Справа № 761/34016/21
Провадження № 3/761/238/2022
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 січня 2022 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Голуб Оксана Анатоліївна, при секретарі Коваля О.В., за участю представника Координаційно-моніторингової митниці Ясінської О.Я., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка станом на дату переміщення товарів через митний кордон України була керівником ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ), документ, що посвідчує особу ID-карта НОМЕР_1 від 28.08.2020, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України
В С Т А Н О В И В :
До Шевченківського районного суду міста Києва надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, складені відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , документ, що посвідчує особу ID-карта НОМЕР_1 від 28.08.2020, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , керівника ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348), за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення від 13 вересня 2021 №0016/126000/21, 29.10.2020 на митну територію України з Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинськоi митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 на адресу ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348, 49064, м. Дніпро, проспект Сергія Нігояна, буд. 23), ввезено товари: «санітарно-технічні вироби в асортименті», походженням з Європи, США та Китаю, всього 20 товарів, 66 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 14315,50 кг, заявлено вартістю 39 107,16 Доларів США.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» вiд 29.10.2020 № UA205000/2020/907170, а також товаросупровідні документи: інвойс вiд 28.10.2020 № 42, згідно якого вартість товарів складає 39 107,16 Доларів США, пакувальний лист від 28.10.2020, міжнародна автомобiльна накладна CMR вiд 28.10.2020 №349014, книжка МДП (Carnet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ.82968769.
Згідно з вказаними товаросупровідними документами, вiдправником товарiв виступає компанія «WAREHOUSE «VEST» (Marszalka Jozefa Pilsudskiego 7, 22-680, Lubyсza Krolewska, Poland/Польща), одержувачем-ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348).
Вказаний товар вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_3 доставлено до пункту контролю на залізничнiй станції «Ковель», пункту пропуску «Заболоття-Хотислав» митного поста «Ковель» Волинської митниці Держмитслужби (45000, Волинська обл., м. Ковель, вул. Володимирська, 150).
30.10.2020 товари «санітарно-технічні вироби в асортименті» заявлено до митного оформлення керівником ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348) ОСОБА_1 (гр. ОСОБА_1) за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA205050/2020/052551.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: вищевказані документи, які подані під час переміщення через митний кордон України; контракт від 03.02.2020 № 5LI, укладений між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» (Уельс, Великобританія) та ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_1 та iншi, необхідні для здiйснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
05.02.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органiв Республіки Польща (вих. № 08-20/20-02/11/2078) з метою перевірки законностi ввезення на митну територію України «санітарно-технічних виробів в асортиментi», одержувачем яких виступало ТОВ «МIКСОПТ».
16.04.2021 до Координаційно-моніторинговоi митницi надiйшла вiдповiдь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил вiд 15.04.2021 № 20/20-02-01/7.9/1041) стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання митного законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» на адресу ТОВ «MIKCOПT».
Митними органами Республіки Польща надано копію книжки МДП (Carnet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ82968769 та копії експортних декларацій MRN: 20PL301010E1104085 та 20PL301010E1104069.
Згідно отриманих документів встановлено, що 29.10.2020 транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 на підставі книжки МДП (Carnet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ82968769 (MRN 20PL301010TS3P5QN4) експортовано з митної території Польщі за експортними деклараціями № 20PL301010E1104085 та 20PL301010E1104069 товари «санітарно-технічні вироби в асортиментi» загальною кількістю 66 пакувальних місць, вагою брутто 14316 кг та загальною вартістю 164 450,53 Євро.
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польщі, з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за МД вiд 30.10.2020 № UA205050/2020/052551, встановлено невiдповiднiсть інформації щодо вiдправника, отримувача та вартості товару.
Відповідно до товаросупровідних документів, поданих до митного оформлення за МД 30.10.2020 № UA205050/2020/052551 вiдправником зазначено компанію WAREHOUSE «VEST» (Польща), отримувачем - ТОВ «МIКСОПТ». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Польщі (експортна декларація) встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від компаній «ROCA POLSKA SP.ZO.О» (MRN 20PL301010E1104085) та ««VEST» SP.ZO.О» (MRN 20PL301010E1104069) на адресу «VITASAIL S.A.» (Панама) країна призначення - Україна, одним i тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_3 ), що і товари, які надiйшли на адресу ТОВ «MIКСОПТ» вiд компанії «WAREHOUSE «VEST» та за однiєю книжкою МДП (Carnet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ82968769 .
Таким чином встановлено, що товари «санітарно-технічні вироби в асортименті», загальною кількістю 66 пакувальных місць вагою брутто 14 316 кг та загальною вартістю 164 450,53 Євро, які переміщувались на підставі книжки МДП (Carnet TIR) від 28.10.2020 № XТ82968769 (MRN 20PL301010TS3P5QN4) за експортними деклараціями 20PL301010E1104085 та 20PL301010E1104069 та оформлені за МД 30.10.2020 № UA205050/2020/052551. Відповідно до iнвойсу від 28.10.2020 №42 за МД № UA205050/2020/052551 загальна вартість всього товару вагою 14 315,5 кг становить 39 107,16 доларів США, але згідно з матеріалами відповіді митних органів Республіки Польща, загальна вартість цих же товарів вагою 14 316 кг становить 164 450,53 Євро.
Отже, вiдомості щодо відправника, отримувача та вартості зазначених товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польша, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ «МIКСОПТ» при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленню.
Таким чином, товари «санітарно-технiчнi вироби в асортименті» переміщено через митний кордон України транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , за книжкою МДП (Carnet TIR) від 28.10.2020 № XТ82968769, митне оформлення яких здійснено за митною декларацiєю вiд 30.10.2020 № UA205050/2020/052551, загальною вартістю 164 450,53 Євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарiв через митний кордон України (29.10.2020) складає - 5 478 389,84 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарiв документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
У зв`язку з встановленими обставинами, 13.09.2021 Координаційно-моніторинговою митницею у відношенні керівника ТОВ «МІКСОПТ» ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил № 0016/126000/21 за ознаками ч. 1 ст. 483 МК України.
В судовому засіданні представник Державної митної служби України Ясінська О.Я. просила визнати особу виною з підстав, зазначених у протоколі, та застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, встановлене санкцією ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
На виклик до суду ОСОБА_1 не з`явилася, про розгляд справи повідомлявся завчасно та належним чином.
Судові засідання у даній справі неодноразово відкладалися у зв`язку з неявками ОСОБА_1 у судові засідання.
Одночасно, суд звертає увагу, що Європейський суд з прав людини наголошує на тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Однак, ОСОБА_1 до суду не прибула, своїм правом взяти участь у судовому розгляді не скористалася.
Відповідно до ч. 4 ст. 526 МК України справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
З урахуванням наведеного та враховуючи, що ОСОБА_1 викликалася для розгляду справи завчасно та належним чином, судові засідання неодноразово відкладалися у зв`язку з її неявкою, з метою дотримання вимог ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, суддя вважає можливим розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 .
Заслухавши доводи представника Державної митної служби України Ясінської О.Я., дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов висновку про наступне.
Відповідно до положень ст. 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно зі ст. 489 Митного кодексу України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Положеннями ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, вбачається, що об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Водночас, необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митних органів на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
В той же час, документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, визначеного ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу як підставу для переміщення товару є підробленими чи одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.
Правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме, під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару як підстави для переміщення таких товарів.
Так, склад правопорушення в даному випадку полягає саме в умисному переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документу, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Відповідно до роз`яснень, викладених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Згідно зі ст. 10 КУпАП України адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Так, в матеріалах справи наявні всі товаросупровідні документи для здійснення митного оформлення та випуску товару у вільний обіг, подані при переміщенні товарів через митний корон України в зоні діяльності Волинської митниці Держмитслужби.
За змістом ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється органом доходів та зборів. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначений у ст. 335 цього Кодексу. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості, і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла шляхом її реєстрації. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант, або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Так, з матеріалів справи вбачається та встановлено в судовому засіданні встановлено, що поставка вказаного у протоколі товару здійснювалася на підставі контракту від 03.02.2020 № 5LI та доповнення до зовнішньоекономічного контракту від 28.10.2020 № 42, укладених між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» та ТОВ «МІКСОПТ».
Згідно матеріалів провадження зазначений в контракті № 5LI від 03.02.2020 та додатку до зовнішньоекономічного контракту від 28.10.2020 № 42 товар 29.10.2020 ввезено на митну територію України через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці Держмитслужби.
До Волинської митниці Держмитслужби в якості підстави для переміщення товарів подано наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» вiд 29.10.2020 № UA205000/2020/907170, а також товаросупровідні документи: інвойс вiд 28.10.2020 № 42, згідно якого вартість товарів складає 39 107,16 Доларів США, пакувальний лист від 28.10.2020, міжнародна автомобiльна накладна CMR вiд 28.10.2020 №349014, книжка МДП (Carnet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ.82968769, контракт від 03.02.2020 № 5LI, укладений між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» (Уельс, Великобританія) та ТОВ «МІКСОПТ» та iншi, необхідні для здiйснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
05.02.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органiв Республіки Польща (вих. № 08-20/20-02/11/2078) з метою перевірки законностi ввезення на митну територію України «санітарно-технічних виробів в асортиментi», одержувачем яких виступало ТОВ «МIКСОПТ».
16.04.2021 до Координаційно-моніторинговоi митницi надiйшла вiдповiдь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил вiд 15.04.2021 № 20/20-02-01/7.9/1041) стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання митного законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» на адресу ТОВ «MIKCOПT».
Митними органами Республіки Польща надано копію книжки МДП (Camet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ82968769 та копії експортних декларацій MRN: 20PL301010E1104085 та 20PL301010E1104069.
Згідно отриманих документів встановлено, що 29.10.2020 транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 на підставі книжки МДП (Carnet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ82968769 (MRN 20PL301010TS3P5QN4) експортовано з митної території Польщі за експортними деклараціями № 20PL301010E1104085 та 20PL301010E1104069 товари «санітарно-технічні вироби в асортиментi» загальною кількістю 66 пакувальних місць, вагою брутто 14316 кг та загальною вартістю 164 450,53 Євро.
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польщі, з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за МД вiд 30.10.2020 № UA205050/2020/052551, встановлено невiдповiднiсть інформації щодо вiдправника, отримувача та вартості товару.
Відповідно до товаросупровідних документів, поданих до митного оформлення за МД 30.10.2020 № UA205050/2020/052551 вiдправником зазначено компанію WAREHOUSE «VEST» (Польща), отримувачем - ТОВ «МIКСОПТ». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Польщі (експортна декларація) встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від компаній «ROCA POLSKA SP.ZO.О» (MRN 20PL301010E1104085) та ««VEST» SP.ZO.О» (MRN 20PL301010E1104069) на адресу «VITASAIL S.A.» (Панама) країна призначення - Україна, одним i тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_3 ), що і товари, які надiйшли на адресу ТОВ «MIКСОПТ» вiд компанії «WAREHOUSE «VEST» та за однiєю книжкою МДП (Carnet TIR) вiд 28.10.2020 № XТ82968769 .
Разом з тим, із матеріалів справи вбачається та не спростовано представником митниці під час судового розгляду, що митне оформлення товарів проведено ОСОБА_1 у відповідності до вимог Митного кодексу України та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, на підставі документів, отриманих від продавця товарів - компанії ««LEXPRO INVEST L.P.»», відповідно до умов укладеного контракту, а митна вартість товарів визначена за 6 - резервним методом, який застосовується виключно після процедури консультацій між митним органом та декларантом.
Наявні в матеріалах справи документи не спростовують те, що сторонами експортно-імпортної операції були компанії «LEXPRO INVEST L.P.» як продавець, та ТОВ «МІКСОПТ» як покупець.
Статтею 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» визначено, що зовнішньоекономічна діяльність - діяльність суб`єктів господарської діяльності України та іноземних суб`єктів господарської діяльності, а також діяльність державних замовників з оборонного замовлення у випадках, визначених законами України, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.
Зовнішньоекономічний договір (контракт) - домовленість двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав і обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності.
Статтею 2 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» закріплено принцип свободи зовнішньоекономічного підприємництва, що полягає у праві суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності добровільно вступати у зовнішньоекономічні зв`язки, здійснювати зовнішньоекономічну діяльність у будь-яких формах, які прямо не заборонені чинними законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Статтею204 ЦК України встановлено презумпцію правомірності правочину - правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Ця презумпція означає, що вчинений правочин вважається правомірним, тобто таким, що породжує, змінює або припиняє цивільні права й обов`язки, доки ця презумпція не буде спростована, зокрема, на підставі рішення суду, яке набрало законної сили.
У разі не спростування презумпції правомірності договору всі права, набуті сторонами правочину за ним, повинні безперешкодно здійснюватися, а обов`язки, що виникли внаслідок укладення договору, підлягають виконанню.
Зовнішньоекономічний договір № 5LI від 03.02.2020 та додаток до договору № 42 від 28.10.2020, укладені ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «LEXPRO INVEST L.P.» є домовленістю двох, належним чином зареєстрованих суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Матеріали справи про порушення митних правил не містять доказів, які б спростовували чинність зовнішньоекономічного договору № 5LI від 03.02.2020, укладеного ТОВ «МІКСОПТ» з компанією «LEXPRO INVEST L.P.», а відтак і інвойсу від 28.10.2020 № 42 на суму 39 107,16 Доларів США, який видано на виконання його умов. Таким чином, декларування товарів відбулося на підставі товаросупровідних документів відповідно до ст. 335 Митного кодексу України.
Відтак, у суду немає підстав вважати, що митному органу як підставу для переміщення товарів та під час їх митного оформлення подано документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вищевказаних товарів, а також відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Таким чином, з огляду на вищенаведене, митним органом не доведено обставин вчинення ОСОБА_1 як директором та декларантом ТОВ «МІКСОПТ» дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, ціни вищевказаного товару, а тому є недоведеним наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Вказаний висновок, який ґрунтується лише з отриманої інформації на підставі листа митних органів Республіки Польща, не може бути підставою для складання протоколу про порушення митних правил, а тим паче розглядатися як доказ вини особи.
Таким чином, наявні у справі докази, які безпосередньо дослідженні в судовому засіданні, не підтверджують факт скоєння ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Статтею 41 Конституції України гарантовано, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.
Відповідно до ст. 8 Конституції України вбачається, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
17.07.1997 Україна ратифікувала Європейську Конвенцію "Про захист прав і основоположних свобод", а також Протоколи 1, 2, 4, 7, 11, які є невід`ємною частиною Конвенції, чим визнала її дію в національній правовій системі, а також обов`язковість рішень Європейського Суду з прав людини по всім питанням що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.
Відповідно до ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод» кожна фізична чи юридична особа має право на повагу до своєї власності. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше, як в інтересах суспільства та на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Згідно з практикою Європейського суду з прав людини у справі «Рисовський проти України» від 20.01.2012 принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
Також, у рішенні Європейського суду з прав людини по справі «Стіл та інші проти Сполученого Королівства» від 23.09.1998 Європейський суд з прав людини зазначає, що усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, щоб дозволити громадянинові, якщо виникне потреба з належною порадою, передбачити повною мірою за певних обставин наслідки, які може спричинити певна дія.
Провадження у справах про порушення митних правил згідно ст. 487 Митного кодексу України здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю: за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Отже, розглянувши справу в межах протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх належними та допустимими доказами, суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, що є підставою для закриття провадження, у зв`язку відсутністю в її діях події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 9-11, 221, 247, 252, 256, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 483, 527, 528, 529 Митного кодексу України, суд
П О С ТА Н О В И В :
Провадження у справі про вчинення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , документ, що посвідчує особу ID-карта НОМЕР_1 від 28.08.2020, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , керівника ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348), адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, - закрити, за відсутністю в її діях події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подання апеляційної скарги через Шевченківський районний суд міста Києва.
Суддя О.А. Голуб
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104209394 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Голуб О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні