Рішення
від 17.04.2022 по справі 380/25448/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/25448/21

провадження № П/380/25700/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2022 року

Зал судових засідань №7

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Середа О-В.І.,

за участю:

позивача ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради про зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) звернулася з позовною заявою до Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради (місцезнаходження: вул. Городоцька, 299, м. Львів, 79040; код ЄДРПОУ: 26526811), в якій просить:

- ухвалити рішення про ліквідацію Благодійного фонду «Добро починається з ТЕБЕ» по заяві позивача;

- зобов`язати Відділ реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради провести процедуру ліквідації БФ «Добро починається з ТЕБЕ»;

- в разі неможливості ухвалення рішення про ліквідацію Благодійного фонду «Добро починається з ТЕБЕ», зобов`язати Відділ реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради провести процедуру реорганізації Благодійного фонду «Добро починається з ТЕБЕ» та виключити ОСОБА_1 зі списку учасників.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 7 квітня 2014 року рішенням установчих зборів ОСОБА_1 була призначена президентом благодійного фонду «Добро починається з тебе». Вказує, що з дати реєстрації благодійний фонд не провадив свою діяльність, не має відкритих рахунків, майна, боргів, зобов`язань, арештів чи обтяжень, виданих гарантій тощо, а збори учасників фонду жодного разу не проводилися. Зазначає, що збори учасників неодноразово скликались для ухвалення рішення про ліквідацію фонду, але жоден з учасників на збори не з`явився. Також зазначає, що нею було подано заявку про ліквідацію благодійного фонду «Добро починається з тебе», яка була залишена без руху відповідачем. Зазначає, що про причини та обставини такого рішення її не було повідомлено письмово, або в інший спосіб. Відтак вказує, що спроба провести ліквідацію фонду у законний спосіб була безрезультатною.

Позивав вважає, що бездіяльність відповідача створила умови, за яких вона не має можливості провести процедуру ліквідації фонду, тому дії відповідача, на її думку, можна розуміти як такі, що підпадають під норми, викладені в пункті 4 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. З огляду на наведене, просить позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою від 01.02.2022 суддя прийняла позовну заяву до розгляду та відкрила провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Від відповідача на адресу суду надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи, в якому зазначено, що в позовній заяві позивач стверджує, що за результатом поданих нею заяв у 2018 році про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації та у 2021 році про державну реєстрацію змін відомостей про юридичну особу відповідачем по справі залишені без руху в усному порядку та не були прийняті письмові рішення за результатами їх розгляду. Вказує, що дані твердження позивача не відповідають дійсності на підтвердження чого просить долучити копії повідомлення про зупинення розгляду документів та про відмову у проведенні реєстраційних дій.

21.03.2022 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та розгляд справи був повідомлений належним чином.

Заслухавши доводи позивача, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

7 квітня 2014 року було створено благодійний фонд «Добро починається з тебе», ідентифікаційний код юридичної особи: 39177093, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Засновниками вказаного благодійного фонду є ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців органами управління благодійного фонду «Добро починається з тебе» є загальні збори учасників, виконавчий орган, наглядова рада. ОСОБА_1 є керівником вказаного фонду та підписантом.

Позивач, вказуючи, що з дати реєстрації благодійний фонд не проводив свою діяльність, та на даний час не може проводити свою діяльність, у 2018 році та 2021 році зверталася до Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради з заявкою про ліквідацію благодійного фонду «Добро починається з тебе» та заявкою про реєстрацію даних щодо бенефіціарних власників, які мають вирішальний вплив на діяльність фонду.

Відповідач листом від 21.02.2018 №01-15/959 повідомив благодійний фонд «Добро починається з тебе» про зупинення розгляду документів. Підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації відповідач зазначив: подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі (у протоколі немає правомочності загальних зборів; невідповідність назви протоколу «установчі збори»)»; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі (невідповідність засновників у протоколі, відомостям, що містяться в ЄДР).

Листом від 12.03.2018 №01-15/1284 відповідач повідомив благодійний фонд «Добро починається з тебе» про відмову в проведенні державної реєстрації на підставі п.4 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», оскільки не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.

Відповідач листом від 08.10.2021 №01-15/4974 повідомив благодійний фонд «Добро починається з тебе» про зупинення розгляду документів. Підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації відповідач зазначив: згідно з п.1 ч.1 ст.27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі. Невірно подано форму заяви, невірно заповнено інформацію про юридичну особу. Невідповідність даних про засновників у поданих документах та Єдиному державному реєстрі.

03.11.2021 відповідачем прийнято рішення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код 466319368080. Підставою для прийняття вказаного рішення вказано, що на підставі п.4 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», оскільки не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.

Позивач, вважає, що бездіяльність відповідача створила умови, за яких вона не має можливості провести процедуру ліквідації фонду, тому така на її думку, є протиправною, відтак звернулася до суду з цим позовом.

Вирішуючи даний спір, суд застосовує такі норми права та виходить з таких мотивів.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та в межах повноважень у спосіб, що передбачений, як Конституцією, так і Законами України.

Загальні засади благодійної діяльності в Україні, правове регулювання відносин у суспільстві, спрямованих на розвиток благодійної діяльності закріплено Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» від 05.07.2012 № 5073-VI.

Відповідно до вимог статті 18 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» державна реєстрація припинення благодійних організацій здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Правонаступниками благодійної організації у разі її реорганізації має бути одна чи кілька благодійних організацій.

Рішення про ліквідацію благодійної організації приймає орган управління, уповноважений установчими документами благодійної організації.

Підстави для прийняття судом рішення про ліквідацію благодійної організації визначаються законом.

Активи, що залишаються під час ліквідації благодійних організацій після задоволення вимог їх кредиторів, мають бути передані одній чи кільком благодійним організаціям у порядку, встановленому установчими документами, або за рішенням суду.

У випадках, визначених законами України, та за умови відсутності благодійних організацій, зазначених у частині п`ятій цієї статті, активи благодійної організації, що ліквідується, спрямовуються до Державного бюджету України.

Відповідно до п. 4 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (далі Закон № 755-IV) державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно ч. 2 ст. 6 Закону № 755-IV державний реєстратор: приймає документи; встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 7 Закону № 755-IV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Єдиний державний реєстр ведеться державною мовою з використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави.

Відповідно до положень ст. 25 Закону № 755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов`язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»; припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 15 Закону № 755-IV Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 7) рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ юридичної особи (крім державного органу, органу місцевого самоврядування, юридичної особи, яка створена та діє на підставі модельного статуту) викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі юридичної особи, викладеному у письмовій формі (крім юридичної особи, створеної на підставі розпорядчого акта державного органу, органу місцевого самоврядування) нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; 10) установчі документи банків, інших юридичних осіб, які згідно із законом підлягають погодженню (реєстрації) відповідно Національним банком України, іншими державними органами, подаються з відміткою про їх погодження відповідним органом; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції; 12) передавальний акт (у разі злиття, приєднання, перетворення) та розподільчий баланс (у разі поділу або виділу) юридичної особи повинні відповідати вимогам, встановленим законом. Справжність підписів на передавальному акті та розподільчому балансі юридичної особи нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім випадків, передбачених законом; 13) документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути легалізовані (консульська легалізація чи проставлення апостиля) в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами; 14) документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на державну мову із засвідченням вірності перекладу з однієї мови на іншу або підпису перекладача в установленому законодавством порядку; 15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 16) у разі якщо оригінали документів, необхідних для державної реєстрації, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.

Форми заяв про державну реєстрацію затверджуються Міністерством юстиції України.

Суд зазначає, що Закон № 755-IV передбачає процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Так, частиною 10 ст. 17 Закону № 755-IV встановлено, що для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи: 1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

Вказані відомості обов`язково вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (п. 26 ч. 2 ст. 9 Закону).

Частиною 13 Закону № 755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Крім того, певні вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації, передбачено також ст.15 Закону № 755-IV та ч. 3 ст. 34 Закону «Про нотаріат».

Разом з тим, статтями 27 та 28 Закону № 755-IV передбачено виключні підстави для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації.

Так, відповідно до ч. 1, 3 ст. 27 Закону № 755-IV підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 28 Закону № 755-IV підставами для відмови у державній реєстрації є, зокрема, коли не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.

З наведених положень законодавства можна дійти висновку, що державний реєстратор, у разі наявності виключних підстав для зупинення розгляду документів, поданих для проведення реєстраційної дії, має право зупинити розгляд документів. При цьому, в разі не усунення заявником протягом 15 календарних днів недоліків, які стали підставою для зупинення таких реєстраційних дій, реєстратор може відмовити останньому у державній реєстрації.

Водночас, суд звертає увагу, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації на підставі перевірки вичерпного переліку документів лише засвідчує факт, тобто виконує функцію легалізації події. Крім того, відповідач відповідно ч. 2 ст. 6 Закону № 755-IV повинен перевірити документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів.

Так, з матеріалів справи, судом встановлено, що позивач, двічі зверталася до Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради, зокрема у 2018 році та 2021 році з заявкою про ліквідацію благодійного фонду «Добро починається з тебе» та заявкою про реєстрацію даних щодо бенефіціарних власників, які мають вирішальний вплив на діяльність фонду.

Разом з тим, у двох випадках відповідачем було зупинено розгляд документів оскільки, в першому випадку, позивачем було подано документи не в повному обсязі, зокрема у протоколі не було правомочності загальних зборів; невідповідність назви протоколу «установчі збори»)»; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі (невідповідність засновників у протоколі, відомостям, що містяться в ЄДР). У другому ж випадку, підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації було подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі, зокрема позивачем невірно подано форму заяви, невірно заповнено інформацію про юридичну особу. Невідповідність даних про засновників у поданих документах та Єдиному державному реєстрі, що відповідає ч. 1 ст. 27 Закону № 755-IV.

При цьому, оскільки, у 15 денний строк позивач не усунула вказаних відповідачем недоліків, останнім відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 28 Закону № 755-IV було відмовлено позивачу у державній реєстрації, про що повідомлено Листами від 12.03.2018 №01-15/1284, а також 03.11.2021 прийнято рішення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код 466319368080.

З огляду на наведене, суд зазначає, що за таких обставин відповідач не вправі був вносити будь-які відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а прийняття 03.11.2021 відповідного рішення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 466319368080 виключає факт протиправної бездіяльності відповідача. Відтак, у задоволенні позовної вимоги про зобов`язання Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради провести процедуру ліквідації БФ «Добро починається з тебе» слід відмовити.

Водночас, слід зауважити, що відповідно до ч. 9 ст. 28 Закону № 755-IV після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Щодо інших позовних вимог, то такі є похідними від вимоги про зобов`язання Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації Юридичного департаменту Львівської міської ради провести процедуру ліквідації БФ «Добро починається з тебе», а тому також задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 1 статті 90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи з системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити.

У зв`язку з тим, що у задоволенні позову відмовлено, розподіл судових витрат, понесених позивачем, відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено та підписано 02.05.2022.

Суддя Братичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104158794
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —380/25448/21

Рішення від 17.04.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні