ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032,тел.(044)235-95-51,е-mail:inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" травня 2022 р. м. Київ Справа № 911/149/22
Суддя Господарського суду Київської області Подоляк Ю.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу
за позовом Державної організації Комбінату «Прогресс» Державного агентства резерву України, м. Київдо Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «АБО», Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневепро стягнення 52282,26 грн. без повідомлення (виклику) сторін
суть спору:
До Господарського суду Київської області надійшла позовна заява Державної організації Комбінату «Прогрес» Державного агентства резерву України (далі позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «АБО» (далі відповідач) про стягнення 52282,26 грн. заборгованості.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем своїх зобов`язань за договором зберігання від 01.01.2020 № 16/4 та договором про надання платних послуг від 30.09.2021 № 30/4 щодо здійснення розрахунку за надані послуги зберігання.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 07.02.2022 у даній справі прийнято вказану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження та встановлено відповідачу строк до 01.03.2022 для подачі відзиву на позовну заяву та інші документи, що підтверджують заперечення проти позову. Встановлено позивачу строк для подачі відповіді на відзив до 15.03.2022 та встановлено відповідачу строк до 25.03.2022 для подачі заперечень на відповідь на відзив. Запропоновано відповідачу надати суду у строк встановлений для подання відзиву докази належного виконання своїх зобов`язань за договором зберігання від 01.01.2020 № 16/4 та договором про надання платних послуг від 30.09.2021 № 30/4 щодо здійснення розрахунку за надані послуги зберігання.
Сторони повідомлені про відкриття провадження у даній справі у порядку встановленому ч. 5 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України з додержанням вимог частин 3, 4 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України, шляхом направлення на адреси їх місцезнаходження, належним чином завіреної копії ухвали, рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
У встановлений судом строк відповідач своїм правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався, відзиву на позовну заяву та інших документів до суду не надав.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
На адресу Господарського суду Київської області від Державної організації Комбінату «Прогресс» Державного агентства резерву України надійшло клопотання від 10.02.2020 № 84 про залучення копії гарантійного листа.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд
встановив:
Між сторонами у справі укладено договір зберігання від 01.01.2020 № 16/4 (далі договір № 16/4) відповідно до умов якого позивач зберігач зобов`язався прийняти в майбутньому товар відповідача поклажодавця і повернути його після закінчення терміну дії договору, а поклажодавець зобов`язався попередньо і щомісячно сплачувати зберігачу кошти на умовах цього договору (п. 1.1 договору).
Відповідно до п. 1.2 договору № 16/4 зберігання товару здійснюється у складських приміщеннях, на відкритому майданчику, у холодильних камерах зберігача, згідно з п. 1 додатку до договору.
Згідно з п. 1.2 договору № 16/4 при поданні листа для укладення договору поклажодавець надає перелік видів товару, який передається на зберігання.
Послуги надаються за адресою: 03135, м. Київ, вул. П. Пестеля, 4 (п. 1.4 договору № 16/4).
Пунктом 2.1 договору № 16/4 передбачено, що за зберігання товару поклажодавець здійснює щомісячно 100% передоплату згідно п. 2 додатку до цього договору, виходячи з калькуляції враховуючі кон`юнктуру ринку.
Згідно з пп. 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3 п. 2.2 договору № 16/4 плата за зберігання товару сплачується поклажодавцем в наступному порядку: плата за зберігання товару сплачується щомісячно в порядку попередньої оплати до 5 числа кожного місяця, за який здійснюється оплата, на підставі пред`явленого зберігачем до оплати рахунку; поклажодавець здійснює передоплату на підставі рахунку за яким повинен звернутися до бухгалтерії зберігача, а на дільницях зберігання № 4,5 до начальника відповідної дільниці зберігання; оплата (в т. ч. відшкодування витрат за спожиту електроенергію та інші платежі) здійснюється в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок зберігача.
Договір набирає чинності з « 01» січня 2020 року та діє по « 31» грудня 2020 року, а в частині розрахунків до повного виконання взятих на себе зобов`язань (п. 9.1 договору № 16/4).
Між сторонами у справі підписано додаток від 01.01.2020 № 01 до договору № 16/4, в якому сторони погодили, що з 01.01.2020 зберігач зобов`язується прийняти і розмістити товар поклажодавця і повернути його після закінчення терміну дії договору, а саме: в складі на площі 130 кв.м., в кімнаті опалювальній на площі 98 кв.м. Сторони дійшли також згоди про те, що договірна ціна щомісячної передоплати за надані зберігачем послуги по зберіганню складає: склад 85 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м. на місяць; кімната опалювальна 230 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м на місяць. Загальна сума договору 335900 грн., ПДВ 20% - 67180 грн., всього з ПДВ 403080 грн.
Між сторонами у справі підписано додаток від 17.08.2020 № 03 до договору № 16/4, в якому сторони погодили, що з 01.09.2020 зберігач зобов`язується прийняти і розмістити товар поклажодавця і повернути його після закінчення терміну дії договору, а саме: в складі на площі 130 кв.м., в кімнаті опалювальній на площі 70 кв.м. Сторони дійшли також згоди про те, що договірна ціна щомісячної передоплати за надані зберігачем послуги по зберіганню складає: склад 85 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м. на місяць; кімната опалювальна 230 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м на місяць. Загальна сума договору 209783,33 грн., ПДВ 20% - 41956,07 грн., всього з ПДВ 251740 грн.
Між сторонами у справі підписано додаток від 08.12.2020 № 04 до договору № 16/4, в якому сторони погодили, що з 15.12.2020 зберігач зобов`язується прийняти і розмістити товар поклажодавця і повернути його після закінчення терміну дії договору, а саме: в складі на площі 130 кв.м., в кімнаті опалювальній на площі 10 кв.м. Сторони дійшли також згоди про те, що договірна ціна щомісячної передоплати за надані зберігачем послуги по зберіганню складає: склад 85 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м. на місяць; кімната опалювальна 230 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м на місяць. Загальна сума договору 203476,88 грн., ПДВ 20% - 40695,38 грн., всього з ПДВ 244172,26 грн.
Між сторонами у справі укладено договір про надання платних послуг від 30.09.2021 № 30/4 (далі договір № 30/4) відповідно до умов якого позивач зберігач зобов`язався надати в майбутньому повністю або частково на вимогу відповідача поклажодавця згідно з умовами договору послуги: зі зберігання товарно-матеріальних цінностей, надалі - товар, і повернути їх (товарі матеріальні цінності) повністю або частково на вимогу поклажодавця згідно з умовами договору, надання опалювальних та неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян; з перевезення вантажів, проведення вантажних робіт, маневрові та буксирувальні послуги (надалі - послуги з навантаження/розвантаження), зарядження акумуляторних батарей (п. 1.1 договору № 30/4).
Згідно з п. 1.2 договору № 30/4 послуги надаються у складських приміщеннях, на відкритому майданчику, у холодильних камерах зберігача, у опалювальних та неопалювальних кімнатах, кімнатах для тимчасове проживання окремих громадян згідно з п. 1 додатку № 01 до цього договору.
Відповідно до п. 1.3 договору № 30/4 при поданні листа для укладення договору поклажодавець надає зберігачу перелік видів товарно-матеріальних цінностей, який передається для надання послуг.
Послуги надаються за адресою: 03135, м. Київ, вул. П. Пестеля, 4 (п. 1.4 договору № 30/4).
Пунктом 2.1 договору № 30/4 передбачено, що за надання послуг зі зберігання товару, надання опалювальних та неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян поклажодавець здійснює щомісячно 100% передоплату згідно з пунктом 2 додатку № 01 до цього договору та п.п. 2.2.1. цього договору, виходячи з калькуляції та враховуючи кон`юнктуру ринку.
Згідно з п.п. 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3 п. 2.2 договору № 30/4 плата за послуги сплачується поклажодавцем в наступному порядку: плата за послуги, надані та розраховані згідно калькуляції вартості платних послуг згідно до пункту 2 додатку № 01 до цього договору, сплачується щомісячно у розмірі 100% попередньої оплати не пізніше 5 числа кожного місяця, за який здійснюється оплата в безготівковій формі шлях перерахування коштів на рахунок зберігача, на підставі виставленого зберігачем рахунку фактури; поклажодавець здійснює передоплату на підставі рахунку-фактури за яким повинен звернутися до бухгалтерії зберігача; оплата послуг з перевезення вантажів, проведення вантажних робіт, маневрових буксирувальних послуг (надалі - послуги з навантаження/розвантаження), зарядження акумуляторних батарей та відшкодування витрат за спожиту електроенергію та інших платежів сплачується поклажодавцем в безготівковій формі щомісячно не пізніше 5 (п`ятого) числа місяця, наступного за календарним місяцем, в якому фактично надавалися послуги та споживалась електроенергія шляхом перерахування коштів на рахунок зберігача на підставі виставленого рахунку-фактури.
Договір набирає чинності з « 01» жовтня 2021 року та діє по « 31» грудня 2021 року, а в частині розрахунків до їх повного виконання незалежно від того чи закінчився термін дії договору чи його розірвано, припинено достроково (п. 9.1 договору № 30/4).
Між сторонами у справі підписано додаток від 30.09.2021 № 01 до договору № 30/4, в якому сторони погодили, що з 01.10.2021 зберігач зобов`язується надати послуги по зберіганню товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян поклажодавця і повернути товар до закінчення терміну дії договору, а саме: у складі на площі 180 кв.м. Сторони дійшли також згоди про те, що договірна ціна щомісячної передоплати за надані зберігачем послуги по зберіганню товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян складає: склад 130 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м. на місяць. Загальна сума договору 58500 грн., ПДВ 20% - 11700 грн., всього з ПДВ 70200 грн.
Між сторонами у справі підписано додаток від 25.10.2021 № 02 до договору № 30/4, в якому сторони погодили, що з 01.11.2021 зберігач зобов`язується надати послуги по зберіганню товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян поклажодавця і повернути товар до закінчення терміну дії договору, а саме: у складі на площі 120 кв.м. Сторони дійшли також згоди про те, що договірна ціна щомісячної передоплати за надані зберігачем послуги по зберіганню товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян складає: склад 130 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м. на місяць. Загальна сума договору 45500 грн., ПДВ 20% - 9100 грн., всього з ПДВ 54600 грн.
Між сторонами у справі підписано додаток від 24.11.2021 № 03 до договору № 30/4, в якому сторони погодили, що з 01.12.2021 зберігач зобов`язується надати послуги по зберіганню товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян поклажодавця і повернути товар до закінчення терміну дії договору, а саме: у складі на площі 90 кв.м. Сторони дійшли також згоди про те, що договірна ціна щомісячної передоплати за надані зберігачем послуги по зберіганню товару поклажодавця та надання опалювальних і неопалювальних кімнат для тимчасового проживання окремих громадян складає: склад 130 грн. / в т.ч. ПДВ 20% / за 1 кв.м. на місяць. Загальна сума договору 42250 грн., ПДВ 20% - 8450 грн., всього з ПДВ 50700 грн.
На виконання умов вищезазначених договорів позивачем надано відповідачу передбачені договором послуги зберігання, разом з тим, відповідач свої договірні зобов`язання щодо здійснення розрахунку за надані послуги не виконав, в зв`язку з чим за ним рахується борг в розмірі 52282,26 грн.
Відповідач надав позивачу гарантійний лист, відповідно до якого ТОВ «Торговий дім «АБО» в зв`язку з тяжким фінансовим становищем, який спричинений через пандемію COVID-19 просило позивача відтермінувати сплату заборгованості в розмірі 52763,70 грн. та вказаним листом гарантував сплату за надані послуги по зберіганню до 28.02.2022. Завірена копія гарантійного листа залучена до матеріалів справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з приписами статей 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Частино 1 ст. 901 Цивільного кодексу України встановлено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Згідно із ст. 936 Цивільного кодексу України за договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов`язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності. Договором зберігання, в якому зберігачем є особа, що здійснює зберігання на засадах підприємницької діяльності (професійний зберігач), може бути встановлений обов`язок зберігача зберігати річ, яка буде передана зберігачеві в майбутньому. Договір зберігання є публічним, якщо зберігання речей здійснюється суб`єктом підприємницької діяльності на складах (у камерах, приміщеннях) загального користування.
Відповідно до ст. 946 Цивільного кодексу України плата за зберігання та строки її внесення встановлюються договором зберігання.
Згідно із ст. 957 Цивільного кодексу України за договором складського зберігання товарний склад зобов`язується за плату зберігати товар, переданий йому поклажодавцем, і повернути цей товар у схоронності.
Проте, всупереч згаданих приписів закону, положень укладених між сторонами договорів відповідач не виконав своїх договірних зобов`язань щодо здійснення повного розрахунку за надані послуги, у зв`язку з чим за ним на час розгляду справи рахується заборгованість в розмірі 52282,26 грн. Доказів сплати вказаного боргу відповідач суду не надав.
Згідно вимог ст. 599 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Таким чином, суд вважає, що позивачем правомірно заявлено позов про стягнення з відповідача на користь позивача 52282,26 грн. заборгованості.
З огляду на зазначене та враховуючи те, що борг відповідача перед позивачем на час прийняття рішення не погашений, його розмір підтверджується наявними матеріалами справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 52282,26 грн. заборгованості є доведеними, обґрунтованими, відповідачем не спростовані, а відтак підлягають задоволенню.
Відшкодування витрат по сплаті судового збору відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладається судом на відповідача.
Керуючись ст. 129-1 Конституції України, ст. 13, 74, 123, 129, 232, 233, 236-238, 240, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
вирішив:
1.Позов Державної організації Комбінату «Прогрес» Державного агентства резерву України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «АБО» про стягнення 52282,26 грн. заборгованості задовольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «АБО» (вул. Жовтнева, 21, кв. 139, м. Вишневе, Києво-Святошинський р-н, Київська обл., 08132, ідентифікаційний код 37783842) на користь Державної організації Комбінату «Прогрес» Державного агентства резерву України (бульвар Вацлава Гавела, 24, м. Київ, 03126, ідентифікаційний код 14373207) 52282 (п`ятдесят дві тисячі двісті вісімдесят дві) грн. 26 коп. заборгованості, 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. витрат по сплаті судового збору.
Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
Дане рішення Господарського суду Київської області набирає законної сили у строк та порядку передбаченому ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено у строк визначений ст. 256 ГПК України, з врахуванням п. 4 розділу Х «Прикінцевих положень» ГПК України, в порядку передбаченому ст. 257 ГПК України, з врахуванням пп. 17.5 п. 17 ч. 1 розділу ХІ «Перехідні положення» ГПК України.
Дата складання та підписання повного тексту рішення 04.05.2022.
Суддя Ю.В. Подоляк
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104166812 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань зберігання |
Господарське
Господарський суд Київської області
Подоляк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні