Постанова
від 12.05.2022 по справі 185/8855/21
ПАВЛОГРАДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 185/8855/21

Провадження № 3/185/36/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2022 року суддя Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області Мельник Ю.А., розглянувши матеріали, що надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м.Павлограда Дніпропетровської області, громадянки України, не працюючої, яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення

за участі секретаря Бойко Н.О.,

прокурора Жикіної Я.В.,

захисника адвоката Жмуренка А.В.,

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

В С Т А Н О В И В:

До Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області 01.11.2021 року надійшов протокол про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-7 Кодексу України про адміністративне правопорушення з доданими матеріалами стосовно ОСОБА_1 для розгляду.

Згідно вказаного протоколу №977 від 26.10.2021 року, гр. ОСОБА_1 , будучи державним кадастровим реєстратором відділу у Павлоградському, Юр`ївському районах та м.Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та, будучи згідно підпункту «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 року №1700-VII суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, 11.11.2019 року, перебуваючи на робочому місці за адресою: м.Павлоград Дніпропетровської області, вул.Центральна, б.98, - в денний час доби, будучи належним чином повідомленою про обмеження, передбачені Законом України «Про запобігання корупції», не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, в порушення вимог ст.28 цього Закону, перебуваючи в умовах реального конфлікту інтересів, діючи умисно, не повідомила у встановленому законом випадку та порядку безпосереднього керівника - заступника начальника управління - начальника відділу у Павлоградському районі про наявність у неї реального конфлікту інтересів перед прийняттям нею технічної документації до ділянки за №1223587000:01:002:0773, розташованої на території Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області, - розробленої ПП «Геолайф», інженером-землевпорядником та директором якого є ОСОБА_3 , з яким 29.05.2019 року нею зареєстровано шлюб, чим вчинила правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-7 КУпАП: неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів. Датою вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, є дата 12.11.2019 року - наступний день державної реєстрації земельної ділянки. Потерпілий в провадженні відсутній, матеріальну шкоду правопорушенням не заподіяно. Датою виявлення вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-7 КУпАП, є дата складання зазначеного протоколу.

Прокурор в судовому засіданні підтримала фактичні обставини зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення.

В судовому засіданні, гр. ОСОБА_1 своєї вини у вчиненні інкримінованого адміністративного правопорушення не визнала, суду пояснила, що дійсно працювала державним кадастровим реєстратором в 2019 році. Їй відомо, що на неї розповсюджується вимоги Закону України «Про запобігання корупції», зокрема повідомлення про наявність конфлікту інтересів. В травні 2019 року було зареєстровано шлюб між нею та ОСОБА_3 , проте прізвище вона своє не змінювала, залишила дошлюбне « ОСОБА_1 ». Пізніше в 2021 році вона вирішила змінити своє прізвище на « ОСОБА_1 ». Її чоловік працює директором ПП «Геолайф». Під час виконання свої службових обов`язків матеріали для присвоєння кадастрового номеру надходять в електронному вигляді: першою надходить заява фізичної особи, якій виділяється земельна ділянка. З вказаної заяви неможливо простежити - яка організація розробляє технічну документацію на дану земельну ділянку. В подальшому, у разі вже роботи з поданою заявою фізичної особи, надходить технічна документація, розроблена певним підприємством, яка в сукупності з іншими документами оцінюється, аналізується і після цього приймається нею відповідне рішення про реєстрацію. До того ж, її чоловік лише займає посаду в ПП «Геолайф», не є власником вказаного підприємства. Обставин роботи з технічною документацією до ділянки, яка зазначена в протоколі про адміністративне правопорушення, вона не пригадує. Її керівництво обізнано - ким працює і де її чоловік. Ніяких порушень чинного антикорупційного законодавства в своїх діях не вбачає. Крім того, копія протоколу про адміністративне правопорушення їй не вручалась, вона не була обізнана з обставинами інкримінованого адміністративного правопорушення.

Захисник в судовому засіданні заявив про порушення процедури складення та вручення протоколу про адміністративне правопорушення стосовно його підзахисної. В досліджених матеріалах провадження відсутні докази вчинення ОСОБА_1 інкримінованого адміністративного правопорушення. Наполягає на закритті провадження, крім того строки для накладення адміністративного стягнення вже сплинули.

Судом були досліджені наступні докази, що надані сторонами під час розгляду.

До протоколу про адміністративні правопорушення поліцією були долучені:

- листування з Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо витребування доказів виявленого правопорушення в діях ОСОБА_1 ,

- рапорт поліцейського про виявлений факт адміністративного правопорушення за ч.1 ст.172-7 КУпАП в діях державного кадастрового реєстратора ОСОБА_1 , яка прийняла технічну документацію на розгляд від розробника документації із землеустрою ПП «Геолайф» в період з листопада 2019 року по березень 2020 року, де директором підприємства є ОСОБА_3 , чоловік ОСОБА_1 ;

- відповідь Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області про реєстрацію земельних ділянок державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 з зазначенням кадастрових номерів та документи, що стали підставою для реєстрації та надходили від розробника документації із землеустрою ПП «Геолайф» в період з листопада 2019 року по березень 2020 року. Державним кадастровим реєстратором було здійснено перевірку поданих документів на відповідність вимогам законодавства та за результатами перевірки внесено відомості до Державного земельного кадастру, відмови в державній реєстрації не надавались. Інформація або повідомлення ОСОБА_1 , яка здійснила державну реєстрацію земельних ділянок про наявний конфлікт інтересів між державним кадастровим реєстратором та розробником документації із землеустрою відсутня;

- наказ Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області №555-к від 21.12.2016 про призначення з 03.01.2017 року ОСОБА_1 на посаду державного кадастрового реєстратора відділу у Павлоградському, Юр`ївському районах та м.Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області;

- посадова інструкція державного кадастрового реєстратора відділу у Павлоградському, Юр`ївському районах та м.Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області;

- положення про Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області;

- витяг з особової справи ОСОБА_1 ;

- копія паспорту на « ОСОБА_1 », що виданий 18.01.2021 року;

- довідка про місце проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- свідоцтво про шлюб від 08.01.2021 року, відповідно до якого 29.05.2019 року було зареєстровано шлюб між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , прізвище після державної реєстрації ОСОБА_1 змінила на « ОСОБА_1 »;

- наказ Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області №68-к від 03.02.2021 року про внесення змін до облікових документів ОСОБА_1 державного кадастрового реєстратора відділу у Павлоградському, Юр`ївському районах та м.Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у зв`язку з реєстрацією шлюбу та зміною прізвища на « ОСОБА_1 »;

- наказ Держгеокадастру №92 від 16.02.2021 року про анулювання доступу до Автоматизованої системи Державного земельного кадастру, зокрема державному кадастровому реєстратору відділу у Павлоградському, Юр`ївському районах та м.Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_1 ;

- лист Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області до Держгеокадастру від 09.02.2021 року з проханням скасувати доступ до програмного забезпечення державному кадастровому реєстратору відділу у Павлоградському, Юр`ївському районах та м.Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_1 ;

- накази Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області про надання відпустки у зв`язку з вагітністю та пологами з 10.12.2020 року по 14.04.2021 року та про надання відпустки по догляду за дитиною з 15.04.2021 року по 02.02.2024 року ОСОБА_1

- заява ОСОБА_1 про надання відпустки по догляду за дитиною з 15.04.2021 року по 02.02.2024 рік;

- свідоцтво про народження дитини ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_3 , в якому батьками зазначені ОСОБА_3 та ОСОБА_1 ;

- наказ Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області №111 від 02.08.2021 року про врегулювання конфлікту інтересів щодо виявлення реального конфлікту інтересів державного кадастрового реєстратора відділу у Павлоградському, Юр`ївському районах та м.Павлограді Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_1 через наявність приватного інтересу при розгляді, розроблених ПП «Геолайф» документації, та звернення з цього приводу до правоохоронних органів;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно якого директором ПП «Геолайф» зазначений ОСОБА_3 з 05.11.2013 року;

- проект землеустрою ПП «Геолайф» щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_8 на території Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області, підписаний директором ОСОБА_3 ;

- наказ Департаменту стратегічних розслідувань НП України про затвердження положень про структурні (відокремлені) підрозділи Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України №17 від 06.11.2019 року;

- положення про Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України;

- листування НАЗК з Генеральною прокуратурою України;

- роз`яснення комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Верховної Ради України щодо моменту виявлення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення;

- лист НАЗК щодо відсутності необхідності обґрунтованого висновку або повідомлення НАЗК із встановленим фактом порушення вимог фінансового контролю у разі виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією за ч.1-ч.2 ст.172-6 КУпАП. Органи Національної поліції уповноважені на складання протоколів про адміністративне правопорушення, пов`язані з корупцією, передбачені ст.172-4 - 172-9 КУпАП;

- письмові пояснення державного кадастрового реєстратора відділу у Павлоградському районі Марущак О.І.

Заслухавши пояснення гр. ОСОБА_1 , дослідивши матеріали провадження, суд встановив наступне.

Згідно ч.1 ст.172-7 КУпАП адміністративна відповідальність настає за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

Відповідно до положення про Головне управління Держгеокадастру в області, цей орган є територіальними органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_1 призначено з 03.01.2017 на посаду державного кадастрового реєстратора і, у відповідності вимог ч.2 ст.9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» є державним службовцем. Відповідно до п.п. «в», п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» державний кадастровий реєстратор є суб`єктом, на якого поширюється дія цього закону. Частина 4 статті 9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачає, що Державний кадастровий реєстратор, зокрема: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації; здійснює внесення відомостей до державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій (ч.6 ст.9 Закону України «Про Державний земельний кадастр»).

Відповідно ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції»:

приватний інтерес - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;

реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

близькі особи - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у ч.1 ст.3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта

Стаття 28 Закону України «Про запобігання корупції» передбачає, що державні службовці зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно.

Згідно наданої копії свідоцтва про шлюб, 29.05.2019 року було зареєстровано шлюб між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , прізвище після державної реєстрації ОСОБА_1 змінила на « ОСОБА_1 » в січні 2021 року

Відповідно до технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка знаходиться на території Богданівської сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області, дана документація була надана ПП «Геолайф», директором якого є ОСОБА_3 , в подальшому внесена державним кадастровим реєстратором ОСОБА_1 до Державного земельного кадастру та присвоєно кадастровий номер 1223587000:01:002:0773 - 11.11.2019 року.

Таким чином ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді державного кадастрового реєстратора в порушення вимог ст.28 цього Закону перед внесенням відомостей до Державного земельного кадастру про вказану земельну ділянку за технічною документацією, що була надана від близької особи - чоловіка ОСОБА_3 , який є інженером-землевпорядником та директором ПП «Геолайф», не повідомила у встановленому законом випадку та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів уповноважений орган - заступника начальника управління-начальника відділу у Павлоградському районі.

Будь-яких порушень процедури під час складення протоколу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 суд не вбачає.

Датою виявлення правопорушення за ч.1 ст.172-7 КУпАП в діях ОСОБА_1 , згідно протоколу про адміністративне правопорушення є дата складення протоколу - 26.10.2021 року. Дата вчинення адміністративного правопорушення є дата 12.11.2019 року - наступний день державної реєстрації земельної ділянки.

Стаття 38 КУпАП передбачає, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Відповідно до вимог п.7 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

У зв`язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення провадження щодо притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-7 КУпАП за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів 12.11.2019 року, - підлягає закриттю.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 38, 245, 247, 280, 283, 284 КУпАП, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачені ч.1 ст.172-7 КУпАП, відносно ОСОБА_1 - закрити у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Постанову може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Ю.А. Мельник

СудПавлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення12.05.2022
Оприлюднено28.06.2022
Номер документу104304949
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —185/8855/21

Постанова від 12.05.2022

Адмінправопорушення

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Мельник Ю. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні