КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2022 року № 320/9464/21
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панченко Н.Д., розглянувши в м. Києві у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній" до Броварської міської ради Броварського району Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
до суду звернувся Обслуговуючий кооператив "Гаражний кооператив "На Перонній" (ЄДРПОУ: 43871540, адреса реєстрації: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Перонна, 22) з позовом до Броварської міської ради Броварського району Київської області (ЄДРПОУ: 26376375, адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Гагаріна, 15) в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Броварської міської ради Броварського району Київської області щодо не розгляду клопотання Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній" про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: 0,00140 га (140 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту адміністрації тощо)) від 17.02.2021 за вих. №1; 0,0078 га (78 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній будівлі для технічного обслуговування та ремонту транспорту (СТО)) від 17.02.2021 за вих. №2; 0,0034 га (34 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній майданчика зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників) від 17.02.2021 за вих. №3; 0,00242 га (242 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакади для огляду та ремонту автомобілів тощо)) від 17.02.2021 за вих. №4; 0,0042 га (42 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній трансформаторної підстанції (електричної станції для трансформування, розподілу та живлення електричною енергією ГК "На Перонній") від 17.02.2021 за вих. №5;
- зобов`язати Броварську міську раду Броварського району Київської області розглянути на черговій сесії клопотання Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній" про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: 0,00140 га (140 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту адміністрації тощо)) від 17.02.2021 за вих. №1; 0,0078 га (78 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній будівлі для технічного обслуговування та ремонту транспорту (СТО)) від 17.02.2021 за вих. №2; 0,0034 га (34 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній майданчика зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників) від 17.02.2021 за вих. №3; 0,00242 га (242 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакади для огляду та ремонту автомобілів тощо)) від 17.02.2021 за вих. №4; 0,0042 га (42 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній трансформаторної підстанції (електричної станції для трансформування, розподілу та живлення електричною енергією ГК "На Перонній") від 17.02.2021 за вих. №5.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що після його звернення до Броварської міської ради Броварського району Київської області з клопотаннями про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: 0,00140 га (140 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту адміністрації тощо)) від 17.02.2021 за вих. №1; 0,0078 га (78 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній будівлі для технічного обслуговування та ремонту транспорту (СТО)) від 17.02.2021 за вих. №2; 0,0034 га (34 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній майданчика зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників) від 17.02.2021 за вих. №3; 0,00242 га (242 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакади для огляду та ремонту автомобілів тощо)) від 17.02.2021 за вих. №4; 0,0042 га (42 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній трансформаторної підстанції (електричної станції для трансформування, розподілу та живлення електричною енергією ГК "На Перонній") від 17.02.2021 за вих. №5 - відповідач листом від 01.12.2020 №06-23/5196 повідомив позивачу про те, що вказане клопотання внесено до переліку питань на розгляд постійної комісії міської ради з питань земельних відносин та містобудування.
У відповідь на клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 1 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/236, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено розміщення господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту, адміністрації тощо). Розміщення господарської будівлі передбачено на іншому місці, визначеному генеральним планом під зазначені цілі для забезпечення обслуговування загального масиву гаражів 1348 шт.
У відповідь на клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 2 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/237, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено будівництво СТО.
У відповідь на клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 3 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/238, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів та в межах інженерного коридору ЛЕП-35 кВ. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено розміщення майданчика для зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників. Розміщення господарської будівлі передбачено на іншому місці, визначеному генеральним планом під зазначені цілі для забезпечення обслуговування загального масиву гаражів 1348 шт.
У відповідь на клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 4 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/239, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено розміщення господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакада для огляду та ремонту автомобілів тощо). Розміщення господарської будівлі передбачено на іншому місці, визначеному генеральним планом під зазначені цілі для забезпечення обслуговування загального масиву гаражів 1348 шт.
У відповідь на клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 5 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/240, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів та в межах інженерного коридору електричних кабелів 10кВ. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено будівництво трансформаторної підстанції.
Позивач вважає, що відповідач не прийняв жодного рішення за результатами розгляду його клопотань, що не відповідає вимогам Земельного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", а тому допустив протиправну бездіяльність.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.09.2021 відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач проти позову заперечував та просив відмовити в задоволенні адміністративного позову. В обґрунтування правомірності своїх дій відповідач вказав на те, що бездіяльність Броварської міської ради Броварського району Київської області відсутня, оскільки клопотання позивача були розглянуті Начальником управління містобудування та архітектури та надані відповідні листи відповіді від 25.02.2021 №11-3/114, від 25.02.2021 №11-3/115, від 25.02.2021 №11-3/113, від 25.02.2021 №11-3/112, від 25.02.2021 №11-3/116.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає таке.
З матеріалів справи вбачається, що Обслуговуючий кооператив "Гаражний кооператив "На Перонній" звернулось до Броварської міської ради Броварського району Київської області з клопотаннями про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок: 0,00140 га (140 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту адміністрації тощо)) від 17.02.2021 за вих. №1; 0,0078 га (78 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній будівлі для технічного обслуговування та ремонту транспорту (СТО)) від 17.02.2021 за вих. №2; 0,0034 га (34 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній майданчика зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників) від 17.02.2021 за вих. №3; 0,00242 га (242 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакади для огляду та ремонту автомобілів тощо)) від 17.02.2021 за вих. №4; 0,0042 га (42 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній трансформаторної підстанції (електричної станції для трансформування, розподілу та живлення електричною енергією ГК "На Перонній") від 17.02.2021 за вих. №5.
До кожного з вказаних клопотань додано: завірену копію виписки з ЄДР ГК «На Перонній»; завірену копію Рішення №2010294600059 від 26.11.2020 р. ГУ ДПС України у Київській області про включення ГК «»На Перонній» до Реєстру неприбуткових організацій та підприємств; завірену копію листка Опису документів для державної реєстрації в ЄДР; роздруківку графічного матеріалу з Публічної кадастрової карти України.
За результатами розгляду клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 1 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/236, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено розміщення господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту, адміністрації тощо). Розміщення господарської будівлі передбачено на іншому місці, визначеному генеральним планом під зазначені цілі для забезпечення обслуговування загального масиву гаражів 1348 шт.
За результатами розгляду клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 2 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/237, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено будівництво СТО.,
У відповідь на клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 3 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/238, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів та в межах інженерного коридору ЛЕП-35 кВ. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено розміщення майданчика для зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників. Розміщення господарської будівлі передбачено на іншому місці, визначеному генеральним планом під зазначені цілі для забезпечення обслуговування загального масиву гаражів 1348 шт.
За результатами розгляду клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 4 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/239, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено розміщення господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакада для огляду та ремонту автомобілів тощо). Розміщення господарської будівлі передбачено на іншому місці, визначеному генеральним планом під зазначені цілі для забезпечення обслуговування загального масиву гаражів 1348 шт.
За результатами розгляду клопотання позивача від 17.02.2021 року вих. № 5 відповідач направив лист від 19.03.2021 №04-22/240, в якому вказав, що згідно з Генеральним планом міста, затвердженим рішенням Броварської міської ради від 26.08.1999 №150-11-23, земельна ділянка, зазначена на доданому до клопотання графічному матеріалі, знаходиться на території комунально-складських об`єктів та в межах інженерного коридору електричних кабелів 10кВ. Відповідно до генерального плану будівництва індивідуальних гаражів по вул. Перонній (біля міського кладовища) в місті Бровари Київської області (2017 р.) М 1:500 на обраній земельній ділянці не передбачено будівництво трансформаторної підстанції. У вказаному листі позивача було проінформовано про те, що у відповідності до плану зонування території міста Фастова земельна ділянка, позначена на графічних матеріалах, знаходиться у зоні високого залягання ґрунтових вод, тому комісія вважає недоцільним надання дозволу на відведення даної земельної ділянки для будівництва житлового будинку.
Стверджуючи про протиправну бездіяльність відповідача у вигляді неприйняття за результатом розгляду по суті його клопотань відповідних рішень про надання або відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у користування, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до частини 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Частиною першою статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Частиною п`ятою статті 46 цього Закону передбачено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Отже, за результатом розгляду клопотання особи про надання дозволу на розробку проекту землеустрою з відведення у користування земельної ділянки обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування вмотивованого рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 14.01.2019 у справі №826/8870/16.
Відповідно до частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Частиною шостою статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02.06.2016 № 1402-VIII передбачено, що висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.
Як встановлено судом, відповідач за результатами розгляду клопотань направив листи-відповіді від 25.02.2021 за підписом начальника управління містобудування та архітектури та від 19.03.2021 року за підписом міського голови, які носять лише інформаційний характер з приводу ділянок, вказаних у клопотаннях.
Суд наголошує на тому, що вказані листи Броварської міської ради Броварського району Київської області від 25.02.2021 та від 19.03.2021 року не є рішеннями органу місцевого самоврядування, які мали бути прийнятими за результатом розгляду клопотань позивача.
Суд зазначає, що у даній справі відповідач за наслідками розгляду клопотань позивача в силу вимог Земельного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування" був зобов`язаний прийняти відповідні управлінські рішення, у той час як відповідач протиправно направив позивачу відповідь у формі листів.
Суд вважає, що відсутність належним чином оформленого рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування чи відмову у його наданні, свідчить про те, що Броварська міська рада Броварського району Київської області не прийняла жодного рішення з числа тих, які орган місцевого самоврядування повинен був прийняти за законом.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 31.10.2019 у справі №804/6698/17, від 30.08.2019 у справі №420/5288/18 та від 25.10.2019 у справі №803/1071/17.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки матеріали справи свідчать, що Броварська міська рада Броварського району Київської області за результатами розгляду клопотань позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування не прийняла рішення ані про надання такого дозволу, ані про відмову у його наданні, та відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження протилежного, суд погоджується з позицією позивача щодо наявності в діях відповідача протиправної бездіяльності.
У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність Броварської міської ради Броварського району Київської області щодо неприйняття рішення за результатами розгляду клопотань Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній".
Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача розглянути на черговій сесії клопотання Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній", суд зазначає таке.
Відповідно до пункту четвертого частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом четвертим частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Як було вказано вище, Броварська міська рада Броварського району Київської області за результатами розгляду клопотань Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній" не прийняла ані позитивного рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у користування, ані рішення про відмову у його наданні.
Отже, відповідач не досліджував клопотання та додані до них документи на предмет наявності підстав для надання дозволу або відмови у його наданні, тобто не розглянув клопотання по суті.
Таким чином, оскільки подані позивачем клопотання не були розглянуті відповідачем по суті, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача розглянути по суті клопотання позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою земельних ділянок, та прийняти відповідні рішення за результатом такого розгляду.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірність та законність своїх дій та рішення при розгляді клопотання позивача.
Таким чином, шляхом системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення до суду позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 11350,00 грн., що підтверджується відповідними платіжними дорученнями від 30.06.2021 №11 та від 19.08.2021 №14.
Враховуючи задоволення позовних вимог, сума судового збору, яка підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Броварської міської ради Броварського району Київської області, становить 11350,00 грн.
Керуючись статтями 9, 14, 72-78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Броварської міської ради Броварського району Київської області щодо неприйняття рішення за результатом розгляду клопотань Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній":
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,00140 га (140 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту адміністрації тощо)) від 17.02.2021 за вих. №1;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,0078 га (78 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній будівлі для технічного обслуговування та ремонту транспорту (СТО)) від 17.02.2021 за вих. №2;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,0034 га (34 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній майданчика зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників) від 17.02.2021 за вих. №3;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,00242 га (242 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакади для огляду та ремонту автомобілів тощо)) від 17.02.2021 за вих. №4;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,0042 га (42 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній трансформаторної підстанції (електричної станції для трансформування, розподілу та живлення електричною енергією ГК "На Перонній") від 17.02.2021 за вих. №5.
Зобов`язати Броварську міську раду Броварського району Київської області (ЄДРПОУ: 26376375, адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Гагаріна, 15) розглянути на черговій сесії клопотання Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній" (ЄДРПОУ: 43871540, адреса реєстрації: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Перонна, 22):
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,00140 га (140 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарської будівлі (приміщення контрольно-пропускного пункту адміністрації тощо)) від 17.02.2021 за вих. №1;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,0078 га (78 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній будівлі для технічного обслуговування та ремонту транспорту (СТО)) від 17.02.2021 за вих. №2;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,0034 га (34 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній майданчика зберігання пожежного інвентарю, інструментів та вогнегасників) від 17.02.2021 за вих. №3;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,00242 га (242 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній господарських будівель та споруд (вбиральні, площадки для розміщення контейнерів для сміття, естакади для огляду та ремонту автомобілів тощо)) від 17.02.2021 за вих. №4;
- про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,0042 га (42 кв. м) у користування (в оренду, для розміщення на ній трансформаторної підстанції (електричної станції для трансформування, розподілу та живлення електричною енергією ГК "На Перонній") від 17.02.2021 за вих. №5, за результатом розгляду яких прийняти рішення відповідно до вимог частини 3 статті 123 Земельного кодексу України.
Стягнути на користь Обслуговуючого кооперативу "Гаражний кооператив "На Перонній" (ЄДРПОУ: 43871540, адреса реєстрації: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Перонна, 22) судовий збір у сумі 11350,00 грн. (одинадцять тисяч триста п`ятдесят грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Броварської міської ради Броварського району Київської області (ЄДРПОУ: 26376375, адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Гагаріна, 15).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 19.05.2022.
Суддя Панченко Н.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104377623 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні