Справа № 761/4369/22
Провадження № 3/761/2160/2022
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 квітня 2022 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Чайка О.С. розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли з Головного управління ДПС у Київській області Державної податкової служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Ресіліент Білоцерківська» (код 41009366), за частиною 1 статті 163-1 КУпАП, -
в с т а н о в и в:
Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення від 02 лютого 2022 року №305/10-36-18-08, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ «Ресіліент Білоцерківська» (код 41009366), вчинив порушення порядку ведення податкового обліку, а саме: не подання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2021 року, чим порушив вимоги п.п.49.18.1 п. 49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями), що відображено в акті камеральної перевірки від 19.10.2021 №17389/1808/41009366.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, повідомлявся про дату та час судового засідання шляхом направлення судових повісток за адресою, вказаною у протоколі про адміністративне правопорушення.
Суд, дослідивши матеріали адміністративної справи, вважає, що їх необхідно повернути з наступних підстав.
Відповідно до ч.2 ст.7 КУпАП, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до вимог ст. 245, 256, 280 КУпАП одним із завдань провадження у справах про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи. Необхідно також встановити, чи вчинено правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, а також інші обставини, які мають значення для справи. Наявним у матеріалах справи доказам, суд повинен дати належну оцінку.
Згідно вимог ст.256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Разом з тим, як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення, складеного відносно ОСОБА_1 він не відповідає вимогам ст.256 КУпАП, оскільки не містить підпису ОСОБА_1 , що свідчить про те, що останньому не роз`яснювались процесуальні права, а тому він був позбавлений можливості дати будь-які пояснення по суті правопорушення. Відомостей про відмову особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підпису в протоколі не міститься.
Матеріали справи містять акт від 02 лютого 2022 року №307/10-36-18-08 про неявку на підписання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , однак до матеріалів справи не долучено даних, які б свідчили про належне направлення повідомлень ОСОБА_1 про явку до ГУ ДПС у м. Києві для складання та підписання протоколу про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ч. 12 розділу II Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 за № 566, у разі неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення Протокол складається в органі доходів і зборів. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до органу доходів і зборів для складання та підписання Протоколу. У запрошенні зазначаються дата, час та місце складання Протоколу. Запрошення вважається належним чином врученим, якщо воно надіслано за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручено особисто такій особі.
Крім того, в протоколі про адміністративне правопорушення не вказані дані про дату народження, громадянство та місце проживання/реєстрації особи, що притягається до адміністративної відповідальності, інші відомості, необхідні для її ідентифікації.
При цьому, з матеріалів справи не вбачається, доказів того, що уповноваженою на складання протоколу особою вживались будь-які заходи з метою встановлення зазначених відомостей.
Разом з цим, як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення місцем вчинення правопорушення є м. Біла Церква, при цьому згідно долучених документів до матеріалів справи ТОВ «Ресіліент Білоцерківська» (код 41009366) зареєстровано за адресою: м. Київ, вул. Старокиївська, буд. 10, корп. Г, що не відповідає зазначеним в протоколі обставинам.
Відповідно до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.
Враховуючи наведене, суд позбавлений можливості повно й об`єктивно розглянути справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 та прийняти законне й обґрунтоване рішення, тому вона підлягає поверненню для належного оформлення, в ході якого необхідно усунути зазначені вище недоліки.
При поверненні справи про адміністративне правопорушення для належного оформлення, суд керується постановою Пленуму Верховного суду України №14 від 23.12.2005 в якій зазначено, що визнається правильною практика тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.
Керуючись ст.ст. 163-1, 256, 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя,-
п о с т а н о в и в :
Матеріали справи про притягнення ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 163-1 КУпАП повернути до Головного управління ДПС у Київській області Державної податкової служби України для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя О.С.Чайка
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104321471 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Чайка О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні