РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
12 травня 2022 року м. Рівне№460/2378/22
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Поліщук О.В. за участю секретаря судового засідання Бляхи В.С.; представника позивача: Лазарчука М.В., представника відповідача: Охман Н.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Плеяда Транс-Сервіс" доВідділу державного контролю за безпекою на транспорті у Рівненській області Укртрансбезпеки про визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Плеяда Транс-Сервіс» (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Відділу державного контролю за безпекою на транспорті у Рівненській області Укртрансбезпеки (далі - відповідач) у якому просить суд:
визнати неправомірною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 325570 від 01 лютого 2022 року.
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що 07.02.2022 на адресу підприємства надійшла постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу № 325570 від 01 лютого 2022 року, згідно якої до підприємства був застосований штраф у сумі 34000 грн. Позивач вважає зазначену постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки належний йому транспортний засіб з причепом перебуває у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю "Тартакс" на підставі договору найму від 24.12.2021, а тому позивач, в розумінні законодавства про автомобільний транспорт, не є перевізником та не може бути суб`єктом відповідальності. Вважає, що посадовими особами Відділу державного контролю за безпекою на транспорті у Рівненській області Укртрансбезпеки не дотримано порядку перевірки документів щодо перевезення вантажу, зокрема не взято до уваги товарно-транспортну накладну, чим порушено вимоги законодавства України про автомобільний транспорт. З підстав, наведених у позовній заяві, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
04.05.2022 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач зазначає що відповідно до матеріалів перевірки ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» виконувало вантажні перевезення з перевищенням вагових обмежень на 21,56 %, відтак керівником прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу відповідно до абз. 16 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" у розмірі 34000 грн. З наведених у відзиві підстав, просить суд відмовити у задоволенні позову.
У судовому засіданні учасники справи підтримали доводи заяв по суті справи та надали пояснення аналогічні цим доводам.
Заяви, клопотання учасників справи.
04.05.2022 до суду надійшло клопотання від представника відповідача про поновлення строку для подання відзиву на позовну заяву.
Інших заяв та клопотань, які мають значення для вирішення спору до суду не надходило
Процесуальні дії у справі.
Ухвалою суду від 11.02.2022 позовну заяву залишено без руху, з підстав несплати судового збору, встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю не більше 10 днів з дня вручення даної ухвали.
Ухвалою суду від 11.03.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 12.04.2022.
Ухвалою суду від 12.04.2022 розгляд справи відкладено та призначено до судового розгляду на 12.05.2022.
Ухвалою суду від 11.05.2022 визнано пропуск строку на подання відзиву на позовну заяву у справі поважним та поновлено відповідачу строк для подання такого відзиву.
Фактичні обставини справи та зміст спірних правовідносин.
Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, судом встановлено наступне.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» (ідентифікаціний код 42124429) є зареєстрованою юридичною особою, місцезнаходження: м. Рівне, вул. Костромська, 1, кв. 2, види діяльності за КВЕД: 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів (основний). До графи «відомості про керівника юридичної особи, про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи» внесено одну особу ОСОБА_1 (згідно за статутом) - керівник» /а.с. 26/.
19.01.2022 контролюючими особами Відділу державного контролю за безпекою на транспорті у Рівненській області Укртрансбезпеки відповідно до направлення на рейдову перевірку № 009264 від 14.01.2022, на а/д Київ Чоп 432 км. +500 м. проводилась рейдова перевірка транспортних засобів, якими здійснюються перевезення пасажирів та вантажів в межах України і міжнародному сполученні за додержанням вимог Закону України «Про автомобільний транспорт», положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту /а.с. 62/.
Під час проведення такої перевірки був зупинений транспортний засіб марки RENAULT, д.н.з. НОМЕР_1 , з причіпом марки SCHMITZ, д.н.з НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_2 , який надав для перевірки посадовим особам Відділу державного нагляду у Рівненській області Укртрансбезпеки наступні документи:
посвідчення водія відповідної категорії серії НОМЕР_3 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки RENAULT, д.н.з. НОМЕР_1 серії НОМЕР_4 ; свідоцтво про реєстрацію причепу марки SCHMITZ, д.н.з. НОМЕР_5 /а.с. 54/; товарно-транспортну накладну № 18/01/22 від 18.01.2022 /а.с. 55/.
Згідно свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів їх власником є ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс».
За результатами габаритно-вагового контролю транспортного засобу марки RENAULT д.н.з. НОМЕР_1 (з причіпом) встановлено, що навантаження на здвоєну вісь становить 19,45 т. при нормативно допустимому - 16 т.
Про вказані вище дані результатів габаритно-вагового контролю свідчить талон про зважування від 19.01.2022, час зважування 15:40 год. /а.с 51/.
На підставі талону про зважування від 19.01.2022 посадовими особами Відділу державного нагляду у Рівненській області Укртрансбезпеки було складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0072216 від 19.01.2022 /а.с.53/.
У зв`язку з виявленими під час здійснення габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових параметрів нормам та правилам, також було складено акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0067729 від 19.01.2022 /а.с.52/.
Також за результатами перевірки було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 303901 від 19.01.2022 /а.с. 50/.
Копії зазначених документів отримані водієм транспортного засобу ОСОБА_2 та підписані ним без зауважень та заперечень.
В акті № 303901 від 19.01.2022 зафіксовано, що під час перевірки виявлено порушення п. 22.5 Правил дорожнього руху України, а саме: осьове навантаження на здвоєну вісь становить 19,45 т. У тому числі порушення, відповідальність за яке передбачена ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 відсотків, але не більше 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу, перевищення вагових норм на 21,56 %.
При цьому, дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритно-вагових обмежень, у водія відсутній.
21.01.2022 відповідачем на адресу ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» надіслано повідомлення № 4387/822.3/24-22 про те, що розгляд справи щодо порушення чинного законодавства у сфері автомобільного транспорту відбудеться у приміщенні Відділу державного нагляду (контролю) у Рівненській області 01.02.2022 о 10 год. 30 хв. /а.с. 48/.
Дане повідомлення направлене на юридичну адресу ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс», зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення з штрих-кодом 0600016054396 та вручено уповноваженій особі за довіреністю 24.01.2022 /а.с. 47/.
01.02.2022 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Рівненській області Укртрансбезпеки за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, складено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 325570, якою до ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 34000 грн. за порушення п. 22.5 Правил дорожнього руху, відповідальність за яке передбачена ч. 1 абз. 16 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 відсотків, але не більше 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу /а.с. 5/.
Не погодившись із постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу позивач звернувся до суду з даним позовом.
Докази відхилені судом та мотиви їх відхилення.
Суд не відхиляє докази подані учасниками справи. Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Так, приписами частини другої статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» № 2344-ІІІ від 05.04.2001 (далі - Закон № 2344-ІІІ)основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Згідно статті 6 Закону України № 2344-ІІІ державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Відповідно до статті 34 Закону № 2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Статтею 48 Закону № 2344-ІІІ визначено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону № 2344-ІІІ, автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах (стаття 33 Закону № 2344-ІІІ).
Відповідно до абзацу 16 частини 1 статті 60 Закону України № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20 відсотків, але не більше 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Системний аналіз вказаних норм дає підстави для висновку, що суб`єктом відповідальності за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм є саме автомобільний перевізник.
Мотивована оцінка аргументів сторін і висновки суду.
Спірним питанням в межах розгляду даної справи є встановлення факту наявності у ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» статусу автомобільного перевізника в розумінні Закону № 2344-ІІІ на час проведення 19.01.2022 рейдової перевірки транспортного засобу марки RENAULT, д.н.з. НОМЕР_1 з причіпом марки SCHMITZ, д.н.з. НОМЕР_2 на а/д Київ-Чоп км 432 + 500 м.
Як встановлено судом, обґрунтовуючи свою позицію щодо неправомірності прийняття оскаржуваного рішення, позивач наголошував на тому, що ТОВ «Плеяда Транс -Сервіс» не було автомобільним перевізником в розумінні положень Закону № 2344-ІІІ, а тому застосування до нього адміністративно-господарського штрафу згідно з спірною постановою є протиправним та безпідставним.
Такі доводи позивач обґрунтовував наявністю договору найму від 24.12.2021, укладеного з ТОВ "Тартакс", як з наймачем, копія якого разом з актом приймання передачі була долучена до позовної заяви.
З п. 6.3 даного договору слідує, що плата за найм майна становить 1000 грн. за одну сцепку (автомобіль з причіпом) в місяць та виплачується наймачем готівкою у національній валюті через касу наймача або на поточний рахунок наймодавця. Відповідно до пункту 7.4. договору, наймач зобов`язується: за рахунок власних коштів здійснювати технічне обслуговування майна, в тому числі, але не винятково: поточні діагностику та ремонт, переобладнання, технічну оснастку, поліпшення технічного стану майна, заміну агрегатів, які вийшли із ладу в ході використання майна наймачем, тощо; здійснити страхування цивільної відповідальності власника та водіїв транспортного засобу; використовувати майно відповідно до його призначення, визначеного п. 3.1. даного договору; своєчасно і в повному обсязі здійснювати платежі; здійснювати за власний рахунок заправлення паливно-мастильними матеріалами; здійснювати за власний рахунок технічне обслуговування майна; підтримувати майно в належному стані та здійснювати поточний ремонт; забезпечувати за власний рахунок капітальний та поточний ремонт майна; допускати до керування майна лише осіб, що мають достатню підготовку; забезпечити схоронність майна; усувати наслідки аварій та пошкоджень майна, що виникли під час експлуатації його наймачем; по закінченню строку повернути майно наймодавцю у справному стані, не гіршому ніж на час передачі його у найм за актом приймання-передачі /а.с. 6-8/.
У той же час, докази здійснення страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів ТОВ «ТАРТАКС» позивачем надані не були, як і не були надані квитанції до прибуткових касових ордерів на виконання вимог п. 6.3 договору, оскільки згідно пояснень, що надані представником позивача у судовому засіданні, плата за найм транспортних засобів здійснюється не у порядку передбаченому п. 6.3 договору, а у довільній формі, зокрема розрахунок за даним договором проводиться лісовою деревиною.
Відтак, суд зазначає, що сама по собі наявність договору найму від 24.12.2021 не свідчить про те, що сторони реалізували виконання його умов, оскільки будь-яких належних та допустимих доказів того, що автомобіль марки RENAULT, д.н.з. НОМЕР_6 з причіпом марки SCHMITZ, д.н.з. НОМЕР_2 станом на час проведення рейдової перевірки, дійсно був переданий ТОВ "Тартакс" у користування та перебував у володінні (користуванні) цього товариства на законних підставах позивачем суду не надано та матеріали справи відповідних доказів не містять.
Разом з тим, згідно з п. 6.3 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.08.2010 № 379, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2011 за № 123/18861, якщо власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортним засобом іншій фізичній або юридичній особі (особам), то їм за письмовою заявою (додатки 1 і 2), поданою ними особисто або уповноваженим представником (за винятком випадків, коли в центрі наявна інформація про анулювання таких повноважень), працівниками Центру оформляється і видається тимчасовий реєстраційний талон на період дії документа, який підтверджує право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
Тобто, вказаним підзаконним нормативно-правовим актом визначено, що для транспортних засобів, що перебувають, зокрема, у користуванні у фізичних чи юридичних осіб реєстраційним документом, наявність якого є обов`язковою згідно з вимогами ст. 48 Закону № 2344-ІІІ. є тимчасовий реєстраційний талон на транспортний засіб.
Правовий висновок щодо оформлення тимчасового реєстраційного талону зробив Верховний Суд в постанові від 20.12.2018 у справі № 804/8740/16, у п. 30 якої зазначено: щодо реєстраційних документів на транспортний засіб, то пряма вимога щодо їх наявності у водія міститься у статті 39 Закону № 2344-ІІІ. Пори те, що наведені положення пункту 6.3 Інструкції № 379 та пункту 16 Порядку № 1388 передбачають видачу тимчасового реєстраційного талона на транспортний засіб за зверненням користувача транспортного засобу, тобто як вважає позивач не містять імперативної вказівки на отримання такого документа, все ж його наявність, відповідно і необхідність звернутися про його отримання, встановлена Законом № 2344-ІІІ.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З огляду на викладене, суд зауважує, що в будь-якому випадку в межах спірних правовідносин ключовим є те, що беручи до уваги положення ст. 48 Закону № 2344-ІІІ, саме позивач зобов`язаний був забезпечити водія транспортного засобу RENAULT, д.н.з. НОМЕР_1 з причіпом марки SCHMITZ, д.н.з. НОМЕР_2 , під час перевезення ним вантажів копією вищевказаного договору найму від 24.12.2021 для підтвердження факту використання такого транспортного засобу наймачем - ТОВ "Тартакс", або ж оформити тимчасовий реєстраційний талон.
Однак, судом встановлено, що під час рейдової перевірки договір найму транспортного засобу від 24.12.2021 посадовим особам Відділу державного контролю за безпекою на транспорті у Рівненській області Укртрансбезпеки не пред`являвся і про його існування не повідомлялось. Зазначена обставина позивачем не спростована.
Під час розгляду матеріалів про порушення законодавства про автомобільний транспорт і вирішенні питання стосовно того, хто має нести відповідальність, відповідач виходив з того, що автомобільним перевізником є саме позивач, так як у графі «автомобільний перевізник» товарно-транспортної накладної № 18/01/22 від 18.01.2022 автомобільним перевізником зазначене ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс», тому доводи позивача про те, що товарно-транспортна накладна не була взяти до уваги відповідачем при прийнятті рішення суд відхиляє як необґрунтовані та безпідставні.
Наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 затверджено Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (далі - Правила № 363).
Згідно з положеннями глави 1 цих Правил, перевізник - фізична або юридична особа - суб`єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.
Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил (п. 11.1 Правил № 363).
Отже, посадові особи Укртрансбезпеки, які здійснювали перевірку, зважаючи на надані водієм документи, правових підстав та жодних інших можливих варіантів поведінки, окрім як визначити ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» автомобільним перевізником, не мали.
З огляду на наведене, у суду відсутні підстави сумніватися, що у спірних правовідносинах ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» є як власником транспортного засобу, так і автомобільним перевізником в розумінні Закону № 2344-ІІІ, тобто особою відповідальною за порушення законодавства у сфері автомобільного транспорту під час перевезення вантажів.
Разом з тим, суд критично оцінює доводи позивача та надану на підтвердження такої позиції довідку про те, що у ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» не працює жоден водій та не укладено жодного договору на перевезення з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 50 Закону № 2344-ІІІ договір перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником і виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо). При чому, згідно ч. 3 ст. 909 Цивільного кодексу України та ч. 2 ст. 307 Господарського кодексу України, укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, установленого транспортними кодексами (статутами), тому на переконання суду товарно-транспортна накладна при автомобільних перевезеннях не замінює договір, однак підтверджує його укладення.
Дослідивши товарно-транспортну накладну № 18/01/22 від 18.01.2022 суд зауважує, що саме ТОВ «Плеяда Транс-Сервіс» зазначене, як автомобільний перевізник, жодних відомостей щодо ТОВ "Тартакс" товарно-транспортна накладна не містить.
При цьому, суд звертає увагу позивача на те, що згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до положень статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом. Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Аналіз вказаної правової норми свідчить про те, що відповідач повинен доводити правомірність свого рішення, дій чи бездіяльності. Водночас, позивач не позбавлений обов`язку довести ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги. Тобто, обов`язок доказування в адміністративному процесі не покладено виключно на суб`єкта владних повноважень, а розподілений в залежності від вимог та заперечень.
У даному випадку обов`язок доказування правомірності спірних рішень належить відповідачу, в той час як позивач зобов`язаний підтвердити належними та допустимими доказами спростування обставин, які стали підставою для прийняття контролюючим органом таких рішень, а також підтвердження обставин, якими він обґрунтовує свої позовні вимоги.
Згідно статті 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:
1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
З огляду на встановлені обставини, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу № 325570 від 01 лютого 2022 року відповідає наведеним у ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям, тому суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що не підлягають до задоволення.
Судові витрати.
Відповідно до ст. 139 КАС України, з огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 9, 73-79, 139, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В :
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Плеяда Транс-Сервіс» до Відділу державного контролю за безпекою на транспорті у Рівненській області Укртрансбезпеки про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 325570 від 01 лютого 2022 року - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Плеяда Транс-Сервіс" (вул.Костромська,1, кв.2,м.Рівне,33027, ЄДРПОУ/РНОКПП 42124429)
Відповідач - Відділ державного контролю за безпекою на транспорті у Рівненській області Укртрансбезпеки (вул.Небесної Сотні, 34,м.Рівне,33013, ЄДРПОУ/РНОКПП 39816845)
Повний текст рішення складений 16 травня 2022 року
Суддя О.В. Поліщук
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104312599 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.В. Поліщук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні