зберігання підроблених марок акцизного податку, з метою використання при продажу підакцизних товарів - тютюнових виробів.
Зокрема, під час проведення слідчих (розшукових) дій встановлено, що ОСОБА_11 за попередньою домовленістю із ОСОБА_5 та іншими особами, в ході здійснення своєї протиправної діяльності пов`язаної із незаконною реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які не відповідають вимогам ДСТУ, використовують для зберігання та реалізації незаконно виготовлених підакцизних товарів, магазин « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (торгівельний кіоск НОМЕР_1), що знаходиться на території ринку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_1 .
Так, 09.02.2021 при проведенні контролю за вчиненням злочину у формі оперативної закупки в магазині « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (торгівельний кіоск № НОМЕР_1 ), що знаходиться на території ринку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_1 , в якому свою діяльність здійснює ФОП ОСОБА_5 з ОСОБА_11 , придбано незаконно виготовлені алкогольні напої та тютюнові вироби.
Відповідно до висновку експерта №СЕ-19/123-21/568 від 23.03.2021 марка акцизного податку, якою обклеєна надана на дослідження пачка сигарет, не відповідає маркам акцизного податку встановленого зразка, які знаходяться в офіційному обігу на території України, та має ознаки технічної підробки. Крім того, вказані тютюнові вироби не придатні для реалізації на території України.
Крім того, 23.04.2021 при проведенні контролю за вчиненням злочину у формі оперативної закупки в магазині « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (торгівельний кіоск № НОМЕР_1 ), що знаходиться на території ринку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_1 , в якому свою діяльність здійснює ФОП ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_11 , придбано незаконно виготовлені алкогольні напої та тютюнові вироби.
Відповідно до висновку експерта №СЕ-19/123-21/3383 від 15.06.2021 марка акцизного податку, якою обклеєна надана на дослідження пачка сигарет, не відповідає маркам акцизного податку встановленого зразка, які знаходяться в офіційному обігу на території України, та має ознаки технічної підробки. Крім того, вказані тютюнові вироби не придатні для реалізації на території України.
23.04.2021 на підставі ухвали слідчого судді проведено обшук в торгівельному кіоску № НОМЕР_2 в магазині « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (торгівельний кіоск № НОМЕР_1 ), що знаходиться на території ринку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_1 , під час якого вилучено незаконно виготовлені тютюнові вироби з маркою акцизного податку.
Відповідно до висновку експерта №СЕ-19/123-21/3384 від 15.06.2021 марки акцизного податку, якими обклеєні надані на дослідження пачки сигарет, не відповідають маркам акцизного податку встановленого зразка, які знаходяться в офіційному обігу на території України. Крім того, вказані тютюнові вироби не придатні для реалізації на території України.
Водночас, в ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що ФОП ОСОБА_11 спільно з ОСОБА_11 у вказаному кіоску продовжує здійснювати зберігання та реалізацію незаконно виготовлених підакцизних товарів.
Так, 10.01.2022 при проведенні контролю за вчиненням злочину у формі оперативної закупки в магазині « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (торгівельний кіоск № НОМЕР_1 ), що знаходиться на території ринку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_1 , в якому свою діяльність здійснює ФОП ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_11 , придбано незаконно виготовлені алкогольні напої та тютюнові вироби.
Відповідно до висновку експерта №КСЕ-19/123-22/602 від 25.01.2022 придбані незаконно виготовлені алкогольні напої містять алкоголь (спирт етиловий) і є водно-спиртовими сумішами, які за органолептичними та фізико-хімічними показниками не відповідають вимогам ДСТУ 4256:2003 «Горілки і горілки особливі. Технічні умови», а також виготовлені непромисловим способом, без дотримання технології виготовлення горілки.
Відповідно до висновку експерта №КСЕ-19/123-22/597 від 24.01.2022 марки акцизного податку, якими обклеєні надані на дослідження пачки сигарет, не відповідають маркам акцизного податку встановленого зразка, які знаходяться в офіційному обігу на території України, та мають ознаки технічної підробки. Крім того, вказані тютюнові вироби не придатні для реалізації на території України.
Таким чином, у слідства є достатні підстави вважати, що незаконно виготовлені підакцизні товари (алкогольні та тютюнові вироби), сировина для їх виробництва (в т.ч. спирт, тютюн, домішки тощо), знаряддя, прилади, обладнання для їх виготовлення, тара (пляшки, тетрапакети, каністри, бочки, коробки, пачки та інші ємності) для незаконного виготовлення, зберігання підакцизних товарів та сировини для них, їх транспортування та подальшого збуту, марки акцизного податку, чорнові записи щодо об`ємів виготовлення, придбання та реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції, грошові кошти, одержані від реалізації незаконно виготовлених підакцизних товарів, електронні носії інформації, на яких можуть знаходитись дані про злочинну діяльність, записи камери зовнішнього та внутрішнього відео спостереження, а також інші речі та документи, що можуть мати значення доказів здійснення незаконного виготовлення, придбання та зберігання з метою збуту, а також збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів, можуть зберігатись у приміщені магазину «ІНФОРМАЦІЯ_1» (торгівельний кіоск НОМЕР_1) його підсобних та прилеглих до нього приміщень, що знаходиться на території ринку «ІНФОРМАЦІЯ_2» за адресою: АДРЕСА_1.
Зазначеній вище речі мають важливе доказове значення у кримінальному провадженні, так як їх відшукання і вилучення необхідні для дослідження усіх обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення місць незаконного виготовлення підакцизних товарів, осіб, причетних до скоєння злочину, отриманих даних про об`єми реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції, а також дослідження інших даних про злочинну діяльність щодо незаконного виготовлення, придбання, транспортування, зберігання з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів. Крім цього, незаконно виготовлені підакцизні товари необхідні для проведення судово-технічних та судово-товарознавчих експертиз.
Заслухавши слідчу, яка наполягає на задоволенні клопотання, дослідивши додані до клопотання матеріали, приходжу до наступних висновків.
Відповідно до положень статті 13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до статті 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Відповідно до пунктів 1, 2, 6, 8 частини першої статті 7 КПК України зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, належать: верховенство права; законність; недоторканність житла чи іншого володіння особи; невтручання у приватне життя.
Частинами першою, другою статті 234 КПК України встановлено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
За змістом наведеної норми закону слідча дія може бути санкціонована слідчим суддею виключно у разі наявності достатніх відомостей про те, що шляхом її реалізації буде досягнуто мети слідчої дії.
Згідно зі статтею 8 Конвенції кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється відповідно до закону і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Право на недоторканність житла є просторовим аспектом права на приватне життя, передбаченого статтею 8 Конвенції. Практика Європейського суду з прав людини свідчить, що винесення постанови про дозвіл на обшук житла особи повинно супроводжуватись врахуванням принципу пропорційності між достатніми та обґрунтованими підставами для проведення такого обшуку і наслідками, до яких він призведе, а також наявності гарантій від порушень прав та основоположних свобод особи при проведенні такої процедури.
Відповідно до частини п`ятої статті 234 КПК України на слідчого суддю покладено обов`язок перевірити наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Із доданих до матеріалів клопотання документів слідує, що СУ ГУНП в Хмельницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12021240000000605 від 07.12.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч.1. ст. 204 КК України.
Встановлено, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 6810100000:09:001:0123, на якій розташований магазин «ІНФОРМАЦІЯ_1» (торгівельний кіоск НОМЕР_1) на території ринку «ІНФОРМАЦІЯ_2» за адресою: АДРЕСА_1 , на праві власності належить Територіальній громаді міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради (код ЄДРПОУ 33332218).
Із досліджених матеріалів клопотання та пояснень слідчого у судовому засіданні, слідчим суддею встановлено, що ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 15.04.2021 було надано дозвіл на проведення обшуку у використовуваному ФОП ОСОБА_5 приміщенні магазину «ІНФОРМАЦІЯ_1» (торгівельний кіоск НОМЕР_1) його підсобних та прилеглих до нього приміщень, що знаходиться на території ринку «ІНФОРМАЦІЯ_2» за адресою: АДРЕСА_1 .
Дана слідча дія була проведена та зафіксована протоколом обушку від 20.04.2021 року.
У судовому засіданні слідчим жодним чином не обґрунтована мета проведення повторного обшуку за тією ж адресою, де він уже був проведений ще 23.04.2021 з огляду на те, що обставини вчинення кримінального правопорушення уже були перевірені попередньою слідчою дією.
Слідчий суддя вважає, що долучені до матеріалів клопотання докази не є достатніми для доведення виправданості такого ступеня втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого та не є співмірним процесуальним заходом у цьому кримінальному провадженні.
За таких обставин, враховуючи надані матеріали, слідчий суддя вважає, що у задоволенні клопотання слід відмовити.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 233-235 КПК України, слідчий суддя -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні № 12021240000000605 від 07.12.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч.1. ст. 204 КК України, відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2022 |
Оприлюднено | 05.05.2023 |
Номер документу | 104146729 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Сарбей О. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні