Ухвала
від 14.07.2010 по справі 11/373(2а-1282/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 11/373(2а-1282/09/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Кишинський М .І.

Суддя-доповідач: Саприк іна І.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"14" липня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді: Сапри кіної І.В.,

суддів: Безим енної Н.В., Костюк Л.О.,

при секретарі: Прихо дько Є.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Пече рському районі м. Києва на пос танову Окружного адміністра тивного суду м. Києва від 30.11.2009 р оку у справі за позовом депар таменту ресурсного забезпеч ення Міністерства внутрішні х справ України до Державної податкової інспекції у Пече рському районі м. Києва про ви знання недійсним податковог о повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И Л А :

Департамент ресурсно го забезпечення Міністерств а внутрішніх справ України з вернулись до Окружного адмін істративного суду м. Києва з а дміністративним позовом до Д ержавної податкової інспекц ії у Печерському районі м. Киє ва про визнання недійсним по даткового повідомлення-ріше ння № 0001432314/0 від 05 липня 2005 року що до визначення йому податково го зобов'язання в сумі 573029,00 грн. , з яких: 571890,00 грн. - пеня за поруше ння термінів розрахунку у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності та 1139,00 грн. - штрафні са нкції.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 30.11.2009 року позов задоволено ч астково, а саме: визнано недій сним податкове повідомлення -рішення Державної податково ї інспекції у Печерському ра йоні м. Києва № 0001432314/0 від 05.07.2005 року в частині визначення Департ аменту ресурсного забезпече ння МВС України пені за поруш ення термінів розрахунків у сфері ЗЕД на суму 357304,00 грн. В реш ті позову відмовлено.

Не погоджуючись з таким суд овим рішенням, ДПІ у Печерськ ому районі м. Києва подали апе ляційну скаргу, в якій просят ь скасувати незаконну, на їх д умку, постанову суду першої і нстанції та постановити нову , якою відмовити в позові в пов ному обсязі. В своїй апеляцій ній скарзі апелянт посилаєть ся на неповне з' ясування вс іх обставин, що мають значенн я для вирішення справи, поруш ення судом першої інстанції норм матеріального та процес уального права, незаконність , необґрунтованість та необ' єктивність оскаржуваного рі шення, що є підставою для його скасування.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, що з' явилися в судове за сідання, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів прих одить до висновку, що вона не п ідлягає задоволенню, виходяч и з наступного:

Окружний адміністративний суд м. Києва в своєму рішенні прийшов до висновку про необ хідність часткового задовол ення позову.

Апеляційна інстанція пого джується з такими доводами с уду першої інстанції, з огляд у на наступне:

Як вбачається з матеріалів справи, податковим повідомл енням-рішенням Державної под аткової інспекції у Печерськ ому районі м. Києва № 0001432314/0 від 05.0 7.2005 р. Позивачу згідно пп. «г»пп . 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»та відповідно до ст. 4 Закону України «Про по рядок здійснення розрахункі в в іноземній валюті»та п. 2.7 «П оложення про валютний контро ль», затвердженого постаново ю Правління Національного ба нку України від 08.02.2000 р. № 49 визна чено суму податкового зобов' язання за платежем: пеня за по рушення термінів розрахункі в у сфері зовнішньоекономічн ої діяльності у сумі 571890,00 грн. т а застосовано штрафні санкці ї у розмірі 1 139,00 грн.

Вказане податкове повідом лення-рішення прийнято на пі дставі висновків Акта переві рки № 224/23-1416/00034683 від 01.07.2005 року «Про р езультати перевірки Департа менту ресурсного забезпечен ня Міністерства внутрішніх с прав (код ЄДРПОУ 00034683) з питань д отримання валютного законод авства України згідно листа ВАТ «Укрексімбанк»№20-802/1015 від 04 .03.2005 р. по контракту № 3/134 від 25.02.2004 р .».

25.02.2004 року між Департаментом ресурсного забезпечення Мін істерства внутрішніх справ т а фірмою agen AG»(Німеччина) було у кладено контракт № 3/134. За умова ми контракту постачальник AG» поставляє замовнику Департа менту ресурсного забезпечен ня Міністерства внутрішніх с прав України, а замовник прий має у постачальника та сплач ує вартість 2150 нових спеціаль них автомобілів марки Volkswagen, які зазначені в специфікації. За мовник використовує вказані автомобілі виключно для пот реб Міністерства внутрішніх справ України, державних пра воохоронних органів та устан ов, уповноважених здійснюват и контрольні функції за дотр иманням законодавства Украї ни. Поставка спеціальних авт омобілів замовнику здійснює ться партіями відповідно до графіку виконання контракту на умовах СІР м. Київ. Загальн а вартість контракту станови ть 34794 476,00 Євро. Згідно додатку № 7 до контракту від 15.09.2004 р оку загальна сума контракту становить 35353589,87 Євро.

На виконання контракту № 3/134 була здійснена оплата за спе ціальні автомобілі згідно ба нківських документів в сумі 31 253 589,94 Євро на користь нерезиде нта - фірми lkswagen AG», з яких: Департ аментом ресурсного забезпеч ення Міністерства внутрішні х справ України самостійно з рахунку № 26000012817705 в ВАТ «Укрексі мбанк»у сумі 22853589,94 Євро; ДП Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни «Ресурси»(Повірений) з рахунку № 26001010028023 в ВАТ «Укрексі мбанк»у сумі 8400000,00 Євро на підст аві укладених в рамках дії зо внішньоекономічного контра кту № 3/134 від 25.02.2004 року дог оворів доручення № 1/05 від 12.05.2004 р оку та № 2/10 від 15.10.2004 року.

Згідно укладених договорі в доручення та відповідно до ст. 1000 Цивільного кодексу Укра їни Повірений (ДП Міністерст ва внутрішніх справ України «Ресурси») зобов'язується ві д імені і за рахунок Довірите ля (Департаменту ресурсного забезпечення Міністерства в нутрішніх справ України) зді йснити часткову оплату друго го та четвертого етапів вико нання контракту № 3/134 від 25.02.2004 ро ку, укладеного між Довірител ем та фірмою AG». Для виконання взятих на себе за цими догово рами зобов'язань повірений о тримує кредити в розмірі 2000000,00 Є вро та 5000000,00 Євро в ВАТ «Укрексі мбанк», м. Київ та 1400000,00 Євро в ВАТ АБ «Укргазбанк», що загалом с кладає 8400000,00 Євро. Довіритель зо бов'язується відшкодувати ви трати повіреного, пов'язані з виконанням доручення, а саме : загальну суму кредитів - 8400000,00 Є вро; витрати, пов'язані з перер ахуванням коштів та комісійн і винагороди банків за обслу говування відповідно до існу ючих тарифів; витрати, пов'яза ні з конвертацією гривні в Єв ро для погашення обов'язків п овіреного за кредитними дого ворами в іноземній валюті. По віреним надані довідки про в иконання доручення за догово рами № 1/05 від 12.05.2004 року та № 2/10 від 15.10.2004 року. На момент перевірки Департамент відшкодував вит рати позивача у сумі 40048779, 69 грн. З аборгованість по взаєморозр ахункам складає 14534699,21 грн.

За перераховані валютні ко шти на адресу Департаменту р есурсного забезпечення Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни надійшов імпортний тов ар (автомобілі) у кількості 1859 ш т. згідно з вантажної митної д екларації на загальну суму 3106 2197,15 Євро у встановлені чинним законодавством терміни.

Також в Акті перевірки № 224/23-14 16/00034683 від 01.07.2005 року зазначено, що на момент здійснення перевір ки станом на 01.07.2005 року імпортни й товар на суму 191392,79 Євро (1169889,58 грн .) на адресу Департаменту ресу рсного забезпечення Міністе рства внутрішніх справ Украї ни не надійшов. Граничний тер мін надходження імпортного т овару - 06.02.2005 р. Індивідуальна лі цензія Національного банку У країни на продовження термін ів розрахунків по вищезазнач еному контракту у підприємст ва відсутня. Отже, прострочен о відносно суми 191 392,79 Євро - з 07.02.2005 р. по 01.07.2005 р. - 145 днів, чим порушено ст. 2 Закону України «Про поря док здійснення розрахунків в іноземній валюті». На момент перевірки Департаментом вис тавлено дві претензії до фір ми wagen AG »від 24.02.2005 року № 25/3-839 та від 2 3.05.2005 року № 25/3-2077 щодо поставки ав томобілів та сплати пені.

Перевіркою достовірності декларування валютних цінно стей, доходів та майна, що знах одяться за межами України, в д отримання вимог Указу Презид ента України «Про невідкладн і заходи щодо повернення в Ук раїну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами»№ 319/94 від 18.04.1994 р. та п. 1 ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів У країни «Про систему валютног о регулювання та валютного к онтролю»від 19.02.1993 р. № 15-93 встанов лено, що Департамент ресурсн ого забезпечення Міністерст ва внутрішніх справ України станом на 01.04.2005 року не подавав до ДПІ у Печерському районі м . Києва декларацію про валютн і цінності, доходи та майно, що належать резиденту і знаход яться за її межами, зокрема не задекларована сума коштів, п ерерахованих за межі України по імпортному контракту, по я кому на звітну дату не надійш ла в установлені законодавст вом терміни продукція загаль ною фактурною вартістю 191392,79 Єв ро.

Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні (ч.1 ст. 86 КАС України ).

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про порядок здійсн ення розрахунків в іноземній валюті»імпорті операції рез идентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставк и, в разі, коли таке відстрочен ня перевищує 90 календарних дн ів з моменту здійснення аван сового платежу або виставлен ня векселя на користь постач альника продукції (робіт, пос луг), що імпортуються, потребу ють індивідуальної ліцензії Національного банку України .

Статтею 4 Закону України «Пр о порядок здійснення розраху нків в іноземній валюті»вста новлено, що порушення резиде нтами термінів, передбачених статтями 1 і 2 Закону, тягне за о собою стягнення пені за кожн ий день прострочення у розмі рі 0,3 відсотка від суми неодер жаної виручки (митної вартос ті недопоставленої продукці ї) в іноземній валюті, перерах ованої у грошову одиницю Укр аїни за валютним курсом Наці онального банку України на д ень виникнення заборгованос ті.

У разі прийняття до розгляд у судом, Міжнародним комерці йним арбітражним судом чи Мо рською арбітражною комісією при Торгово-промисловій пал аті України позовної заяви р езидента про стягнення з нер езидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотрима ння нерезидентом строків, пе редбачених експортно-імпорт ними контрактами, строки, пер едбачені статтями 1 і 2 цього З акону, зупиняються і пеня за ї х порушення в цей період не сп лачується (ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про поря док здійснення розрахунків в іноземній валюті»).

Державні податкові інспек ції вправі за наслідками док ументальних перевірок безпо середньо стягувати з резиден тів пеню, передбаченою цією с таттею (ч. 5 ст. 4 ЗУ «Про порядок здійснення розрахунків в ін оземній валюті»).

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про порядок здійсненн я розрахунків в іноземній ва люті», строки, зазначені у ста ттях 1 і 2 цього Закону, можуть б ути продовжені центральним о рганом виконавчої влади з пи тань економічної політики у разі виконання резидентами о перацій за договорами виробн ичої кооперації, консигнації , комплексного будівництва, т ендерної поставки, гарантійн ого обслуговування, поставки складних технічних виробів і товарів спеціального призн ачення.

Порядок віднесення операц ій резидентів до зазначених у частині першій цієї статті та умови видачі висновків на перевищення строків, зазнач ених у статтях 1 і 2 цього Закон у, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Центральний орган виконав чої влади з питань економічн ої політики протягом п'яти ро бочих днів з дати видачі висн овку, зазначеного у частині д ругій цієї статті, інформує Н аціональний банк України та Державну податкову адмініст рацію України про видачу так ого висновку.

Розрахунки за експортно-ім портними операціями після пе рерахування суб'єктами космі чної діяльності авансу за ви конання робіт з виготовлення (розробки) агрегатів, систем к осмічних ракетних комплексі в (космічних ракет-носіїв), кос мічних апаратів, наземного с егмента космічних систем та їх агрегатів, систем і компле ктуючих здійснюються у строк до 500 календарних днів. Переви щення зазначеного строку пот ребує висновку центрального органу виконавчої влади з пи тань економічної політики.

Якщо перевищення строків, зазначених у статтях 1 і 2 цьог о Закону, обумовлено виникне нням форс-мажорних обставин, перебіг зазначених строків зупиняється на весь період д ії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступно го за днем закінчення дії так их обставин.

Підтвердженням форс-мажор них обставин є відповідна до відка Торгово-промислової па лати України або іншої уповн оваженої організації (органу ) країни розташування сторон и договору (контракту) або тре тьої країни відповідно до ум ов договору.

Статтею 1 Закону України «П ро порядок ввезення (пересил ання) в Україну, митного оформ лення й оподаткування особис тих речей, товарів та транспо ртних засобів, що ввозяться (п ересилаються) громадянами на митну територію України»виз начено, що форс-мажорні обста вини - це обставини неперебор ної сили та інші незалежні ві д громадянина обставини.

З довідок ДПС вбачається, що товар на суму 119080,02 Євро не був д оставлений позивачу через до рожньо - транспортну пригоду , яка сталася на території Укр аїни.

Апеляційна інстанція вваж ає за необхідне зазначити, що факт дорожньо-транспортної пригоди також підтверджуєть ся наявними в матеріалах спр ави копіями: постанови про ві дмову в порушенні кримінальн о справи від 06.10.2004 року; протоко лом огляду місця дорожньо-тр анспортної пригоди від 01.10.2004 ро ку; протоколом огляду трансп ортного засобу від 01.10.2004 року.

Дорожньо-транспортна приг ода, як значено в постанові Ка бінету Міністрів України «Пр о затвердження Порядку облік у дорожньо-транспортних приг од»№ 538 від 03.06.2005 року - це подія (не безпечний випадок), що сталас я під час руху дорожньо - транс портного засобу, унаслідок я кої загинули або травмовані люди чи завдані матеріальні збитки.

Торгово-промисловою палат ою наданий висновок виходячи з позицій самого факту невик онання зобов'язання без урах ування обставин, за яких це зо бов'язання не було виконано і без відповідного обґрунтува ння наявності такої обставин и.

При нарахуванні пені апеля нтом не було враховано факт н еотримання нерезидентом тов ару на суму 119080,02 Євро через наст ання форс - мажорних обставин .

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про зовнішньоекономі чну діяльність»моментом зді йснення експорту (імпорту) є м омент перетину товаром митно го кордону України або перех оду права власності на зазна чений товар, що експортуєтьс я чи імпортується від продав ця до покупця.

Згідно із ст. 44 Митного кодек су України товари, що переміщ уються через митний кордон У країни, разом з їх упаковкою т а маркуванням, транспортні з асоби, якими вони переміщуют ься через митний кордон, а так ож документи на ці товари і тр анспортні засоби пред'являют ься для контролю митним орга нам у незмінному стані в пунк тах попуску через митний кор дон України та в інших місцях митної території України, вс тановлених митними органами для здійснення митного конт ролю та оформлення, не пізніш е ніж через три години після п рибуття зазначених товарів і транспортних засобів у пунк т пропуску або таке місце.

Частиною 3 статті 71 Митного к одексу України передбачено, що митне оформлення товарів і транспортних засобів у пов ному обсязі відповідно до їх митного режиму здійснюється не в місці перетинання митно го кордону, митному органу у п ункті пропуску на митному ко рдоні України подаються тран спортні, комерційні та інші с упровідні документи, що міст ять відомості по товари і тра нспортні засоби, достатні дл я прийняття рішення про можл ивість їх пропуску через мит ний кордон України.

Згідно з ч. 1 ст. 95 Митного коде ксу України переміщення това рів і транспортних засобів ч ерез митний кордон України з дійснюється через пункти про пуску на митному кордоні Укр аїни, перелік яких визначаєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни відповідно до міжнародни х договорів України, укладен их в установленому законом п орядку.

Відповідно до Положення пр о вантажну митну декларацію, затвердженого Постановою Ка бінету Міністрів України від 09.06.1997 р. № 574 вантажна митна декла рація є заявою, що містить від омості про товари та мету їх п ереміщення через митний корд он України або зміну митного режиму щодо цих товарів.

З аналізу вищенаведених но рм вбачається, що оформлена в антажна митна декларація не є єдиним документом, яким зас відчується факт та дата факт ичного переміщення через мит ний кордон товарів, а є докуме нтом, який є заявою, що містить відомості по товари та мету ї х переміщення через митний к ордон України і засвідчує на дання суб'єкту зовнішньоекон омічної діяльності права на розміщення товарів у визначе ний митний режим і підтвердж ує, а не встановлює права і обо в'язки зазначених у вантажні й митній декларації осіб щод о здійснення ними відповідни х правових, фінансових, госпо дарських операцій.

Таким чином, перебування пі д митним контролем товарів н еможливо без їх фактичного в везення в Україну. При цьому, п ервинним є фактичне переміще ння товарів через митний кор дон України, підставою для як ого в режимі імпорту є наявні сть на вантаж товаросупровід ного документа (СМR), проставле ння на якому відбитка штампа «під митним контролем»з від повідною датою засвідчує фак т і дату перетину митного кор дону України.

За таких обставин, датою імп орту є не дата оформлення ван тажної митної декларації, а д ата фактичного перетину митн ого кордону.

Згідно із ПД № 100000005/4/314630 зі штамп ом Ягодинської митниці від 30.0 9.2004 року товар на суму 119080,02 Євро п еретнув митний кордон Україн и, тобто є фактично ввезеним.

Таким чином, апеляційна інс танція приходить до висновку , що суд першої інстанції прав омірно частково задовольнив позов.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.

Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної с карги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інс танції правильно встановлен і обставини справи, судове рі шення ухвалено з додержанням норм матеріального та проце суального права.

За таких підстав, апеляційн у скаргу - необхідно залишит и без задоволення, а постанов у суду першої інстанції - бе з змін.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196,198, 200, 205, 206 КА С України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А:

В задоволенні апеляці йної скарги Державної податк ової інспекції у Печерському районі м. Києва - відмовити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 30.11.2009 року - залишити без змін .

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м одного місяця шляхом подач і касаційної скарги до Вищог о адміністративного суду Укр аїни.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст ухвали виго товлено 19 липня 2010 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2010
Оприлюднено23.07.2010
Номер документу10428647
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/373(2а-1282/09/2670

Ухвала від 14.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні