ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/22755/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2022 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Хоми О.П.,
з участю секретаря судового засідання Стецишин П.Д.,
з участю представника позивача Кісіля Р.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Окрема будівельна дільниця Державної прикордонної служби України» про стягнення коштів з рахунків у банках,
в с т а н о в и в :
Головне управління ДПС у Львівській області (далі позивач, ГУ ДПС у Львівській області) звернулось до суду з позовом до Державного підприємства «Окрема будівельна дільниця Державної прикордонної служби України» (далі відповідач, ДП ОБД ДПСУ), в якому просить стягнути з відповідача до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків в розмірі 3 250 895 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно до карток особових рахунків та довідки про податкову заборгованість від 12.05.2021 №5607/5/13-01-13-02 заборгованість підприємства становить 3 250 895 грн та складається з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднання) 2 550 942 грн та податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності 699 953 грн. Відповідно до вимог Податкового кодексу України відповідачу виставлено податкову вимогу форми «Ю» від 16.03.2021 №49815-13. Несплата відповідачем заборгованості до бюджету у добровільному порядку зумовила звернення контролюючого органу в суд з даною позовною заявою.
Ухвалою від 06.12.2021 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі. Підготовче засідання призначено на 28.12.2021.
Відповідачу роз`яснено право подання відзив на позов з посиланням на доказами, якими такий обґрунтовується.
Відповідач не скористався правом на подання відзиву на позовну заяву.
Надіслана рекомендованою кореспонденцією відповідачу судова повістка на вказану у позовній заяві адресу, яка відповідає місцезнаходженню юридичної особи, вказаному у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернулася з відміткою поштового відділення на конверті «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до положень статті 126 КАС України відповідач вважається таким, що його повідомлено про дату, час і місце судового розгляду.
На вимогу частини першою статті 130 КАС України відповідача викликано в суд через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати судового засідання.
Підготовче засідання, призначене на 28.12.2021, відкладено на 18.01.2022 у зв`язку із неявкою представника відповідача.
Підготовче засідання, призначене на 18.01.2022, відкладено на 02.02.2022 у зв`язку із неявкою сторін.
Підготовче засідання, призначене на 02.02.2022, відкладено на 09.03.2022 у зв`язку із перебуванням головуючого судді Хоми О.П. у відпустці у зв`язку із самоізоляцією.
Підготовче засідання, призначене на 09.03.2022, відкладено на 13.04.2022 у зв`язку із перебуванням головуючого судді Хоми О.П. у відпустці.
Ухвалою від 13.04.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 11.05.2022.
Суд, з`ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
ДП ОБД ДПСУ зареєстроване як юридична особа за № 14151200000007804, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до наданої контролюючим органом інформації у ДП ОБД ДПСУ (код ЄДРПОУ 14321570) наявні відкриті рахунки в установах банків.
Згідно з довідкою ГУ ДПС у Львівській області від 12.05.2021 №5607/5/13-01-13-02 заборгованість товариства станом на 06.05.2021 становить 3 250 895 грн.
Податковий борг складається з:
1) частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднання) 2 550 942 грн;
2) податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності 6 99 953 грн.
Податковий борг ДП ОБД ДПСУ виник у зв`язку із несплатою самостійно задекларованих сум податків.
Заборгованість з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднання) у розмірі 2 550 942 грн виникла згідно до самостійно поданого відповідачем до контролюючого органу розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями від 09.03.2021.
Заборгованість з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності у відповідача виникла у зв`язку з несплатою самостійно задекларованих сум відповідно до податкових декларацій з податку на прибуток підприємства на загальну суму 699 953 грн, а саме від 15.02.2021 на суму 240 783 грн та від 09.03.2021 на суму 459 170 грн.
Позивачем направлено на адресу відповідача податкову вимогу форми «Ю» від 16.03.2021 №49815-13 на суму 3 250 895 грн.
Докази, які б підтверджували, що вказані податкова вимога та податкові повідомлення-рішення відповідачем оскаржувались, у справі відсутні.
Заборгованість відповідачем у добровільному порядку не сплачена.
Наявність податкового боргу зумовила звернення податкового органу до суду з даним позовом.
При вирішення справи суд керувався таким.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі Податковий кодекс).
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Відповідно до пункту 41.1 цієї статті, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Суд звертає увагу, що здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, а також господарськими товариствами, у статутному капіталі яких є державна та/або комунальна власність, віднесено до функцій контролюючого органу (підпункт 19-1.1.51 пункту 19-1.1 статті 19 Податкового кодексу).
Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138 (далі - Порядок № 138) частина чистого прибутку (доходу) сплачується державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями до державного бюджету наростаючим підсумком щоквартальної фінансово-господарської діяльності за відповідний період у строк, встановлений для сплати податку на прибуток підприємств.
Частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства.
Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу розрахунки (у тому числі розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), які подаються до контролюючих органів відповідно до іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, прирівнюються до податкової декларації.
Враховуючи вище наведене, частина чистого прибутку визначається за результатами фінансово-господарської діяльності, розраховується за правилами бухгалтерського обліку та формою розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та декларується і сплачується у строк та в порядку, передбачені для податку на прибуток підприємств.
Відповідно до пункту 1-1 Підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Податкового кодексу стягнення заборгованості з частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об`єднань здійснюється в порядку, визначеному статтями 59, 60 глави 4, статтями 87-101 глави 9 розділу II цього Кодексу.
Судом на підставі належних та допустимих доказів встановлено, що податковий борг ДП ОБД ДПСУ на загальну суму 3 250 895 грн виник на підставі самостійно задекларованих відповідачем податкових зобов`язань.
Таким чином, самостійно задекларовані відповідачем суми податкових зобов`язань на загальну суму 3 250 895 грн, з яких 2 550 942 грн - частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднання) та 6 99 953 грн податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, є узгодженими відповідно до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу
Суми податкових зобов`язань відповідачем у встановлені строки до бюджету не сплачені.
Згідно з підпунктом 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу контролюючі органи наділені правом звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до наданої контролюючим органом інформації у ДП ОБД ДПСУ (код ЄДРПОУ 14321570) наявні відкриті рахунки в установах банків.
У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган, у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу, надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Тобто податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів.
На виконання вказаних положень Податкового кодексу податковим органом надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми «Ю» від 16.03.2021 №49815-13 на загальну суму 3 250 895 грн.
Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.
Згідно з пунктом 95.1. статті 95 Податкового кодексу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95).
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Матеріалами справи підтверджується наявність податкового боргу ДП ОБД ДПСУ в розмірі 3 250 895 грн.
Позивачем дотримано вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу щодо строку звернення до суду з позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Докази вжиття ДП ОБД ДПСУ заходів щодо погашення податкової заборгованості в сумі 3 250 895 грн в матеріалах справи відсутні.
Оцінюючи зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ГУ ДПС у Львівській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.
Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в :
Позов Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79003, код ЄДРПОУ ВП 43968090) до Державного підприємства «Окрема будівельна дільниця Державної прикордонної служби України» (вул. В. Великого, буд. 10, м. Львів, 79053, код ЄДРПОУ 14321570) про стягнення коштів з рахунків у банках, - задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Окрема будівельна дільниця Державної прикордонної служби України» (вул. В. Великого, буд. 10, м. Львів, 79053, код ЄДРПОУ 14321570) до бюджету 3 250 895 (три мільйони двісті п`ятдесят тисяч вісімсот дев`яносто п`ять) грн, які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне судове рішення складено 17 травня 2022 року.
Суддя О.П. Хома
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104336809 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Хома Олена Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні