ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення апеляційної скарги без руху
03 травня 2022 рокуЛьвівСправа № 380/12652/20 пров. № А/857/23008/21
Суддя Восьмого апеляційного адміністративного суду Довга О. І., перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року у справі № 380/12652/20 за адміністративним позовом Фермерського господарства "Хоросно" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним рішення та зобов`язання до вчинення дій,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року задоволено повністю адміністративний позов Фермерського господарства "Хоросно" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним рішення та зобов`язання до вчинення дій.
Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДПС у Львівській області подало апеляційну скаргу.
Вказана апеляційна скарга не відповідає вимогам, встановленим статтею 296 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки до неї не додано документа про сплату судового збору.
Ставки судового збору за подання апеляційної скарги на судове рішення визначені Законом України «Про судовий збір».
Частиною 1 статті 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно із статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» прожитковий мінімум на одну працездатну особу станом на 01 січня 2020 року становить 2102 грн.
Розмір ставки судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, відповідно до частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Адміністративний позов в даній справі містить дві вимоги немайнового характеру.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відтак, розмір судового збору який підлягав сплаті при поданні позовної заяви становить 4204 грн 00 коп.
Враховуючи наведене, розмір судового збору за подання апеляційної скарги становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 6306 грн 00 коп.
Крім того, суд зазначає, що відповідно до вимог частини 1 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Із матеріалів справи слідує, що оскаржене судове рішення прийнято 07 квітня 2021 року.
Апеляційну скаргу подано 15 грудня 2021 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.
Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Головне управління ДПС у Львівській області зазначає, що 11 травня 2021 року уже зверталось із апеляційною скаргою на рішення суду у цій справі, однак скаргу ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2021 року було повернуто скаржнику з причин несплати судового збору. Разом з тим, після повернення апеляційної скарги у скаржника виникла фінансова можливість сплатити судовий збір, а відтак, на думку, скаржника ним було невідкладно усунуто недоліки скарги, що були підставою для її повернення.
Ознайомившись із доводами заяви про поновлення строку на апеляційне оскарженння апеляційний суд приходить до висновку про неповажність причин пропуску строку на апеляійне оскарження з огляду на наступне.
Відповідно до частини другої статті 44 КАС України, учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Суд зазначає, що відповідно до частини першої статті 121 КАС України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Зокрема, причина пропуску строку може вважатися поважною, якщо вона відповідає одночасно усім таким умовам: 1) це обставина або кілька обставин, яка безпосередньо унеможливлює або ускладнює можливість вчинення процесуальних дій у визначений законом строк; 2) це обставина, яка виникла об`єктивно, незалежно від волі особи, яка пропустила строк; 3) ця причина виникла протягом строку, який пропущено; 4) ця обставина підтверджується належними і допустимими засобами доказування.
При цьому, поважними причинами можуть визнаватися лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з адміністративним позовом, пов`язані з дійсно істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належним чином.
Отже, поновленню підлягають лише порушені з поважних причин процесуальні строки, встановлені законом. В свою чергу, поважною може бути визнано причину, яка носить об`єктивний характер, та з обставин незалежних від відповідача унеможливила звернення до суду з апеляційною скаргою. Відсутність у суб`єкта владних повноважень коштів для своєчасної сплати судового збору є суто суб`єктивною причиною, а негативні наслідки, які настали у зв`язку з такою причиною є певною мірою відповідальністю за неналежне виконання своїх процесуальних обов`язків, які для усіх учасників справи мають бути рівними. Відповідач, що діє від імені держави, як суб`єкт владних повноважень, не може та не повинен намагатись отримати вигоду від фінансових складнощів, які склались у нього на поточний день, шляхом уникнення або зволікання виконання ним своїх процесуальних обов`язків, в тому числі і щодо сплати судового збору.
Апеляційний суд зауважує, що під час первинного оскарження скаржнику було надано строк для усунення недоліків чим останній не скористався. До того ж, після повернення апеляційної скарги скаржник знову ж таки подав апеляційну скаргу з тим самим недоліком, не сплативши судовий збір, що свідчить про несумлінність у користування процесуальними правами.
Отже, вказані недоліки апеляційної скарги повинні бути усунуті шляхом надіслання на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду вмотивованої заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням інших поважних підстав його пропуску. Також, скаржнику слід сплатити судовий збір у розмірі в розмірі 6306 грн 00 коп. за наступними реквізитами «Отримувач - ГУК Львiв/Галицький р-н/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 38008294; банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.); рахунок отримувача UA338999980313161206081013952; код класифікації доходів бюджету 22030101; найменування коду класифікації доходів бюджету: судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); призначення платежу *;101; код платника; судовий збір; № справи; Восьмий апеляційний адміністративний суд».
Також слід зазначити, що скаржник в апеляційній скарзі просить суд замінити відповідача у справі на його правонаступника, а саме - Головне управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43143039) на Головне управління ДПС у Львівській області (ВП 43968090). Заява обгрунтована покликаннями на нормативно-правові акти уряду щодо діяльності Державної податкової служби України та її територіальних органів.
Керуючись статтями 52, 295, 296, 298, 299 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
замінити у справі №380/10497/20 відповідача на його правонаступника, а саме - оловне управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43143039) на Головне управління ДПС у Львівській області (ВП 43968090).
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року у справі № 380/12652/20 за адміністративним позовом Фермерського господарства "Хоросно" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним рішення та зобов`язання до вчинення дій - залишити без руху.
Встановити Головному управлінню ДПС у Львівській області десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліку апеляційної скарги.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
СуддяО. І. Довга
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104161504 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довга Ольга Іванівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні