печерський районний суд міста києва
Справа № 757/10555/22-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 травня 2022 року м. Київ
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів,
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 за погодженням з прокурором першого відділу організації процесуального керівництва та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами центрального апарату Національної поліції України Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) речові докази у кримінальному провадженні № 12022000000000281, а саме нерухоме майно нежилий будинок (адміністративний (літ.А), загальною площею 2869 кв.м., що розташований за адресою: м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16, який на праві приватної власності належить компанії ГРАНД ІНВЕСТ ЕНД ФАЙНЕНС ІНК (Британські Вігінські острови, Тортола, Роуд Таун, офіс 146), та на яке ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_5 від 21.04.2022 у справі № 757/9972/22-к накладено арешт, з метою забезпечення його збереження або передачі в управління з урахуванням особливостей, визначених законом.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12022000000000281 від 09.04.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 110-2, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212 КК України.
Підставою для внесення відомостей до ЄРДР стали матеріали зібрані працівниками Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.
Відповідно до наявної інформації в матеріалах кримінального провадження встановлено ряд суб`єктів господарської діяльності засновниками та учасниками яких є громадянами російської федерації які можуть бути причетними до фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України, легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, ухилення від сплати податків та зборів.
У ході здійснення досудового розслідування установлено, що за адресою: АДРЕСА_1 розташована адміністративна будівля, в якій надаються в оренду офісні приміщення для комерційної діяльності з метою проведення господарської діяльності (фізичні особи - підприємці, юридичні особи). Доступ на всі поверхи будівлі не обмежений для відвідувачів, в той же час на всіх поверхах будівлі встановлено камери відеоспостереження, зображення з яких виведене до окремого приміщення охорони.
Згідно отриманих відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником приміщення за адресою: м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16 є компанія нерезидент GRANDE INVEST FINANCE INC. (Британські Віргінські Острови).
Установлено, що керівником GRANDE INVEST FINANCE INC. до 2016 року являвся громадянин російської федерації ОСОБА_6 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , а з 2016 року керівником компанії є громадянка російської федерації ОСОБА_7 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 .
Вказане також підтверджується довіреністю від 25.04.2016, відповідно до якої ОСОБА_7 , діючи від імені директора GRANDE INVEST FINANCE INC. уповноважує на вчинення дій від імені компанії нерезидента фізичних осіб громадян України ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 .
У 2019 році приміщення будівлі за адресою: м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16 передано в управління ТОВ «ТЕНАНСІ» (код ЄРДПОУ 43400514), кінцевим бенефіціарнпм власником та керівником якого являється ОСОБА_12 , зареєстрована на тимчасово окупованій території Донецької області за адресою: АДРЕСА_4 .
У свою чергу, ОСОБА_7 являється дружиною громадянина російської федерації ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який був членом Правління ПАТ «Газпром» (російська федерація), є близьким товаришем ОСОБА_14 (голова правління ПАТ «Газпром») та Аркадія Ротенберга (перебуває під санкціями США, ЄС та України за участь в анексії Криму).
За отриманою інформацією у вказаній будівлі раніше було розміщено серверне обладнання, яке використовувалося спецслужбами російської федерації з метою збору та передачі даних відносно вищих посадових осіб держави та діяльності правоохоронної системи України.
Установлено, що фактичними власниками будівлі за адресою: АДРЕСА_1 є сім`я ОСОБА_15 , отримані доходи від оренди приміщень будівлі, шляхом використання підприємств з ознаками фіктивності та компаній нерезидентів спрямовуються на рахунки компаній підконтрольних ОСОБА_13 , які зареєстровані на території російської федерації, що являється фактично прямим фінансуванням економіки країни агресора РФ та надає можливість використовувати отримані кошти для фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України.
Зважаючи на повномасштабну агресивну війну, яку російська федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства, враховуючи Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, з урахуванням потреби невідкладного та ефективного реагування на наявні загрози національним інтересам України, об`єкт нерухомого майна, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , перебуває у власності компанії нерезидента GRANDE INVEST FINANCE INC. (Британські Віргінські Острови), фактичним власником якого є громадяни російської федерації ОСОБА_7 та ОСОБА_13 відповідно до вимог Закону України від 03.03.2022 № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів» може бути примусово вилучений в Україні з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю).
На даний час в органу досудового розслідування є підстави вважати, що нерухоме майно за адресою: м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16, яке перебуває у власності компанії нерезидента GRANDE INVEST FINANCE INC. (Британські Віргінські Острови), має доказове значення для встановлення істини по вказаному кримінальному провадженню, оскільки містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, є об`єктом кримінально протиправних дій та можливо набуто кримінально протиправним шляхом тому відповідно до вимог ст. 98 КПК України має ознаки речових доказів та визнано речовим доказом постановою слідчого від 18.04.2022 року.
21.04.2022 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_5 у справі № 757/9972/22-к накладено арешт на майно, а саме нежилий будинок (адміністративний (літ.А), загальною площею 2869 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , який на праві приватної власності належить компанії ГРАНД ІНВЕСТ ЕНД ФАЙНЕНС ІНК (Британські Вігінські острови, Тортола, Роуд Таун, офіс 146), шляхом заборони відчуження, розпоряджання та користування майном.
Вартість вказаного речового доказу, що арештований ухвалою слідчого судді становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Положеннями ст. 131 КПК України передбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Частиною другою ст. 100 КПК України визначено, що речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Згідно ч. 7 ст. 100 КПК України у випадках, передбачених п.п. 2, 4 та абз. 7 ч. 6 цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із ст.ст. 171-173 КПК України. Прокурор у випадку, передбаченому абз. 7 ч. 6 цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні (ч. 1 ст. 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», надалі - Закону).
Основною метою заснування та діяльності Національного агентства є сприяння процесуальній діяльності слідчого, детектива, прокурора, слідчого судді, суду, спрямованій, зокрема, на забезпечення збереження речових доказів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, а також збільшення їх вартості, особливо тих, які підлягають конфіскації, спеціальній конфіскації (стягненню в дохід держави в кримінальному провадженні).
Повноваження Національного агентства з управління арештованим (до конфіскації) майном визначені ст.ст. 1, 9, 10, 19-24 Закону та ст. 100 КПК України.
Так, в управління Національному агентству можуть передаватись лише активи, які відповідають наступним умовам:
- вони визнані речовим доказом;
- на них накладено арешт у кримінальному провадженні;
- арешт має передбачати заборону розпорядження (обов`язково), або користування майном (бажано);
- їх сукупна вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- це не завдає шкоди кримінальному провадженню.
Управління активами за Законом є відповідальною діяльністю, що має на меті зберегти економічну вартість активу протягом кримінального провадження, а також примножити її (за можливості).
Закон та КПК України не містять обмежень щодо типів, видів активів, які можуть передаватись в управління Національному агентству, так само як і обмежень щодо видів злочинів, у кримінальних провадженнях з розслідування яких були арештовані відповідні активи.
Приймаючи активи в управління, Національне агентство самостійно не управляє ними (інакше як у спосіб їх реалізації шляхом передання відповідному реалізатору), натомість, обирає професійного управителя конкретним типом активу і передає йому актив в управління, контролює діяльність з управління, або ж передає актив на реалізацію, якщо він підлягає реалізації згідно з Законом та прийнятим на його виконання підзаконним актом.
У ст. 19 Закону визначено дві альтернативні підстави передання активів в управління Національному агентству:
- ухвала слідчого судді, суду про передання активів в управління Національному агентству;
- згода власника активів на їх передання в управління Національному агентству.
За змістом ст.ст. 19-24 Закону Національне агентство самостійно не здійснює управління активами (інакше як у спосіб їх реалізації). У разі передання Національним агентством активу в управління професійному управителеві за договором, послуги з такого управління можуть бути оплачені виключно з доходів від управління (ч.ч. 2, 3 ст. 21 Закону).
Таким чином, за загальним правилом, управління за Законом у спосіб передання активу в управління за договором управителеві є можливим, якщо таке управління здатне приносити дохід.
За таких обставин, Закон не передбачає можливості управління майном, як Національним агентством самостійно, так і обраним ним управителем за договором, укладеного відповідно до глави 70 ЦК України з урахуванням особливостей, визначених Законом, у спосіб суто його зберігання (оскільки зберігання призводить лише до витрат без одержання доходів). При цьому, Національне агентство може організувати деякі заходи зі зберігання арештованого майна, але лише для цілей подальшого передання такого майна в управління професійному управителеві і лише на строк, необхідний для організації такого передання в управління, а також, таке тимчасове (короткотермінове) зберігання не може передбачати витрачання коштів Державного бюджету України.
Згідно з Законом головна мета діяльності Національного агентства за напрямком управління майном - забезпечувати (генерувати) надходження до Державного бюджету України, а не видатки з нього.
Саме тому, Національне агентство не має повноважень та прав витрачати кошти Державного бюджету України і самостійно організовувати охорону, відповідальне зберігання, обслуговування, підтримання у належному стані, оперативно управляти та вчиняти інші дії стосовно активів окрім їх передачі для реалізації або в управління за договором. Натомість, відповідні заходи можуть організовуватися управителем відібраним у порядку, встановленому Законом, і оплачуватися виключно з доходів від управління, які отримуються управителем в процесі комерційного використання активу.
Згідно з приписами ч. 1 ст. 9 Закону Національне агентство здійснює заходи з проведення оцінки активів (п.п. 3, 4). У зв`язку з чим, обов`язково отримавши в управління майно Національне агентство першочергово проводить його оцінку (встановлює ринкову вартість).
Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Виходячи з системного аналізу приписів ст. 2 КПК України, ст.ст. 170-173 КПК України, основною метою накладення арешту на майно у кримінальному провадженні є забезпечення невідворотності настання негативних наслідків для особи за вчинення кримінальних правопорушень, насамперед корупційних, через позбавлення особи економічних переваг, одержаних внаслідок її протиправної поведінки, а також унеможливлення одержання такою особою будь-яких переваг внаслідок вчинення кримінального правопорушення, зокрема, доходів від нього.
Незастосування заходів щодо передачі в управління Національному агентству майна та в результаті цього невжиття заходів щодо збереження арештованого майна утруднить або зробить неможливим (втрата, погіршення фізичного стану майна, зменшення його економічної вартості) застосування негативних наслідків у разі винесення обвинувального вироку, а у разі винесення виправдувального вироку може стати порушенням прав осіб у вигляді втрати вартості майна за час його перебування під арештом, що в обох випадках унеможливить досягнення завдань кримінального провадження.
Окрім цього, враховуючи положення ст. 24 Закону, надходження в результаті вжиття заходів щодо управління арештованим майном (його реалізації), сприятимуть наповненню державного бюджету, відтак застосування відповідних заходів обумовлено захистом економічних інтересів Держави.
Разом з тим, вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямовані на захист інтересів осіб, які користувались даним майном, оскільки гарантує збереження його вартості, а також дає можливість збільшити цю вартість, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування арешту.
У зв`язку з цим, з метою забезпечення збереження активів, на які ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва накладено арешт, виникла необхідність передати їх в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів шляхом передачі в управління активів.
Слідчий до судового засідання не з`явився, направив на адресу суду заяву, згідно якої, розгляд клопотання просив здійснити без його участі. Доводи клопотання підтримує в повному обсязі.
Слідчий суддя розглянув клопотання за відсутності власника майна на підставі ч. 2 ст. 172 КПК України.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.
Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12022000000000281 від 09.04.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 110-2, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212 КК України.
Установлено, що фактичними власниками будівлі за адресою: АДРЕСА_1 є сім`я ОСОБА_15 , отримані доходи від оренди приміщень будівлі, шляхом використання підприємств з ознаками фіктивності та компаній нерезидентів спрямовуються на рахунки компаній підконтрольних ОСОБА_13 , які зареєстровані на території російської федерації, що являється фактично прямим фінансуванням економіки країни агресора РФ та надає можливість використовувати отримані кошти для фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України.
Зважаючи на повномасштабну агресивну війну, яку російська федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства, враховуючи Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, з урахуванням потреби невідкладного та ефективного реагування на наявні загрози національним інтересам України, об`єкт нерухомого майна, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 , перебуває у власності компанії нерезидента GRANDE INVEST FINANCE INC. (Британські Віргінські Острови), фактичним власником якого є громадяни російської федерації ОСОБА_7 та ОСОБА_13 відповідно до вимог Закону України від 03.03.2022 № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів» може бути примусово вилучений в Україні з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю).
На даний час в органу досудового розслідування є підстави вважати, що нерухоме майно за адресою: м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16, яке перебуває у власності компанії нерезидента GRANDE INVEST FINANCE INC. (Британські Віргінські Острови), має доказове значення для встановлення істини по вказаному кримінальному провадженню, оскільки містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, є об`єктом кримінально протиправних дій та можливо набуто кримінально протиправним шляхом тому відповідно до вимог ст. 98 КПК України має ознаки речових доказів та визнано речовим доказом постановою слідчого від 18.04.2022 року.
Частиною 8 статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт прийнятих в управління активів, Національне агентство у триденний строк повертає їх законному власнику.
Проте, як вбачається з матеріалів справи 21.04.2022 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_5 у справі № 757/9972/22-к накладено арешт на майно, а саме нежилий будинок (адміністративний (літ.А), загальною площею 2869 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , який на праві приватної власності належить компанії ГРАНД ІНВЕСТ ЕНД ФАЙНЕНС ІНК (Британські Вігінські острови, Тортола, Роуд Таун, офіс 146), шляхом заборони відчуження, розпоряджання та користування майном.
Вказаний арешт накладено слідчим суддею з метою забезпечення збереження речових доказів.
Ухвала слідчого судді від 21.04.2022 набрала законної сили.
Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Відповідно до п. 4 частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх вартості.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора
Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.
Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Вимогами частини другої статті 21 Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом
Зважаючи на викладене, з метою забезпечення збереження активів та збільшення їх вартості, враховуючи, те, що з часу накладення арешту з апеляційною скаргою або з клопотанням про його скасування не звертались, слідчий суддя дійшов висновку про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) речові докази у кримінальному провадженні № 12022000000000281, а саме нерухоме майно нежилий будинок (адміністративний (літ.А), загальною площею 2869 кв.м., що розташований за адресою: м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16, який на праві приватної власності належить компанії ГРАНД ІНВЕСТ ЕНД ФАЙНЕНС ІНК (Британські Вігінські острови, Тортола, Роуд Таун, офіс 146), та на яке ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_5 від 21.04.2022 у справі № 757/9972/22-к накладено арешт, з метою забезпечення його збереження або передачі в управління з урахуванням особливостей, визначених законом, що відповідає положенням ч. 6 ст. 100 КПК України та ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Крім того, зважаючи на повномасштабну агресивну війну, яку російська федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства, враховуючи Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, з урахуванням потреби невідкладного та ефективного реагування на наявні загрози національним інтересам України, об`єкт нерухомого майна, який розташований за адресою: м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16, перебуває у власності компанії нерезидента GRANDE INVEST FINANCE INC. (Британські Віргінські Острови), фактичним власником якого є громадяни російської федерації ОСОБА_7 та ОСОБА_13 відповідно до вимог Закону України від 03.03.2022 № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів» може бути примусово вилучений в Україні з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю).
Керуючись ст. 100 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Закону України від 03.03.2022 № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», слідчий суддя,
У Х В А Л И В :
Клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів задовольнити.
Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) речові докази у кримінальному провадженні № 12022000000000281, а саме нерухоме майно нежилий будинок (адміністративний (літ.А), загальною площею 2869 кв.м., що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , який на праві приватної власності належить компанії ГРАНД ІНВЕСТ ЕНД ФАЙНЕНС ІНК (Британські Вігінські острови, Тортола, Роуд Таун, офіс 146), та на яке ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_5 від 21.04.2022 у справі № 757/9972/22-к накладено арешт.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2022 |
Оприлюднено | 23.01.2023 |
Номер документу | 104249770 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях інші |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Батрин О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні