Рішення
від 05.05.2022 по справі 380/4894/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/4894/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 травня 2022 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чаплик І.Д. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій про визнання протиправними дій та зобов`язання до вчинення дій, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) звернувся до суду з позовом до Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій (місцезнаходження: 79010, м. Львів, вул. Пекарська, 41, код ЄДРПОУ: 40307075), в якому просить:

-визнати протиправними дії Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій в порушенні Закону України «Про звернення громадян» у ненаданні відповіді ОСОБА_1 на запит на інформацію від 08.12.2021;

-зобов`язати Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій належним чином розглянути запит на інформацію ОСОБА_1 від 08.12.2021, та надати письмову відповідь заявнику.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він 13.12.2021 звернувся до Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій із запитом відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про інформацію» та Закону України «Про доступ до публічної інформації» про надання інформації про отримання і реєстрацію центром заяв на земельні ділянки під дачне будівництво в кварталі «Білогорща», поданих учасниками АТО (ООС). Проте, станом на день звернення до суду з даним позовом, відповіді на вказаний запит позивачем не отримано. У зв`язку із тим, що вказане порушує його право на інформацію, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 09.03.2022 призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

У зв`язку з недостатнім фінансуванням суду на здійснення витрат на закупівлю поштових марок та оплати послуг відправлення поштової кореспонденції копія ухвали суду від 09.03.2022, підписана цифровим підписом, була направлена на електронну адресу відповідача (ІНФОРМАЦІЯ_1 ).

30.03.2022 на виконання ухвали суду представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечив. Вказав, що Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій є комунальною установою Львівської міської ради, яка надає послуги особам, яким надано статус учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасника війни відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». ОСОБА_1 звернувся до Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій із запитом про надання інформації про отримання і реєстрацію центром заяв на земельні ділянки під дачне будівництво в кварталі «Білогорща», поданих учасниками АТО/ООС відповідно до списку. Запит зареєстровано 15.12.2021 за №01-05/713/21. Відповідно до ст.1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Відповідно до вищезгаданого Закону, запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обгрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. На виконання всіх вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», Центром в межах строку, передбаченого Законом підготовлено та надано інформацію на запит ОСОБА_1 20.12.2021, що підтверджується листом від 20.12.2021 за вих. № 01-06/867/21. Письмова відповідь була надіслана простим поштовим відправленням на адресу, зазначену у запиті, що підтверджується копією з журналу вихідної кореспонденції Центру. Так як Центр є комунальною установою ЛМР, кошторисом установи не передбачено відправлення поштових листів з повідомленням про вручення. На думку представника відповідача, відсутні протиправні дії Центру щодо ненадання відповіді ОСОБА_1 на його запит, датований 08.12.2021, так як ним відповідь на запит позивача надана відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» і була відправлена позивачу у строки, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації». Вважає позовні вимоги безпідставними та просить суд відмовити в позові.

Позивач не скористався правом на подання відповіді на відзив у встановлений судом строк.

Інших заяв по суті справи до суду не надходило.

Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін в порядку частини сьомої статті 262 КАС України від учасників справи не надходило. Суд на підставі частини шостої статті 162 КАС України вирішує справу за наявними в справі матеріалами.

Дослідивши подані позивачем документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

13.12.2021 ОСОБА_1 звернувся до Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій із запитом відповідно до вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію» та «Про доступ до публічної інформації» про надання інформації про отримання і реєстрацію центром заяв на земельні ділянки під дачне будівництво в кварталі «Білогорща», поданих учасниками АТО (ООС).

Даний запит відповідачем отримано 15.12.2021 за вх №01-05/713/21, що підтверджується копією з журналу вхідної кореспонденції Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій.

Позивач зазначив, що відповіді на запит на день подання позовної заяви не отримав, а тому не погоджуючись із зазначеною бездіяльністю відповідача, звернувся з даним позовом до суду.

У свою чергу відповідач зазначив, що листом Львівським центром надання послуг учасникам бойових дій від 20.12.2021 №01-06/867/21 була надана відповідь на запит позивача щодо отримання і реєстрації центром заяв на земельні ділянки під дачне будівництво в кварталі «Білогорща», поданих учасниками АТО (ООС).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно з ст.ст. 1, 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації», одним із способів доступу до інформації є надання такої за запитами на інформацію.

Згідно з ст.ст. 12, 19, ч. 1, ч. 4 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Приписами ч. 1 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

Статтею 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» врегульовано, що рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Так, суд зазначає, що позивач оскаржує бездіяльність відповідача щодо не надання відповіді на запит про доступ до публічної інформації від 08.12.2021 про надання інформації про отримання і реєстрацію центром заяв на земельні ділянки під дачне будівництво в кварталі «Білогорща», поданих учасниками АТО (ООС), який відповідачем отримано 15.12.2021.

Однак, з долучених до відзиву представником відповідача додатків, суд встановив, що листом від 20.12.2021 за вих. № 01-06/867/21 Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій надав позивачу інформацію на його запит про отримання і реєстрацію центром заяв на земельні ділянки під дачне будівництво в кварталі «Білогорща», поданих учасниками АТО (ООС).

Відповідно до копії з журналу вихідної кореспонденції Центру за №01-066, лист від 20.12.2021 за вих. № 01-06/867/21 був надісланий простим поштовим відправленням 20.12.2021 на адресу ОСОБА_1 - АДРЕСА_1 , тобто адресу, яка зазначена позивачем у запиті.

Таким чином, Львівським центром надання послуг учасникам бойових дій позивачу надано відповідь на його запит, датований 08.12.2021, яку надіслано на вказану позивачем у запиті поштову адресу, а отже судом не встановлено протиправної бездіяльності щодо ненадання відповіді на запит позивача, у зв`язку з чим, ці позовні вимоги є безпідставними та недоведеними, відтак, у їх задоволенні слід відмовити.

Щодо решти позовних вимог, суд зазначає таке.

Так, враховуючи вищевикладені встановлені судом обставини щодо надання відповідачем відповіді на запит позивача, у встановлений Законом України «Про доступ до публічної інформації» термін та порядок, суд доходить висновку, що відсутні правові підстави для зобов`язання відповідача надати відповідь на запит позивача.

Також з огляду на те, що позивач обґрунтовував позовні вимоги ненаданням відповіді на його запит, то предметом позову є саме ненадання відповіді на запит суду, суд вважає, що відсутні правові підстави для дослідження питання щодо правомірності наданої відповіді позивачу.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Тому з урахуванням встановлених судом обставин, суд доходить висновку, що відсутні правові підстави для задоволення позову повністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідач, заперечуючи проти позову довів, з посиланням на відповідні докази правомірності своїх дій, а тому дійшов до висновку про відмову у задоволенні позову.

У зв`язку з тим, що позивач звільнений від сплати судового збору та відсутні витрати відповідача пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, жодні судові витрати не належать компенсації за рахунок Державного бюджету.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

в задоволенні позову ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій (місцезнаходження: 79010, м. Львів, вул. Пекарська, 41, код ЄДРПОУ: 40307075) про визнання протиправними дій та зобов`язання до вчинення дій відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293,295 - 297 КАС України з врахуванням п.п15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України.

Суддя Чаплик І.Д.

Дата ухвалення рішення05.05.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104213095
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання до вчинення дій

Судовий реєстр по справі —380/4894/22

Рішення від 05.05.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 08.03.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні