ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 травня 2022 року м. Житомир справа № 240/2490/22
категорія 111020300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Житомирській області до Філії "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" про стягнення податкової заборгованості,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Житомирській області із позовом, в якому просить: стягнути з Філії "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" податкову заборгованість в сумі 931933,91 грн. Стягнення здійснити з рахунків у банку, що обслуговують такого платника податків.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 931933,91 грн., по податку на доходи фізичних осіб, військовому збору та рентної плати за спеціальне використання води. З метою стягнення податкового боргу, відповідачеві направлено податкові повідомлення-рішення. Оскільки податковий борг відповідачем добровільно не погашений та повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядках не оскаржувались, а відтак є узгодженими, позивач, як орган стягнення, просить суд прийняти рішення про стягнення з відповідача суми податкової заборгованості.
Ухвалою судді від 21.01.2022 відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Копію вказаної ухвали Філія "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" отримала, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення відправлення.
У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву не надав, однак подав до суду заяву в якій зазначив що Філія "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" не наділена цивільною дієздатністю, а відтак не може бути відповідачем в суді, та просив залишити позовну заяву без розгляду.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У відповідності до положень частини п`ятої статті 262, частини першої статті 263 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Згідно з частиною четвертою статті 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Філія "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" зареєстрована як юридична особа 04.06.2002, код ЄДРПОУ 26193025, як платник податків перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Житомирській області.
Згідно з ст.16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлені Кодексом.
Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що грошове зобов`язання платника податків це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Приписами підпункту 14.1.175 п. 14.1 ст.14 ПК України визначено, що податковий борг - це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до статті 19-1 ПК України визначено функції контролюючих органів, зокрема, здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів (ст. 19-1.1.22 Кодексу), функції звернення до суду у випадках, передбачених законодавством.
Згідно з пп.41.1.1 п.41.1 ст.41 ПК України контролюючими органами є органи державної податкової служби щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
За змістом пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, яким має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частки.
ГУ ДПС у Житомирській області є територіальним органом Державної податкової служби, підпорядковується ДПС України та забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Житомирської області. Відповідно до покладених на нього завдань здійснює, в тому числі, погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
З матеріалів справи встановлено, що за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 931933,91 грн, серед яких: 913173,93 грн штрафна санкція та 18759,98 грн пеня за наступними податковими зобов`язаннями:
- податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на загальну суму 608319,30 грн., серед яких: 594620,00 грн. - штрафна санкція та 13699,30 грн. пеня;
- військовий збір в загальній сумі 323444,61 грн., серед яких: 318383,93 грн.- штрафна санкція та 5060,68 грн.- пеня;
- рентна плата за спец використання води (крім рентної плати за спец. використання воли водних об`єктів місцевого значення) в загальній сумі 170,00 грн.
Відповідно до п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Житомирській області проведено перевірку Філії "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України", за результатами якої складено Акт перевірки № 104/06-30-05-10/26193025 від 17.03.2020. Вищевказаним актом перевірки встановлено наступні порушення:
- пп.168.1.2, 168.1.4, 168.1.5 п. 168.1 ст.168, пп. "а" п. 176.2 ст 176 Податкового кодексу України та нараховано 92212,46 грн - штрафної санкції та 4583,02 грн - пені, у зв`язку із чим відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб (податкове повідомлення - рішення №0006203306 від 06.04.2020).
- п. 46.1 ст.46, п.51.1 ст. 51, пп. "б" п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України та нараховано 510 грн - штрафної санкції, за платежем Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (податкове повідомлення - рішення №000663306 від 06.04.2020).
- пп. 168.1.2, 168.1.4, 168.1.5, п.168.1 ст.168, пп. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України та нараховано 306613,81 грн - штрафної санкції та 5880,57 грн - пені , у зв`язку із чим відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб (податкове повідомлення - рішення №0006223306 від 06.04.2020).
- пп. 168.1.2, 168.1.4, 168.1.5, п.168.1 ст.168, пп. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України та нараховано 195283,73 грн - штрафної санкції та 3235,71 грн - пені, у зв`язку із чим відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб (податкове повідомлення - рішення №0006253306 від 06.04.2020).
- пп.1.6 п.16-1 підрозділу ХХ "Інші перехідні положення", пп.168.1.2, п. 168.1 ст. 168, пп. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України та нараховано 7764,03 грн - штрафної санкції та 381,51 грн - пені, у зв`язку із чим відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору (податкове повідомлення - рішення №0006213306 від 06.04.2020).
- пп.1.6 п.16-1 підрозділу ХХ "інші перехідні положення", пп.168.1.2, п. 168.1 ст. 168, пп. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України та нараховано 20173,95 грн - штрафної санкції та 378,65 грн - пені, у зв`язку із чим відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору (податкове повідомлення - рішення №0006233306 від 06.04.2020).
- пп.1.6 п.16-1 підрозділу ХХ "інші перехідні положення", пп.168.1.2, п. 168.1 ст. 168, пп."а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України та нараховано 290445,95 грн - штрафної санкції та 4300,52 грн - пені, у зв`язку із чим відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору (податкове повідомлення - рішення №0006243306 від 06.04.2020).
- пп.49.18.2 п.49.18 ст.49, п.257.1 ст.257 Податкового кодексу України та нарахавано 170,00 грн штрафної санкції за платежем рентна плата за спец використання води (податкове повідомлення - рішення №0006050510 від 03.04.2020).
Вищевказані податкові повідомлення-рішення відповідачем не оскаржувались, тому податковий борг відповідача за ними вважається узгодженим.
Правовими положеннями п.59.1 ст.59 ПК України встановлено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) (п.59.5 ст.59 Кодексу).
Головним управлінням ДФС у Житомирській області було надіслано податкову вимогу форми «Ю» №23600-55 від 29.05.2020.
Податкова вимога відповідачем в адміністративному та судовому порядках не оскаржувалась, у зв`язку з чим не вважається відкликаною у порядку ст.60 ПК України.
Відповідно до п.95.1 ст.95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з п.87.1ст.87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 15.1 статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
За приписами пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У силу пункту 126.1 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Крім того, як визначено підпунктом 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Пунктом 129.4 статті 129 ПК України передбачено, що на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Пунктом 58.3 статті 58 ПК України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
За змістом статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Наявність у відповідача податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями підтверджено зібраними у справі письмовими доказами у їх сукупності.
За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДПС у Житомирській області.
Щодо доводів відповідача що Філія "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" не наділена цивільною дієздатністю, а відтак не може бути відповідачем в суді, то суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до частини 3 статті 95 Цивільного кодексу України, філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що її створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
У свою чергу, частиною 2 статті 80 Цивільного Кодексу України передбачено, що саме юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю і може бути позивачем та відповідачем у суді.
Правовими положеннями пунктів 95.1-95.3 статті 95 ПК України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Разом з тим пп.14.1.180. п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Пунктом 5.2 статті 5 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.
Джерела сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків перелічені у статті 87 Податкового кодексу України.
Як зазначено пунктом 87.6 статті 87 Податкового кодексу України у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов`язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов`язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з цим Кодексом.
Порядок використання дебіторської заборгованості та/або майна юридичної особи як джерел погашення податкового боргу платника податків та/або відокремленого підрозділу юридичної особи затверджено Наказом Міністерства фінансів України 16 червня 2017 року № 585 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 липня 2017 року за № 857/30725.
Частинами 1, 2 розділу ІІІ вказаного порядку зазначено, що у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов`язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов`язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з Кодексом.
Повідомлення про визначення джерелом погашення податкового боргу платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом, майна юридичної особи філії, відокремленого підрозділу направляється юридичній особі філії, відокремленого підрозділу за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку.
За таких обставин, з урахуванням того що відповідач має окремий баланс та особисті розрахункові рахунки у банку та був повідомлений про наявність податкового зобов`язання, суд приходить до висновку, що стягнення податкового боргу підлягає саме з рахунків Філії "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України".
Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.
Згідно з частиною другою статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Відповідні витрати у справі відсутні.
Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 241-246, 262 КАС України, суд -
вирішив:
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир,10003. РНОКПП/ЄДРПОУ: 43142501) до Філії "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" (вул. Романа Шухевича, 14, м. Овруч, Житомирська область, 11106. РНОКПП/ЄДРПОУ: 26193025) про стягнення податкової заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Філії "Овруцька дорожньо-експлуатаційна дільниця" Дочірнього підприємства "Житомирський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України" податкову заборгованість в сумі 931933 (девятсот тридцять одну тисячу дев`ятсот тридцять три) грн. 91 коп. Стягнення здійснити з рахунків у банку, що обслуговують такого платника податків.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.Г. Попова
17 травня 2022 р.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104357433 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні