Постанова
від 21.06.2010 по справі 2-а-2469/09/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2-а-2469/09/0770

Ряд стат. звіту № 6.11

Код - 04

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2010 р. м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового зас ідання - Притула Т.Ю.

за участю представників

позивача: Шибаєв А.М. (дов іреність від 28.01.2010 року)

відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом З акарпатського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Берегово" про стягнення ад міністративно - господарськи х санкцій за недотримання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у с умі 6050,00 грн. та пені у сумі 29,00 грн ., -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в с удовому засіданні 21 червня 2010 р оку проголошено вступну та р езолютивну частини Постанов и. Постанова в повному обсязі складена 23 червня 2010 року.

Закарпатське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (далі - позив ач) звернулося до Закарпатсь кого окружного адміністрати вного суду з позовом до товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Берегово" (далі - відп овідач, ТОВ "Берегово"), яким пр осить стягнути адміністрати вно - господарські санкції у сумі 6050,00 грн. та пеню у сумі 29,00 гр н.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, зазна чених у позовній заяві, проси ть стягнути з відповідача ад міністративно - господарські санкції за недотримання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого Законом України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні", у сумі 6050,00 грн. та пеню за порушен ня строків їх сплати у сумі 29,00 грн.

Відповідач надав суду запе речення (пояснення) проти поз ову (лист ТОВ "Берегово" від 25.05.20 09 року № 20), яким проти позову за перечив, посилаючись на ту об ставину, що на підприємстві п рацював інвалід, однак в 2006 роц і він звільнився, відповідач ем щомісячно до районного це нтру зайнятості подаються зв іти про наявність вільних ро бочих місць, але інвалід цент ром зайнятості не направлявс я, а знайти самим інваліда нем ає можливості., в зв' язку з чи м просить відмовити в задово ленні позову.

Явку представника в с удові засідання 04.02.2010 року та 21.06 .2010 року відповідач не забезпе чив, про причини неявки суду н е повідомив, хоча належним чи ном був повідомлений судом п ро відкриття провадження в а дміністративній справ, про д ату, час і місце розгляду дано ї справи. Отже, судом вжито дос татніх заходів щодо належног о повідомлення відповідача п ро відкриття провадження, пр о дату, час і місце судового ро згляду даної адміністративн ої справи, та справа розгляда ється за відсутності предста вника відповідача на підстав і наявних в матеріалах справ и доказів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши поясненн я представника позивача, все бічно і повно з'ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, об 'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить д о висновку про задоволення а дміністративного позову в по вному обсязі, виходячи з наст упного:

Частиною першою ст.19 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" від 21.03.1991 року № 875 -XII (з подальшими змінами та допов неннями, далі - Закон 875), для пі дприємств (об'єднань), установ і організацій, незалежно від форми власності і господарю вання, встановлено норматив робочих місць для забезпечен ня працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків від загальної чисельност і працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одн ого робочого місця, та відпов ідачеві за змістом вищенавед еного Закону встановлено на 2008 рік норматив створення роб очих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у кількості 1 робочого місця.

Згідно ч.1 ст. 20 Закону 875 п ідприємства (об'єднання), уста нови і організації, незалежн о від форми власності і госпо дарювання, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж встан овлено нормативами, щороку с плачують відповідним відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції, сум а яких визначається в розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, за кожне робоче міс це, призначене для працевлаш тування інваліда і не зайнят е інвалідом. Для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, на як их працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарсь ких санкцій за робоче місце, п ризначене для працевлаштува ння інваліда і не зайняте інв алідом, визначається в розмі рі половини середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, в устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, у фізичної особи, яка вико ристовує найману працю.

Матеріалами справи, зокре ма, статистичним звітом відп овідача "Про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2008 рік" (форма № 10 -III), встановлено , що на підприємстві відповід ача у звітному періоді не пра цювали інваліди у кількості, визначеній Законом. Згідно п оданого відповідачем звіту, середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу - 13 осіб, чисельніс ть інвалідів - штатних праці вників, які повинні працюват и на підприємстві відповідач а на робочих місцях для інвал ідів складає - відсутні (згі дно ч. 1 ст. 19 Закону 875 норматив р обочих місць для забезпеченн я працевлаштування інваліді в у кількості одного робочог о місця (працює від 8 до 25 чолові к), середньооблікова кількіс ть інвалідів на підприємстві - відсутні, середньорічна з аробітна плата штатного прац івника - 12104,00 грн. та розмір са нкцій за недотримання нормат иву для працевлаштування дво х інвалідів складає 6050,00 грн.

Вказані адміністративно -господарські санкції сплачу ються підприємством самості йно в строк до 15 квітня року, на ступного за роком, в якому від булося порушення нормативу. Порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені, яка обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків обл ікової ставки Національного банку України, що діяла на мом ент сплати, нарахованої на по вну суму недоїмки за весь її с трок (ч. ч. 2, 4 ст. 20 Закону 875). Станом на день подачі позову термін сплати адміністративно-госп одарських санкцій простроче но на 12 днів, пеня за порушення термінів сплати адміністрат ивно - господарських санкц ій, нарахована відповідно до ст. 20 Закону 875, становить 29,00 грн.

При вирішенні питанн я про правомірність стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій суд виходить із загальних норм права віднос но відповідальності за поруш ення зобов' язань і правил з дійснення господарської дія льності та необхідності вста новлення в діях або бездіяль ності роботодавця складу пра вопорушення з метою застосув ання юридичної відповідальн ості у вигляді адміністратив но-господарських санкцій. Ел ементами правопорушення є ви на та наявність причинного з в' язку між самим порушенням та його наслідками. Статтею 218 Господарського кодексу Укр аїни (далі - ГК України) встан овлено, що підставою господа рсько-правової відповідальн ості учасника господарських відносин є вчинене ним пра вопорушення у сфері господа рювання. При цьому учасник го сподарських відносин відпо відає за невиконання або нен алежне виконання господарсь кого зобов'язання чи порушен ня правил здійснення господа рської діяльності, якщо не до веде, що ним вжито усіх залежн их від нього заходів для не допущення господарського пр авопорушення.

Обов'язки роботодавці в стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня визначені ч. 3 ст. 18 Закону 875, а саме: виділення та створення робочих місць для працевлаш тування інвалідів, у тому чис лі спеціальних робочих місць ; створення для інвалідів умо в праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії; забезпечення інших соціа льно-економічних гарантій, п ередбачених чинним законода вством; надання державній сл ужбі зайнятості інформації, необхідної для організації п рацевлаштування інвалідів; з вітування Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Довідкою Вищого адмін істративного суду України "П ро результати вивчення та уз агальнення судової практики застосування статей 19, 20 Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні" від 23 серпня 2008 року за значено, що працевлаштуванню інваліда передує виконання відповідачами дій, до яких ві дносяться: розроблення захо дів щодо створення робочих м ісць для інвалідів; включенн я їх до колективного договор у; інформування центрів зайн ятості, місцевих органів соц іального захисту населення т а відділення Фонду про створ ення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів; у межах нормативу створення за власні кошти ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів; щорічно до 1 лю того року, що настає за звітни м, подання відділенням Фонду відомостей про середню річн у заробітну плату на підприє мстві, середньооблікову чисе льність штатних працівників облікового складу та про кіл ькість працюючих інвалідів; визначення видів виробництв , цехів та дільниць, де доцільн о використовувати працю інва лідів; інформування державн ої служби зайнятості та місц евих органів соціального зах исту населення про вільні ро бочі місця та вакантні посад и, на яких може використовува тися праця інвалідів; ств орення для інвалідів умов праці з урахуванням індивід уальних програм реабілітаці ї, забезпечення соціально-ек ономічних гарантій, передбач ених чинним законодавством; запровадження у разі потреби посад інструкторів-переклад ачів для роботи з глухими пра цівниками; розроблення і зат вердження інструкції про роб оче місце інваліда.

Обов'язок державних ор ганів щодо працевлаштування інвалідів виникає після вик онання відповідачем обов'яз ку щодо створення робочих мі сць і надання інформації (яка передбачена законодавством про соціальну захищеність і нвалідів) про наявність віль них робочих місць та вакантн их посад, на яких може викорис товуватися праці інвалідів. При цьому, із аналізу нормати вно - правових актів щодо повн оважень відповідних органів вбачається, що суб'єкти, визна чені ст. 18 Закону 875, лише сприяю ть у працевлаштуванні інвалі дів, а безпосереднє їх працев лаштування здійснюють робот одавці. Результатом працевла штування відповідно до ст. 21 К одексу законів про працю Укр аїни є укладення трудового д оговору між працівником (в да ному випадку інвалідом) та вл асником підприємства або упо вноваженим ним органом, тобт о, безпосереднє працевлашту вання інвалідів здійснюєтьс я роботодавцем (відповідачем ).

Судом не приймаються д оводи відповідача щодо звіль нення від сплати адміністрат ивно - господарських санкці й з тих підстав, що фондами зай нятості інваліди для працевл аштування до відповідача не направлялися, оскільки норм ами чинного законодавства що до соціальної захищеності ін валідів саме на відповідача покладено обов'язок щодо заб езпечення певної кількості р обочих місць для працевлашту вання інвалідів. Відповідач не звільняється від обов'язк у сплачувати штрафні санкції до відділення Фонду на підст аві ст. ст. 18, 20 Закону 875, оскільки вказаними нормами не ставит ься відповідний обов'язок ві дповідача у залежність від б удь-яких обставин, з яких інва лід не працює на підприємств і.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 К АС України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення. Оскільки відп овідачем не доведено, що ним вжито усіх залежних від нь ого заходів для недопущення господарського правопоруше ння, судом встановлено наявн ість підстав для застосуванн я юридичної відповідальност і у вигляді адміністративно- господарських санкцій. За на ведених обставин, позовні ви моги підтверджені належними та допустимими доказами, від повідачем не спростовані, та підлягають до задоволе ння повністю.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України с удові витрати по справі з від повідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 94,160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Закарпатського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту

інвалідів до това риства з обмеженою відповіда льністю "Берегово" про стягне ння адміністративно - господ арських санкцій за недотрима ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у сумі 6050,00 грн. та пені у сум і 29,00 грн. - задовольнити повн істю.

2. Стягнути з товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Берегово" (Закарпатська область, Берегівський район , с. Мужієво, вул. Ф. Ракоці, 233 код 22092285) на користь Закарпатськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (м. Ужгород, пл. Ш. Петефі, 14 код 13592841) адміністративно - господа рські санкції за недотриманн я нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у сумі 6050,00 грн. (шість тисяч п' ятдесят гривен) та пені у сумі 29,00 грн. (двадцять дев'я ть гривен).

3. Постанова набир ає законної сили в порядку, вс тановленому ст. 254 КАС України , та може бути оскаржена до Льв івського апеляційного адмін істративного суду через Зака рпатський окружний адмініст ративний суд в порядку та стр оки, встановлені ст. 186 КАС Укра їни. Заява про апеляційне оск арження постанови подається протягом 10 днів з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обся зі. Апеляційна скарга на пост анову подається протягом 20 дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.

Суддя С. І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2010
Оприлюднено26.07.2010
Номер документу10427572
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2469/09/0770

Постанова від 21.06.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні