РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
13 травня 2022 року м. Рівне№460/463/22Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Рівненській області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Західбудкомплект" про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - ГУ ДПС у Рівненській області, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма «Західбудкомплект» (далі - третя особа) про визнання протиправним та скасування рішення № 000122630901 від 01.12.2021 про застосування штрафних санкцій. В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 01.11.2021 на підставі наказу ГУ ДПС у Рівненській області від 26.10.2021 № 2149-п про проведення фактичної перевірки ФОП ОСОБА_1 працівниками відповідача була проведена фактична перевірка з питань дотримання вимог законодавства в сфері обігу підакцизних товарів у місці зберігання пального за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 5622610100:00:015:0092) за результатами якої складено акт №7454/17-00-09-01/ НОМЕР_1 від 03.11.2021. Даним актом перевірки встановлено факт зберігання дизельного пального без наявності ліцензії на право зберігання пального за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 5622610100:00:015:0092). На підставі акту перевірки 01.12.2021 відповідачем прийнято рішення про застосування штрафних санкцій №000122630901 на суму 500000 грн. на підставі абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України №481/95-ВР від 19.12.1995. Позивач вважає вказане рішення про застосування штрафних санкцій незаконним, так як позивач не здійснює зберігання пального за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 5622610100:00:015:0092) на підтвердження чого під час перевірки було надано відповідні пояснення та копії документів, які безпідставно не були взяті до уваги контролюючим органом. Вважає оскаржуване рішення № 000122630901 від 01.12.2021 протиправним та просить його скасувати.
Відповідач проти позову заперечив про що подав відзив на позовну заяву. В обґрунтування поданого відзиву вказує, що під час проведення 01.11.2021 фактичної перевірки ФОП ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 5622610100:00:015:0092) встановлено факт зберігання дизельного пального без наявності ліцензії на право зберігання пального. ФОП ОСОБА_1 до перевірки не надано документів про походження пального, документів які свідчать про використання пального, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, інших документів, що підтверджують прийняття в експлуатацію об`єкта для зберігання пального. ФОП ОСОБА_1 до перевірки не надано документів, які б свідчили про передачу права власності на резервуар чи передачу його в оренду іншим особам. Також до перевірки не надано документів, які свідчать про передачу в оренду земельної ділянки або частини, яка розміщена за адресою: АДРЕСА_1 іншим особам. Згідно з інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку землекористувачем земельної ділянки, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 5622610100:00:015:0092) є ОСОБА_1 . З наведених вище підстав вважає, що позивачем не спростовано встановлені в ході проведення фактичної перевірки порушення Закону №481/95-ВР у зв`язку з чим вважає, що рішення про застосування штрафних санкцій № 000122630901 від 01.12.2021 винесено відповідачем правомірно, у зв`язку з чим просить у позові відмовити.
Згідно з поясненнями третьої особи, остання позов підтримує в повному обсязі та вказує, що на земельній ділянці кадастровий номер 5622610100:00:015:0092, що знаходиться за адресою: : АДРЕСА_1 знаходиться металевий резервуар для зберігання пального ємністю приблизно 10 м.куб. та належить ТОВ-фірмі «Західбудкомплект». Право ТОВ-фірми «Західбудкомплект» на зберігання пального за вищевказаною адресою для потреб власного споживання підтверджується ліцензією на зберігання пального №17090414202000130 від 19.05.2020, термін дії з 04.02.2020 по 04.02.2025. Вказує, що працівники ТОВ-фірми «Західбудкомплект» були присутні під час проведення фактичної перевірки та надавали працівникам податкового органу всі належні документи на право зберігання пального які безпідставно були залишені без уваги працівниками податкового органу. З наведених вище підстав просить позов задовольнити.
Позовна заява надійшла до суду 05.01.2022.
Ухвалою суду від 10.01.2022 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 31.01.2022 у справі № 460/463/22 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи вирішено провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 18.04.2022 відмовлено в задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Рівненській області про розгляд адміністративної справи № 460/463/22 в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги позовної заяви, дослідивши і об`єктивно оцінивши наявні у справі докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення заяви по суті, суд встановив таке.
Позивач, ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований як фізична особа-підприємець та має на праві приватної власності земельну ділянку площею 0,2500 га, кадастровий номер 5622610100:00:015:0092, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується державним актом на право власності на земельну ділянку серія ЯД №268653.
01.11.2021, на підставі наказу ГУ ДПС у Рівненській області від 26.10.2021 №2149-п «Про проведення фактичної перевірки ФОП ОСОБА_1 », п.п.80.2.5 п.80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, працівниками відповідача була проведена фактична перевірка з питань дотримання вимог законодавства у сфері обігу підакцизних товарів ФОП ОСОБА_1 у місці зберігання пального за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 5622610100:00:015:0092).
За результатами проведеної фактичної перевірки ГУ ДПС у Рівненській області складено акт №7454/17-00-09-01/ НОМЕР_1 від 03.11.2021.
Висновками акту перевірки встановлено порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», а саме перевіркою встановлено факт зберігання пального без наявності ліцензії на право зберігання пального за адресою: АДРЕСА_1 на земельній ділянці кадастровий номер 5622610100:00:015:0092, що належить ОСОБА_1
16.11.2021 позивачем подано заперечення до акту перевірки.
Листом від 29.11.2021 про результати розгляду заперечення до акту фактичної перевірки, позивача повідомлено, що висновок викладений в акті перевірки від 03.11.2021 залишено відповідачем без змін.
На підставі акту перевірки №7454/17-00-09-01/ НОМЕР_1 від 03.11.2021 року, ГУ ДПС у Рівненській області 01.12.2021 прийнято рішення про застосування штрафних санкцій №000122630901, яким до позивача на підставі ст. 17 Закону України №481/95-ВР застосовано штраф у розмірі 500000 грн.
Не погодившись із рішенням про застосування штрафних санкцій №000122630901 від 01.12.2021, позивач оскаржив його до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами суд враховує наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (надалі Закон №481/95-ВР) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України.
Згідно ст. 1 Закону України №481/95-ВР, ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
Відповідно до ч.8 ст. 15 Закону №481/95-ВР, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років (ч.9 ст. 15 Закону №481/95-ВР).
Відповідно до абзацу 4 частини 30 ст. 15 Закону №481/95-ВР, для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження (ч.35 ст. 15 Закону №481/95-ВР).
Як вже зазначалось судом, фактичною перевіркою було встановлено факт зберігання ФОП ОСОБА_1 пального без наявності ліцензії про право зберігання пального за адресою: АДРЕСА_1 на земельній ділянці кадастровий номер 5622610100:00:015:0092, що належить ОСОБА_1 . Зокрема, під час перевірки встановлено, що за вказаною адресою знаходиться металевий резервуар для зберігання пального, в якому містилось близько 600л дизельного палива, документи про походження якого позивачем не надано.
Разом з тим, матеріалами справи підтверджено, що 19.05.2020 ТОВ-фірмі «Західбудкомплект» було видано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №17090414202000130 терміном дії з 04.02.2020 по 04.02.2025 за адресою: АДРЕСА_1 , загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального (50000) літрів.
03.02.2020 ТОВ-фірмою «Західбудкомплект» було подано повідомлення про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП в якому вказано тип об`єкта оподаткування паливний склад за адресою: АДРЕСА_1 .
Окрім того, судом встановлено, що 27.09.2019 третьою особою було подано до Державної служби з надзвичайних ситуацій у Рівненській області повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки «Склад паливо-мастильних матеріалів ТОВ-фірми «Західбудкомплект» АДРЕСА_1 .
Таким чином, судом встановлено та не спростовано відповідачем, що за адресою: АДРЕСА_1 на земельній ділянці з кадастровим номером 5622610100:00:015:0092, що належить ОСОБА_1 знаходиться паливний склад для зберігання пального, який належить ТОВ-фірмі «Західбудкомплект», а не позивачу. Доказів зворотного відповідачем суду не надано.
Судом встановлено, що на момент призначення фактичної перевірки, а саме 27.10.2021 відповідачу було достовірно відомо про те, що пальне, яке зберігається за адресою: АДРЕСА_1 на земельній ділянці з кадастровим номером 5622610100:00:015:0092, належить ТОВ-фірмі «Західбудкомплект», який має ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №17090414202000130, видану ГУ ДПС у Рівненській області 19.05.2020.
Поряд з цим, судом також встановлено, що під час проведення фактичної перевірки були присутні працівники ТОВ-фірми «Західбудкомплект», які надавали контролюючому органу документи, які засвідчують наявність ліцензії на право зберігання пального за адресою: АДРЕСА_1 саме у ТОВ-фірми «Західбудкомплект» та належність металевого резервуару для зберігання пального саме третій особі. При цьому, ні дані пояснення, ні надані документи не були враховані відповідачем під час проведення фактичної перевірки.
Додатково, суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів того, що дизельне паливо, яке на момент проведення фактичної перевірки ФОП ОСОБА_1 було виявлене у металевому резервуарі, який знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 5622610100:00:015:0092 за адресою: АДРЕСА_1 належить позивачу, або було ним придбано.
Суд враховує, що згідно п. 231.1 ст. 231 Податкового кодексу України, платник податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу, або реалізації пального або спирту етилового зобов`язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Так, відповідачем не надано суду акцизних накладних з яких вбачається, що саме ФОП ОСОБА_1 було придбано дизельне паливо, яке на момент проведення перевірки зберігалось за адресою: АДРЕСА_1 .
Таким чином, відповідачем не доведено факт вчинення позивачем правопорушення, передбаченого ст. 15 Закону №481/95-ВР, відповідальність за яке передбачена ст. 17 цього Закону.
Поряд з цим, суд також враховує, що 02.11.2021 між позивачем та третьою особою було укладено договір про встановлення земельного сервітуту на право безоплатного та безстрокового користування земельною ділянкою, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 з метою експлуатації, обслуговування складу паливно-мастильних матеріалів, що належить ТОВ-фірмі «Західбудкомплект», що включає право на: проїзд, експлуатацію, обслуговування складу паливно-мастильних матеріалів, а також право входу та виходу в будь-який час, по вздовж, упоперек та над землями під сервітутом. Вказаний земельний сервітут було зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
При цьому, на думку суду, укладення такого договору тільки 02.11.2021 жодним чином не впливає на правильність зроблених судом висновків про відсутність зі сторони позивача порушення ст. 15 Закону №481/95-ВР, адже судом не встановлено, що саме позивач зберігав дизельне паливо за адресою: АДРЕСА_1 без ліцензії про право на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).
Таким чином, в ході розгляду даної справи не підтвердився висновок податкового органу про порушення позивачем ст. 15 Закону №481/95-ВР, а саме зберігання пального без наявності ліцензії про право на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), у зв`язку з чим, прийняте податковим органом рішення про застосування штрафних санкцій від 01.12.2021 №000122630901 є протиправним та підлягає скасуванню.
Інші доводи та аргументи, наведені сторонами, судом не оцінюються, позаяк не впливають на правильність зроблених судом висновків, а тому не мають значення для правильного вирішення судового спору по суті.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не виконав покладений на нього обов`язок, а саме не довів правомірність прийнятого ним рішення про застосування штрафних санкцій від 01.12.2021 № 000122630901.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Оскільки факт наявності у позивача порушеного права не знайшов своє підтвердження у ході розгляду справи, то позовні вимоги слід задовольнити повністю.
Враховуючи положення ч. 1 ст. 139 КАС України суд стягує на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 5000,00грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача Головного управління ДПС у Рівненській області.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області № 000122630901 від 01 грудня 2021 року про застосування штрафних санкцій.
Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судові витрати по сплаті судового збору в сумі 5000грн (п`ять тисяч гривень).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, 12, м. Рівне, 33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю-фірма "Західбудкомплект" Адреса: (вул. Дворецька, 120 К, м. Рівне, Рівненська обл., 33001, ЄДРПОУ 30712196).
Повний текст рішення складений 13 травня 2022 року
Суддя Т.О. Комшелюк
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 104298456 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Т.О. Комшелюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні