Справа № 420/4469/22
У Х В А Л А
20 травня 2022 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Іванов Е.А. розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одеса клопотання відповідача (Головного управління ДПС в Одеській області) про зупинення провадження та продовження строку для надання відзиву на адміністративний позов за адміністративним позовом Приватного підприємства «Грін Трейн» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства «Грін Трейн» до Головного управління ДПС в Одеській області (відповідач-1), Державної податкової служби України (відповідач-2), Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (відповідач-3) про:
- визнання протиправним та скасування рішення відповідача про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.12.2021 року №3592720/41255285, а саме щодо відмови у реєстрації податкової накладної №7 від 31.07.2021 року;
- зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача №7 від 31.07.2021 року датою її подання.
Ухвалою суду від 25.03.2022 року у справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в порядку ч.5 ст. 262 КАС України.
Відзив на позовну заяву до суду від відповідачів не надходив.
31 березня 2022 року до суду від представника Головного управління ДПС в Одеській області ГУ ДПС в Одеській області надійшло клопотання, в якому відповідач просить суд зупинити провадження по справі та продовжити процесуальний строк, встановлений судом, для надання відзиву на позовну заяву, - на 15 днів з моменту завершення воєнного стану в державі, обґрунтовуючи тим, що Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022р. введено воєнний стан на території України, а для встановлення обставин справи управлінню супроводження судових справ ГУ ДПС в Одеській області необхідно звернутися за інформацією до іншого структурного підрозділу. Водночас, представник відповідача вказав, що у зв`язку з воєнним станом запровадженим в Україні, на даний час відповідні бази АІС «Податковий блок» в яких зберігається інформація щодо статусу податкових накладних та статусу ризикових платників податку відключені для збереження важливої інформації та доступу у працівників до даних баз на даний час немає та відсутня можливість надати до суду заяви по суті.
З`ясувавши обставини справи, суд вважає, що клопотання відповідача задоволенню не підлягає, у зв`язку з наступним.
Так Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 з 5:30 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року воєнний стан продовжений до 25.04.2022 року.
Указом Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України №2212-IX від 21.04.2022, воєнний стан продовжений до 25.05.2022 року.
Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону «Про правовий режим воєнного стану», відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).
Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
Також суд зауважує, що статтею 236 КАС України визначено правові підстави зупинення провадження у справі.
Так згідно ч.1 ст. 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі:
1) смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи, ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника;
2) необхідності призначення або заміни законного представника сторони чи третьої особи - до вступу у справу законного представника;
3) об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду;
4) звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення - до закінчення строку, про який сторони заявили у клопотанні;
5) перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції;
6) прийняття рішення про врегулювання спору за участю судді - до припинення врегулювання спору за участю судді.
За приписами ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі:
1) захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання;
2) знаходження учасника справи у довгостроковому відрядженні, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до повернення з відрядження;
3) перебування учасника справи на альтернативній (невійськовій) службі не за місцем проживання або на строковій військовій службі - до припинення перебування на альтернативній (невійськовій) службі не за місцем проживання або на строковій військовій службі;
4) призначення судом експертизи - до одержання її результатів;
5) перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції;
6) направлення судового доручення щодо збирання доказів - до надходження ухвали суду, який виконував доручення, про виконання доручення або неможливість виконання доручення;
7) звернення із судовим дорученням про надання правової допомоги, вручення виклику до суду чи інших документів до іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави - до надходження відповіді від іноземного суду або іншого компетентного органу іноземної держави на судове доручення про надання правової допомоги, вручення виклику до суду чи інших документів;
8) надходження заяви про відвід - до вирішення питання про відвід;
9) розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі - до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі;
10) постановлення ухвали про тимчасове вилучення доказів державним виконавцем для дослідження судом - до закінчення виконавчого провадження з вилучення доказів для дослідження судом.
Суд зазначає, що зазначений перелік підстав для зупинення провадження у справі є вичерпний та розширеному тлумаченню не підлягає.
При цьому у статті 236 КАС України відсутня така підстав для зупинення провадження у справі, як введення у країні воєнного стану.
З огляду на зазначене, судом не вбачається підстав, визначених положеннями ст. 236 КАС України, для зупинення провадження по справі №420/4469/22, а тому в задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області в даній частині слід відмовити.
Подібного висновку щодо відсутності підстав для зупинення провадження дійшов також П`ятий апеляційний адміністративний суд у своїх ухвалах від 04.04.2022 року по справі №420/13976/21 та від 18.04.2022 року по справі №420/13078/21.
Щодо клопотання про продовження строку на надання відзиву на адміністративний позов, то суд зауважає, що відповідачем не надано належних доказів з яких вбачається, що у представника (представників) Головного управління ДПС в Одеській області відсутній доступ до відповідної бази АІС «Податковий блок».
Також суд враховує той факт, що відповідачем не зазначено, які саме документи він має на меті отримати завдяки наявності відповідного доступу до бази АІС «Податковий блок» та яке значення для вирішення справи мають такі документи, враховуючи предмет спору даної справи та те, що згідно оскаржуваного рішення від 29.12.2021 року №3592720/41255285 (яке наявне в матеріалах справи) зазначено, що в реєстрації податкової накладної відмовлено саме з підстав ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів(робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Таким чином суд не вбачає підстав для продовження відповідачу строку на надання відзиву, адже останнім не доведено поважність обставин не надання такого відзиву в межах встановленого строку.
Частиною 2 ст. 241 КАС України визначено, що всі процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, а також клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.
Керуючись п.5 ч.1 ст.236, ст.ст.237, 248 КАС України суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання відповідача (Головного управління ДПС в Одеській області) про зупинення провадження та продовження строку для надання відзиву - відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки встановлені ст.256 КАС України.
Ухвала суду продовження строку може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
СуддяІванов Е.А.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2022 |
Оприлюднено | 29.06.2022 |
Номер документу | 104398808 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні