МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2022 р. № 400/12793/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЄВРОІНВЕСТ", вул. Омеляновича - Павленка, буд. 23-В, м. Миколаїв, 54046,
до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, в. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053,
про:визнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні,ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЄВРОІНВЕСТ», звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3097335/40856116 від 10.09.2021р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 13.08.2021р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОЄВРОІНВЕСТ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання; визнання протиправним та скасування Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3097336/40856116 від 10.09.2021р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 19.08.2021р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОЄВРОІНВЕСТ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання; визнання протиправним та скасування Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3347303/40856116 від 09.11.2021р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 20.10.2021р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОЄВРОІНВЕСТ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання; визнання протиправним та скасування Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3347304/40856116 від 09.11.2021р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 21.10.2021р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОЄВРОІНВЕСТ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання; визнання протиправним та скасування Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3347305/40856116 від 09.11.2021р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 21.10.2021р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОЄВРОІНВЕСТ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання; визнання протиправним та скасування Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №3347302/40856116 від 09.11.2021р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №4 від 22.10.2021р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРОЄВРОІНВЕСТ», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарської операції, проте відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідачі надали відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки підставою для відмови у реєстрації спірної податкової накладної стало ненадання платником податків необхідних документів, а саме: копії розрахункових документів на реалізацію та придбання товарів/послуг; письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено.
Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
Між Позивачем (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю сільськогосподарським підприємством «НІБУЛОН» (Покупець) було укладено Договір поставки №576/2021 від 23.06.2021р., згідно із яким Постачальник зобов`язується поставити і передати у власність Покупця сільськогосподарську продукцію власного виробництва в асортименті, за ціною, якістю, кількістю та на умовах, узгоджених з Покупцем і вказаних у Договорі та в Додатках до Договору, а Покупець зобов`язується здійснити приймання та оплату Товару.
Сторони погодили кількість та якість товару, що має бути поставлений у додатках до Договору № 576/2021: пшениця 2-го класу у кількості 33,12 т на суму 258 336,18 грн. з ПДВ (згідно з Додатком № ПТ_9 від 13.08.2021р.); пшениця 4-го класу у кількості 52,62 т на суму 431 907,35 грн. з ПДВ (згідно з Додатком № ПТ_10 від 19.08.2021р.).
Протягом 13-19 серпня 2021 року ТОВ «АГРОЄВРОІНВЕСТ» здійснив поставки пшениці у таких обсягах: у кількості 33,12 т., що підтверджується Видатковою накладною № 22 від 13.08.2021р.; у кількості 55,62 т., що підтверджується Видатковою накладною № 23 від 19.08.2021р.
Між Позивачем (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ДАВИДОВ-ГРУПП» (Покупець) було укладено Договір поставки №20/10-С від 20.10.2021р., згідно із яким Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію в кількості, у строки і на умовах, передбачених у цьому Договорі.
Сторони погодили кількість та якість товару, що має бути поставлений у специфікаціях до Договору №20/10-С: соняшник урожаю 2021 року у кількості 45 т. на суму 868 765,50 грн. з ПДВ (згідно з Специфікацією №1 від 20.10.2021р.); соняшник урожаю 2021 року у кількості 50 т. на суму 1 025 031,00 грн. з ПДВ (згідно з Специфікацією №2 від 21.10.2021р.).
Протягом 20-22 жовтня 2021 року ТОВ «АГРОЄВРОІНВЕСТ» здійснив поставки соняшника у таких обсягах: у кількості 22,4 т., що підтверджується видатковою накладною № 24 від 20.10.2021р.; у кількості 22,52 т., що підтверджується видатковою накладною № 25 від 21.10.2021р.; у кількості 25,08 т., що підтверджується видатковою накладною № 26 від
21.10.2021р.; у кількості 24,42 т., що підтверджується видатковою накладною № 27 від
22.10.2021р.
Позивачем були складені:
- податкова накладна №1 від 13.08.2021р. на суму 258336,18 грн., в т.ч. ПДВ 31725,50 грн.;
- податкова накладна №2 від 19.08.2021р. на суму 431907,35 грн., в т.ч. ПДВ 53041,25 грн.;
- податкова накладна №1 від 20.10.2021р. на суму 432452,16 грн., в т.ч. ПДВ 53108,16 грн.;
- податкова накладна №2 від 21.10.2021р. на суму 434768,87 грн., в т.ч. ПДВ 53392,67 грн.;
- податкова накладна №3 від 21.10.2021р. на суму 514155,55 грн., в т.ч. ПДВ 63141,91 грн.;
- податкова накладна №4 від 22.10.2021р. на суму 493115,90 грн., в т.ч. ПДВ 60558,09 грн.
Реєстрація податкових накладних №1 від 13.08.2021р., №2 від 19.08.2021р. була зупинена після подання їх на реєстрацію. У квитанціях до податкових накладних причиною зупинення реєстрації зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Реєстрація податкових накладних №1 від 20.10.2021р., №2 від 21.10.2021р., №3 від 21.10.2021р., №4 від 22.10.2021р. була зупинена після подання їх на реєстрацію. У квитанціях до податкових накладних причиною зупинення реєстрації зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Позивачем були надані пояснення з документами щодо підтвердження інформації, зазначеної в поданих на реєстрацію податкових накладних: рахунки на оплату; квитанції; договір поставки, звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.08.2021р. за формою № 37-сг (місячна); видаткові накладні.
10.09.2021 відповідачем були прийняті рішення №3097335/40856116 від 10.09.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 13.08.2021; №3097336/40856116 від 10.09.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 19.08.2021. Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних зазначено ненадання платником податків розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Також зазначена додаткова інформація: платником не надано копії розрахункових документів на реалізацію та придбання товарів/послуг.
09.11.2021 відповідачем прийнято рішення: №3347303/40856116 від 09.11.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 20.10.2021; №3347304/40856116 від 09.11.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 21.10.2021; №3347305/40856116 від 09.11.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 09.11.2021; №3347302/40856116 від 09.11.2021р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 22.10.2021 року. Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних зазначено ненадання платником податків письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. Також зазначена додаткова інформація: податкові накладні з показниками, які вказані у повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, відсутні в ЄРПН, до яких застосована процедура зупинення реєстрації.
Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:
1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;
3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання п. 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.
У спірних рішеннях відповідачем 1 не зазначено, які саме документи не надано позивачем, рішення містить загальний перелік не наданих копій документів.
У відзиві відповідач не вказав конкретних, чітких підстав для зупинення реєстрації податкової накладної так і, яких документів не було надано відповідачу після зупинення реєстрації податкової накладної.
Позивач надав відповідачу всі наявні у нього документи щодо поставки ТОВ Нібулон та ТОВ "Давидов Групп" товару.
У той же час, податковим органом, незважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, без належної перевірки комісією контролюючого органу достовірності наданих позивачем разом з поясненнями документів.
Також позивач у наданих відповідачу пояснення щодо зупинення податкових накладних зазначає, що основним видом діяльності ТОВ «Агроєвроінвест» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур (код КВЕД 01.11). На адресу ТОВ «Нібулон» та ТОВ « Давидов Групп» позивач поставляв пшеницю та соняшник, що зазначено у податкових накладних та є предметом договорів поставки.
Відповідачі жодних належних та достатніх доказів щодо відсутності у позивача в таблиці даних платника податку на додану вартість коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, 1206 суду не надали.
Будь-яких інших обґрунтованих доводів, доказів, з яких можна було дійти висновку про підстави відмови у реєстрації спірних податкових накладних відповідачами не наведені.
Відтак, спірні рішення контролюючого органу не відповідають критеріям ч.2 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованими.
Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо "принципу правової визначеності" (наприклад, справа "Гешмен і Герруп проти Сполученого Королівства"), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.
Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У постанові від 20.08.2019 р. по справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
Суд також враховує правову позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 18.02.2020 р. у справі № 360/1776/19, згідно з якою здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відтак, саме відповідачі повинні надати суду докази про те, що надані позивачем документи для реєстрації податкових накладних є недостатніми, що унеможливлює реєстрацію податкової накладної.
Відповідачем 1 не доведено правомірність своїх рішень щодо відмови у реєстрації податкової накладної, тому позов належить задовольнити у повному обсязі.
Відповідно до п.п.19,20 постанови КМУ № 1246 від 29.12.2010 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних ( в редакції чинній на момент прийняття спірного рішення) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
-прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
-набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
-неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Податкова накладна № 1 від 13.08.2021 подана на реєстрацію 18.08.2021, податкова накладна № 2 від 19.08.2021 подана до реєстрації в ЄРПН 21.09.2021, податкові накладні № 1 від 20.10.2021, № 2 від 21.10.2021, № 3 від 21.10.2021, № 4 від 22.10.2021 подані на реєстрацію 27.10.2021
Відтак, суд вважає за можливе позов в цій частині задовольнити та зобов`язати відповідача 2 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроєвроінвест" (вул. Омеляновича-Павленка, 23-В, м. Миколаїв, 54046, ідентифікаційний код 40856116) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393), Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області № 3097335/40856116 від 10.09.2021, № 3097336/40856116 від 10.09.2021, № 3347303/40856116 від 09.11.2021, № 3347304/40856116 від 09.11.2021, № 3347305/40856116 від 09.11.2021, № 3347302/40856116 від 09.11.2021.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати податкову накладну ТОВ «Агроєвроінвест» № 1 від 13.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання 18.08.2021 року, податкову накладну ТОВ «Агроєвроінвест» № 2 від 19.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання 31.08.2021, податкові накладні ТОВ «Агроєвроінвест» № 1 від 20.10.2021, № 2, № 3 від 21.10.2021, № 4 від 22.10.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання 27.10.2021.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроєвроінвест" (вул. Омеляновича-Павленка, 23-В, м. Миколаїв, 54046, ідентифікаційний код 40856116) судовий збір у сумі 6810,00 грн. (шість тисяч вісімсот десять гривень), сплачений платіжним дорученням № 18 від 08.12.2021 року.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агроєвроінвест" (вул. Омеляновича-Павленка, 23-В, м. Миколаїв, 54046, ідентифікаційний код 40856116) судовий збір у сумі 6810,00 грн. (шість тисяч вісімсот десять гривень), сплачений платіжним дорученням № 18 від 08.12.2021 року.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.
СуддяТ. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2022 |
Оприлюднено | 28.06.2022 |
Номер документу | 104377992 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні