Рішення
від 03.05.2022 по справі 454/514/22
СОКАЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 454/514/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 травня 2022 року Сокальський районний суд Львівської області в складі:

головуючого - судді Струс Т. В.

за участю секретаря: Синевської Г.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в м.Сокаль адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, з участю третьої особи головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства й оперативного реагування ГУ Держгеокадастру у Львівській області Бурлаченко Олександра Сергійовича про скасування постанови в справі про адміністративне правопорушення від 14.01.2022 року,

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача та просить скасувати постанову головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства й оперативного реагування ГУ Держгеокадастру у Львівській області Бурлаченко Олександра Сергійовича №533-ДК/003 По 01/01/-22 від 14.01.2022р. про визнання позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 55 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340грн. і закрити провадження у справі. Свої вимоги мотивує наступним.

Поштовим зв`язком позивачем отримано копію оскаржуваної постанови, яку йому скеровано разом із копією протоколу про адміністративне правопорушення від 14.01.2022р. Зазначає, що про складання зазначеного протоколу та постанови йому відомо не було та дізнався про них лише після отримання поштою. Із тексту оскаржуваної постанови вбачається, що позивача визнано винним і притягнуто до адміністративної відповідальності за п.1 ст. 55 КУпАП, за те, що порушив вимоги п.5 ст. 20 та ст. 211 ЗК України на земельній ділянці площею 1,5651 га., кадастровий номер 4624882400:14:000:0652, з цільовим призначенням - 01.02 для ведення фермерського господарства згідно виду використання цієї земельної ділянки,яка знаходиться на території Карівської сільської ради Сокальського району Львівської області, а саме: відхилення від затверджених в установленому порядку проектів землеустрою.

Крім цього, зазначає, що ним також отримано копію акту перевірки від 01.12.2021р. щодо дотримання вимог земельного законодавства відносно земельної ділянки площею 1,5651га., стверджує, що із вказаним актом він також не був ознайомленим та із ним не погоджується.

На підставність своїх вимог позивач покликається на договір оренди землі від 16.12.2016р., що укладений ним із ГУ Держгеокадастру у Львівській області, згідно якого позивачу було передано земельну ділянку для ведення фермерського господарства, а також додаткову угоду до цього договору від 12.05.2019р., згідно якої змінився орендар земельної ділянки з фізичної особи ОСОБА_1 на ФГ «Бонсай». Зазначає, що отримав земельну ділянку від орендодавця у тому стані як вона є зараз і жодного разу не використовував її не за цільовим призначенням, а відтак не міг здійснити порушення яке полягає у відхиленні від затверджених в установленому порядку проектів землеустрою. Також позивач зазначає на те, що його притягнуто до адміністративної відповідальності як фізичну особу, в той час як орендарем земельної ділянки він виступає як голова ФГ «Бонсай», головою якого він є.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Львівській області зокрема зазначив, що 04.10.2021р. Белзька міська рада Сокальського району Львівської області звернулася із листом до Головного управління щодо здійснення державного нагляду за фактом можливого самовільного захоплення земельної ділянки з кадастровим номером 4624882400:14:000:0652, використання земельної ділянки, наданої в оренду не за цільовим призначенням. 18.11.2021р. Головним управлінням прийнято наказ №533-ДК «Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності». Наказом передбачено здійснити контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, зокрема щодо перевірки земельних ділянок на території Карівіської сільської ради серед іншого з кадастровим номером 4624882400:14:000:0652. На виконання вказаного наказу головним спеціалістом відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства й оперативного реагування ГУ Держгеокадастру у Львівській області Бурлаченко О.С. здійснено захід державного контролю за дотриманням земельного законодавства, зокрема щодо вищевказаної земельної ділянки. За результатами перевірки складено акт №533-ДК/495/АП/09/01-21 від 01.12.2021р., яким встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 4624882400:14:000:0652, загальною площею 1,5651га., відноситься до земель сільськогосподарського призначення, з цільовим призначенням 01.02 для ведення фермерського господарства, розташована на території Карівської сільської ради, Червоноградського району Львівської області та перебуває в оренді ОСОБА_1 . Також встановлено, що 16.12.2016р. між ГУ Держгеокадастру у Львівській області в особі начальника відділу Держгеокадастру у Сокальському районі з однієї сторони та ОСОБА_1 з другої сторони укладено договір оренди земельної ділянки. Об`єктом оренди є земельна ділянка державної форми власності для ведення фермерського господарства з кадастровим номером 4624882400:14:000:0652 загальною площею 1,5651га., сіножать. Договір укладено на 20 років. Натомість встановлено, що земельна ділянка використовується із порушенням вимог земельного законодавства, а саме п.5 ст. 20 та ст. 211 ЗК України, відповідальність за, що передбачена ст. 55 КУпАП. З метою усунення вищевказаного порушення Головним управлінням голові ФГ «Бонсай» ОСОБА_1 винесено припис від 14.01.2022р. про усунення порушення вимог чинного земельного законодавства в місячний термін. В подальшому 14.01.2022р. складено протокол про адміністративне правопорушення та винесено оскаржувану постанову. Заперечує твердження позивача щодо складання протоколу у його відсутності, оскільки такий складено із його безпосередньою участю, що стверджується підписами позивача у протоколу, зокрема щодо повідомлення про його права та повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 в повному обсязі.

Сторони у судове засідання не прибули.

На підставі ч.4 ст.229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши докази по справі, суд дійшов наступного висновку.

Згідно копії протоколу про адміністративне правопорушення від 14.01.2022р. за №533-ДК/0003П/07/01/-22, встановлено, що такий складено головним спеціалістом відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства й оперативного реагування ГУ Держгеокадастру у Львівській області Бурлаченко О.С., щодо голови ФГ «Бонсай» ОСОБА_1 . Згідно протоколу, 01.12.2021р. встановлено порушення п.5 ст. 20 та ст. 211 ЗК України, п.1 ст. 55 КУпАП на земельній ділянці площею 1,5651га., кадастровий номер 4624882400:14:000:0652 на території Карівської сільської ради Сокальського району Львівської області, а саме: відхилення від затверджених в установленому порядку проектів землеустрою. Цільове призначення - 01.02 для ведення фермерського господарства. Вид використання - для фермерського господарства.

У протоколі наявний підпис особи яка притягається до адміністративно відповідальності - ОСОБА_1 , зокрема щодо повідомлення правопорушника про час розгляду справи.

Згідно копії оскаржував постанови №533-ДК/0003По/07/01/-22 від 14.01.2022р., ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого п.1 ст. 55 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 340грн.

Відповідно до копії листа Белзької міської рада Сокальського району Львівської області від 04.10.2021р., що адресований ГУ Держгеокадастру у Львівській області, встановлено, що у такому просить здійснити перевірку фактів можливого самовільного захоплення земельної ділянки з кадастровим номером 4624882400:14:000:0652, використання земельної ділянки, наданої в оренду не за цільовим призначенням.

18.11.2021р. Головним управлінням прийнято наказ №533-ДК «Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності».

Згідно акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства №533-ДК/495/АП/09/01-21 від 01.12.2021р., зокрема встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 4624882400:14:000:0652, загальною площею 1,5651га., відноситься до земель сільськогосподарського призначення, з цільовим призначенням 01.02 для ведення фермерського господарства, розташована на території Карівської сільської ради, Червоноградського району Львівської області та перебуває в оренді ОСОБА_1 . Земельна ділянка згідно договору оренди є сіножаттю та використовується із порушенням правил землеустрою.

Згідно копії договору оренди землі від 16.12.2016р., що укладений ГУ Держгеокадастру у Львівській області в особі начальника відділу Держгеокадастру у Сокальському районі та ОСОБА_1 , встановлено, що згідно такого ОСОБА_1 передано земельну ділянку площею 1,5651га., сіножать, з кадастровим номером 4624882400:14:000:0652, для ведення фермерського господарства, що розташована на території Карівської сільської ради Сокальського району.

Відповідно до копій додаткової угоди від 12.05.2019р. до договору оренди землі від 16.12.2016р. та акту прийому-передачі земельної ділянки від 12.05.2019р. встановлено, що згідно таких змінено преамбулу договору оренди землі, внаслідок чого змінився орендар вищевказаної земельної ділянки з фізичної особи ОСОБА_1 на ФГ «Бонсай».

Згідно ст. 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Із приписів ч.1 ст. 188 ЗК України слідує, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель», до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

Відповідно до ст. 9 ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель», державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок.

Як встановлено в ході розгляду справи, під час здійснення перевірки дотримання земельного законодавства головним спеціалістом відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства й оперативного реагування ГУ Держгеокадастру у Львівській області Бурлаченко О.С. у ФГ «Бонсай» виявлено порушення п.5 ст. 20 та ст. 211 ЗК України, з метою усунення яких винесено відповідний припис.

Земельна ділянка, що згідно договору оренди землі та подальшого додаткового договору перебуває у оренді ФГ «Бансай» за площею становить 1,5665га. - сіножать.

Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно п.5 ст. 20 ЗК України, види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власниками або користувачами самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та доку3мекнтації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених ст.ст. 31, 33-37 цього Кодексу.

Відповідно до п «і» ст. 211 ЗК України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за порушення відхилення від затверджених у встановленому порядку проектів землеустрою.

Згідно ч.1 ст. 55 КУпАП, наступає адміністративна відповідальність за відхилення від затверджених в установленому порядку проектів землеустрою.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Судом встановлено та здобуто свого підтвердження із досліджених доказів, що позивачем порушено правила землеустрою щодо орендованої земельної ділянки.

Крім цього встановлено, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення, суб`єктом владних повноважень всупереч тверджень позивача забезпечено його права визначені ст. 268 КпАП України, що стверджується відповідними підписами позивача у протоколі про адміністративне правопорушення.

Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Разом з тим, згідно положень ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб"єкта владних повноважень обов"язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.

Дослідженим обґрунтуванням наданого відповідачем відзиву, а також досліджених в судовому засіданні доказів, судом встановлено, що вимоги позивача є безпідставними та до задоволення не підлягають.

Відтак, у задоволенні позовних вимог про скасування постанови головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства й оперативного реагування ГУ Держгеокадастру у Львівській області Бурлаченко Олександра Сергійовича №533-ДК/003 По 01/01/-22 від 14.01.2022р. про визнання позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 55 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340грн. і закриті провадження у справі про адміністративне правопорушення, суд відмовляє.

Керуючись ст.ст. 12, 241-246, 268-272, 286, 293 КАС України, суд -

в и р і ш и в:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 про скасування постанови головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства й оперативного реагування ГУ Держгеокадастру у Львівській області Бурлаченко Олександра Сергійовича №533-ДК/003 По 01/01/-22 від 14.01.2022р. про визнання позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 55 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340грн. і закриті провадження у справі про адміністративне правопорушення - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Сокальський районний суд Львівської області.

Головуючий: Т. В. Струс

СудСокальський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення03.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104225710
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —454/514/22

Рішення від 03.05.2022

Адміністративне

Сокальський районний суд Львівської області

Струс Т. В.

Ухвала від 27.03.2022

Адміністративне

Сокальський районний суд Львівської області

Струс Т. В.

Ухвала від 22.02.2022

Адміністративне

Сокальський районний суд Львівської області

Струс Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні