ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
28.04.10 Справа №2а-11173/09/10/0170
10:07 м. Сім ферополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового зас ідання - Дєрюшковій І.А.,
за участю представників ст орін:
від позивача - Шилін В.С. , представник по довіреност і №94/10 від 16.04.2010 року;
відповідач - не з'явився;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Сімферо полі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія ДКС"
про припинення юридичної о соби
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інс пекція у м. Сімферополі АР Кри м - позивач - 24 вересня 2009 року з вернулась до Окружного адмін істративного суду АР Крим із позовом про припинення юрид ичної особи Товариства з обм еженою відповідальністю "Ком панія ДКС" - відповідач - у зв 'язку з тим, що останнє порушує вимоги п.2 ст.38 Закону Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців» від 15.05.2003 ро ку №755-IV та не повідомляє про зм іну місцезнаходження, внаслі док чого підприємство систем атично не отримує повідомлен ь позивача. Також позивач заз начає, що ненадання відповід ачем інформації щодо свого м ісцезнаходження утрудняє ді яльність уповноважених держ авних органів в частині забе зпечення обліку суб' єкта пі дприємницької діяльності, зд ійснення контролю за дотрима нням вимог чинного законодав ства.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив адміністративний п озов задовольнити з підстав, зазначених у тексті позовно ї заяви.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про причини не явки не повідомив, заперечен ня на позов до суду не надав, п ро день, час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином - оголошенням в газе ті «Все для всех» №14 від 08.04.-14.04.2010 р оку (а.с.37).
Суд, приймаючи до уваги нена дання відповідачем доказів н еможливості участі його пред ставника у судовому засіданн і з поважних причин, відсутні сть у матеріалах справи клоп отання про неможливість розг ляду справи без участі предс тавника відповідача, заслуха вши думку представника позив ача, який наполягав на розгля ді справи за відсутності від повідача, керуючись ст.128 КАС У країни, вважає можливим розг лянути справу на підставі на явних доказів.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, судом встан овлене наступне.
Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1, 3 статті 4 Закону України “Про державну пода ткову службу в Україні” від 04. 12.1990 №509-ХІІ (зі змінами та доповн еннями) Державна податкова а дміністрація України є центр альним органом виконавчої вл ади. Державні податкові інсп екції у районах, містах (крім м іст Києва та Севастополя), рай онах у містах, міжрайонні та о б'єднані державні податкові інспекції підпорядковуютьс я відповідним державним пода тковим адміністраціям в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі.
Відповідно до підпункту 2.1.4 п ункту 2.1. статті 2 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві д 21.12.2000 року №2181-ІІІ податкові ор гани визнані контролюючими о рганами стосовно податків і зборів (обов' язкових платеж ів), які справляються до бюдже тів та державних цільових фо ндів. Отже, вони наділені комп етенцією, визначеною підпунк том 2.2.1 пункту 2.2. статті 2 Закон у здійснювати перевірки св оєчасності, достовірності, п овноти нарахування та сплати зазначених податків.
Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, є с уб' єктами владних повноваж ень.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Державна податкова інспек ція є органом державної влад и і, відповідно, її діяльність має підпорядковуватись вимо гам наведеної норми Конститу ції України та аналогічним в имогам ст. 11, 11-1 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні".
З урахуванням завдань Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд зазначає , що суб' єкти владних повнов ажень можуть бути позивачами в адміністративному судочин стві у виключних випадках. Та кі випадки встановлені статт ею 50 КАС України.
Відповідно до частини 4 стат ті 50 КАС України фізичні та юр идичні особи можуть бути від повідачами за позовами суб' єкта владних повноважень в в ипадках, коли це прямо зазнач ено законом.
У зв' язку з чим, суд дійшов висновку, що право органів по даткової інспекції на зверне ння до суду для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи підля гає законодавчим обмеженням та реалізується з дотриманн ям порядку, встановленого за коном.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу У країни суб' єктами господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку, виз наються суб' єктами господа рювання.
Порядок та підстави реєстр ації, припинення реєстрації фізичних осіб - підприємців т а юридичних осіб визначаютьс я Законом України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців".
Відповідно до частини 1 стат ті 4 даного Закону державн а реєстрація юридичних осіб - це засвідчення факту створе ння або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які перед бачені цим Законом, шляхо м внесення відповідних запис ів до Єдиного державного реє стру.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Компанія ДКС » (код ЄДРПОУ 35737063, юридична адре са: 95015, АР Крим, м. Сімферополь, Ц ентральний район, вул. Севаст опольська, буд.44) зареєстрован е Виконавчим комітетом Сімфе ропольської міської ради АР Крим 29.02.2008 року (номер рішення № 18821070004013807); згідно з довідкою Голов ного управління статистики в АР Крим від 21.08.2009 року №05.3-8.1/2673 (а.с.4) станом на зазначену дату від повідач перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, відомості про зміну юридичної адреси, а також про перереєстрацію або ліквідац ію відповідача в зазначеній довідці відсутні.
Суд зазначає, що відповідно до довідки позивача від 03.03.2008 р оку №633/29-0 (а.с.7) відповідач взяти й на податковий облік 03.03.2008 року за №31457; станом на 21.09.2009 року відпо відач заборгованості перед б юджетом не має, що підтверджу ється довідкою ДПІ у м. Сімфер ополі АРК від 21.09.2009 року б/номер у (а.с.5).
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ «Компанія ДКС» є су б' єктом господарювання, юри дичною особою, зобов' язане виконувати обов' язки, покла дені на нього законами у зв' язку із здійсненням господар ської діяльності, та на нього розповсюджується дія Зако ну України “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців” , в тому числі в частині припин ення державної реєстрації.
Частиною 2 статті 38 Закону України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” в становлено, що підставами дл я постановлення судового ріш ення щодо припинення юридичн ої особи, що не пов'язано з бан крутством юридичної особи, з окрема є: визнання недійсним запису про проведення держа вної реєстрації через поруше ння закону, допущені при ство ренні юридичної особи, які не можна усунути; провадження н ею діяльності, що суперечить установчим документам, або т акої, що заборонена законом; н евідповідність мінімальног о розміру статутного фонду ю ридичної особи вимогам закон у; неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону; н аявність в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.
Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.
Законом, що визначає стат ус державної податкової служ би в Україні, її функції та пра вові основи діяльності є Зак он України “Про державну под аткову службу в Україні”.
Пунктом 17 частини 1 ст. 11 Зак ону України “Про державну п одаткову службу в Україні” в становлено, що органи держав ної податкової служби у випа дках, в межах компетенції та у порядку, встановлених закон ами України, мають право звер татися у передбачених законо м випадках до судових органі в із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.
Відповідно до ст. 33 Закону України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” юр идична особа припиняється зо крема за судовим рішенням аб о за рішенням органу державн ої влади, прийнятим у випадка х, передбачених законом.
Проаналізувавши зазначені норми суд вважає, що позивач м ає право звертатися до суду у порядку встановленому ст.38 Закону України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ств ” тільки у частині, що стос ується його компетенції.
Суд, враховуючи положення с т.2 Закону “Про державну п одаткову службу в Україні”, я ка встановлює завдання орган ів державної податкової служ би (здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, встановлених законодавс твом), статті 10 Закону “Про державну податкову службу в Україні”, яка встановлює фун кції державних податкових ін спекцій в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонних та об'єдна них державних податкових інс пекцій, приходить до висновк у, що до компетенції позивача Законом не віднесено кон троль за наявністю в Єдиному державному реєстрі запису п ро відсутність юридичної осо би за вказаним її місцезнахо дженням.
Виходячи з наведеного, суд п риходить до висновку, що орга ни податкової служби мають р еалізовувати свої повноваже ння виключно з метою задля до сягнення своїх завдань та зд ійснення функцій.
Однак, суд зазначає, що під ч ас розгляду справи позивачем не надано суду доказів на під твердження того, що ТОВ «Комп анія ДКС» порушує податкове або інше законодавство, що на лежить до сфери контролю сам е органів державної податков ої служби.
Згідно частин 1 та 2 статті 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, крім випадків , встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Ухвалою Окружного суду АР К рим від 25.09.2009 року позивач зобов ' язувався надати суду довід ку про наявність у відповіда ча податкового боргу на час р озгляду справи, довідку про н еподання відповідачем звітн ості з зазначенням дати, з яко ї не подаються податкові дек ларації. Однак відповідачем вказані вимоги суду не викон ані та зазначені документи п ід час розгляду справи не под ані. Суд також вважає необхід ним зазначити, що в матеріала х справи відсутні відомості про повідомлення або не пові домлення ТОВ «Компанія ДКС» ДПІ у м. Сімферополі АР Крим пр о зміну місцезнаходження, по дання податкових декларацій з зазначенням місцезнаходже ння, що не відповідає фактичн ій адресі ТОВ тощо. Відповіда чем в порядку ст.71 КАС України суду також не надані докази н а підтвердження того, що відп овідачем не сплачуються узго джені суми податків та зборі в в строки, встановлені діючи м законодавством (згідно з до відкою ДПІ у м. Сімферополі АР Крим від 21.09.2009 року (а.с.5) станом н а зазначену дату у відповіда ча відсутній податковий борг ), порушуються інші вимоги дію чого податкового законодавс тва тощо. Суд зазначає, що пози вачем під час розгляду справ и суду не надані суду і акт пер евірки місцезнаходження від повідача, і повідомлення ДПІ , про неотримання яких ТОВ заз начено у тексті позовної зая ви, з доказами їх направлення відповідачу.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Здійснюючі господарську д іяльність юридичні особи - пл атники податків відповідно д о пунктів 2, 3 частинні статті 9 Закону України "Про систе му оподаткування" №1251-XII від 25.06.1991 року зобов'язані подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів); сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій встановлени й нормами спеціального закон у з питань оподаткування: пп. " а", "б", "в" пп.4.1.4 п.4.1 статті 4 Закон у України "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ передбачено , що податкові декларації под аються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю - протяг ом 20 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного місяця; календа рному кварталу або календарн ому півріччю - протягом 40 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного кварталу (півріччя), та ін ше.
Таким чином, відповідач, яки й є суб'єктом господарювання , зареєстрованим у встановле ному законом порядку у якост і платника податків, зобов'яз аний подавати податкові декл арації (розрахунки) у встанов лений діючим законодавством термін.
Суд зазначає, що оскільки на виконання ухвали Окружного адміністративного суду АР Кр им від 25.09.2009 року позивачем суду не надано відомостей про дат у подання ТОВ «Компанія ДКС» останньої податкової деклар ації, відомостей про систему оподаткування відповідача с таном на день розгляду справ и тощо, у суду відсутня можлив ість для вирішення питання п ро наявність підстав для при пинення юридичної особи - Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Компанія ДКС» - у зв' язку зі спливом річного строку неподання відповідач ем податкових декларацій, пі сля спливу якого органи держ авної податкової служби (зок рема, ДПІ у м. Сімферополі АР К рим) мають право на звернення до суду з позовом про припине ння юридичної особи в порядк у, встановленому частиною 2 ст атті 38 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців”.
Щодо наявності в довідці ДП І у м. Сімферополі АР Крим «Від омості із ЄДР щодо юридичної особи» (з зазначенням дати от римання вказаних відомостей 12.08.2009 року - а.с.6) відмітки про т е, що Єдиному державному реєс трі наявний запис про відсут ність юридичної особи - ТОВ «К омпанія ДКС» - за вказаним її м ісцезнаходженням, суд зазнач ає, що контроль за наявністю а бо відсутністю юридичної осо би за вказаним нею місцезнах одженням не входить до повно важень органів державної под аткової служби. Таким чином, п озивач не має права на зверне ння до суду з позовом про прип инення юридичної особи з під стави наявності в Єдиному де ржавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням, оскільки право на таке звернення податкового орган у до суду не передбачено За коном України "Про державну податкову службу в Україні" в ід 04.12.1990 року № 509-ХІІ, отже, відпов ідно, не входить до компетенц ії позивача відповідно до ч.4 с татті 50 КАС України. Крім того , вказана довідка не підписан а ані посадовою особою, що бул а відповідальна за її формув ання та роздрукування, ані ке рівництвом ДПІ.
У зв' язку з вищевикладени м, суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги Державної п одаткової інспекції у м. Сімф ерополі АР Крим про припинен ня юридичної особи - Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Компанія ДКС" - не підляга ють задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб'єкт владних пов новажень, а відповідачем - фіз ична чи юридична особа, судов і витрати, здійснені позивач ем, з відповідача не стягують ся.
Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 28 квітн я 2010 року. Повний текст постано ви був виготовлений та підпи саний 05 травня 2010 року.
З урахуванням викладеного , керуючись ст.ст.160-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2010 |
Оприлюднено | 26.07.2010 |
Номер документу | 10427074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні