КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
з питань заміни сторони правонаступником
16 травня 2022 року м. Кропивницький Справа № П/811/1366/17
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Спецтрансбуд" (далі- позивач) до Головного управління ДФС у Кіровоградській області (відповідач) про скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 31.7.2017 р. №0000061402 та №0000071402.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10.09.2019 провадження у даній справі зупинено до набрання законної сили вироком суду (та/або ухвали про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності) у кримінальній справі №388/573/19.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 провадження у справі поновлено.
Розглянувши матеріали адміністративної справи суд зазначає наступне.
Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно-правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Згідно з ст.52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Процесуальне правонаступництво в розумінні ст. 52 КАС України допускається на будь-якій стадії судового процесу.
Слід вказати, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, а під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому. обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 13.03.2019 у справі № 524/4478/17, від 20.02.2019 у справі № 826/16659/15.
Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень з публічних правовідносин.
Суд враховує правовий висновок, викладений у постанові Верховного Суду від 09.11.2020 у справі № 826/14670/16, згідно до якого під публічним правонаступництвом слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Так, відповідачем у цій справі є Головне управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 39393501).
З 02.08.2019 Головне управління ДФС у Кіровоградській області в стані припинення за рішенням засновників.
Судом встановлено, що згідно п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" реорганізовано Головне управління ДФС у Кіровоградській області в Головне управління ДПС у Кіровоградській області.
Пунктом 4 Постанови №537 визначено те, що територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
31.07.2019 було зареєстровано як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43142606).
В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 30.029.2020 року № 893"Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" було вирішено ліквідувати, як юридичні особи публічного права, територіальні органи Державної податкової служби України за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, було включено Головне управління ДПС у Кіровоградській області.
Пунктом 2 постанови №893 визначено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Згідно з абз.4 п.2 постанови № 893, права та обов`язки територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, переходять до ДПС України та її територіальним органам.
Наказом ДПС України "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" від 30.09.2020 № 529 утворено як відокремлені підрозділи ДПС України територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого включено Головне управління ДПС у Кіровоградській області.
Так, 30.09.2020 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за № 1000741030008085321 про створення Головного управління ДПС у Кіровоградській області, як відокремленого підрозділу ДПС України (адреса: Україна, 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486). Разом з тим, 19.10.2020 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за №1004441100011013572 про перебування Головного управління ДПС у Кіровоградській області (адреса: Україна, 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ 43142606), як юридичної особи, в стані припинення.
Наказом ДПС України від 12.11.2020 № 643 (зі змінами. внесеними наказом від 04.03.2021 №264), затверджено Положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, згідно до п. 1 якого закріплено, що Головне управління ДПС у Кіровоградській області (далі ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі ДПС). ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Кіровоградської області. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Кіровоградській області (ЄДРПОУ 43142606).
На підставі наказу ДПС України від 24.12.2020 № 755 розпочато з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови № 893.
Таким чином, правонаступником Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код 43142606) є Головне управління ДПС у Кіровоградській області (код ВП 43995486), утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС України.
На підставі вищевказаного та керуючись ст.ст.52, 256, 294 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Допустити заміну первісного відповідача у справі № П/811/1366/17 Головне управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39393501) на правонаступника Головне управління ДПС у Кіровоградській області (Україна, 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ ВП 43995486), яке утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС України.
2. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду у 15 - денний строк, установлений ст.295 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Л.І. Хилько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2022 |
Оприлюднено | 21.06.2022 |
Номер документу | 104358148 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні