Ухвала
від 11.05.2022 по справі 718/632/16-ц
КІЦМАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №718/632/16-ц

Провадження №2-і/718/1/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.05.2022 року м.Кіцмань Чернівецька область

Кіцманський районний суд Чернівецької області у складі: головуючого судді Мізюка В.М., секретаря Харабара А.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Кіцмань заяву Державної екологічної інспекції Карпатського округу, боржник: ОСОБА_1 , стягувач: Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області, третя сторона: Кіцманський відділ державної виконавчої служби у Чернівецькому районі Чернівецької області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) про заміну сторони виконавчого провадження, -

В С Т А Н О В И В:

Державна екологічна інспекція Карпатського округу звернулася до Кіцманського районного суду Чернівецької області із заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником, у якій просить суд замінити стягувача - Державну екологічну інспекцію у Чернівецькій області, у виконавчому провадженні по виконанню рішення Кіцманського районного суду Чернівецької області від 12.05.2016 року у справі №718/632/16-ц його правонаступником Державною екологічною інспекцією Карпатського округу.

Вказує, що рішенням Кіцманського районного суду Чернівецької області від 12.05.2016 року у цивільній справі № 718/632/16-ц задоволено позов Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області шкоди, заподіяної внаслідок незаконного знесення зелених насаджень в сумі 4900 грн. 23.05.2016 року рішення набрало законної сили. 07.06.2016 року видано виконавчі листи. 14.09.2021 року повторно відкрито виконавче провадження.

Однак, у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №102 «Питання реалізації Концепції реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища», на підставі наказу Державної екологічної інспекції України від 08 лютого 2019р. №62 «Про ліквідацію Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області», було розпочато процедуру ліквідації Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області як юридичної особи публічного права.

15.12.2021р. згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державну екологічну інспекцію у Чернівецькій області ліквідовано як юридичну особу публічного права, а на підставі Постанови КМУ від 21.02.2018р. №102 та наказу Державної екологічної інспекції України від 26 березня 2019р. №113, повноваження Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області на даний час здійснює Державна екологічна інспекція Карпатського округу (Івано-Франківська та Чернівецька області).

На підставі зазначеного, оскільки стягувачем збитків, заподіяних відповідачем (боржником ОСОБА_1 ) внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства є Державна екологічна інспекція Карпатського округу, з посиланням на вимоги ст. 442 ЦПК України, ч.5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», просить задовольнити заявлені вимоги та замінити сторону виконавчого провадження.

У судове засідання сторони не з`явилися, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви.

Від представника заявника 12.05.2022 року надійшло клопотання про підтримання вимог та розгляд справи за його відсутності.

Також 12.05.2022 надійшла заява про долучення доказів у справі.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши вимоги заяви та письмові докази, які до неї додані та містяться в матеріалах справи, з`ясувавши всі фактичні обставини справи, суд приходить до наступного висновку.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Кіцманського районного районного суду Чернівецької області від 12.05.2016 року задоволено позов Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення шкоди, заподіяної внаслідок незаконного знесення зелених насаджень. Стягнуто з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ,мешканця с.ОршівціКіцманського районуЧернівецької областііпн. НОМЕР_1 )шкоду,заподіяну порушеннямприродоохоронного законодавствавнаслідок незаконногознесення деревав межахнаселеного пунктув сумі4900,00гривень на р/р 33116331700148, назва банку одержувача - УДКСУ у Кіцманському районі, ОКПО - 38053640, МФО банку одержувача - 856135, код платежу 24062100 (за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища), які перерахувати одержувачам коштів:

- 50 відсотків до спеціального фонду місцевого бюджету Оршовецької сільської ради Кіцманського району в сумі 2450,00 гривень (дві тисячі чотириста п`ятдесят гривень);

- 20 відсотків до спеціального фонду Чернівецького обласного бюджету в сумі 980,00 гривень (дев`ятсот вісімдесят гривень);

30 відсотків до Державного бюджету України в сумі 1470,00 гривень (одна тисяча чотириста сімдесят гривень) та 1378 грн. Судового збору. На підставі вказаної ухвали 20 червня 2019 року видано виконавчий лист у справі №726/690/19. (а.с. 23-24)

Також судом встановлено, що згідно даних постанов про відкриття виконавчого провадження від 14.09.2021 року на підставі виданого 07.06.2016 року виконавчого листа №718/632/16-ц, старшим державним виконавцем Кіцманського відділу державної виконавчої служби у Чернівецькому районі Чернівецької області Південно Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) Шивкеник Н.Є. 14.09.2021 року відкрито виконавче провадження № 66798895 та № 66799744 про стягнення з боржника ОСОБА_1 про стягнення шкоди, заподіяної внаслідок незаконного знесення зелених насаджень та судового збору на користь стягувача Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області.

У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Питання реалізації Концепції реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища» №102 від 21.02.2018р. на підставі наказу Державної екологічної інспекції України «Про ліквідацію Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області» №62 від 08 лютого 2019р. - було розпочато процедуру ліквідації Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області як юридичної особи публічного права.

15.12.2021 Державну екологічну інспекцію у Чернівецькій області ліквідовано як юридичну особу публічного права, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На виконання Постанови КМУ №102 від 21.02.2018р. Державною екологічною інспекцією України 26.03.201 прийнято наказ №113 «Про питання діяльності Державної екологічної інспекції Карпатського округу».

Згідно вказаного наказу визначено, що Державна екологічна інспекція України здійснює свої повноваження на території Івано-Франківської та Чернівецької областей через утворений у відповідному порядку міжрегіональний територіальний орган Держекоінспекції, а саме Державну екологічну інспекцію Карпатського округу, яка в свою чергу утворена у 2019 році як юридична особа публічного права відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №102.

Таким чином, на підставі Постанови КМУ від 21.02.2018р. №102 та наказу Державної екологічної інспекції України від 26 березня 2019р. №113, повноваження Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області на даний час здійснює Державна екологічна інспекція Карпатського округу (Івано-Франківська та Чернівецька області).

Державна екологічна інспекція Карпатського округу (Чернівецька та Івано- Франківська області) є міжрегіональним територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується, вправі пред`являє претензії про відшкодування шкоди, збитків і втрат, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенції, та розраховує їх розмір, звертається до суду з відповідними позовами.

Таким чином, внаслідок ліквідації Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області як юридичної особи публічного права, Державна екологічна інспекція Карпатського округу отримала право вимоги про відшкодування шкоди, збитків і втрат,заподіяних державі внаслідок порушення законодавства з питань, що раніше належалиДержавній екологічній інспекції у Чернівецькій області (стала її правонаступником).

Тобто Державна екологічна інспекція Карпатського округу стала новим стягувачем та отримала право вимоги до боржника ОСОБА_1 щодо оплати судового збору за рішенням суду.

Згідно п.1 та п.2 ч.1 ст. 512 ЦК України, кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок: передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги) чи правонаступництва.

Відповідно до ст. 514 ЦК України, до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 55 ЦПК України передбачено, що у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.

Тобто, згідно з вимогами чинного законодавства заміна осіб в окремих зобов`язаннях через правонаступництво можливе на будь-якій стадії процесу.

Згідно ст. 442 ЦПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Відповідно до ч.5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Заміна кредитора відбувається поза межами виконавчого провадження у разі смерті кредитора, припинення юридичної особи чи відступлення права вимоги.

У зв`язку з припиненням юридичної особи стягувача відбувається вибуття цієї особи з виконавчого провадження, у зв`язку із чим припиняється її статус сторони виконавчого провадження і її заміна належним стягувачем, проводиться відповідно до частини п`ятої статті 15 Закону України «Про виконавче провадження», статті 442 ЦПК України за заявою заінтересованої сторони зобов`язання, якою є правонаступник, що отримав від попереднього кредитора всі права та обов`язки в зобов`язанні, у тому числі й право бути стороною виконавчого провадження.

Заміна сторони виконавчого провадження правонаступником, тобто здійснення процесуального правонаступництва після набрання судовим рішенням законної сили, полягає в поширенні на правонаступників законної сили судового рішення. При цьому на правонаступників законна сила судового рішення поширюється усіма своїми правовими наслідками - незмінністю, неспростовністю, виключністю, преюдиційністю, виконуваністю.

Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 29 березня 2021 року у справі № 2-5356/10.

Відповідно до ст.124 Конституції України всі судові рішення є обов`язковими до виконання на всій території України.

Крім того, виконання судових рішень у цивільних справах є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду та ефективного захисту сторони у справі, що передбачено статтями 6, 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Вибуття первісного кредитора (стягувача) і заміна його новим не скасовує обов`язковості виконання рішення суду, при цьому реалізувати право на примусове стягнення присуджених судом сум можливо лише шляхом заміни сторони стягувача у виконавчому провадженні, оскільки новий кредитор, без вирішення питання про заміну сторони у зобов`язанні, не має права звернутись до органу державної виконавчої служби із заявою про примусове виконання рішення суду.

Аналогічні висновки викладені у постановах Верховного Суду від 05 грудня 2018 року у справі № 643/4902/14-ц (провадження № 61-26197св18), від 31 жовтня 2018 року у справі № 201/8548/16-ц (провадження № 61-16059св18), від 15 серпня 2018 року у справі № 190/2119/14-ц (провадження № 61-20171св18) та від 15 травня 2019 року у справі № 370/2464/17 (провадження 61-39193св18).

Відповідно до частини першої статті 512 ЦК України кредитор у зобов`язанні (крім випадків, передбачених статтею 515 ЦК України) може бути замінений іншою особою внаслідок, зокрема, правонаступництва, а згідно зі статтею 514 цього Кодексу до нового кредитора переходять права первісного кредитора в зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.

Отже, за змістом статті 512 ЦК України, статті 442 ЦПК України та статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття кредитора (стягувача) в зобов`язанні він замінюється правонаступником.

Таким чином дослідивши матеріали цивільної справи та матеріали заяви, враховуючи, достатність поданих заявником матеріалів для здійснення відповідної заміни, суд приходить до висновку, що заява Державної екологічної інспекції Карпатського округу підлягає до задоволення.

На підставі вищезазначеного, керуючись ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», статті 512, 514 ЦК України, ст.ст. 55, 259-261, 353-355, 442 ЦПК України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Заяву Державної екологічної інспекції Карпатського округу про заміну сторони виконавчого провадженнязадовольнити.

Замінити сторону стягувача - Державну екологічну інспекцію у Чернівецькій області, по виконанню рішення Кіцманського районного суду Чернівецької області від 12.05.2016 року у цивільній справі № 718/632/16-ц його правонаступникомДержавну екологічну інспекцію Карпатського округу(код ЄДРПОУ 42702233, юридична адреса: вул. Академіка Сахарова, 23-А м. Івано-Франківськ, 76014).

Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Чернівецького апеляційного суду через Кіцманський районний суд Чернівецької області.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали суду.

Суддя: Мізюк В.М.

СудКіцманський районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення11.05.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104277982
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища

Судовий реєстр по справі —718/632/16-ц

Ухвала від 11.05.2022

Цивільне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Мізюк В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні