Справа №333/892/21
Провадження № 2/333/148/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2022 року м. Запоріжжя
Комунарський районний суд м. Запоріжжя у складі:
головуючого судді Михайлової А.В.,
за участю секретаря судового засідання Ігнатюк І.Ю.,
представника позивача Ємець А.Є.,
представника відповідача Мороз С.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Рома-Сервіс»</a>, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Гореніє», ро сплату неустойки за прострочення строків усунення недоліків,
В С Т А Н О В И В :
У лютому 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Рома-Сервіс»</a>, 3-тя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «ГОРЕНІЄ», про сплату неустойки за прострочення строків усунення недоліків.
В обґрунтуванні позову зазначив, що в грудні 2019 року ним був придбаний духовий шкаф GORENJE, модель BO76SYB, серійний номер 94530359 (надалі «духовий шкаф»), що підтверджується: товарним чеком, заповненим продавцем гарантійним талоном. В червні 2020 року духовий шкаф вийшов з ладу (перестав гріти). У зв`язку з цим, позивач звернувся до ТОВ «Рома-сервіс», як офіційного представника фірми GORENJE в Запорізькому регіоні. Заявка на проведення гарантійного ремонту була сформована через сайт http://roma-service.com.ua. Дана заявка була прийнята та оброблена оператором відповідача, який передзовнив позивачу та вони погодили найближчу можливу дату виїзду майстра.
25.06.2020 року майстер здійснив виїзд за адресою позивача: АДРЕСА_1 для проведення діагностування духового шкафу. Майстром було виявлено, що вийшла з ладу плата.
Як вбачається з гарантійного талону Гарантійний строк на духовий шкаф становить 24 місяці.
Позивач зазначає, що неодноразово в телефонному режимі звертався до відповідача щоб дізнатись коли саме буде проведений гарантійний ремонт.
Гарантійний ремонт був здійснений лише 14.09.2020 року, тобто з порушенням 14-денного строку для усунення недоліків передбаченого ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».
13.08.2020 року позивач звернувся до відповідача з питанням надати інформацію про замовлення запасних частин та зазначити дату проведення гарантійного ремонту.
10.11.2020 року позивач звернувся до відповідача з письмовою вимогою щодо сплати неустойки у сумі 5280 гривень. На вказану вимогу відповідач відповіді не надав, неустойку не сплатив.
У відповіді від 14.05.2021 року, що наявна в матеріалах справи ТОВ «ГОРЕНІЄ» зазначило, що між відповідачем та ТОВ «ГОРЕНІЄ» 01.03.2019 року було укладено Договір на сервісне обслуговування № 182443-19/с, пунктом 3.3.11 якого визначено, що сервісний центр несе відповідальність по всіх витратах, претензіях і судових позовах, пред`явлених або висунутих проти Гореніє або ОСОБА_2 будь-якими споживачами. Таким чином належним відповідачем по справі є саме ТОВ «Рома-сервіс».
Також ТОВ «ГОРЕНІЄ» у відповіді зазначило, що заявка на проведення гарантійного ремонту створюється під час дзвінка на інфолінію виробника, датою проведення гарантійного ремонту є 15.09.2020 року, ремонтом духової шафи займався сервісний центр «Рома-Сервіс».
26.04.2021 року до суду надійшов відзив на позовну заяву. У відзиві відповідач посилався на ч. 1 ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів» зазначивши, що саме на виробника або продавця покладається обов?язок проведення гарантійного обслуговування товару, відповідач не є продавцем або виробником товару, тому на думку відповідача у нього не виникло зобов?язань з гарантійного обслуговування товару. Також відповідач зазначав, що він не здійснював гарантійне обслуговування позивча, позовна заява не містить доказів на підтвердження виконання саме відповідачем гарантійного ремонту. При цьому ТОВ «Рома-Сервіс» посилався на Порядок гарантійного ремонту (обслуговування), затвердженого Постаному КМУ від 11.04.2002 року № 506 зазначивши, що підтвердженням виконання робіт є Акт-наряду з підписом споживача та квитанція за формою N 7-гарант.
25.05.2021 року до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що 01.03.2019 року між відповідачем та ТОВ «ГОРЕНІЄ» укладено договір на сервісне обслуговування № 182443-19/с, пунктом 3.3.11 якого визначено, що сервісний центр несе відповідальність по всіх витратах, претензіях і судових позовах, пред?явлених або висунутих при Гореніє або ОСОБА_2 , будь якими споживачами, тому з вимогами позивачу слід звернутись саме до ТОВ «Рома-Сервіс». Гарантійний ремонт виконувало саме ТОВ «Рома-Сервіс», що підтверджується відповіддю ТОВ «ГОРЕНІЄ» від 14.05.2021 року, яке підтвердило, що заявка на проведення гарантійного ремонту наявна в базі виробника та створюється під час дзвінка на інфолінію виробника, тому для отримання неустойки необхідно звернутись саме до ТОВ «Рома-Сервіс».
Акт-наряду з підписом споживача та квитанція за формою N 7-гарант, затверджених Постаному КМУ від 11.04.2002 року № 506 формуються саме виконавцем, тобто ТОВ «Рома-Сервіс», які самостійно не заповнили даних документів імовірно з метою уникнення відповідальності.
Статтею 7 Закону України «Про захист прав споживачів» (надалі «Закон»), визначено, що Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Гарантійний строк на комплектуючі вироби повинен бути не менший, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати, зокрема, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк (п. 2 ч. 1 ст. 8 Закону).
В силу ч. 9 ст. 8 закону України «Про захист прав споживачів», При пред`явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред`явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов`язані створювати (мати) обмінний фонд товарів.Переліктаких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
Вартість духового шкафу відповідно товарного чеку складає 8000,00 грн.
Виїзд майстра за адресою розміщення духового шкафу був здійснений 25.06.2020 року. Тому, саме з 26.06.2020 повинен відраховуватись строк 14 днів для усунення недоліків (проведення гарантійного ремонту). Відповідно строк на усунення недоліків сплив 09.07.2020 року та з 10.07.2020 року позивач має право на отримання неустойки у розмірі одного відсотка вартості товару. Оскільки гарантійний ремонт був здійснений лише 14.09.2020 року, пеня повинна нараховуватись до 13.09.2020 року.
Таким чином сума неуйстойки складає 8000 грн. х 1% х 66 (кількість днів прострочення) = 5 280,00 грн.
На підставі вищевикладеного позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Рома - Сервіс» на його користь неустойку в сумі 5280,00 грн за прострочення строків усунення недоліків та судові витрати у сумі 6 800,00 грн.
Ухвалою Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 28.09.2021року призначено справу до судового розгляду по суті.
Ухвалою Комунарського районного суду м. Запоріжжя було залучено ТОВ «ГОРЕНІЄ» у якості третьої особи.
В судовому засіданніпредставник позивача позовну заяву підтримав у повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві та відповіді на відзив на позовну заяву.
В судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовної заяви з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву.
Представник третьої особи судове засідання не з`явився, будучи повідомленим налженим чином про дату та місце розгляду справи, заяв про відкладення розгляду справи до суду не надав.
Суд, дослідивши письмові докази, вислухавши доводи учасників справи, приходить до наступних висновків.
Так, судом встановлено наступні фактичні обставини справи та відповідні ним правовідносини.
В грудні 2019 року позивачем був придбаний духовий шкаф GORENJE, модель BO76SYB, серійний номер 94530359 (надалі «духовий шкаф»), що підтверджується: товарним чеком, заповненим продавцем гарантійним талоном. В червні 2020 року духовий шкаф вийшов з ладу (перестав гріти). У зв`язку з цим, позивач звернувся до ТОВ «Рома-сервіс», як офіційного представника фірми GORENJE в Запорізькому регіоні. Заявка на проведення гарантійного ремонту була сформована через сайт http://roma-service.com.ua. Дана заявка була прийнята та оброблена оператором відповідача, який передзовнив позивачу та вони погодили найближчу можливу дату виїзду майстра.
25.06.2020 року майстер здійснив виїзд за адресою позивача: АДРЕСА_1 для проведення діагностування духового шкафу. Майстром було виявлено, що вийшла з ладу плата.
Як вбачається з гарантійного талону Гарантійний строк на духовий шкаф становить 24 місяці.
Позивач зазначає, що неодноразово в телефонному режимі звертався до відповідача щоб дізнатись коли саме буде проведений гарантійний ремонт.
Гарантійний ремонт був здійснений лише 14.09.2020 року, тобто з порушенням 14-денного строку для усунення недоліків передбаченого ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів». Зазначене підтверджується відповіддю ТОВ «ГОРЕНІЄ» від 14.05.2021 року.
13.08.2020 року позивач звернувся до відповідача з питанням надати інформацію про замовлення запасних частин та зазначити дату проведення гарантійного ремонту.
10.11.2020 року позивач звернувся до відповідача з письмовою вимогою щодо сплати неустойки у сумі 5280 гривень. На вказану вимогу відповідач відповіді не надав, неустойку не сплатив.
У відповіді від 14.05.2021 року, що наявна в матеріалах справи ТОВ «ГОРЕНІЄ» зазначило, що між Відповідачем та ТОВ «ГОРЕНІЄ» 01.03.2019 року було укладено Договір на сервісне обслуговування № 182443-19/с, пунктом 3.3.11 якого визначено, що сервісний центр несе відповідальність по всіх витратах, претензіях і судових позовах, пред`явлених або висунутих проти Гореніє або ОСОБА_2 будь-якими споживачами. Таким чином належним відповідачем по справі є саме ТОВ «Рома-сервіс».
Також ТОВ «ГОРЕНІЄ» у відповіді зазначило, що що заявка на проведення гарантійного ремонту створюється під час дзвінка на інфолінію виробника, датою проведення гарантійного ремонту є 15.09.2020 року, ремонтом духової шафи займався сервісний центр «Рома-Сервіс».
Згідно ст. ст.15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу має право звернутися до суду, який може захистити цивільне право або інтерес у один із способів, визначених ч. 1ст.16 ЦК України, або й іншим способом, що встановлений договором або законом.
Статтею 7 Закону України «Про захист прав споживачів» (надалі «Закон»), визначено, що Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Гарантійний строк на комплектуючі вироби повинен бути не менший, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати, зокрема, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк (п. 2 ч. 1 ст. 8 Закону).
В силу ч. 9 ст. 8 закону України «Про захист прав споживачів», При пред`явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред`явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов`язані створювати (мати) обмінний фонд товарів.Переліктаких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
Вартість духового шкафу відповідно товарного чеку складає 8000,00 грн.
Виїзд майстра за адресою розміщення духового шкафу був здійснений 25.06.2020 року. Тому, саме з 26.06.2020 повинен відраховуватись строк 14 днів для усунення недоліків (проведення гарантійного ремонту). Відповідно строк на усунення недоліків сплив 09.07.2020 року та з 10.07.2020 року позивач має право на отримання неустойки у розмірі одного відсотка вартості товару. Оскільки гарантійний ремонт був здійснений лише 14.09.2020 року, пеня повинна нараховуватись до 13.09.2020 року.
Таким чином сума неуйстойки складає 8000 грн. х 1% х 66 (кількість днів прострочення) = 5 280,00 грн.
Керуючись ст.ст.12-18,76,81,141,259,263-265,268,280-283ЦПК Українисуд,-
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Рома-Сервіс»</a>, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Гореніє», ро сплату неустойки за прострочення строків усунення недоліків, - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Рома-Сервіс»</a>( код ЄДРПОУ 32119590, який знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Собоний, буд. 23) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ) неустойку за прострочення строків усунення недоліків (проведення гарантійного ремонту) в сумі 5280 (п`ять тисяч двісті вісімдесят) гривень 00 копійок.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Рома-Сервіс»</a>( код ЄДРПОУ 32119590, який знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Собоний, буд. 23) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ) судові витрати в сумі 6800 (шість тисяч вісімсот) гривень 00 копійок.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Рома-Сервіс»</a>( код ЄДРПОУ 32119590, який знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, пр. Собоний, буд. 23) на користь держави судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Запорізького апеляційного суду через Комунарський районний суд м. Запоріжжя.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.
Повний текст судового рішення складений 28.02 2022 року.
Суддя Комунарського районного суду
м.Запоріжжя А.В.Михайлова
Суд | Комунарський районний суд м.Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104324720 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів» |
Цивільне
Комунарський районний суд м.Запоріжжя
Михайлова А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні