Рішення
від 15.05.2022 по справі 357/10786/21
БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 357/10786/21

2/357/847/22

Категорія 54

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2022 року Білоцерківський міськрайонний суд Київської області у складі:

головуючого судді Бебешко М. М. ,

при секретарі Кравченко О. Г.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Київської обласної ради, третя особа, яке не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Комунальне підприємство Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського», про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

13 вересня ОСОБА_1 звернувся до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області з позовом до Київської обласної ради, третя особа, яке не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Комунальне підприємство Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського», в якому просив: 1) визнати протиправною бездіяльність Київської обласної ради щодо не призначення ОСОБА_1 на посаду генерального директора Комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського» на підставі проведеного повторного конкурсного добору від 24.10.2018 року; 2) зобов`язати Київську обласну раду винести на пленарне засідання ради питання призначення ОСОБА_1 на посаду генерального директора Комунального підприємства Київської обласної ради» Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського» на підставі проведеного повторного конкурсного добору від 24.10.2018 року та розглянути дане питання; 3) стягнути з Київської обласної ради на користь ОСОБА_1 понесені ним судові витрати.

В обґрунтування позову зазначено, що розпорядженням Київської обласної VII скликання від 01 червня 2018 року № 201 оголошено конкурс на заміщення посади генерального директора Комунальне підприємство Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського» (далі КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського). Розпорядженням Київської обласної ради VII скликання від 25 липня 2018 року № 267 створено комісію з проведення конкурсного добору на посаду генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського. За результатами проведеного конкурсу на заміщення посади генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського конкурсна комісія не змогла прийти до єдиного висновку щодо обрання переможця конкурсу, оскільки кандидати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 набрали рівну кількість голосів. 13 серпня 2018 року розпорядженням Київської обласної ради VII скликання від 10 серпня 2018 року № 295 ОСОБА_1 призначено на посаду в.о. генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського терміном на 2 місяці.10 вересня 2018 року розпорядженням Київської обласної ради № 335 «Про оголошення повторного конкурсу на заміщення посади генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П,К, Саксаганського оголошено повторний конкурс на заміщення посади генерального директора вказаного закладу. 24 жовтня 2018 року конкурсна комісія прийняла рішення визнати ОСОБА_1 переможцем повторного конкурсу на посаду генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П. К. Саксаганського. Згідно з пунктом 15 статті 21-5 Закону України «Про культуру» керівник органу управління зобов`язаний призначити переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення керівника державного чи комунального закладу культури є підписання контракту. Однак, у визначений законом строк Київська обласна рада не підписала з позивачем контракт про призначення його керівником даного закладу культури, обґрунтовуючи свою бездіяльність тим, що упродовж двох місяців не було сесії Київської обласної ради. З 12 жовтня 2018 року до 05 червня 2019 року розпорядженнями Київської обласної ради від 12 жовтня 2018 року № 381, від 07 грудня 2018 року № 445, від 08 лютого 2019 року № 33, від 10 квітня 2019 року № 98 ОСОБА_1 продовжували термін дії строкового трудового договору як виконуючому обов`язки генерального директора, кожного разу терміном на два місяці. 05 червня 2019 року розпорядженням Київської обласної ради № 159 ОСОБА_1 було звільнено від виконання обов`язків генерального директора вказаного закладу культури з 11 червня 2019 року у зв`язку з закінченням терміну дії строкового трудового договору, відповідно до п. 2 ч.1 ст. 36 КЗпП України. 19 грудня 2019 року рішенням Київської обласної ради № 758-32-VІІ та в подальшому 10 лютого 2020 року розпорядженням Київської обласної ради № 122 «Про оголошення повторного конкурсу на заміщення посади директора театру художнього керівника КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського було оголошено повторний конкурс на заміщення посади генерального директора вказаного закладу культури. Позивач неодноразово звертався до голови Київської обласної ради із заявами про призначення його, як переможця конкурсу. На посаду генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського, проте відповіді не отримував, зазначене питання взагалі не виносилося на порядок денний сесій Київської обласної ради. 12 лютого 2020 року Київська обласна державна адміністрація надала йому відповідь на заяву від 05 червня 2019 року, в якій зазначила, що станом на 12 лютого 2020 року триває конкурсний відбір на зайняття посади директора художнього керівника КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського, під час якого позивач має право висувати свою кандидатуру для участі та порушити питання, зазначені у листі. Таким чином, замість того щоб призначити позивача на посаду генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського, Київська обласна рада приймає рішення про новий порядок призначення вже директора художнього керівника театру та призначає новий конкурс, у якому пропонує йому взяти участь. Порядок призначення на посаду за новим конкурсом, крім назви керівника театру, нічим не відрізняється від попереднього, оскільки обидва регулюються тими ж самими нормативно-правовими актами. Отже. Київська обласна рада своєю бездіяльністю порушила права та охоронювані законом інтереси позивача, адже з час його перебування як виконуючого обов`язки на посаді, відповідачем не було прийнято рішення про призначення його на посаду як директора вказаного закладу культури, проте замість цього Київською обласною радою прийнято рішення про нібито новий порядок призначення вже директора художнього керівника театру, тобто не виконано вимоги Закону України «Про культуру» щодо призначення переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13 вересня 2021 року вказану справу передано на розгляд судді Бебешко М.М.

Ухвалою суду від 15 вересня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні з повідомленням учасників справи на 18 листопада 2021 року.

05 жовтня 2021 року на адресу суду від представника відповідача Київської обласної ради надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить суд залишити без розгляду позовну заяву.

В обґрунтування відзиву зазначено, що позивач у своїй позовній заяві посилається на висновок постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2021 року про те, що позивач захищає своє право на працю внаслідок порушення відповідачем порядку прийому на роботу, на захист якого спрямовані засоби та норми, визначені саме цивільним (трудовим) і цивільним процесуальним законодавством. Частиною першою статті 233 Кодексу законів про працю України визначено, що працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду в тримісячний строк з дня. Коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права. 10 вересня 2018 року відповідно до розпорядження голови Київської обласної ради № 335 було оголошено повторний конкурс на заміщення посади генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського». 24 жовтня 2018 року конкурсна комісія з проведення повторного конкурсного добору на посаду генерального директора вказаного закладу культури визначила ОСОБА_1 переможцем конкурсу. Позивач був особисто присутнім на засідання конкурсної комісії. Результати повторного конкурсного добору були розміщені на офіційному сайті Київської обласної ради 25 жовтня 2018 року. При цьому, з урахуванням положень ч.15 ст. 21-5 Закону України «Про культуру» рішення про призначення позивача на посаду могло бути прийняте у строк до 10.11.2018, тому позивач знав про порушення свої прав з 11.11.2018. Кінцевим строком для подання ОСОБА_1 цивільного позову для захисту свого права було 11 лютого 2019 року. До Білоцерківського міськрайонного суду Київської області позивач звернувся з позовом 13 вересня 2021 року, чим пропустив строк на звернення до суду більше ніж на 2 роки. ОСОБА_1 , звертаючись з позовом до адміністративного суду 17.03.2020, пропустив строк звернення більше ніж на 10 місяців. За таких обставин, позивачем не надано жодного обґрунтування пропуску строку позовної давності. Крім цього, рішення конкурсної комісії щодо реалізації якого звертається позивач неможливо виконати, так як останнього визнано переможцем конкурсу на посаду генерального директора театру, а рішенням Київської обласної ради від 25.07.2019 № 602-29-VII було внесено зміни до статуту вказаного театру, відповідно до якого визначено, що управління діяльністю театру здійснюється директором художнім керівником театру, який призначається на посаду та звільняється з посади засновником відповідно до чинного законодавства та порядку, встановленого засновником (п.6.2 Статуту). 09 вересня 2021 року Київської обласною радою прийнято рішення № 08-05-VIII «Про затвердження Статуту Комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр ім. П.К. Саксаганського» у новій редакції. Пунктом 6.2 вказаного статуту також визначено, що Управління діяльністю Театру здійснюється директором художнім керівником театру, який призначається на посаду та звільняється з посади засновником відповідно до чинного законодавства та порядку, встановленого засновником. Таким чином, на день подачі відзиву в Комунальному підприємстві Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр ім. П.К. Саксаганського відсутня посада генерального директора. Також, відповідно до розпорядження голови Київської обласної ради від 10.02.2020 № 122 оголошено конкурс на заміщення посади директора художнього керівника вказаного театру.

Судовий розгляд у справі, призначений на 18 листопада 2021 року, відкладено на 18 січня 2022 року на підставі клопотання представника відповідача у зв`язку з запровадженням на території України карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19.

Судовий розгляд у справі, призначений на 18 січня 2022 року, відкладено на 04 березня 2022 року на підставі клопотання представника відповідача у зв`язку з зайнятістю представника відповідача в іншому судовому засіданні.

Через повторну неявку відповідача в судове засідання, призначене на 04 березня 2022 року, розгляд справи відкладено на 22 квітня 2022 року.

18 квітня 2022 року на адресу суду надійшла заява представника позивача адвоката Мочинського А.Р. про розгляд справи без участі позивачі, підтримання позовних вимог в повному обсязі відсутність заперечення проти винесення заочного рішення.

У зв`язку з перебуванням головуючого у відпустці, судове засідання у справі, призначене на 22 квітня 2022 року, відкладено на 16 травня 2022 року.

16 травня 2022 року на адресу суду надійшло представника відповідача про відкладення розгляду справи у зв`язку з тим, що про розгляд даної справи вона дізналася лише 16 травня 2022 року з сайту Судова влада України та через загрозу життю і здоров`ю через запровадження на усій території України воєнного стану.

Суд не може погодитися з клопотанням представника відповідача щодо відкладення судового розгляду у зв`язку з тим, що станом на 16 травня 2022 року на території міста Києва, де знаходиться Київська обласна рада та на території міста Біла Церква, де знаходиться Білоцерківський міськрайонний суд Київської області, воєнні дії не проводяться та транспортне сполучення між цими міста не скасоване. Разом з цим, представник відповідача жодного разу не з`явилася в судові засідання, призначені на 18 листопада 2021 року, 18 січня 2022 року, 04 березня 2022 року, 22 квітня 2002 року та 16 травня 2022 року, що на думку суду, свідчить про затягування судового розгляду у даній цивільній справі. Доводи представника відповідача про те, що вона лише 16 травня 2022 року дізналася про розгляд справи, судом не приймаються до уваги, так як не підтверджені документально. Останнє судове засідання у справі відкладено 22 квітня 2022 року і з цього дня у представника відповідача була можливість отримати відомості про стан розгляду справи, зокрема про дату призначення судового засідання, як на сайті Судова влада України, так і безпосередньою в канцелярії Білоцерківського міськрайонного суду Київської області. Крім цього, позиція відповідача у справі викладена у наданому відзиві на позовну заяву.

Представник третьої особи в судове засідання не з`явився. Про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно. Правом на подання письмових пояснень щодо вирішення спору не скористався.

За таких обставин суд вважає за можливе проводити судове засідання, призначене на 16 травня 2022 року за відсутності сторін.

Відповідно до частини другої статті 247 ЦПК України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи судом встановлено наступне:

Розпорядженням голови Київської обласної ради № 335 від 10 вересня 2018 року оголошено повторний конкурс на заміщення посади генерального директора Комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр» ім. П.К. Саксаганського.

Оголошенням про початок повторного конкурсного добору як додатку до розпорядження голови Київської обласної ради від 10.09.2018 № 335 вказано, що конкурсний добір починається з 10 вересня 2018 року та закінчується не пізніше 09 листопада 2018 року.

На сайті Київської обласної ради оголошено результати повторного конкурсного добору на посаду генерального директора Комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр ім. П.К. Саксаганського», відповдіно до якого 24 жовтня 2018 року у адміністративній будівлі Київської обласної ради за адресою: м. Київ, вул. Симона Петлюри, 16/108, 4 поверх, конференц-зал, відбулося друге засідання конкурсної комісії з проведення повторного конкурсного добору на посаду генерального директора вказаного закладу. Конкурсна комісія, керуючись нормами Закону України «Про культуру» прийняла рішення визнати ОСОБА_1 переможцем повторного конкурсного добору на посаду генерального директора вказаного закладу.

05 червня 2019 року ОСОБА_1 звертався до голови Київської обласної ради з заявою про призначення його на посаду в.о. генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського.

Розпорядженням в.о.голови Київської обласної ради № 295 від 10 серпня 2018 року призначено ОСОБА_1 виконуючим обов`язки генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського з 13 серпня 2018 року до призначення керівника даного підприємства терміном на два місяці.

Розпорядженням в.о.голови Київської обласної ради № 381 від 12 жовтня 2018 року продовжено термін дії строкового договору виконуючого обов`язки генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського ОСОБА_1 з 12 жовтня 2018 року до призначення керівника даного підприємства терміном на два місяці по 11 грудня 2018 року включно.

Розпорядженням голови Київської обласної ради № 445 від 07 грудня 2018 року продовжено термін дії строкового договору виконуючого обов`язки генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського ОСОБА_1 з 12 грудня 2018 року до призначення керівника даного підприємства терміном на два місяці по 11 лютого 2019 року включно.

Розпорядженням голови Київської обласної ради № 33 від 08 лютого 2019 року продовжено термін дії строкового договору виконуючого обов`язки генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського ОСОБА_1 з 12 лютого 2018 року до призначення керівника даного підприємства терміном на два місяці по 11 квітня 2019 року включно.

Розпорядженням голови Київської обласної ради № 98 від 19 квітня 2019 року продовжено термін дії строкового договору виконуючого обов`язки генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського ОСОБА_1 з 12 квітня 2018 року до призначення керівника даного підприємства терміном на два місяці по 11 червня 2019 року включно.

Розпорядженням голови Київської обласної ради № 159 від 05 червня 2019 року звільнено ОСОБА_1 від виконання обов`язків генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського ОСОБА_1 з 11 червня 2019 року у зв`язку з закінченням терміну дії строкового трудового договору, відповідно до п.2 ч.1 ст. 36 Кодексу законів про працю України.

19 грудня 2019 року рішенням Київської обласної ради сьомого скликання визнано таким, що втратило чинність рішення Київської обласної ради від 19.05.2017 № 332-14- VII «Про деякі питання щодо проведення конкурсного добору на заміщення посад керівників підприємства, закладів, установ, організацій спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Київської області у галузі культури та мистецтв».

Рішенням Київської обласної ради від 09 вересня 2021 року № 081-05-VIII затверджено статут Комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр ім. П.К. Саксаганського». Відповідно до пункту 6.2 Статуту, управління діяльністю театру здійснюється Директором театру художнім керівником. Директор театру художній керівник призначається на посаду та звільняється з посади Засновником відповідно до чинного законодавства та в порядку, встановленого Засновником. Згідно з пунктом 1.1 Засновником театру є Київська обласна рада.

Розпорядженням голови Київської обласної ради № 122 від 10 лютого 2020 року оголошено конкурс на заміщення посади директора театру художнього керівника Комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр» ім. П.К. Саксаганського.

Оголошенням про початок повторного конкурсного добору як додатку до розпорядження голови Київської обласної ради від 10.02.2020 № 122 вказано, що конкурсний добір починається з 11 лютого 2020 року та закінчується не пізніше 11 березня 2020 року.

11 березня 2020 року управлінням культури, національностей та релігій Київської обласної державної адміністрації надано відповідь ОСОБА_1 на його звернення та інформованого останнього про те, що станом на 10 березня 2020 року триває конкурсний добір на зайняття посади директора художнього керівника КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського, і роз`яснено останньому його право участь у даному конкурсі.

Рішенням Печерського районного суду міста Києва від 16 грудня 2019 року залишено без задоволення позов ОСОБА_2 про визнання недійсним результатів конкурсу на посаду генерального директора комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського.

Постановою Київського апеляційного суду від 01 липня 2020 року рішення Печерського районного суду міста Києва від 16 грудня 2019 року залишено без змін.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22 квітня 2021 року скасовано ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 січня 2021 року та закрито провадження у справі у зв`язку з тим, що вона не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а має бути розглянута за правилами цивільного судочинства так як захист прав позивача визначається цивільним (трудовим) і цивільним процесуальним законодавством. Відповідно до даної постанови, позивач у березні 2020 року звернувся з позовом до Київської обласної ради про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не призначення його на посаду генерального директора КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського. Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 січня 2021 року позовну заяву залишено без розгляду.

При вирішенні справ суд виходить з наступного:

Статтею 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Частиною першою статті 3 Кодексу законів про працю (надалі КЗпП України) передбачено, що законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.

Законодавство про працю, згідно зі статтю 4 КЗпП України, складається з Кодексу законів про працю України та інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього.

Статтею 5-1 КЗпП України встановлено гарантії забезпечення права громадян на працю, відповдіно до яких держава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України: вільний вибір виду діяльності; безплатне сприяння державними службами зайнятості у підборі підходящої роботи і працевлаштуванні відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти, з урахуванням суспільних потреб; надання підприємствами, установами, організаціями відповідно до їх попередньо поданих заявок роботи за фахом випускникам державних вищих навчальних, професійних навчально-виховних закладів; безплатне навчання безробітних нових професій, перепідготовку в навчальних закладах або у системі державної служби зайнятості з виплатою стипендії; компенсацію відповідно до законодавства матеріальних витрат у зв`язку з направленням на роботу в іншу місцевість; правовий захист від необгрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.

Особливості трудових відносин та працевлаштування в закладах культури визначені статтею 21 Закону України «Про культуру».

Так, відповідно до частини першої вказаної статті керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п`ять років за результатами конкурсу.

Добір кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури та призначення керівника регламентовано статтею 21-5 Закону України «Про культуру».

Пунктом 15 зазначеної статті передбачено, що керівник органу управління зобов`язаний призначити переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення керівника державного чи комунального закладу культури є підписання контракту. Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті органу управління не пізніше наступного дня після його підписання.

Пунктом 20 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вказано, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України "Про культуру".

Відповідно до частини другої статті 232 КЗпП України, безпосередньо в районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судах розглядаються також спори про відмову у прийнятті на роботу: 1) працівників, запрошених на роботу в порядку переведення з іншого підприємства, установи, організації; 2) молодих спеціалістів, які закінчили вищий навчальний заклад і в установленому порядку направлені на роботу на дане підприємство, в установу, організацію; 3) вагітних жінок, жінок, які мають дітей віком до трьох років або дитину з інвалідністю, а одиноких матерів (батьків) - при наявності дитини віком до чотирнадцяти років; 4) виборних працівників після закінчення строку повноважень; 5) працівників, яким надано право поворотного прийняття на роботу; 6) інших осіб, з якими власник або уповноважений ним орган відповідно до чинного законодавства зобов`язаний укласти трудовий договір.

Частиною першою статті 233 КЗпП України передбачено, що працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, а у справах про звільнення - в місячний строк з дня вручення копії наказу (розпорядження) про звільнення.

У разі пропуску з поважних причин строків, установлених статтею 233 цього Кодексу, районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, відповдіно до статі 234 КЗпП України, може поновити ці строки.

Статтею 256 Цивільного кодексу України (надалі ЦК України) визначено поняття позовної давності. Так, позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Загальна позовна давність, відповідно до статті 257 ЦК України, встановлюється тривалістю у три роки. Перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила. Особа, яка виконала зобов`язання після спливу позовної давності, не має права вимагати повернення виконаного, навіть якщо вона у момент виконання не знала про сплив позовної давності. Заява про захист цивільного права або інтересу має бути прийнята судом до розгляду незалежно від спливу позовної давності. Позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення. Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові. Якщо суд визнає поважними причини пропущення позовної давності, порушене право підлягає захисту.

Приймаючи до уваги те, що Київської обласною радою всупереч вимогам, передбаченим пунктом 15 статті 21-5 Закону України «Про культуру» в строк не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу не видано наказ про призначення ОСОБА_1 керівником (генеральним директором) Комунального підприємства Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського», суд вважає, що Київською обласною ради допущено бездіяльність і порушено трудові права ОСОБА_1 на зайняття вказаної посади.

Посилання представника відповідача на відсутність у статуті КП КОР КАОМДТ ім. П.К. Саксаганського» посади генерального директора, судом не береться до уваги, так як позивач пройшов конкурсний відбір на посаду керівника закладу культури. Вказаний конкурс рішенням Печерського районного суду міста Києва від 16 грудня 2019 року, залишеним в силі постановою Київського апеляційного суду від 01 липня 2020 року, було визнано таким, що відповідає вимогам чинного законодавства.

Разом з тим, враховуючи те, що представником відповідача у справі заявлено вимоги про застосування строку позовної давності, тривалість якої статтею 233 КЗпП України визначено в три місяці, суд вважає за доцільне відмовити у задоволення позовних вимог ОСОБА_1 через порушенням останнім тримісячного строку на звернення до суду із позовом про захист порушених трудових прав.

Посилання позивача на те, що йому стало відомо про порушення його трудових прав лише після оголошення нового конкурсу на заміщення посади директора художнього керівника театру не може бути взяте судом до уваги, так як позивач фактично дізнався про порушення його прав наступного дня після закінчення двохмісячного строку після оголошення результатів конкурсу (24 жовтня 2018 року), яким його визнано переможцем на посаду генерального директора театру, а саме 25 грудня 2018 року. З вказаної дати до дати звернення позивача з позовом до окружного адміністративного суду (17 березня 2020 року) пройшло 14 місяців, в той час як за захистом своїх порушених трудових прав позивач мав право звернутися в тримісячний строк, тобто до 25 березня 2019 року. До Білоцерківського міськрайонного суду Київської області вказаний позов надійшов лише 13 вересня 2021 року.

Даних щодо поважності причин пропуску строків на звернення до суду з заявою про вирішення трудового спору, установлених статтею 233 КЗпП України, матеріали справи не містять.

Судові витрати у справі, понесені позивачем покладаються на останнього.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 4, 12, 81, 89, 141, 265, 268, 354, 355 ЦПК України, суд,-

У Х В А Л И В :

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Київської обласної ради, третя особа, яке не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Комунальне підприємство Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського», про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Судові витрати у справі покласти на позивача.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення безпосередньо до Київського апеляційного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 цього Кодексу.

Позивач: ОСОБА_1 . Місце проживання: АДРЕСА_1 . РНОКПП: НОМЕР_1 .

Відповідач: Київська обласна рада. Місце знаходження: 01196, місто Київ, площа Лесі Українки, будинок 1. Код ЄДРПОУ: 24572267.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство Київської обласної ради «Київський академічний обласний музично-драматичний театр імені П.К. Саксаганського». Місце знаходження: 09100, Київська область, місто Біла Церква, провулок Клубний, будинок 1 .Код ЄДРПОУ: 02225453.

СуддяМ. М. Бебешко

Дата ухвалення рішення15.05.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104310937
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —357/10786/21

Рішення від 15.05.2022

Цивільне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бебешко М. М.

Ухвала від 15.09.2021

Цивільне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Бебешко М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні