Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 лютого 2022 року Справа№200/16682/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича при секретарі судового засідання Щербак Ю.В. розглянувши адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ГОСФОРД ПРОМ» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
За участю: представника позивача адвоката Остапенко А.І.
представника відповідача Голуба М.І.
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГОСФОРД ПРОМ», звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області про:
- визнання незаконним та скасування Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області від 18.10.2021 № 31895 про відповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ГОСФОРД ПРОМ» критеріям ризиковості платника податку;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ГОСФОРД ПРОМ» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на наступне.
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Київській області від 22.04.2020 № 37458 позивач був визнаний таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.
Зазначене рішення було прийнято на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Будь-якого рішення про зупинення реєстрації податкових накладних податковим органом не приймалось.
05 жовтня 2021 року позивач керуючись п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Постановою КМУ № 1165 від 11.12.2019 року звернувся із поясненнями на адресу відповідної комісії, відповідно до якої просив переглянути рішення від 22.04.2020 року.
Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області від 18.10.2021 № 31895 про відповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ГОСФОРД ПРОМ» критериям ризиковості платника податку позивача повторно визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.
Звернув увагу суду на ту обставину, що у позивача змінився власник, місцезнаходження позивача, зареєстровані нові види діяльності та орендоване нерухоме майно.
29 листопада 2021 року ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, судове засідання призначено на 13 грудня 2021 року.
13 грудня 2021 року розгляд справи відкладено на 20 грудня 2021 року.
20 грудня 2021 року розгляд справи відкладено на 17 січня 2022 року у зв`язку із отриманням органами Національної поліції анонімного повідомлення щодо замінування будівлі Донецького окружного адміністративного суду.
21 грудня 2021 року від представника ГУ ДПС у Донецькій області до канцелярії суду надійшли клопотання про розгляд справи у порядку загального судочинства та заміни сторони, а саме з Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826) на Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ ВП 44070187).
Крім того, надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позов не визнав та просив відмовити у задоволенні адміністративного позову. Звернув особливу увагу суду на ту обставину, що Рішення від 22.04.2020 № 37458 не було позивачем оскаржено ані в адміністративному, ані в судовому порядку.
Ухвалою від 22 грудня 2021 року суд клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області про здійснення розгляду справи в порядку загального позовного провадження залишив без задоволення.
17 січня 2022 року суд оголосив перерву до 24 січня 2022 року.
Ухвалою від 24 січня 2022 року суд клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області про заміну сторони її правонаступником задовольнив. Суд замінив сторону по справі 200/16682/21 - відповідача з Головного управління ДПС (ЄДРПОУ 43142826) на Головне управління ДПС у Донецькій області (код відокремленого підрозділу 44070187, адреса реєстрації: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59).
24 січня 2022 року суд оголосив перерву до 01 лютого 2022 року.
01 лютого 2022 року судове засідання відкладено у зв`язку із хворобою судді.
Судове засідання призначено на 15 лютого 2022 року, яке було перенесено на 22 лютого 2022 року за заявою адвоката позивача.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог повинно бути відмовлено, з огляду на наступне.
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГОСФОРД ПРОМ» у зазначеній справі є суб`єктом підприємницької діяльності, платником ПДВ та внесений до ЄДРПОУ за номером 42376879, за податковою адресою: 87549, м. Маріуполь, пров. Грецький, 4 А.
Відповідач, Головне управління ДПС у Донецькій області, як структурний підрозділ ДПС України, є органом державної влади та суб`єктом владних повноважень, який здійснює владні управлінські функції, які надані йому Податковим кодексом України, законами України з питань оподаткування, постановами уряду.
Як вбачається із матеріалів справи та не заперечується сторонами у справі, а тому не підлягає доказуванню той факт, що позивач був зареєстрований як юридична особа 09.08.2018 року та знаходився на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Київській області. Платником ПДВ зареєстрований 01.01.2020 року.
На підставі договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі позивача від 27.01.2020 року, який був укладений у простій письмовій формі між ТОВ «ВІКТОР ІНВЕСТ» (Продавець) та фізичною особою громадянкою України ОСОБА_1 (Покупець), остання придбала у власність частку у статутному капіталі позивача у розмірі 100 %.
Нотаріально посвідченим Актом приймання передачі частки у статутному капіталі позивача від 27.01.2020 року Продавець передав, а Покупець прийняв частку у статутному капіталі.
Рішенням про відповідність/невідповіднсть платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 37458 від 22.04.2020 року комісією регіонального рівня встановлена відповідність позивача п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку за наявності податкової інформації відносно здійснення ризикових операцій.
Як вбачається із матеріалів справи, а саме із відзиву відповідача та наданих до відзиву додаткових документів 22.04.2020 питання включення ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ» до Переліку платників податку, що відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, вирішувалось на засіданні комісії ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - комісія ГУ ДПС у Київській області), за попереднім місцем обліку позивача та було з`ясовано, що ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ» відповідає пункту 8 наведених у додатку 1 до Порядку № 1165 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Внесення 22.04.2020 результату опрацювання зібраної відносно ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ» та узагальненої протоколом від 22.04.2020 комісії ГУ ДПС у Київській області податкової інформації в Інформаційній системі «Податковий блок» ДПС України (розділ «Робота комісії ДПС» підсистеми «Аналітична система») автоматично призвело до внесення позивача до Переліку платників, що відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі автоматичного формування рішення від 22.04.2020 № 37458.
Документи щодо обґрунтованості прийняття рішення від 22.04.2020 року до суду відповідач не надав, мотивуючи їх відсутністю (позивачу вони згідно позову та додаткових пояснень під час розгляду справи не відомі).
Вищезазначена інформація та документи судом у сторін, а також у ГУ ДПС у Київській області не витребовувались, оскільки оскарження зазначеного Рішення не є предметом спору у зазначеній справі.
Повідомленням про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 1 від 05.10.2021 року позивач просив податковий орган виключити його з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Кількість документів, що додаються до повідомлення була визначена - 6. Факт отримання зазначеного Повідомлення підтверджується квитанцією № 2 від 05.10.2021 року.
Як зазначив позивач у позові до вищевказаного Повідомлення ним на адресу відповідача були долучені письмові пояснення та документи.
У письмових поясненнях позивач зазначив, що підприємство створене за рішенням власника 01.08.2018 року та зареєстроване 09.08.2018 року (саме з цієї дати перебувало на податковому обліку Києво-Святошинської ДПІ ГУ ДПС у Київській області).
На час звернення до суду із позовом позивач перебуває на обліку у відповідача.
З 01.01.2020 року позивач зареєстрований як платник ПДВ. У січні 2020 змінився власник підприємства внаслідок укладання цивільно-правової угоди від 27.01.2020 року. Сторонами договору складений та підписаний Акт приймання-передачі частки у статутному капіталі.
Новий власник підприємства, одночасно є його керівником.
27.01.2020 року власником прийнято рішення про збільшення статутного капіталу до 201000 грн та змінено види економічної діяльності.
17.02.2020 року позивачем до Києво-Святошинської ДПІ ГУ ДПС у Київській області було подана форма 20-ОПП, про наявність у позивача орендованого складу.
Позивач також зазначив, що навесні 2020 року діяльність позивача була призупинена у зв`язку із поширенням COVID-19.
Рішення від 22.04.2020 року № 37458 не було вмотивованим, без конкретизації, а містило лише у собі формулювання «встановлено наявність ризикових операцій».
Звітність позивачем, не зважаючи на Рішення від 22.04.2020 року, надавалась до податкового органу, податковий борг був відсутній.
Позивачем до пояснень, направлених на адресу податкового органу, були долучені наступні документи:
Виписка із ЄДРПОУ, договір купівлі-продажу частки від 27.01.2020 року, Акт приймання - передачі частки від 27.01.2020 року, Рішення одноособового учасника ( ОСОБА_1 ) № 2 від 27.01.2020 року, наказ № 3к від 28.01.2020 року про призначення директора, Повідомлення про об`єкти оподаткування (форма 20 - ОПП) від 17.02.2020 року з квитанцією № 2 до нього.
Після отримання вищезазначених пояснень разом з доданими документами, 18.10.2021 комісією ГУ ДПС у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - комісія ГУ ДПС) було розглянуто питання про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на додану вартість та було встановлено, що відсутні підстави для виключення ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ» з переліку ризикових платників.
Висновки про відповідність ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ» Критеріям ризиковості платника податків зроблені на підставі розгляду на засіданні комісії ГУ ДПС Інформаційно-аналітичної довідки Аналітичної робочої групи комісії Головного управління ДПС Донецької області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо обґрунтування відповідності критеріям ризиковості платника або відсутності підстав для такого виключення за результатами розгляду інформації та документів платника.
Як убачається зі змісту зазначеної інформаційно-аналітичної довідки, за результатами розгляду інформації та документів платника, встановлено, що відсутні підстави для виключення ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ» з переліку ризикових платників: «В ході аналізу ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ», код за ЄДРПОУ 42376879 встановлено наступне:
22.04.2020р. ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, КИЄВО- СВЯТОШИНСЬКЕ УПРАВЛІННЯ, КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ (КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОН) включено ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ» до реєстру ризикових платників за п.8 критеріїв ризиковості платника податку, по платнику є наявна податкова інформація, а саме «встановлено наявність ризикових операцій».
Основний вид діяльності 46.39 - НЕСПЕЦІАЛІЗОВАНА ОПТОВА ТОРГІВЛЯ ПРОДУКТАМИ ХАРЧУВАННЯ, НАПОЯМИ ТА ТЮТЮНОВИМИ ВИРОБАМИ.
Придбання:
Протягом 2020р. було придбано продукти харчування.
Постачання:
Протягом 02.2020р. - 09.2020р. було реалізовано Вугілля, Суміш вугілля кам`яного та інш.
Згідно даних ЄРПН неможливо підтвердити походження реалізованого товару, а саме вугілля.
Таким чином, з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями по ланцюгу постачання протягом 2021 р. неможливо підтвердити операції з врахуванням реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, основних фондів. Виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів.
Сплата у 2021 році: військовий збір - 0 грн., ПДВ - 350 грн, ЄСВ - 0 грн, ПДФО - 1 грн.
Сплата у 2020 році: військовий збір - 781 грн., ПДВ - 0 грн., ЄСВ - 11453 грн., ПДФО 9370 грн.
До підрозділу оперативного управління ГУ ДФС у Донецькій області спрямовано запит щодо встановлення місцезнаходження підприємства».
Відповідно до пункту 191.1 статті 191 Податкового кодексу України, до функцій контролюючих органів відносяться у тому числі: організація збору податкової інформації та внесення її до інформаційних баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (підпункт 191.1.40); організація інформаційно-аналітичного забезпечення та організація автоматизації процесів адміністрування контролюючими органами (підпункт 191.1.41); використання під час виконання своїх посадових (службових) обов`язків податкової інформації з інформаційно-телекомунікаційних систем та інших джерел, отриманої в порядку та спосіб, визначений Податковим кодексом (підпункт 191.1.46).
Для виконання зазначених функцій контролюючим органам відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України надане право здійснювати щоденну обробку даних та Інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України).
В свою чергу, згідно з пунктом 71.1 статті 71 Податкового кодексу України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України від 2 жовтня 1992 року №2657-ХП «Про інформацію», податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
У відповідності до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Підпунктом 191.1.41 пункту 191.1 статті 191 Податкового кодексу України передбачено, що однією з функцій контролюючих органів є організація інформаційно-аналітичного забезпечення та організація автоматизації процесів адміністрування контролюючими органами. Згідно з підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України, податковий контроль здійснюється у тому числі шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Згідно з підпунктом 72.1.6 пункту 72.1 статті 72 ПК України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу також використовується інша інформація, оприлюднена відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана контролюючому органу в установленому законом порядку, а також інформація, наведена у скарзі покупця (споживача) щодо порушення платником податків встановленого порядку проведення розрахункових операцій із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій.
У відповідності до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України встановлено, що об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів (п.187.1 ст.187 ПК України).
Підпунктом 201.10 ст. 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладната/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, на час спірних правовідносин діяв Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі - Порядок № 1165).
Пунктом 2 Порядку №1165 надані наступні визначення, зокрема:
критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;
ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної / розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній / розрахунку коригування, та/або Ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У відповідності до пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з абзацом 5 цього ж пункту Порядку №1165, платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
Критерії ризиковості платника податку на додану вартість зазначені у додатку 1 до Порядку №1165, Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість - у додатку 2 до Порядку №1165, а Критерії ризиковості здійснення операцій - у додатку 3 до Порядку №1165.
Не є спірним у цій справі та обставина, що Рішень про зупинення реєстрації податкової накладної (накладних) за результатами господарських операцій на час прийняття спірного рішення, податковим органом не приймалось.
Критерій 8 ризиковості платника податку на додану вартість визначений наступним чином: «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування».
Згідно з абзацом 7 пункту 6 Порядку №1165, комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Абзацом 8 пункту 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Відповідно до абзацу 9 пункту 6 Порядку, інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Згідно до абзаців 10-16 пункту 6 Порядку № 1165, документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У зв`язку з цим, не погоджуючись з отриманим рішенням від 22.04.2020 №37458 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, ТОВ «ГОСФОРД ПРОМ», відповідно до вищевказаної норми, надало Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника від 05.10.2021 №1.
Однак, як вже було встановлено позивач не оскаржив в судовому порядку (адміністративному порядку) Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної від 22.04.2020 року (доказів зазначеного сторонами суду не надано).
Зазначене Рішення на час розгляду справи є чинним та судом першої інстанції не надається аналіз та відповідність його приписам чинного законодавства України та фактичним обставинам справи, що слугували підставою для прийняття Рішення комісії 22.04.2020 року.
Позивач звернувся до відповідача із Повідомленням про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 05.10.2021 року з проханням виключити його із переліку платників податку, що відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Направлення зазначеного Повідомлення на адресу податкового органу є підставою для виключення платника податків із вищезазначеного переліку з огляду надання додаткових документів та інформації.
Суд вважає, що зміна власника підприємства, нові види діяльності, які здійснює/ буде здійснювати платник податків, зміна місцезнаходження позивача, наявність орендованого майна, тощо не є підставою для прийняття Рішення щодо не відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку.
З огляду на викладене у задоволенні позову повинно бути відмовленою
У зв`язку із відмовою у задоволені позовних вимог підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Податковим кодексом України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ГОСФОРД ПРОМ (87549, Донецька область, м. Маріуполь, пров. Грецький, буд. 4А, ЄДРПОУ 42376879) до Головного управління ДПС у Донецькій області (87500, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, ЄДРПОУ 44070187) про визнння незаконним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Донецькій області від 18.10.2021 № 31895 про відповідність платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю ГОСФОРД ГІРОМ критеріям ризиковості платника податку; зобов`язання Головне управління ДПС у Донецькій області в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних виключити товариство з обмеженою відповідальністю ГОСФОРД ПРОМ з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку - відмовити.
Вступну та резолютивну частини рішення складено та підписано 14 лютого 2022 року.
Повний текст рішення складено та підписано 28 лютого 2022 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя О.М. Кониченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104397771 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні