Постанова
від 18.05.2022 по справі 696/176/22
КАМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

19.05.2022

Справа № 696/176/22

№ 3/696/178/22

ПОСТАНОВА

іменем України

19.05.2022 м. Кам`янка

Суддя Кам`янського районного суду Черкаської області Ніколенко О.Є., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого в АДРЕСА_1 , працюючого керівником у ТОВ «ОЛІМП», за вчинення правопорушення, передбаченого статтею 212-15 КУпАП,

встановив:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-34/8 від 01.02.2022 вбачається, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП, а саме порушення порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

За результатами перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Звіт) за І квартал 2021 року, поданого до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр) політичною партією «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани», ідентифікаційний код 00041789 (далі Партія), встановлено, що Черкаською обласною організацією Партії, ідентифікаційний код 25208486, 10.03.2021 отримано грошовий внесок від ТОВ «ОЛІМП», ідентифікаційний код 32230658, у сумі 10000,00 грн. на підтвердження інформації, зазначеної у пункті 1 «Грошові внески» розділу ІІ «Внески та інші надходження Звіту, Партією надано банківську виписку по рахунку № НОМЕР_1 , відкритому у філії АТ КБ «ПРИВАТБАНК», МФО 305299, згідно з якою 10.03.2021 ТОВ «ОЛІМП» з рахунку № НОМЕР_2 , відкритому в АТ КБ «ПРИВАТБАНК», надано грошовий внесок на користь Черкаської обласної організації Партії у розмірі 10000,00 грн з призначенням платежу «згідно листа №498/02 від 11.02.2021 р. добровільна пожертва».

П.1 ч.3, ч.4 ст.14 ЗУ «Про політичні партії в Україні» (далі Закон) визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.

Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або не грошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Згідно з ч.1 ст.728 ЦК України пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою статті 720 цього Кодексу, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.

Отже, пожертва (дарування), яка здійснена від ТОВ «ОЛІМП» на користь Черкаської обласної організації Партії є внеском на підтримку політичної партії в розумінні Закону.

Згідно з інформацією електронної системи публічних закупівель України ProZorro, у вкладці «Укладені договори» Національним агенством виявлено, що ТОВ «ОЛІМП» укладено договори про закупівлю товарів та послуг для забезпечення потреб територіальної громади на загальну суму 250780,00 грн, а саме:

1)З Відділом освіти,культури, молоді та спорту Виконавчого комітету Кам`янської міської ради від 23.03.2020 №110 на суму 167580,00 грн (дата завершення дії договору 31.12.2020) про закупівлю 17100,00 літрів молока. Додатковою угодою від 13.08.2020 №1 до договору на закупівлю № 110 від 23.03.2020 зменшено обсяги закупівлі молока до 12508,16 літрів. Ціна за договором склала 122580,00 грн;

2)З Виконавчим комітетом Михайлівської сільської ради від 15.04.2020 №96/04-20 на суму 79200,00 грн (дата завершення дії договору 31.12.2020) щодо упорядкування сміттєзвалищ та території населених пунктів Михайлівської ОТГ;

3)З Виконавчим комітетом Михайлівської сільської ради від 09.02.2021 №46 на суму 49000,00 грн (дата завершення дії договору 31.12.2021) щодо прибирання снігу на частині доріг на території Михайлівської сільської ради в 2021 році.

Ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з частиною першою статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Отже, укладання договорів з Відділом освіти, культури, молоді та спорту Виконавчого комітету Кам`янської міської ради та Виконавчим комітетом Михайлівської сільської ради свідчить, що ТОВ «ОЛІМП» забезпечило територіальні громади послугами та товарами.

Враховуючи викладене, територіальна громада в спосіб та порядок, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» забезпечила свої потреби у товарах та послугах.

Проте відповідно до п.9 ч.1 ст.15 Закону не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій, зокрема, юридичними особами, з якими укладено договір на закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого та протягом одного року після припинення його дії (прожитковий мінімум станом на 1 січня 2021 року становив 2270,00 грн (100х2270,00= 227000,00).

Ч.2 ст.15 Закону визначено, що здійснюючи внесок на підтримку політичної партії, особа підтверджує відсутність обмежень щодо здійснення внесків, передбачених частиною першою цієї статті. Відповідальність за недотримання таких обмежень несе особа, яка здійснює внесок. Партії та їх уповноважені особи не несуть юридичної відповідальності за порушення вимог, передбачених частиною першою цієї статті.

Таким чином, ОСОБА_1 будучи посадовою особою юридичної особи приватного права, вчиняючи правочин від імені ТОВ «ОЛІМП», шляхом укладання договорів з виконавчими органами місцевого самоврядування про забезпечення потреб територіальної громади послугами та товарами на загальну суму 250780, 00 грн, що більше ніж 227000 грн (100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений на1 січня 2021 року) розпорядився грошовими коштами, які містились на рахунку ТОВ «ОЛІМП» для здійснення оплати благодійної пожертви на користь Черкаської обласної організації Партії, чим вчинив правопорушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке визначено статтею 212-15 КУпАП.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Представник ОСОБА_1 адвокат Колесник Д.В. у судове засідання не з`явився. До суду надав письмові пояснення, у яких просить закрити справу відносно ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП, оскільки винна останнього у вчинені інкримінованого йому адміністративного правопорушення не доведена. Також вказує, що на момент розгляду справи минуло 6 місяців з дня його виявлення, а відтак провадження у справі підлягає закриттю також на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП.

Свідок ОСОБА_2 у судове засідання не з`явилася. До суду подала письмові пояснення відповідно до яких, згідно посадової інструкції, головний бухгалтер має право безпосередньо за дорученням керівника здійснювати проведення розрахунків за укладеними договорами, проведення банківських платежів, грошових переказів та інших господарських операцій. Тобто, самостійно головний бухгалтер не здійснює жодних платежів, а тільки за вказівкою керівника Товариства, що і було зроблено в даному випадку за дорученням ОСОБА_1 , який написав резолюцію на листі партії «Оплатити». Бухгалтерією ТОВ «ОЛІМП» було здійснено платіж на банківський рахунок політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» у сумі 10000 грн. Як саме було здійснено платіж, хто саме із числа працівників бухгалтерії сформував платіжне доручення на оплату, пригадати не може, оскільки минуло багато часу. Вказує, що ОСОБА_1 звільнено з посади директора ТОВ «ОЛІМП» за його власним бажанням з 17.05.2022 і він з 18.05.2022 офіційно не є керівником ТОВ «ОЛІМП».

Згідно з вимогами ч.1, 2, 3 ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Відповідно до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП одним із завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови. Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею ст.212-15 КУпАП передбачено, що порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від ста до ста тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії, фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму, наданої або отриманої з порушенням закону.

Відповідно до п.9 ч.1 ст.15 Закону України «Про політичні партії в Україні» не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.

Згідно до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, а також іншими документами.

Факт протиправності дій ОСОБА_1 стверджується наступними доказами:

- протоколом про адміністративне правопорушення № 50-34/8 від 01.02.2022, який відповідає вимогам ст. 256 КУпАП (а.с. 2-11);

- копією Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, тип звіту основний, звітний період 2021 рік, І квартал (а.с. 12-15);

- копією Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, тип звіту основний, звітний період 2021 рік, І квартал (а.с. 16-21). У розділі ІІ «ВНЕСКИ ТА ІНШІ НАДХОДЖЕННЯ», а саме грошові внески міститься інформація щодо внеску юридичної особи ТОВ ОЛІМП від 10.03.2021 у сумі 10000 грн. (а.с. 20);

- заключною випискою за період з 01.01.2021 по 31.03.2021 у АТ КБ «ПриватБанк», клієнт Черкащани ЧОО ВО, ЄДРПОУ 25208486 (а.с. 22-27). 10.03.2021 ТОВ ОЛІМП перерахувало 10000 грн., згідно листа №498/02 від 11.02.2021 (а.с. 23);

- копією типового договору №110 про закупівлю товарів за державні кошти від 23 березня 2020 року (а.с. 28-29);

- додатковою угодою №1 до договору на закупівлю №110 від 23 березня 2020 року від 13 серпня 2020 року (а.с. 30);

- договором №96/04-20 про надання послуг від 15.04.2020 року (а.с. 31);

- договором про надання послуг № 46 від 09.02.2021 року (а.с. 32-33);

- висновком про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру №90 від 09.11.2021 (а.с. 34-45);

- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (а.с. 46-51);

- копією листа Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про надання інформації №52-05/85575-21 від 01.12.2021 (а.с. 52-53);

- копією Статуту ТОВ «ОЛІМП», затвердженого рішенням позачергових загальних зборів учасників ТОВ «Олімп» Протокол №9 від 26 жовтня 2017 р. (а.с. 56-74);

- посадовою інструкцією директора ТОВ «ОЛІМП», затверджену наказом №16-ОП від 04 листопада 2013 р. (а.с. 75-78);

- посадовою інструкцією головного бухгалтера ТОВ «ОЛІМП», затверджену наказом №16-ОП від 04 листопада 2013 р. (а.с. 79-83);

- копією платіжного доручення №1487 у АТ КБ «ПриватБанк» від 10 березня 2021 р. (а.с. 84);

- копією листа від 11.02.2021 №498/02 (а.с. 85).

Суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, є громадяни та посадові особи.

Згідно ч. 1 ст. 42 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», посадовими особами товариства є члени виконавчого органу, наглядової ради, а також інші особи, передбачені статутом товариства.

Як встановлено ч. 4 ст. 39 цього Закону виконавчий орган товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є "директор", якщо статутом не передбачена інша назва.

Відповідно до ч. 1 ст. 62 ЗУ «Про господарські товариства» у товаристві з обмеженою відповідальністю створюється виконавчий орган: колегіальний (дирекція) або одноособовий (директор).

Із долученої до матеріалів справи копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що ОСОБА_1 є керівником ТОВ «ОЛІМП», відповідно він є посадовою особою товариства та здійснює управління поточною діяльністю товариства.

Посилання у своїх письмових поясненнях адвоката Колесника Д.В. на те, що ключі від клієнт-банку використовує бухгалтерія, не підтверджено жодним доказом. Посилання на використання бухгалтерією клієнт-банку не виключає обов`язку особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, у наданні таких доказів, в разі наявності у нього заперечень правомірності притягнення до адміністративної відповідальності. Крім того, відповідно до письмових пояснень свідка ОСОБА_2 , головного бухгалтера ТОВ «ОЛІМП», саме за резолюцією ОСОБА_1 було здійснено платіж на банківський рахунок політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ».

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу, а склад даного правопорушення є формальним, тобто для настання відповідальності за його вчинення необхідною умовою є лише здійснення дій (бездіяльності), описаних в диспозиції статті, настання наслідків для притягнення до відповідальності не є обов`язковим.

Доводи про порушення строків складення протоколу про адміністративне правопорушення є такими, що не впливають на доведеність об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Таким чином, враховуючи, що у справі зібрано достатньо доказів, які не викликають сумнівів у своїй достовірності і допустимості, та які підтверджують вчинення ОСОБА_1 , як посадовою особою ТОВ «ОЛІМП» адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП.

Відповідно до ст. 245 КУпАП, провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно з п. 7 ст. 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Враховуючи, що факт вчинення адміністративного правопорушення виявлено уповноваженим представником НАЗК 09.11.2021, тобто з моменту отримання звіту політичної партії за 1 квартал 2021 року, також минуло 6 місяців з дня його виявлення, тому на час розгляду справи судом минули строки накладення адміністративного стягнення, які передбачені у ч.4 ст.38 КУпАП.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне справу щодо ОСОБА_1 , на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП закрити, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.

Керуючись ст. 38, 212-15, 245, 247, 279-280, 283- 285, 289 КУпАП, суд,

постановив:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винним у вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 212-15 КУпАП.

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП, закрити у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення передбаченого ст. 38 КУпАП.

Постанова судді набирає чинності після закінчення строку подання скарги.

Постанова може бути оскаржена через Кам`янський районний суд до Черкаського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя: О.Є. Ніколенко

СудКам'янський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення18.05.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу104375062
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації

Судовий реєстр по справі —696/176/22

Постанова від 18.05.2022

Адмінправопорушення

Кам'янський районний суд Черкаської області

Ніколенко О. Є.

Ухвала від 13.04.2022

Адмінправопорушення

Кам'янський районний суд Черкаської області

Ніколенко О. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні