СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 травня 2022 року Справа № 480/7096/21
Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Воловика С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/7096/21 за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс", треті особи: Тростянецької міської ради, Дочірнє підприємство "Зеленбуд" комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" про звернення стягнення податкового боргу на кошти місцевого самоврядування,
У С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Сумській області звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс", треті особи: Тростянецької міської ради, Дочірнє підприємство "Зеленбуд" комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс", в якій, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:
- звернути стягнення податкового боргу Дочірнього підприємства "Зеленбуд" комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" на кошти Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 284 558,67 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що Дочірнє підприємство "Зеленбуд" комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" відповідно до даних Інформаційної системи «Податковий блок», зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 15.07.2008 року та перебуває на обліку Головного управління ДПС у Сумській області. Засновником ДП "Зеленбуд" КП ТМР "Тростянецькомунсервіс" є Комунальне підприємство Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс".
Згідно даних інтегрованої картки платника податків відповідач має податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) загальною сумою 284 558,67 грн., з них: - основний платіж - 195 243,62 грн.; - штрафна санкція - 51 623,60 грн.; - пеня - 37 691,45 грн.
29.11.2019 року була сформована податкова вимога № 108413-51 на суму 286 795,00 грн., яка була направлена на податкову адресу боржника.
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 07 липня 2020 року у справі №480/3298/20 задоволено позовні вимоги Головного управління ДПС у Сумській області до Дочірнього підприємства «Зеленбуд» комунального підприємства Тростянецької міської ради «Тростянецькомунсервіс» про стягнення податкового боргу в сумі 286 795 грн. 02 коп.
На виконання рішення суду, позивачем неодноразово вживалися заходи щодо списання коштів з рахунків платника, шляхом направлення до банківських установ, що обслуговують відповідача інкасові доручення від 30.11.2020 року № 9245; від 22.12.2020 року № 10158; від 24.12.2020 року № 10160; від 23.12.2020 року № 10159; від 23.11.2020 року 9251; від 23.11.2020 року №9230; від 24.11.2020 року №9231; від 23.11.2020 року №9240; від 24.11.2020 року №9252; від 24.11.2020 року №9241; від 17.12.2020 року №10155; від 16.12.2020 року №10154. Втім, вищезазначені інкасові доручення були повернуті банком без виконання.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових праві на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 22.12.2020 року № 206454733 у ДП «Зеленбуд» КП ТМР «Тростянецькомунсервіс» відсутнє майно за рахунок якого може бути погашений податковий борг.
Відповідно до реєстру Міністерства внутрішніх справ щодо наявності зареєстрованих транспортних засобів, то у ДІІ «Зеленбуд» КП ТМР «Тростянецькомунсервіс» відсутні зареєстровані транспортні засоби.
На виконання вимог п. 88.1 ст. 88 ПК України Головне управління ДПС у Сумській області звернулося до Тростянецької міської ради щодо виділення активів для проведення їх опису в податкову заставу, балансована вартість яких відповідає сумі податкового боргу вищевказаного підприємства, оскільки у ДП «Зеленбуд» КП ТМР «Тростянецькомунсервіс» відсутні активи для опису в податкову заставу.
Також контролюючим органом на виконання вимог п. 95.22 ст. 95 ПК України направлявся лист до Дочірнього підприємства «Зеленбуд» комунального підприємства Тростянецької міської ради «Тростянецькомунсервіс» від 26.02.2021 року № 2246/6/18-28-13-02-10 про надання інформації по дебіторській заборгованості платника податків, проте лист направлений рекомендованим повідомленням про вручення (№4270402005388) повернувся з відміткою про "за закінченням терміну зберігання".
Тому Головним управлінням ДПС у Сумській області направлено до Тростянецької міської ради лист від 26.02.2021 №2580/5/18-28-13-02-09 про прийняття одного із рішень зазначених в п.п.96.1.1-96.1.4 п.96.1 ст. 96 ПК України, однак Тростянецька міська рада не надала Головному управлінню ДПС у Сумській області відповіді на даний запит.
Разом з тим, податковий борг ДП "Зеленбуд" КП ТМР "Тростянецькомунсервіс" не погашено, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Позивач вважає, що контролюючим органом здійснені всі заходи щодо стягнення податкової заборгованості з платника податків, які передбачені податковим законодавством і просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою суду від 05.08.2021 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження по справі № 480/7096/21, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, встановлені строки для подання відзиву, відповіді на відзив та заперечень.
Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Дочірнє підприємство "Зеленбуд" комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" відповідно до даних Інформаційної системи «Податковий блок», зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 15.07.2008 року та перебуває на обліку Головного управління ДПС у Сумській області. Засновником ДП "Зеленбуд" КП ТМР "Тростянецькомунсервіс" є Комунальне підприємство Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс".
Згідно даних інтегрованої картки платника податків відповідач має податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) загальною сумою 284 558,67 грн., з них: - основний платіж - 195 243,62 грн.; - штрафна санкція - 51 623,60 грн.; - пеня - 37 691,45 грн.
29.11.2019 року була сформована податкова вимога № 108413-51 на суму 286 795,00 грн., яка була направлена на податкову адресу боржника.
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 07 липня 2020 року у справі №480/3298/20 задоволено позовні вимоги Головного управління ДПС у Сумській області до Дочірнього підприємства «Зеленбуд» комунального підприємства Тростянецької міської ради «Тростянецькомунсервіс» про стягнення податкового боргу в сумі 286 795 грн. 02 коп.
На виконання рішення суду, позивачем неодноразово вживалися заходи щодо списання коштів з рахунків платника, шляхом направлення до банківських установ, що обслуговують відповідача інкасові доручення від 30.11.2020 року № 9245; від 22.12.2020 року № 10158; від 24.12.2020 року № 10160; від 23.12.2020 року № 10159; від 23.11.2020 року 9251; від 23.11.2020 року №9230; від 24.11.2020 року №9231; від 23.11.2020 року №9240; від 24.11.2020 року №9252; від 24.11.2020 року №9241; від 17.12.2020 року №10155; від 16.12.2020 року №10154. Втім, вищезазначені інкасові доручення були повернуті банком без виконання.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових праві на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 22.12.2020 року № 206454733 у ДП «Зеленбуд» КП ТМР «Тростянецькомунсервіс» відсутнє майно за рахунок якого може бути погашений податковий борг.
Відповідно до реєстру Міністерства внутрішніх справ щодо наявності зареєстрованих транспортних засобів, то у ДІІ «Зеленбуд» КП ТМР «Тростянецькомунсервіс» відсутні зареєстровані транспортні засоби.
На виконання вимог п. 88.1 ст. 88 ПК України Головне управління ДПС у Сумській області звернулося до Тростянецької міської ради щодо виділення активів для проведення їх опису в податкову заставу, балансована вартість яких відповідає сумі податкового боргу вищевказаного підприємства, оскільки у ДП «Зеленбуд» КП ТМР «Тростянецькомунсервіс» відсутні активи для опису в податкову заставу.
Також контролюючим органом на виконання вимог п. 95.22 ст. 95 ПК України направлявся лист до Дочірнього підприємства «Зеленбуд» комунального підприємства Тростянецької міської ради «Тростянецькомунсервіс» від 26.02.2021 року № 2246/6/18-28-13-02-10 про надання інформації по дебіторській заборгованості платника податків, проте лист направлений рекомендованим повідомленням про вручення (№4270402005388) повернувся з відміткою про "за закінченням терміну зберігання".
Тому Головним управлінням ДПС у Сумській області направлено до Тростянецької міської ради лист від 26.02.2021 №2580/5/18-28-13-02-09 про прийняття одного із рішень зазначених в п.п.96.1.1-96.1.4 п.96.1 ст. 96 ПК України, однак Тростянецька міська рада не надала Головному управлінню ДПС у Сумській області відповіді на даний запит.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Правовідносини щодо погашення податкового боргу державних або комунальних підприємств регулюються спеціальними нормами, зокрема, статтею 96 Податкового кодексу України, що зумовлено особливою метою створення таких підприємств, які у більшості випадків пов`язані із здійсненням соціальних функцій (комунальні підприємства) та із захистом загальнодержавних інтересів (казенні підприємства).
Пунктом 96.1 статті 96 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:
виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;
затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;
ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;
прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Згідно з пунктом 96.2 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна державного підприємства, яке не підлягає приватизації, у тому числі казенного підприємства, не покриває суму податкового боргу такого платника податків і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків, з поданням щодо прийняття рішення про: надання відповідної компенсації з бюджету за рахунок коштів, призначених для утримання такого органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків; досудову санацію такого платника податків за рахунок коштів державного бюджету; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; виключення платника податків із переліку об`єктів державної власності, які не підлягають приватизації відповідно до закону, з метою порушення справи про банкрутство, у порядку, встановленому законодавством України.
Положеннями пункту 96.3 статті 96 Податкового кодексу України визначено, що відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Отже обов`язок податкового органу звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу (органу місцевого самоврядування), в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно, виникає у разі отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог або не отримання відповіді, однак в будь-якому випадку за умови що сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна державного підприємства, не покриває суму його податкового боргу або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено.
Передумовою звернення контролюючого органу до органу виконавчої влади в порядку статті 96 Податкового кодексу України є вжиття ним заходів щодо виявлення майна боржника-комунального підприємства та встановлення неможливості внесення такого майна в податкову заставу внаслідок його відсутності.
Застосування процедури, передбаченої статтею 96 Податкового кодексу України, є допустимим за умови неможливості стягнення податкового боргу за рахунок коштів, які знаходяться у власності платника податків, у порядку встановленому статтею 95 Податкового кодексу України.
Виходячи з аналізу наведених вище правових норм, обов`язок контролюючого органу на звернення із позовною заявою до органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно, виникає виключно після продажу внесеного в податкову заставу майна такого підприємства і лише за умови недостатності суми коштів, отриманих від такого продажу, для погашення податкового боргу.
Як встановлено судом, контролюючим органом належним чином здійснено усі необхідні заходи, що передують зверненню стягнення податкового боргу на кошти Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс", в управлінні якого перебуває Дочірнє підприємство "Зеленбуд" Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс".
Передбачені чинним законодавством заходи не привели до погашення податкового боргу, сума податкового боргу в розмірі 284 558,67 грн. в добровільному порядку не сплачена.
Враховуючи відсутність у Дочірнього підприємства "Зеленбуд" Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" власного майна, яке може бути внесено в податкову заставу та відчужено, суд доходить висновку про наявність підстав для звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває Дочірнє підприємство "Зеленбуд" Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс".
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Сумській області до Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс", треті особи: Тростянецької міської ради, Дочірнє підприємство "Зеленбуд" комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" про звернення стягнення податкового боргу на кошти місцевого самоврядування задовольнити.
Звернути стягнення податкового боргу Дочірнього підприємства "Зеленбуд" комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" (код ЄДРПОУ 35799947) на кошти Комунального підприємства Тростянецької міської ради "Тростянецькомунсервіс" код ЄДРПОУ 14025535) з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код бюджетної класифікації 14060100) в сумі 284 558,67 грн. отримувач ГУК Сумська область/Сумська обл./14060100 на р/р UA868999980313000029000018001, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Воловик
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104313321 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.В. Воловик
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні