Ухвала
від 13.05.2022 по справі 757/10894/22-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/10894/22-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2022 року м. Київ

Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання заступника начальника першого відділу процесуального керівництва другого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, -

В С Т А Н О В И В :

Заступник начальника першого відділу процесуального керівництва другого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з метою забезпечення збереження речових доказів арештованого майна у кримінальному провадженні № 12017110230000448 від 11.03.2017 з клопотанням про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 1, код ЄДРПОУ 41037901) в управління шляхом реалізації активів з метою збереження їх економічної вартості у порядку та на умовах, визначених ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», товари (засоби захисту рослин) за митними деклараціями UA100230/2022/604508, UA100230/2022/604510, UA100230/2022/604511, UA100230/2022/604513, UA100230/2022/604515, UA100230/2022/604516, UA100230/2022/604517, UA100230/2022/604518, UA100230/2022/604519, UA100230/2022/604520 (вантажоодержувач ТОВ «Август-Україна», ЄДРПОУ 32304169), в тому числі які знаходяться на складі ТОВ «ФЛК-БРОКЕР», 08500, Київська обл., м. Фастів, вул. Поліграфічна, 7), а саме:

- Балерина, СЭ 15840 літрів (гербіцид Балерина, СЕ, діюча речовина 2-етилгексиловий ефір 2,4- дихлорфеноксиоцтової кислоти, 615 г/л + флорасулам, 7,4 г/л, що відноситься до сполук феноксифітогормонів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Борей Нео, СК 15840 літрів (інсектицид, Борей Нео, СК, діюча речовина альфа-циперметрин, 125 г/л + імідаклоприд, 100 г/л + клотіанідин, 50 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Дерокс, СК 16200 літрів (гербіцид Дерокс, СК, діюча речовина: прометрин, 500 г/л, що відноситься до триазинів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 27 піддонів по 30 коробок по дві десяти літрові каністри);

- Триера, РК 12300 літрів (гербіцид Триера, РК, діюча речовина: клопіралід, 300 г/л + піклорам, 75 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 25 піддонів по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри; 1 піддон по п`ятнадцять картонних коробок по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Симба, КЄ 15840 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Симба, КЄ 15840 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Симба, КЄ 2480 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 5 піддонів по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри, 1 піддон по 4 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Лазурит Ультра, КС 6000 літрів (гербіцид Лазурит Ультра, КС, діюча речовина: метрибузин, 600 г/л., що відноситься до триазинів. Упаковка не аерозольна. Упаковано: 10 піддонів по 30 коробок по дві десяти літрові каністри);

- Дерокс, СК 16200 літрів (гербіцид Дерокс, КС, діюча речовина: прометрин, 500 г/л., що відноситься до триазинів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 27 піддонів по 30 коробок по дві десятилітрові каністри);

- Капуеро, ВГ 5343 кг. (гербіцид Капуеро, ВГ, діюча речовина: трибенурон-метил, 563 г/кг + флорасулам, 187 г/кг. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 19 піддонів по 90 коробок по 10 банок по 300 грам, 1 піддон з 71 коробкою по 10 банок по 300 грам; кожна коробка 3 кілограма містить 10 банок по 300 грамів і 10 мірних стаканчиків 150 мл в комплекті.

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що Управлінням з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017110230000448 від 11.03.2017 за фактом сприяння посадовими особами Державної митної служби України незаконному ввезенню на територію України засобів захисту рослин, які не зареєстровані в Україні в установленому законом порядку, ухилення окремими суб`єктами господарювання від сплати митних платежів, обов`язкових податків і зборів до державного бюджету за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 321, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 367, ч. 1 ст. 367, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що у зв`язку із введенням Урядом Російської Федерації в дію рішення про заборону ввезення на митну територію Російської Федерації товарів сільськогосподарського призначення, продукції та сировини, що походять з України, що завдає значної шкоди і обмежує реалізацію законних прав та інтересів суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності України, відповідно до положень Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» Кабінет Міністрів України заборонив ввезення на митну територію України окремих товарів, що походять з Російської Федерації, у тому числі засобів захисту рослин.

Так, російські компанії з виробництва агрохімікатів використовують майданчики деяких країн Європейського союзу, а також пострадянських країн, для поставки в Україну продукції. У цій схемі задіяні як підприємства інших держав, так і різноманітні логістичні можливості російських компаній в третіх країнах.

Також обсяги забороненої для ввезення імпортної продукції походженням з Російської Федерації, які постійно зростають протягом останніх років, створюють неконкурентну ситуацію на внутрішньому ринку України і завдають відчутної шкоди національним підприємствам хімічної галузі.

Встановлено, що розробниками групи засобів захисту рослин і органо-мінеральних добрив, що поставляються на територію України, є акціонерне товариство «Фирма «Август» (далі АТ «Фирма «Август») одна з найбільших російських компаній з виробництва хімічних засобів захисту рослин.

Так, російська компанія «Август» створила міцну виробничу базу на своїх чотирьох основних заводах: завод «Август-Алабуга» (Російська Федерація, Республіка Татарстан) і філія закрите акціонерне товариство «Фирма «Август» Вурнарский завод сумішей препаратів (Російська Федерація, Чуваська Республіка), закрите акціонерне товариство «Август-Бел» (Республіка Білорусь), Чанчжоу Август Агрокем Компани Лимитед («Changzhou August Agrochem Ltd.», Китай, місто Чанджоу).

До недавнього часу АТ «Фирма «Август» безперешкодно поставляла продукцію російського виробництва на територію України в тому числі і через закрите акціонерне товариство «Август-Бел» (далі ЗАТ «Август-Бел», що підтверджується свідченнями реєстрації препаратів, виданих Мінекології України.

Таким чином асортимент засобів захисту рослин створено за рахунок російської компанії, яка свої технологічні розробки не надає в користування безкоштовно, тому вважається, що до складу собівартості продукції ЗАТ «Август-Бел» зараховуються витрати по сплаті за користування «інтелектуальною власністю», тобто всі права на продукцію компанії «Август», в тому числі нібито виготовлену на ЗАТ «Август-Бел», належать російській компанії.

Упродовж 2016-2021 років товариство з обмеженою відповідальністю «Август-Україна» (ЄДРПОУ 32304169) (далі ТОВ «Август-Україна»), представник АТ «Фирма «Август» в Україні, імпортувало від ЗАТ «Август-Бел» такі засоби захисту рослин: Адью, Баклер, Балерина, Балерина Форте, Балерина Супер, Бенорад, Бицепс Гарант, Бицепс 300, Бомба, Брейк, Борей НЕО, Борей, Виал Траст, Виал Трио, Гайтан, Галоп, Грейдер, Дерокс, Дублон Голд, Дублон, Деметра, Ирида, Эгида, Капуеро, Колоссаль ПРО, Колоссаль, Кредо, Милонга, Миура, Набоб, Оплот Трио, Оплот, Парадокс, Плуггер, Пилот, Ракурс, Румба, Симба, Сирокко, Сквар, Спирит, Табу, Табу Нео, Табу Супер, Терция, ТМТД, Торнадо 500, Торнадо 540, Транш Супер, Триера, Трицепс, Хакер та ін.

При цьому, згідно з Державним реєстром пестицидів і агрохімікатів, дозволених до використання в Україні (https://mepr.gov.ua/content/derzhavniy-reestr-pesticidiv-i-agrohimikativ-dozvolenih-do-vikoristannya-v-ukraini-dopovnenny az-01012 017-zgidno-vimog-postanovi-kabinetu-ministriv-ukraini-vid-211120071328. html), Міністерством охорони навколишнього середовища і природних ресурсів України видано свідоцтво про реєстрацію вищезазначених засобів захисту рослин, виробником яких зазначено ЗАТ «Август-Бел» (Республіка Білорусь).

Встановлено, що відповідно до ст. 18 Закону Республіки Білорусь «Про карантин і захист рослин» - на засоби захисту рослин, включених до Державного реєстру засобів захисту рослин і добрив, дозволених до застосування на території Республіки Білорусь, юридичній особі, індивідуальному підприємцю, який подав заяву та оплатив державну реєстрацію засобу захисту рослин, видається посвідчення про державну реєстрацію засобу захисту рослин (https://www.ggiskzr.by/archive/inspection_ protection-рlants/Zakon_o%20 karanine _i% 20ZR_18_07_2016.pdf).

Разом з тим, відповідно до Державного реєстру засобів захисту рослин і добрив, дозволених до застосування на території Республіки Білорусь (https://www.ggiskzr.by/gosudarstvennyj_rees/), зазначені засоби захисту рослин, «нібито» виробництва ЗАТ «Август-Бел» (Республіка Білорусь), не зареєстровані. Заявником, одержувачем свідоцтва про реєстрацію та виробником засобів захисту рослин Адью, Баклер, Балерина, Балерина Форте, Балерина Супер, Бенорад, Бицепс Гарант, Бицепс 300, Бомба, Брейк, Борей НЕО, Борей, Виал Траст, Виал Трио, Гайтан, Галоп, Грейдер, Дерокс, Дублон Голд, Дублон, Деметра, Ирида, Эгида, Капуеро, Колоссаль ПРО, Колоссаль, Кредо, Милонга, Миура, Набоб, Оплот Трио, Оплот, Парадокс, Плуггер, Пилот, Ракурс, Румба, Симба, Сирокко, Сквар, Спирит, Табу, Табу Нео, Табу Супер, Терция, ТМТД, Торнадо 500, Торнадо 540, Транш Супер, Триера, Трицепс, Хакер та інших, у тому числі відповідно до отриманої інформації в порядку надання міжнародної правової допомоги, значиться АТ «Фирма «Август» (Росія).

Також згідно з інформацією офіційного сайту АТ «Фирма «Август», зокрема за посиланням Avgust.com\ПродукціяСНД\Білорусь, в розділах «Протруйники», «Гербіциди», «Десиканти», «Фунгіциди», «Інсектициди», «Регулятори росту» відсутня інформація про державну реєстрацію в Республіці Білорусь зазначених пестицидів або агрохімікатів, що імпортуються в Україну як продукція ЗАТ «Август-Бел».

З метою ввезення на територію України забороненої продукції посадовими особами ТОВ «Август-Україна» в Мінекології України в грудні 2015 - січні 2016 надані документи по заміні виробника пестицидів в реєстраційних посвідченнях з російського підприємства на білоруське.

Незважаючи на те, що Мінекології України провело перереєстрацію заявника препаратів на ЗАТ «Август-Бел», у виданих посвідченнях виробником товару зазначено російське підприємство філія АТ «Фирма «Август» Вурнарский завод сумішевих препаратів (Російська Федерація, Республіка Чувашія, Вурнарській район, смт. Вурнари, вул. Заводська, 1). Білоруське підприємство виступає тільки одержувачем реєстраційних посвідчень.

Зазначені документи надаються імпортером митним органам для переміщення товару через державний кордон України.

Про факт ввезення та розмитнення на території України товарів російського підприємства АТ «Фирма «Август» свідчать сертифікати (свідоцтва) державної реєстрації небезпечного фактора на одні і ті ж засоби (препарати), які послідовно видавалися ДП «Комітет з питань гігієнічного регламентування МОЗ України» на запити АТ «Фирма «Август» (Російська Федерація) і в подальшому ЗАТ «Август-Бел» (Республіка Білорусь).

В ході досудового розслідування також встановлено, що ТОВ «Август-Україна» при розмитненні товару (пестицидів і агрохімікатів) занижувало вартість імпортованих від ЗАТ «Август-Бел» засобів захисту рослин в 2-3 рази від ринкової (фактичної) у результаті чого мінімізувало обов`язкові платежі у вигляді імпортного податку на додану вартість (далі ПДВ) в особливо великих розмірах.

Зокрема, при здійсненні митних формальностей при оформленні в 2020 році імпорту гербіциду «Дублон Голд», виробництва нібито ЗАТ «Август-Бел», ТОВ «Август-Україна» задекларовано митну вартість препарату в розмірі 100 доларів США. При цьому, згідно з інформацією офіційного сайту АТ «Фирма «Август» (https://www.avgust.com/upload/price_2020.pdf) вартість гербіциду «Дублон Голд» становить 305 доларів США, а згідно з інформацією, розміщеною на офіційному сайті Міністерства сільського господарства і продовольства Республіки Білорусь (http://www.mshp.gov.by/ceny/ market/a4e2c6ebe 1700fac. html), вартість гербіциду «Дублон Голд» становить 311 доларів США.

При цьому, митний орган в порядку здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів (засоби захисту рослин), які ввозилися ТОВ «Август-Україна» на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості, з підстав існуючого взаємозв`язку між продавцем ЗАТ «Август-Бел» (Республіка Білорусь) і покупцем ТОВ «Август-Україна» (ЗАТ «Август-Бел» є засновником ТОВ «Август Україна» з часткою 99,9%), не звертався.

Надалі, після реалізації засобів захисту рослин через дилерські та дистриб`юторські мережі за ринковими цінами, отримані грошові кошти, з метою ухилення від сплати податку на прибуток, перераховувалися на так звані «безтоварні» невиробничі витрати (юридичні послуги, фінансова допомога і т.д.).

З метою легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом, в результаті ухилення від сплати податків і митних платежів, ТОВ «Август-Україна» здійснювало «фіктивні» операції з суб`єктами господарювання, в яких відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення діяльності, дозвільні документи на здійснення діяльності.

Так, у фінансовій та господарській діяльності ТОВ «Август-Україна», ТОВ «Західний Аграрний Холдинг», ТОВ «Експотрейдія», ТОВ «Краузе ЛТД», ТОВ «Західінвестком», ТОВ «Торговий-альянс», ТОВ «Файленд», ТОВ «Трансмак», ТОВ «Констракшніф», ТОВ «Інтертранс компані», ТОВ «Лакибуд» за період з 01.01.2019 по 20.11.2020 не встановлено факту реального здійснення господарських операцій на загальну суму 1375824036 грн., у т.ч. ПДВ 22930400,6 грн.

Використання «фіктивних» суб`єктів господарювання з наданням податковим органам недостовірної інформації про номенклатуру товарів, джерело походження яких не встановлено, для оформлення операцій з поставки таких товарів, у тому числі для ТОВ «Август-Україна», пов`язане зі створенням передумов для протиправного вилучення коштів підприємства в сумі 137582403,6 грн., і може підтверджувати, що фінансові операції або сукупність пов`язаних між собою фінансових операцій пов`язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

Крім того, з метою створення передумов для протиправного формування податкового кредиту з податку на додану вартість від суб`єктів господарювання з ознаками «фіктивності» в сумі 22930400,6 грн., у податкову звітність до органів Державної податкової служби України вносилась завідомо неправдива інформація про здійснення фінансових операцій в розмірі 137582403,6 грн., що відповідно до ст. 5 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» містить ознаки маскування походження майна, щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом.

Так, за наведеними фактами управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДПУ у м. Києві, на виконання листа Офісу Генерального прокурора, проведено дослідження фінансово-господарських операцій за участю ТОВ «Август-Україна» за результатами якого встановлено ряд операцій, які свідчать про заниження сплати податку на додану вартість у сумі 22 930 400 грн. та містять ознаки здобуття та легалізації (відмивання) доходів, одержаних внаслідок вчинення суспільно небезпечного діяння у сумі 137 582 403,6 грн.

За результатами досудового розслідування у кримінальному провадженні, враховуючи достатність зібраних доказів, у тому числі в порядку міжнародного правового співробітництва, 15.04.2022 повідомлено про підозру засновнику (0,1%) та колишньому генеральному директору ТОВ «Август-Україна» ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212 КК України.

В ході досудового розслідування установлено, що 15.03.2022 митним органом оформлено митні декларації UA100230/2022/604508, UA100230/2022/604510, UA100230/2022/604511 щодо імпорту засобів захисту рослин (вантажоодержувач ТОВ «Август-Україна») на суму 3,194 млн. грн., які зі складу не видано (ТОВ «ФЛК-БРОКЕР», 08500, Київська обл., м. Фастів, вул. Поліграфічна, 7), а саме:

- Балерина, СЭ 15840 літрів (гербіцид Балерина, СЕ, діюча речовина 2-етилгексиловий ефір 2,4- дихлорфеноксиоцтової кислоти, 615 г/л + флорасулам, 7,4 г/л, що відноситься до сполук феноксифітогормонів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Борей Нео, КС 15840 літрів (інсектицид, Борей Нео, КС, діюча речовина альфа-циперметрин, 125 г/л + імідаклоприд, 100 г/л + клотіанідин, 50 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Дерокс, СК 16200 літрів (гербіцид Дерокс, СК, діюча речовина: прометрин, 500 г/л, що відноситься до триазинів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 27 піддонів по 30 коробок по дві десяти літрові каністри).

Крім того, для оформлення також подано митні декларації UA100230/2022/604513, UA100230/2022/604515, UA100230/2022/604516, UA100230/2022/604517, UA100230/2022/604518, UA100230/2022/604519, UA100230/2022/604520 щодо імпорту засобів захисту рослин (вантажоодержувач ТОВ «Август-Україна»), а саме:

- Триера, РК 12300 літрів (гербіцид Трієра, РК, діюча речовина: клопіралід, 300 г/л + піклорам, 75 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 25 піддонів по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри; 1 піддон по п`ятнадцять картонних коробок по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Симба, КЄ 15840 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Симба, КЄ 15840 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Симба, КЄ 2480 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 5 піддонів по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри, 1 піддон по 4 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Лазурит Ультра, КС 6000 літрів (гербіцид Лазурит Ультра, КС, діюча речовина: метрибузин, 600 г/л., що відноситься до триазинів. Упаковка не аерозольна. Упаковано: 10 піддонів по 30 коробок по дві десяти літрові каністри);

- Дерокс, СК 16200 літрів (гербіцид Дерокс, КС, діюча речовина: прометрин, 500 г/л., що відноситься до триазинів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 27 піддонів по 30 коробок по дві десятилітрові каністри);

- Капуеро, ВГ 5343 кг. (гербіцид Капуеро, ВГ, діюча речовина: трибенурон-метил, 563 г/кг + флорасулам, 187 г/кг. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 19 піддонів по 90 коробок по 10 банок по 300 грам, 1 піддон з 71 коробкою по 10 банок по 300 грам; кожна коробка 3 кілограма містить 10 банок по 300 грамів і 10 мірних стаканчиків 150 мл в комплекті.

Ухвалою слідчого судді від 18.03.2022 № 463/1940/22 накладено арешт на засоби захисту рослин за вказаними митними деклараціями та надано дозвіл на їх передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління для реалізації або передачі в управління за договором у порядку та на умовах, визначених ст. 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

Листом від 25.03.2022 № 31/2/1-43423-20 вказану ухвало скеровано до виконання.

Разом з тим, згідно листа Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів від 04.05.2022 № 141/6.1-25-22/6 установлено, що відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

В резолютивній частині ухвали зазначено передати АРМА в управління для реалізації або передачі в управління за договором в порядку та на умовах визначених законом. Однак, зазначений актив має сезонність використання та обмежений термін придатності діючих речовин, застосування для відповідного виду шкідника для певного виду сільськогосподарської культури.

Крім того, засоби захисту рослин мають визначений термін та умови зберігання, не дотримання яких призведе до втрати властивостей, що призведе до подальшого зниження вартості та неефективного використання. Разом із тим, враховуючи, що на даний час вже розпочато весняний сезон посівної та ґрунтові засоби захисту рослин уже застосовано, деякі сільськогосподарські культури вже посіяно, та не потребують застосування засобів захисту рослин на даному етапі, виникає питання у доцільності подальшого зберігання переданого в управління АРМА активу та передачі за договором управління, так як сезонність та специфічність використання активу, не забезпечить ефективного здійснення АРМА заходів та досягнення цілей визначених Законом.

Враховуючи викладене, реалізація як шлях управління АРМА активами, зазначеного типу, забезпечуватиме збереження та/або збільшення вартості такого майна більш ефективно, у порівнянні з передачею в управління за договором, у порядку та на умовах, визначених Законом, тому АРМА просило розглянути можливість звернення до суду із клопотанням про передачу активів АРМА для реалізації.

Статтею 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2022 рік» установлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі станом на 1 січня 2022 року - 6500 грн.

Вартість зазначених у клопотанні речових доказів, на які накладено арешт у вказаному кримінальному провадженні, значно перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Отже зазначені активи можуть бути передані в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Таким чином, передача арештованих у вказаному кримінальному провадженні зазначених вище речових доказів для управління Національному агентству на умовах ефективності, а також збереження їх економічної вартості є об`єктивною необхідністю з метою виключення прямого або опосередкованого впливу та посягання на арештоване майно.

Прокурор до судового засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, доводи клопотання підтримав в повному обсязі.

Слідчий суддя розглянув клопотання у відсутність власника майна відповідно до ст. 172 КПК України, оскільки їх неявка не перешкоджає розгляду клопотання.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.

Як встановлено в ході судового розгляду, Управлінням з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017110230000448 від 11.03.2017 за фактом сприяння посадовими особами Державної митної служби України незаконному ввезенню на територію України засобів захисту рослин, які не зареєстровані в Україні в установленому законом порядку, ухилення окремими суб`єктами господарювання від сплати митних платежів, обов`язкових податків і зборів до державного бюджету за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 321, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 367, ч. 1 ст. 367, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212 КК України.

Постановою від 17.03.2022 року вказане вище майно, на яке накладено арешт, визнано речовими доказами у кримінальному провадженні № 12017110230000448 від 11.03.2017.

Частиною 8 статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт прийнятих в управління активів, Національне агентство у триденний строк повертає їх законному власнику.

Проте, як вбачається з матеріалів справи ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 18.03.2022 (справа № 463/1940/22-к) клопотання органу досудового розслідування задоволено та накладено арешт на майно вказане вище.

Вказаний арешт накладено слідчим суддею з метою забезпечення збереження речових доказів.

Листом від 25.03.2022 № 31/2/1-43423-20 ухвалу слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 18.03.2022 у справі № 463/1940/22-к скеровано до виконання.

Разом з тим, згідно листа Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів від 04.05.2022 № 141/6.1-25-22/6 установлено, що відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

В резолютивній частині ухвали зазначено передати АРМА в управління для реалізації або передачі в управління за договором в порядку та на умовах визначених законом. Однак, зазначений актив має сезонність використання та обмежений термін придатності діючих речовин, застосування для відповідного виду шкідника для певного виду сільськогосподарської культури.

Крім того, засоби захисту рослин мають визначений термін та умови зберігання, не дотримання яких призведе до втрати властивостей, що призведе до подальшого зниження вартості та неефективного використання. Разом із тим, враховуючи, що на даний час вже розпочато весняний сезон посівної та ґрунтові засоби захисту рослин уже застосовано, деякі сільськогосподарські культури вже посіяно, та не потребують застосування засобів захисту рослин на даному етапі, виникає питання у доцільності подальшого зберігання переданого в управління АРМА активу та передачі за договором управління, так як сезонність та специфічність використання активу, не забезпечить ефективного здійснення АРМА заходів та досягнення цілей визначених Законом.

Статтею 2 КПК України передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).

Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.

Згідно з п. 4 частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх вартості.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.

Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.

Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Вимогами частини четвертої статті 21 Закону передбачено, що рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) майно піддається швидкому псуванню;

2) майно швидко втрачає свою вартість;

3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.

Нерухоме майно не може бути передано для реалізації без згоди власника такого майна до винесення обвинувального вироку суду, що набрав законної сили, або іншого судового рішення, що набрало законної сили, яке є підставою для застосування спеціальної конфіскації відповідно до Кримінального процесуального кодексу України, або судового рішення, яке набрало законної сили, про визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави.

Реалізація майна у порядку, передбаченому цією частиною, здійснюється за цінами, не нижчими за ринкові.

Зважаючи на викладене, з метою збереження та збільшення економічної вартості майна, враховуючи, того, що майно є предметом незаконної діяльності, слідчий суддя дійшов висновку про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 1, код ЄДРПОУ 41037901) в управління шляхом реалізації активів з метою збереження їх економічної вартості у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», товари (засоби захисту рослин) за митними деклараціями UA100230/2022/604508, UA100230/2022/604510, UA100230/2022/604511, UA100230/2022/604513, UA100230/2022/604515, UA100230/2022/604516, UA100230/2022/604517, UA100230/2022/604518, UA100230/2022/604519, UA100230/2022/604520 (вантажоодержувач ТОВ «Август-Україна», ЄДРПОУ 32304169), в тому числі які знаходяться на складі ТОВ «ФЛК-БРОКЕР», 08500, Київська обл., м. Фастів, вул. Поліграфічна, 7, на яке, на підставі ухвали слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 18.03.2022 у справі № 463/1940/22-к накладено арешт, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження та збереження їх економічної вартості.

Керуючись ст. 100 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання заступника начальника першого відділу процесуального керівництва другого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів задовольнити.

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 1, код ЄДРПОУ 41037901) в управління шляхом реалізації активів з метою збереження їх економічної вартості у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», товари (засоби захисту рослин) за митними деклараціями UA100230/2022/604508, UA100230/2022/604510, UA100230/2022/604511, UA100230/2022/604513, UA100230/2022/604515, UA100230/2022/604516, UA100230/2022/604517, UA100230/2022/604518, UA100230/2022/604519, UA100230/2022/604520 (вантажоодержувач ТОВ «Август-Україна», ЄДРПОУ 32304169), в тому числі які знаходяться на складі ТОВ «ФЛК-БРОКЕР», 08500, Київська обл., м. Фастів, вул. Поліграфічна, 7), а саме:

- Балерина, СЭ 15840 літрів (гербіцид Балерина, СЕ, діюча речовина 2-етилгексиловий ефір 2,4- дихлорфеноксиоцтової кислоти, 615 г/л + флорасулам, 7,4 г/л, що відноситься до сполук феноксифітогормонів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Борей Нео, СК 15840 літрів (інсектицид, Борей Нео, СК, діюча речовина альфа-циперметрин, 125 г/л + імідаклоприд, 100 г/л + клотіанідин, 50 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Дерокс, СК 16200 літрів (гербіцид Дерокс, СК, діюча речовина: прометрин, 500 г/л, що відноситься до триазинів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 27 піддонів по 30 коробок по дві десяти літрові каністри);

- Триера, РК 12300 літрів (гербіцид Триера, РК, діюча речовина: клопіралід, 300 г/л + піклорам, 75 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 25 піддонів по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові пластикові каністри; 1 піддон по п`ятнадцять картонних коробок по чотири п`яти літрові пластикові каністри);

- Симба, КЄ 15840 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Симба, КЄ 15840 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 33 піддона по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Симба, КЄ 2480 літрів (гербіцид Сімба, КЕ, діюча речовина: S-метолахтор, 960 г/л. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 5 піддонів по 24 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри, 1 піддон по 4 картонні коробки по чотири п`яти літрові каністри);

- Лазурит Ультра, КС 6000 літрів (гербіцид Лазурит Ультра, КС, діюча речовина: метрибузин, 600 г/л., що відноситься до триазинів. Упаковка не аерозольна. Упаковано: 10 піддонів по 30 коробок по дві десяти літрові каністри);

- Дерокс, СК 16200 літрів (гербіцид Дерокс, КС, діюча речовина: прометрин, 500 г/л., що відноситься до триазинів. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 27 піддонів по 30 коробок по дві десятилітрові каністри);

- Капуеро, ВГ 5343 кг. (гербіцид Капуеро, ВГ, діюча речовина: трибенурон-метил, 563 г/кг + флорасулам, 187 г/кг. Не в аерозольній упаковці. Упаковано: 19 піддонів по 90 коробок по 10 банок по 300 грам, 1 піддон з 71 коробкою по 10 банок по 300 грам; кожна коробка 3 кілограма містить 10 банок по 300 грамів і 10 мірних стаканчиків 150 мл в комплекті.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення13.05.2022
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу104370736
СудочинствоКримінальне
Сутьпередачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів

Судовий реєстр по справі —757/10894/22-к

Ухвала від 13.05.2022

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Батрин О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні