Справа № 632/54/22 провадження № 1-кп/632/49/22
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 травня 2022 року місто Первомайський
Первомайський міськрайонний суд Харківської області у складі: головуючого - ОСОБА_1 , за участю секретарів судового засідання ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , прокурорів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , обвинуваченого ОСОБА_6 , захисника ОСОБА_7 , представника потерпілого ОСОБА_8 , розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду кримінальне провадження щодо ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився у селі Олексіївка Первомайського району Харківської області, громадянина України, з вищою освітою, мешканця АДРЕСА_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 , працюючого вчителем фізичної культури у Комунальному закладі освіти «Олексіївський ліцей Олексіївської сільської ради» (далі КЗО «Олексіївський ліцей»), одруженого, не судимого, обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_6 обвинувачується у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України самовільному зайнятті земельної ділянки в охоронній зоні, за наступних обставин.
Так, відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ст. 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Згідно зі ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Положеннями ст. 124 Земельного кодексу України передбачено, що, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частиною другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Згідно із ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Статтею 87 Водного кодексу України передбачено, що, для створення сприятливого режиму водних об`єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм встановлюються водоохоронні зони.
Згідно зі ст. 88 Водного кодексу України, з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.
Відповідно до ст. 89 Водного кодексу України, прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.
У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється, зокрема, розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво.
Однак ОСОБА_6 , в порушення вказаних норм, приблизно у кінці квітня 2020 року, точної дати під час проведення досудового розслідування встановити не виявилося можливим, маючи умисел на зайняття земельної ділянки в охоронній зоні, достовірно розуміючи, що ним не отримано відповідного рішення уповноваженого органу та державної реєстрації про передачу йому у власність чи надання у користування земельної ділянки в охоронній зоні, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи із корисливих мотивів, самовільно зайняв земельну ділянку розміром 1,4006 га, яка розташована у прибережно-захисній смузі водного об`єкту Берекського водосховища, на території Олексіївської сільської ради Лозівського району Харківської області, поруч із земельними ділянками з кадастровими номерами: 6324580500:20:000:0027, 6324580500:20:000:0004, здійснивши на вказаній земельній ділянці посів сільськогосподарської культури - соняшник, що потребує поетапного обробітку землі.
Під час підготовчого провадження захисник подав клопотання про звільнення ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності, передбаченої ч. 2 ст. 197-1 КК України, на підставі ст. 47 КК України у зв`язку із передачею його на поруки колективу КЗО «Олексіївський ліцей», та закриття кримінального провадження.
При цьому захисник зазначив, що ОСОБА_6 вперше вчинив нетяжкий злочин, щиро покаявся, колектив КЗО «Олексіївський ліцей» прийняв рішення про взяття обвинуваченого на поруки.
Відповідне клопотання на виконання рішення зборів колективу зазначеного закладу освіти надійшло і від його директора.
До вказаних клопотань додано протокол загальних зборів колективу КЗО «Олексіївський ліцей» від 26 січня 2022 року, згідно із яким колектив цього закладу освіти одноголосно вирішив взяти на поруки вчителя фізкультури ОСОБА_6 , який працює у даному закладі освіти та клопотати перед Первомайським міськрайонним судом Харківської області про звільнення ОСОБА_6 на підставі ст. 47 КК України від кримінальної відповідальності за ч. 2 ст. 197-1 КК України, та у зв`язку із цим про закриття кримінального провадження
Крім того, в обґрунтування клопотань подано ряд документів, зокрема: виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань про реєстрацію Комунального закладу освіти «Олексіївський ліцей Олексіївської сільської ради», штатний розпис КЗО «Олексіївський ліцей», довідка директора ліцею про те, що ОСОБА_6 з 05 листопада 1993 року працює у зазначеному закладі освіти вчителем фізичної культури, копія його трудової книжки, характеристика на ОСОБА_6 з місця роботи, із яких вбачається, що останній є працівником КЗО «Олексіївський ліцей», протягом тривалого часу працює у даному закладі освіти, зарекомендував себе з позитивної сторони, сумлінно і якісно виконує свої посадові обов`язки.
В підготовчому судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_6 свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення -злочину, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України,визнав повністю, щиро розкаявся, клопотання захисника та директора КЗО «Олексіївський ліцей» підтримав та просив їх задовольнити. Зазначив, що йому зрозуміла суть передачі особи на поруки.
При цьому обвинуваченому роз`яснено, що звільнення від кримінальної відповідальності за таких підстав не є реабілітуючою обставиною і він має право на продовження слухання кримінального провадження в повному обсязі в загальному порядку, передбаченому КПК України.
Захисник також підтримав клопотання, про які йдеться вище, та просив їх задовольнити, що підтверджується його зверненням до суду.
Прокурор вважає, що клопотання підлягають задоволенню, оскільки вони є законними та обґрунтованими.
Представник потерпілого ОСОБА_8 проти задоволення клопотань не заперечував.
Заслухавши думку учасників судового провадження, дослідивши матеріали кримінального провадження, роз`яснивши ОСОБА_6 правові наслідки звільнення його від кримінальної відповідальності з нереабілітуючих підстав, суд доходить наступного.
Так, відповідно до ч. 4 ст. 286 КПК України якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звертається до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.
Пунктом 2 ч. 3 ст. 314 КПК України передбачено, що у підготовчому судовому засіданні суд має право зокрема, закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8, 10 частини першої або частиною другою статті 284 цього Кодексу.
Згідно із п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст. 47 КК України, особу, яка вперше вчинила кримінальний проступок або нетяжкий злочин, крім корупційних кримінальних правопорушень, кримінальних правопорушень, пов`язаних з корупцією, порушень правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керували транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебували під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, та щиро покаялася, може бути звільнено від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки колективу підприємства, установи чи організації за їхнім клопотанням за умови, що вона протягом року з дня передачі її на поруки виправдає довіру колективу, не ухилятиметься від заходів виховного характеру та не порушуватиме громадського порядку.
Згідно із роз`ясненнями, які закріплені у п. 5, п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України № 12 від 23 грудня 2005 року «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» підставою звільнення особи від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки є щире розкаяння особи, яке свідчить про її бажання спокутувати провину перед колективом, установи чи організації та виправити свою поведінку.
Звільнення від кримінальної відповідальності за ст. 47 КК Україниможливе лише за клопотанням колективу підприємства, установи чи організації, членом якого є особа, про передачу її на поруки. Звернення з клопотанням, крім колективу, може ініціювати сам обвинувачений. За наявності зазначених вище обставин, а також належно оформленого клопотання суд вправі звільнити особу від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки колективу.
Звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі ст. 47 КК Українимає умовний характер, а саме: ця особа протягом року з дня передачі на поруки повинна виправдати довіру колективу, не ухилятися від заходів виховного характеру та не порушувати громадський порядок.
Згідно із ч. 3 ст. 288 КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 197-1 КК України, відноситься до нетяжкого злочину.
Обвинувачений ОСОБА_6 раніше не судимий, працює вчителем фізичної культури у КЗО «Олексіївський ліцей».
Згідно із протоколом загальних зборів КЗО «Олексіївський ліцей» від 26 січня 2022 року, у якому працює ОСОБА_6 , вбачається, що рішення про взяття на поруки ОСОБА_6 , який обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України та звернення із відповідним клопотанням до Первомайського міськрайонного суду Харківської області прийнято на загальних зборах членів колективу зазначеного закладу освіти одноголосно.
Враховуючи викладене, а також те, що ОСОБА_6 вперше вчинив нетяжкий злочин, щиро покаявся, працює вчителем фізичної культури у КЗО «Олексіївський ліцей», наявність клопотання колективу цього закладу освіти про передачу обвинуваченого їм на поруки, суд доходить висновку про наявність законних підстав для звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності у зв`язку з передачею обвинуваченого на поруки колективу Комунального закладу освіти «Олексіївський ліцей Олексіївської сільської ради» та закриття кримінального провадження.
На підставі ст. 47 КК України, керуючись ст. ст. 284, 286, 288, 314 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання захисника та директора Комунального закладу освіти «Олексіївський ліцей Олексіївської сільської ради» ОСОБА_9 про звільнення обвинуваченого ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності у зв`язку з передачею його на поруки задовольнити.
Звільнити ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 197-1 КК України, на підставі ст. 47 КК України - у зв`язку із передачею його на поруки колективу Комунального закладу освіти «Олексіївський ліцей Олексіївської сільської ради»,за умови, що він протягом року з дня передачі його на поруки виправдає довіру цього колективу, не ухилятиметься від заходів виховного характеру та не порушуватиме громадського порядку.
Кримінальне провадження щодо ОСОБА_6 , обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 197 - 1 КК України закрити.
Роз`яснити ОСОБА_6 , що у разі порушення ним умов передачі на поруки, відповідно до вимог ч. 2 ст. 47 КК України його буде притягнуто до кримінальної відповідальності за вчинене ним кримінальне правопорушення.
Роз`яснити колективу Комунального закладу освіти «Олексіївський ліцей Олексіївської сільської ради», що відповідно до ч. 1 ст. 289 КПК України, якщо протягом року з дня передачі на поруки ОСОБА_6 не виправдає довіру колективу, ухилятиметься від заходів виховного характеру та порушуватиме громадський порядок, загальні збори колективу можуть прийняти рішення про відмову від поручительства за взяту ними на поруки особу. Відповідне рішення направляється до суду, який прийняв рішення про звільнення особи від кримінальної відповідальності.
Повідомити колектив Комунального закладу освіти «Олексіївський ліцей Олексіївської сільської ради» про передачу їм на поруки ОСОБА_6 , направивши копію ухвали.
Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду через Первомайський міськрайонний суд Харківської області протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя:ОСОБА_1
Суд | Первомайський міськрайонний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2022 |
Оприлюднено | 23.01.2023 |
Номер документу | 104214460 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво |
Кримінальне
Первомайський міськрайонний суд Харківської області
Васянович Г. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні