Рішення
від 01.05.2022 по справі 380/10016/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/10016/21

провадження № П/380/10162/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 травня 2022 року

Зал судових засідань №7

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючої-судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Середа О.-В.І.,

за участю представників сторін:

позивача Тимофіїв Н.Ю.,

відповідача Сапіги А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в м.Львові, в порядку загального позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Львів-Буд до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові про скасування постанови, припису та наказу, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю Львів-Буд (місцезнаходження: вул.Івана Франка, 38/6, м.Сколе, Львівська область; 82600; код ЄДРПОУ: 38740550) звернулося з позовною заявою до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові (місцезнаходження: вул. Угорська, 7-а, м.Львів, 79034, код ЄДРПОУ: 40181003), в якій просить:

- скасувати винесену 10.06.2021 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові Постанову № 66-м про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Буд» винним у вчиненні правопорушення,передбаченого абз.2 п. 4 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладення штрафу у розмірі 839900,00 грн.;

- скасувати винесений 31.05.2021 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил;

- скасувати наказ №17/20 від 13.05.2020 «Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 08.10.2018 року за № ЛВ 112182811646 на об`єкт «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку по вул. П.Карманського, 6 у м. Львові».

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що 10.06.2021 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові за результатами позапланової перевірки було винесено постанову № 66-м про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Буд» винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.2 п. 4 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у розмірі 839900,00 грн. Вказана постанова була винесена на підставі Припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 31.05.2021, Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 31.05.2021 та Акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 31.05.2021. Позивач вважає вказані постанову та припис незаконними, оскільки в його діях відсутній склад правопорушення за яке накладено штраф. Стверджує, що виконання робіт на об`єкті будівництва здійснювалось за наявності усіх необхідних дозвільних документів.

Зазначає також, що оскаржуваний наказ позивачу, як генеральному підряднику будівництва, не надсилався, інформація про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва була відсутня у відповідних електронних реєстрах відповідача. Підставою для винесення оскаржуваного наказу слугувала службова записка про порушення будівельних норм та правил, однак припис про усунення таких порушення був оскаржений та скасований в судовому порядку. Таким чином вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Ухвалою судді від 19.07.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 18.04.2022 закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.

Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що позапланова перевірка об`єкта «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6» була проведена законно та у відповідності до процедури, передбаченої «Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю», що затверджений Постановою КМУ №553 від 23.05.2011. Так, за результатами позапланової перевірки позивача, що проводилась з 18.05.2021 по 31.05.2021 складено акт № 308-пп від 31.05.2021, в якому зафіксовано порушення вимог містобудівного законодавства позивачем. Зокрема, Наказом № 17/20 від 13.05.2020, анульовано дозвіл на виконання будівельних робіт № ЛВ 112182811646 від 08.10.2018 «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6». Після скасування дозволу на виконання будівельних робіт, проводиться реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6, відповідно без дозвільних документів на право виконання будівельних робіт, що є порушенням п. 3 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у зв`язку з чим складено протокол від 31.05.2021 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та прийнято оскаржувані постанова та припис.

Щодо оскаржуваного наказу, то підставою для його винесення була, зокрема службова записка начальника відділу інспекційної роботи, ОСОБА_1 про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт. У службовій записці зазначалось, що Інспекцією в період з 02.03.2020 по 16.03.2020, було здійснено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6». Під час проведення позапланової перевірки було виявлено порушення суб`єктами містобудування: ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», абз. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основи містобудування», абз. 2 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про архітектурну діяльність», абз. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основи містобудування», ч 1 ст. 9, абз. 4 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про архітектурну діяльність», п. 7.27, таблиці 7.1 (примітка 1), п. 2* додатку 3.1 ДБН 360-92**, п. 3.16, табл. 3.2 ДБН 360-92**, п. 6.2.1, 6.2.19, п. 14.1.12 ДБН А.3.2-2 2009 «Охорона праці і промислова безпека у виробництві». Відповідно до п. 3 ч. 6 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», - дозвіл на виконання будівельних робіт може бути анульовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю. З огляду на наведене було анульовано дозвіл на будівельні роботи, зареєстрований 08.10.2018 Інспекцією № ЛВ 112182811646 «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6».

Таким чином, відповідач вважає, що винесені постанова, припис та наказ є правомірними, а тому відсутні підстави для задоволення позову.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю з підстав, викладених в обґрунтуваннях позовної заяви, просила позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Львів-Буд» як Генеральним підрядником проводились будівельні роботи на об`єкті «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку по вул. П. Карманського, 6 у м. Львові» на підставі дозволу на виконання будівельних робіт від 08.10.2018 за №ЛВ 112182811646. Замовником даного об`єкту будівництва є Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Нова громада».

З метою перевірки вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, на підставі наказу (розпорядження) Інспекції від 18.05.2021 № 308-п було проведено позапланову перевірку з питань дотримання суб`єктами містобудування замовником ОСББ «Нова громада», генеральним підрядником ТзОВ «Львів-Буд» вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на об`єкті «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку по вул. П. Карманського, 6 у м. Львові». Строк проведення перевірки: 18.05.2021 - 31.05.2021. Перевірка здійснювалась у присутності директора ТзОВ «Львів-Буд» Дубовика Олександра Миколайовича.

За результатами вказаної перевірки, було складено акт № 308-пп від 31.05.2021 та виявлено наступні порушення вимог містобудівного законодавства.

Зокрема, Наказом № 17/20 від 13.05.2020, анульовано дозвіл на виконання будівельних робіт № ЛВ 112182811646 від 08.10.2018 «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6».

ОСББ «Нова Громада» та ТзОВ «Львів-Буд», після скасування дозволу на виконання будівельних робіт, проводиться реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6, без дозвільних документів на право виконання будівельних робіт, що є порушенням вимог п. 3 ч. 1 ст.34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 5 «Порядку виконання підготовчих і будівельних робіт», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №466 від 13.04.2011.

Посадовою особою Інспекції було складено протокол від 31.05.2021 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності стосовно ТзОВ «Львів-Буд», де зафіксовано, що ТзОВ «Львів-Буд», після скасування дозволу на виконання будівельних робіт, проводиться реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6, без дозвільних документів на право виконання будівельних робіт, що є порушенням п. 3 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 5 Порядку № 466. В протоколі повідомлялось, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності призначено на 10 червня 2021 року о 14 год. 40 хв. у приміщенні Інспекції за адресою: м. Львів, вул. Угорська, 7-а.

Також, на підставі акта перевірки № 308-пп від 31.05.2021 посадовою особою Інспекції було видано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 31.05.2021, яким встановлено, що ТзОВ «Львів-Буд», після скасування дозволу на виконання будівельних робіт, проводиться реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6, без дозвільних документів на право виконання будівельних робіт, що є порушенням п. 3 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про реулювання містобудівної діяльності», п. 5 Порядку № 466. В даному приписі встановлено, що в термін протягом двох місяців з дати отримання припису усунути виявлені порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Про виконання даного припису повідомити Інспекцію до 31 липня 2021 року за адресою: 79034, м. Львів, вул. Угорська, 7-А.

Також, посадовою особою Інспекції за наслідками перевірки, ТзОВ «Львів-Буд», було видано припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 31.05.2021, яким встановлено, що ТзОВ «Львів-Буд», після скасування дозволу на виконання будівельних робіт, проводиться реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул.. П. Карманського, 6, без дозвільних документів на право виконання будівельних робіт, що є порушенням п. 3 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 5 Порядку № 466. В цьому приписі встановлено, що в термін, з моменту отримання даного припису, зупинити виконання будівельних робіт на об`єкті реконструкцій з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6, до усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.

10 червня 2021 року за результатами розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності в. о. начальника Інспекції було винесено постанову за № 66-м про накладення штрафу. На підставі отриманих документів і матеріалів, ТзОВ «Львів-Буд» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 2 п.4 ч.3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Не погоджуючись з винесеним наказом № 17/20 від 13.05.2020, яким анульовано дозвіл на виконання будівельних робіт № ЛВ 112182811646 від 08.10.2018, приписом про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 31.05.2021 та постановою за № 66-м від 10.06.2021 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 10 Закону України «Про архітектурну діяльність» для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до ч.1 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт, визначена Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 (далі - Порядок №553).

Відповідно до пункту 7 Порядку №553 позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Відповідно до ч. 3 п. 11 Порядку № 553 посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право, зокрема, у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт. Підготовчі та будівельні роботи, які не відповідають вимогам законодавства, будівельним нормам, стандартам і правилам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без набуття права на їх виконання, підлягають зупиненню до усунення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до п. 3 ч. 3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право: у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо:

а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил;

б) зупинення підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом.

Приписами пункту 17 Порядку №553 визначено, що у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт.

У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Відповідно до п. 3 ч. 1, ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи після видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з зередніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до п. 9 «Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 р. № 244 (далі - Порядок № 244), про вчинення правопорушення у сфері містобудівної діяльності посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю, які згідно з функціональними обов`язками здійснюють державний архітектурно-будівельний контроль, складають протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Згідно з п. 10 Порядку № 244 уповноважена посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю складає протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності у двох примірниках, один з яких надається під підпис суб`єкту містобудування, що притягається до відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, не пізніше трьох робочих днів з дня складення акта перевірки такого суб`єкта містобудування.

Згідно з п. 16 вказаного Порядку № 244 справа про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - справа) розглядається посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд таких справ, протягом 15 днів з дня одержання зазначеною особою протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та інших матеріалів справи.

У п. 19 Порядку № 244 передбачено, що доказами у справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності є будь-які фактичні дані, на підставі яких встановлюється наявність чи відсутність правопорушення, винність відповідного суб`єкта містобудування в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Зазначені дані встановлюються на підставі протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, у разі потреби - на підставі пояснень суб`єкта містобудування, який притягається до відповідальності, свідків, також інших документів.

Згідно п. 21 Порядку № 244 посадова особа органу державного архітектурно - будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ, під час розгляду справи зобов`язана з`ясувати, чи було вчинено правопорушення у сфері містобудівної діяльності, чи винний відповідний суб`єкт містобудування в його вчиненні, чи підлягає він притягненню до відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до абз. 2 п. 3 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання: на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2), - у розмірі трьохсот сімдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Щодо визнання протиправним та скасування наказу № 17/20 від 13.05.2020 яким анульовано дозвіл на виконання будівельних робіт № ЛВ 112182811646 від 08.10.2018, суд зазначає таке.

Так, відповідно до п. 3 ч. 6 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», в редакції чинні на момент винесення оскаржуваного наказу - дозвіл на виконання будівельних робіт може бути анульовано органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі встановлення під час перевірки порушень вимог містобудівної документації, містобудівних умов та обмежень, невідповідності об`єкта будівництва проектній документації на будівництво такого об`єкта, вимогам будівельних норм, стандартів і правил, порушень містобудівного законодавства у разі невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до п. 31-2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011, дозвіл може бути анульовано відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю з підстав, визначених законом, шляхом видачі відповідного розпорядчого акта. Держсервісбуд не пізніше наступного робочого дня з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про анулювання дозволу вносить до реєстру відповідний запис.

Всупереч наведеним нормам, відповідач не надав належних та допустимих доказів того, що на момент винесення оскаржуваного наказу позивач чи замовник будівництва не виконали вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю, які б слугували підставою для винесення наказу про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт.

При цьому, в оскаржуваному наказі зазначено також, що підставою для винесення такого наказу слугувала службова записка начальника відділу інспекційної роботи ОСОБА_1 про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт. У службовій записці зазначалось, що Інспекцією в період з 02.03.2020 по 16.03.2020, було здійснено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6». Під час проведення позапланової перевірки було виявлено порушення суб`єктами містобудування: ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», абз. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основи містобудування», абз. 2 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про архітектурну діяльність», абз. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основи містобудування», ч 1 ст. 9, абз. 4 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про архітектурну діяльність», п. 7.27, таблиці 7.1 (примітка 1), п. 2* додатку 3.1 ДБН 360-92**, п. 3.16, табл. 3.2 ДБН 360-92**, п. 6.2.1, 6.2.19, п. 14.1.12 ДБН А.3.2-2 2009 «Охорона праці і промислова безпека у виробництві».

Однак, припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 16.03.2020, винесений відносно позивача за результатами позапланової перевірки, яка проводилась з 02.03.2020 по 16.03.2020, на момент винесення наказу був оскаржений у судовому порядку. Львівським окружним адміністративним судом було прийнято рішення від 09.09.2020 у справі №380/3391/20 за позовом ТОВ «Львів-Буд» до Інспекції ДАБІ у м. Львові та визнано протиправним і скасовано припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові від 16.03.2020 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил. Вказане судове рішення набрало законної сили 20.01.2021.

Отже, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові до 13.05.2020 (дати винесення оскаржуваного наказу) не було встановлено невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об`єкті «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку на вул. П. Карманського, 6», що могло б бути належною підставою для винесення наказу про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт.

Таким чином, оскаржуваний наказ був винесений відповідачем без належних правових підстав, оскільки на момент його винесення був відсутній факт невиконання вимог приписів посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю замовником чи генпідрядником будівництва.

Крім того, пунктом 9 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт встановлено, що дані щодо надання (отримання), відмови у видачі чи анулювання (скасування), внесення змін до документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт (крім документів, визначених абзацом третім пункту 13 цього Порядку), вносяться Держсервісбудом до реєстру на підставі інформації, поданої відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю, автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру в день її надходження.

Проте, станом на день подання позову Дозвіл на виконання будівельних робіт від 08.10.2018 за №ЛВ 112182811646 в електронній системі зафіксований як діючий, будь-яка інформація щодо анулювання була відсутня.

Позивач, ще до проведення позапланової перевірки, а саме 23 квітня 2021 року звернувся до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові з адвокатським запитом щодо стану (анульовано/не анульовано) дозволу на виконання будівельних робіт від 08.10.2018 за №ЛВ 112182811646. На адвокатський запит було одержано відповідь від 29.04.2021 про анулювання вищезазначеного дозволу на підставі наказу Інспекції №17/20 від 13.05.2020 «Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 08.10.2018 за №ЛВ 112182811646 на об`єкт «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку по вул. П. Карманського, 6 у м. Львові» (замовник будівництва ОСББ «Нова громада»), про що замовника було повідомлено листом Інспекції від 14.05.2020 за №0006-вих-35874.

Тобто ТОВ «Львів-Буд», як генпідрядника будівництва, контролюючий орган не повідомляв про анулювання Дозволу на проведення будівельних робіт, а належна інформація була відсутня у відповідному реєстрі, незважаючи на винесення оскаржуваного наказу.

У зв`язку з наведеним, суд дійшов висновку що оскаржуваний наказ винесений відповідачем протиправно, без належних правових підстав, а тому підлягає скасуванню.

Таким чином, вищезазначене підтверджує відсутність вини ТОВ «Львів-Буд» щодо проведення будівельних робіт на об`єкті «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку по вул. П. Карманського, 6 у м. Львові» без відповідного дозволу та спростовує факт порушення позивачем містобудівного законодавства.

У зв`язку з наведеним, у діях позивача відсутній факт правопорушення передбаченого абз. 2 п.4 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», а відтак постанова № 66-м від 10.06.2021 про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Буд» винним у вчиненні правопорушення та накладення штрафу у розмірі 839900,00 грн. та припис від 31.05.2021 є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідачем не спростовано наведених в позовній заяві та підтверджених в ході судового розгляду доводів позивача та не надано суду доказів того, що позивачем порушено вимоги містобудівної діяльності, за яке на нього накладено штраф та винесено оскаржуваний припис.

Враховуючи встановлені обставини справи, а також правове регулювання спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що постанова Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові від 10.06.2021 №66-м про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності є такою, що не відповідає критеріям, визначеним у ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема прийнята не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

З цих же підстав суд вважає протиправним також і направлений ТзОВ Львів-Буд припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 31.05.2021.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.139 КАС України на користь позивача слід стягнути понесені судові витрати, сплачені при поданні позовної заяви до суду.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262, 291, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Постанову від 10.06.2021 № 66-м про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Буд» винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.2 п. 4 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладення штрафу у розмірі 839900,00 грн., винесену Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (місцезнаходження: вул. Угорська, 7-а, м. Львів, 79034; код ЄДРПОУ 40181003).

Визнати протиправним та скасувати припис від 31.05.2021 про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, винесений Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (місцезнаходження: вул. Угорська, 7-а, м. Львів, 79034; код ЄДРПОУ 40181003).

Визнати протиправним та скасувати наказ № 17/20 від 13.05.2020 «Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 08.10.2018 за № ЛВ 112182811646 на об`єкт «Реконструкція з надбудовою та прибудовою багатоквартирного житлового будинку по вул. П.Карманського, 6», винесений Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (місцезнаходження: вул. Угорська, 7-а, м. Львів, 79034; код ЄДРПОУ 40181003).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові (місцезнаходження: вул. Угорська, 7-а, м. Львів, 79034; код ЄДРПОУ 40181003) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Буд» (місцезнаходження: вул. Івана Франка, 38/6, м.Сколе, Львівська область, 82600; код ЄДРПОУ 38740550) 17138 (сімнадцять тисяч сто тридцять вісім) грн. 50 коп. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено та підписано 12 травня 2022 року.

Суддя Братичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.05.2022
Оприлюднено28.06.2022
Номер документу104277403
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —380/10016/21

Постанова від 10.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 07.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 08.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 01.05.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні