Рішення
від 11.04.2022 по справі 461/3450/21
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/3450/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2022 року м.Львів

Галицький районний суд м. Львова

в складі: головуючого судді Мисько Х.М.,

з участю: секретаря судового засідання Кухар Р.В.,

позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 (ІПН: НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) до Виконавчого комітету Львівської міської ради (ЄДРПОУ: 26256622, адреса: 79008, м.Львів, пл.Ринок, 1), третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій (ЄДРПОУ: 40307075, адреса: 79010, м.Львів, вул.Пекарська, 41) про зобов`язання надати ордер на вселення в квартиру житлового будинку, -

в с т а н о в и в:

Позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Виконавчого комітету Львівської міської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій, в якому просить зобов`язати відповідача надати ордер на вселення в квартиру. В обґрунтування позовних вимог покликається, на те, що позивач перебуває в черзі на отримання житла з 1988 року. Також позивач перебувала на черзі на отримання житла за номером АДРЕСА_2 , згідно затверджених програм міської ради, як член сім`ї учасника АТО, який загинув у 2015 році. З відповіді Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій№01-06/020/18 від 15.01.2018 року вбачається, що заява ОСОБА_1 про включення у списки на отримання житла на вул. Під Голоско була розглянута на комісії із захисту інтересів учасників антитерористичної операції при Львівському центрі надання послуг учасникам бойових дій 18.12.2017 року та прийнято рішення звернутись до громадської комісії з житлових питань при виконкомі Львівської міської ради щодо забезпечення житлом за межами дії Ухвали №4520 від 23.04.2015 року. Окрім того, 09.01.20185 року Центром скеровано звернення №01-06/009/18 до громадської комісії з житлових питань при виконавчому комітеті Львівської міської ради. Також позивач вказує, що згідно із відповіддю Департаменту житлового господарства та інфраструктури №2501-314 від 30.01.2018 року, відповідно до Ухвали Львівської міської ради від 23.04.2015 року №4520 «Про затвердження Програми про захист інтересів учасників антитерористичної операції», згідно з протоколом засідання громадської комісії із захисту інтересів учасників антитерористичної операції при Львівському Центрі надання послуг учасникам бойових дій від 18.12.2017 року за №22/207, її вирішено було не включати у списки на одержання житла у будинку АДРЕСА_3 , відповідно до п.1.2 зазначеної ухвали. Позивач зазначає, що на виконання положень ухвали Львівської міської ради та ст. 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», їй повинні надати квартиру за адресою: АДРЕСА_3 . Позивач стверджує, що такий незаконний розподіл позбавив її можливості отримати квартиру, оскільки вона знаходиться на черзі на покращення житлових умов, починаючи з 12.07.1988 року №11681 та в списку для позачергового надання житла з 26.10.2015 року за № 1930. Просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 05.05.2021 року відкрито спрощене провадження без виклику сторін у справі за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій про зобов`язання надати ордер на вселення в квартиру житлового будинку.

Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 27.05.2021 року, клопотання представника Львівськоїміської ради Феник Л.М. - задоволено. Провадження у справі №461/3450/21 за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Львівськоїміської ради, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій про зобов`язання надати ордер на вселення в квартиру житлового будинку - закрито.

Постановою Львівського апеляційного суду від 07.10.2021 року, апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено. Ухвалу Галицького районного суду м. Львова від 27.05.2021 року скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовженнярозгляду.

Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 08.11.2021 року прийнято до провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Львівської міської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій, про зобов`язання надати ордер на вселення в квартиру житлового будинку.

Позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні позов підтримала повністю, з мотивів, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача Львівської міської ради у судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи. Клопотань про відкладення чи про розгляд справи у відсутності відповідача до суду не надходило.

Представник третьої особи Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій Львівської міської ради у судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.

Відповідно до ч.1 ст.223 ЦПК України суд вважає за можливе проводити розгляд справи у відсутності представника відповідача та третьої особи на підставі наявних у справі доказів, які вважає достатніми.

Суд, заслухавши пояснення позивача, повно та всебічно з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були дослідженими в судовому засіданні, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст. 5 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного, невизнаного або оспореного права, свободи чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.

Суд, відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України, розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Судом у даному спорі встановлені наступні обставини справи.

Позивач ОСОБА_1 є матір`ю ОСОБА_2 та має статус матері військовослужбовця, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_2 , виданим 31 серпня 2015 року./а.с.10/

Відповідно до листа Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій №01-06/020/18 від 15.01.2018 року, заява ОСОБА_1 про включення у списки на отримання житла на АДРЕСА_4 , була розглянута на комісії із захисту інтересів учасників антитерористичної операції 18.12.2017 року та прийнято рішення звернутись до громадської комісії житлових питань при виконкомі Львівської міської ради щодо забезпечення житлом за межами дії Ухвали №4250 від 23.04.2015 року. Також у листі зазначено, що 09.01.2018 року Центром скеровано звернення №01-06/009/18 до громадської комісії з житлових питань при виконкомі з проханням розглянути питання забезпечення житлом ОСОБА_1 поза межами Ухвали №4250 на засіданні громадської комісії з житлових питань при виконавчому комітету Львівської міської ради. /а.с. 5/

Листом Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради № 2501-314 від 30 січня 2018 року, позивача ОСОБА_1 повідомлено, що згідно з протоколом засідання громадської комісії із захисту інтересів учасників антитерористичної операції при Львівському центрі надання послуг учасникам бойових дій від 18 грудня 2017 року за №22/2017, вирішено не включати позивача у списки на одержання житла у будинку АДРЕСА_4 . У листі роз`яснено, що Програма про захист інтересів учасників антитерористичної операції, поширюється тільки на членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти) або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції./а.с. 6/

Відповідно до витягу з рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №1122 від 19.10.2018 року, ОСОБА_1 - черговику Львівської міської ради з 12.07.1988 №11681, у списку для позачергового надання житла (сім`я загиблого ветерана війни - учасника АТО) з 26.10.2015 №1930 надано квартиру та, відповідно до п.2.3 додатка №1 до рішення виконавчого комітету від 10.08.2018 року №899 «Про затвердження плану - прогнозу розподілу виконавчим комітетом житла у будинку АДРЕСА_5 у 2018 році на надання квартир» оформлено ордер - на квартиру №477 (заг. пл. 41.7 кв.м.), яка складається з однією кімнати (житл. пл. 17.8 кв.м.), кухні та комунальних вигод, у будинку АДРЕСА_5 , на одну особу, яка проживає та зареєстрована з 1987 року у квартирі АДРЕСА_7 , де всього проживають та зареєстровані 3 осіб. Залишаються проживати колишній чоловік, який не перебуває на квартирному обліку, та син, який перебуває на квартирному обліку. Сім`ю ОСОБА_1 з 2 - х осіб з квартирного обліку зняти та виключити з пільгового списку./а.с. 61/

Листом Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у м. Львові №0006-244 від 25.01.2019 року встановлено, що Інспекцією 05.03.2018 року видано дозвіл на будівництво житлових будинків для воїнів АТО та їх сімей на АДРЕСА_4 , витяг з реєстру прав власності 104044466 2017-11-16. Щодо об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_5 , то у Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, відсутні відомості щодо документів, які дають право на виконання будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів. /а.с. 7/

З відповіді Департаменту житлового господарства та інфраструктури №2501-302 від 30.01.2019 року вбачається, що Рішенням виконкому від 19.10.2018 року №47 на виконання Програми забезпечення житлом учасників антитерористичної операції (ухвала Львівської міської ради №4250 від 23.04.2015 року) у будинку АДРЕСА_3 надано 42 квартири. Вказаний будинок введений в експлуатацію 10.11.2017 року та у ньому розміщено 53 квартири. /а.с. 9/

Рішенням Галицького районного суду м. Львова від 06.12.2018 року задоволенні позову ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третьої особи Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій, про зобов`язання надати ордер на вселення в квартиру - відмовлено повністю.

Постановою Львівського апеляційного суду від18.06.2019 року рішення Галицького районного суду м. Львова від 06.12.2018 року залишено без змін.

З листа Управління житлового господарства Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради №4-2501-1351 від 07.02.2022 року вбачається, що в будинку АДРЕСА_3 збудованому ЛКП «Рембуд» за кошти міського бюджету всього налічується 53 квартири. Станом на сьогодні закріплено 53 квартири відповідно до ухвали Львівської міської ради №4250 «Про затвердження Програми про захист інтересів осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції та /або здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що здійснюються шляхом проведення операції Об`єднаних сил, а також членів їх сімей та таких осіб» - вільні квартири відсутні. На виконання мирової угоди від 26.05.2017 року між ТзОВ «МС Імперіал» та Львівською міською радою, яка затверджена Господарським судом Львівської області на квартири в будинку АДРЕСА_5 передано згідно акту прийому - передачі 47 квартир. Станом на сьогодні закріплено 47 квартири, на 45 видано ордери./а.с. 108/

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 ЖК Української РСР, громадяни знімаються з обліку потребуючих поліпшення житлових умов у випадках поліпшення житлових умов, внаслідок якого відпали підстави для надання іншого жилого приміщення.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності; вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності.

Згідно статті 43 ЖК Української PCP, громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості.

Відповідно до статті 58 ЖК Української РСР, на підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів видає громадянинові ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення. Ордер може бути видано лише на вільне жиле приміщення.

Згідно з п. 57 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджених постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11 грудня 1984 року N 470, жилі приміщення в будинках житлового фонду місцевих Рад народних депутатів надаються громадянам виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань.

Частиною 3 статті 12 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" передбачено, що у позачерговому порядку в разі потреби поліпшення житлових умов надаються жилі приміщення сім`ям військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, за місцем їх перебування на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

За приписами ст. 12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Ч. 1 ст. 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

З урахуванням наведених норм, особа наділена правом на звернення до суду лише у разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, уповноважених захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси. Суд повинен установити, чи були порушені, не визнані або ос порені права, свободи чи інтереси цих осіб, і залужено від установленого вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні.

Обравши відповідний спосіб захисту права, позивач в силу ст.12 ЦПК України зобов`язаний довести правову та фактичну підставу своїх вимог.

Ухвалою № 4520 від 23 квітня 2015 року Львівської міської ради затверджено Програму про захист інтересів осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, а також членів сімей таких осіб.

Відповідно до п. 1 Програми, така регулює питання забезпечення житлом громадян, зазначених у розділі 2 цієї Програми, та надання матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань громадянам, зазначеним у розділі 3 цієї Програми.

У п. 1.4.3 Програми зазначено, що право на отримання житла мають зокрема члени сімей учасників антитерористичної операції з числа членів сімей загиблих (тих, що пропали безвісти) чи померлих учасників антитерористичної операції, у яких відсутні правові підстави для надання статусу члена сім`ї загиблого (того, що пропав безвісти) чи померлого, відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Вказана програма не передбачає отримання житла в конкретних житлових будинках, особливостей формування черг на житло за конкретними адресами, а лише визначає порядок надання житла деяким категоріям громадян.

З витягу з рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради №1122 від 19.10.2018 року, вбачається, що ОСОБА_1 - черговику Львівської міської ради, надано квартиру та оформлено ордер відповідно до п.2.3 додатка №1 до рішення виконавчого комітету від 10.08.2018 року №899 «Про затвердження плану - прогнозу розподілу виконавчим комітетом житла у будинку АДРЕСА_5 у 2018 році на надання квартир», а саме на квартиру АДРЕСА_8 /а.с. 128/

З врахуванням наведеного, оскільки позивач вже реалізувала своє право на отримання житлового приміщення як член сім`ї військовослужбовця, що помер під час проходження військової служби, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову.

Щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позивач звільнена від сплати судового збору, судові витрати слід віднести за рахунок держави.

Керуючисьст.ст. 258-259, 263-265, 268 ЦПК України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Львівської міської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій про зобов`язання надати ордер на вселення в квартиру житлового будинку - відмовити.

Судові витрати віднести за рахунок держави.

Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Х.М. Мисько

Дата ухвалення рішення11.04.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104172670
СудочинствоЦивільне
Сутьзобов`язання надати ордер на вселення в квартиру житлового будинку

Судовий реєстр по справі —461/3450/21

Рішення від 11.04.2022

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Рішення від 11.04.2022

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Ухвала від 08.11.2021

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

Постанова від 07.10.2021

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Савуляк Р. В.

Постанова від 07.10.2021

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Савуляк Р. В.

Ухвала від 06.09.2021

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Савуляк Р. В.

Ухвала від 12.07.2021

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Савуляк Р. В.

Ухвала від 27.05.2021

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

Ухвала від 05.05.2021

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні