Рішення
від 19.05.2022 по справі 460/4799/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

20 травня 2022 року м. Рівне№460/4799/22

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Керівник Сарненської окружної прокуратури в інтересах держави доДубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області, Відділу освіти, культури, молоді та спорту Дубровицької міської ради Рівненської області, Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Керівник Сарненської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Дубровицької міської ради, Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради про визнання протиправною бездіяльності відповідачів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради та зобов`язання відповідачів вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою, загальною площею 2,2703 га, загальною вартістю 34397311,53 грн, для обслуговування будівель, споруд Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Дубровицької міської ради.

В обґрунтування позову позивач зазначає, що засновником Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради є територіальна громада в особі Дубровицької міської ради. Позивач зазначає, що прокуратурою вивчений стан додержання вимог земельного законодавства в частині оформлення правовстановлюючих документів на майно та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів. Встановлено, що в порушення вимог чинного законодавства правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку відповідач-3 використовує у своїй діяльності, не оформлені. Позивач зазначає, що відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління майном комунального закладу. Оскільки відповідачі упродовж тривалого часу не здійснюють належних та достатніх дій і заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на відповідну земельну ділянку, то даний факт порушує інтереси держави. З наведених підстав, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач-2 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує факт допущення ним бездіяльності в частині вжиття заходів з метою оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, що використовується відповідачем-3. Зокрема, відповідач-2 зазначив, що ним здійснюється виготовлення технічної документації із землеустрою та оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради. На даний час виготовлений технічний паспорт на будівлю закладу освіти та технічна документація із землеустрою. Триває оформлення права власності на об`єкт нерухомого майна комунальної власності. Для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності необхідний документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності). З огляду на вказане, відповідачем-2 були надіслані листи до РВ ФДМУ по Рівненській та Житомирській областях від 05 листопада 2021 року № 1423/01-21/21 та від 10 січня 2022 року № 28/01-21/22 щодо отримання документу, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, на які отримано відповідь щодо необхідності долучення до листа документа, яким підтверджується, що відповідний об`єкт перебуває у комунальній (передано до комунальної) власності. На даному етапі внесені зміни до рішення міської ради від 05 січня 2021 року № 97 «Про затвердження актів приймання-передачі та безоплатне прийняття закладів освіти і майна, що знаходиться у них на балансі, із спільної власності територіальних громад Дубровицького району у комунальну власність Дубровицької міської ради» та включено на наступну сесію Дубровицької міської ради в перелік об`єктів нерухомого майна комунальної власності Дубровицької міської ради об`єкти нерухомого майна Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради. З огляду на вказане, відповідач-2 просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Відповідач-1 та відповідач-3 правом на подання до суду відзиву на позовну заяву не скористалися.

Позивач подав до суду відповідь на відзив відповідача-2, в якому наводить доводи щодо допущення останнім протиправної бездіяльності в частині вжиття заходів з метою оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, тотожні наведеним у відзиві на позовну заяву.

Заяви, клопотання учасників справи, процесуальні дії у справі:

23 лютого 2022 року позовна заява надійшла до суду.

24 лютого 2022 року ухвалою суду позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

17 березня 2022 року до суду від відповідача-2 надійшов відзив на позовну заяву.

24 березня 2022 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача-2.

Обставини справи, встановлені судом:

Згідно з пунктами 1.1., 1.3. Статуту Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради, затвердженого наказом Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради від 05 січня 2021 року № 1 (далі - Статут), Дубровицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради (далі заклад освіти) заклад загальної середньої освіти є правонаступником Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької районної ради Рівненської області.

Рішенням Дубровицької районної ради від 13 листопада 2020 року № 539 заклад освіти переданий у комунальну власність Дубровицької міської ради.

Засновником закладу освіти є територіальна громада в особі Дубровицької міської ради. Уповноваженим органом з питань освіти є відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради (далі уповноважений орган).

Місцезнаходження закладу освіти: вулиця Грушевського, 36, місто Дубровиця Дубровицького району Рівненської області.

Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти (пункт 1.6. Статуту).

Відповідно до пункту 1.18. Статуту, право оперативного управління та балансоутримувачем майна закладу освіти є відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, відповідно до рішення Дубровицької міської ради від 05 січня 2021 року № 97 «Про затвердження актів приймання-передачі та безоплатне прийняття закладів освіти і майна, що знаходиться у них на балансі, із спільної власності територіальних громад Дубровицького району у комунальну власність Дубровицької міської ради».

Пунктом 4.1. Статуту встановлено, що керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Директор закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

Попередньо, рішенням Дубровицької міської ради від 30 листопада 2018 року № 725 було надано дозвіл Управлінню освіти, молоді та спорту Дубровицької районної державної адміністрації на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування в м. Дубровиця по вул. Грушевського, 36, площею 2,2703 га (03.02) для будівництва та обслуговування закладів освіти за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови на території Дубровицької міської ради.

Відповідно до листа відповідача-3 від 29 листопада 2021 року за № 497/01-21/, правовстановлюючі документи на земельну ділянку, що використовується Дубровицькою загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради, кадастровий номер земельної ділянки відсутній.

Також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 04 лютого 2022 року № 297932897 підтверджується відсутність державної реєстрації речових прав на земельну ділянку за адресою: Рівненська обл., Дубровицький р-н, м. Дубровиця, вул. Грушевського, буд. 36, прим. 36.

Листом від 18 січня 2022 року № 88/01-21/22 відповідач-2 повідомив начальнику Дубровицького відділу окружної прокуратури про те, що ним ведуться роботи з виготовлення технічної документації і землеустрою та оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Дубровицької ЗОШ І-ІІІ ст. № 2. На даний час виготовлений технічний паспорт на будівлю закладу освіти та технічна документація із землеустрою. Триває оформлення свідоцтва на право власності на будівлю закладу, після оформлення якого буде завершено процес виготовлення правовстановлюючих документів на право постійного користування земельною ділянкою.

За змістом листа Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 18 січня 2022 року № 10-17-0.2-274/2-22, базова вартість 1 кв.м. земель міста Дубровиця Сарненського району станом на 01 січня 2020 року становить 151,51 грн.

Таким чином, як вказує позивач у позовній заяві, вартість земельної ділянки загальною площею 2,2703 га становить 3439731,53 грн.

Враховуючи відсутність документів постійного користування земельною ділянкою, що створює ризики для нормального функціонування дошкільного навчального закладу, які можуть призвести до негативних наслідків, прокурор звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини третьої статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Спеціальним законом, яким визначені виключні випадки та порядок представництва прокурором інтересів держави в суді є Закон України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (далі Закон № 1697).

Відповідно до частини третьої статті 23 Закону № 1697, прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Отже, виключними випадками, за яких прокурор може здійснювати представництво інтересів держави в суді, є порушення або загроза порушення інтересів держави. Ключовим для застосування цієї конституційної норми є поняття інтерес держави .

У Рішенні Конституційного Суду України від 08 квітня 1999 року № 3-рп/99 Конституційний Суд України, з`ясовуючи поняття інтереси держави , висловив міркування, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо (пункт 3 мотивувальної частини).

Інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій.

Із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах (пункт 4 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 08 квітня 1999 року № 3-рп/99).

Ці міркування Конституційний Суд України зробив у контексті офіційного тлумачення Арбітражного процесуального кодексу України, який уже втратив чинність. Однак, висловлене Судом розуміння поняття інтереси держави має самостійне значення і може застосовуватися для тлумачення цього ж поняття, вжитого у статті 23 Закону України Про прокуратуру .

Відтак, суд вважає, що інтереси держави охоплюють широке і водночас чітко не визначене коло законних інтересів, які не піддаються точній класифікації, а тому їх наявність повинна бути предметом самостійної оцінки суду у кожному випадку звернення прокурора з позовом. Надмірна формалізація інтересів держави , особливо у сфері публічних правовідносин, може призвести до необґрунтованого обмеження повноважень прокурора на захист суспільно значущих інтересів там, де це дійсно потрібно.

Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 25 квітня 2018 року у справі № 806/1000/17, від 19 вересня 2019 року у справі № 815/724/15, від 17 жовтня 2019 року у справі № 569/4123/16-а, від 05 листопада 2019 року у справі №804/4585/18.

В даному адміністративному позові керівник прокуратури стверджує, що відповідачі не виконали покладені на них повноваження з оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради за адресою: вул. Грушевського, 36, м. Дубровиця, Сарненський р-н, Рівненська обл., що зумовило виникнення загрози для нормального функціонування закладу та здійснення навчально-виховного процесу, а також може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. При цьому, як зазначив заступник керівника прокуратури, орган, на який покладаються повноваження щодо забезпечення виконання селищною радою своїх зобов`язань у спірних правовідносинах, відсутній.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР, (далі Закону № 280/97) до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, відповідно до частини першої статті 12 Земельного кодексу України, належить, зокрема: організація землеустрою; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

З цього приводу суд зазначає, що особливістю органів місцевого самоврядування як суб`єктів владних повноважень є те, що кожен з таких суб`єктів, з урахуванням положень Конституції України, є самостійним, автономним та не знаходиться у підпорядкуванні жодного органу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що даний позов поданий до органу місцевого самоврядування, його структурного підрозділу та утвореного ним навчального закладу, за загальним правилом з підстави як відсутність суб`єкта, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження. У такій категорії справ орган прокуратури повинен лише довести, що оскаржуваним рішенням, дією або бездіяльністю суб`єкта владних повноважень завдано шкоду інтересам держави.

Відповідно до змісту частини другої статті 19 Конституції України, частини третьої статті 24 Закону № 280/97, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, кабінету Міністрів України.

Згідно зі статтею 14 Конституції України, земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно зі статтею 80 Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII (далі Закон № 2145), до майна закладів освіти, серед іншого, належать земельні ділянки. Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до частини першої статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Згідно пунктом «а» частини другої статті 92 Земельного кодексу України, права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Як зазначено у частини першої статті 123 Земельного кодексу України, земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті а частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Статтями 125, 126 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до частин першої та третьої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01 липня 2004 року № 1952-IV, державна реєстрація прав є обов`язковою, інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Тобто, обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.

Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до статті 32 Закону України № 280/97, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 33 Закону № 280/97, передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні - 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Приписами пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97 визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» від 24 лютого 1994 року № 4004-XII, органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, власники і адміністрація навчально-виховних закладів та громадяни, які організують або здійснюють навчальні та виховні процеси, зобов`язані забезпечити для цього умови, що відповідають вимогам санітарних норм, здійснювати заходи, спрямовані на збереження і зміцнення здоров`я, гігієнічне виховання відповідних груп населення та вивчення ними основ гігієни.

Положеннями Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально - виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001, встановлені основні вимоги щодо утримання приміщень загальноосвітніх навчальних закладів.

Пунктом 2.3 Державних санітарних правил передбачені вимоги щодо дотриманням санітарних норм щодо відстані земельних ділянок під навчальними закладами від джерел викидів шкідливих речовин, шуму, вібрації, електромагнітних та іонізуючих випромінювань. Не допускається їх розміщення в санітарно-захисних зонах промислових підприємств та інших об`єктів, що є джерелами забруднення довкілля небезпечними факторами тощо. Отже, правилами передбачені вимоги щодо розміщення земельної ділянки, її характеристик тощо.

Вказані Державні санітарні правила і норми поширюються на загальноосвітні навчальні заклади, які проектуються, будуються, реконструюються та ті, що функціонують незалежно від типу, форм власності та підпорядкованості.

Положеннями частини третьої статті 66 Закону № 2145 передбачено, що сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти на відповідній території, мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечувати їх діяльність і розвиток.

Отже, вищевказані норми вказують на те, що земельні ділянки під навчальними закладами мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством, інакше, це може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться навчальні заклади, створює передумови для зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою, формує ризики для нормального функціонування навчального закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушує інтереси держави у сфері охорони дитинства.

Відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористування.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Дубровицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради користується земельною ділянкою площею 0,47 га, за адресою: вул. Грушевського, 36, м. Дубровиця, Сарненський р-н, Рівненська обл., яка знаходиться у комунальній власності Дубровицької міської ради.

Однак, в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону № 2145 правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує вказаний вище заклад освіти не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

З огляду на наведене, вказані вище порушення свідчать про допущення протиправної бездіяльності з боку відповідачів.

Зокрема, відповідач-1, являючись суб`єктом, який є засновником Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради, виконує повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства, не виконав покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження, не вжив необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться заклад освіти, допускаючи протиправну бездіяльність. При цьому, часткове виконання відповідачем-1 покладених на нього повноважень, зокрема, прийняття рішення про надання дозволу на розробку проекту технічної документації із землеустрою, не свідчить про відсутність з боку останнього бездіяльності, оскільки доказів виконання решти покладених на нього повноважень, наприклад затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, фактичне прийняття рішення про надання земельної ділянки у постійне користування, відповідачем-1 в ході судового розгляду не надано, а судом не здобуто.

В свою чергу, відповідач-2, як балансоутримувач майна Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради та суб`єкт, в оперативному управлінні якого перебуває названий заклад освіти, не надав суду доказів на підтвердження вжиття ним усіх передбаченим чинним законодавством заходів з метою оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, зокрема, розроблення та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та інше. Натомість, надані відповідачем-2 в ході судового розгляду письмові докази лише опосередковано вказують на наявність технічної документації із землеустрою, а відтак в розумінні КАС України не є достатніми та належними доказами на спростування допущення останнім спірної бездіяльності.

Щодо відповідача-3, то останній в ході розгляду справи не надав суду жодних доказів на підтвердження обставин щодо звернення до органу місцевого самоврядування з метою вирішення питання оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, хоч зі змісту листа останнього від 29 листопада 2021 року № 497/01-21/, копія якого долучена позивачем до позову, і слідує, що адміністрацією Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради неодноразово ініціювалося перед засновником питання щодо виготовлення технічної документації на земельну ділянку, що використовується закладом.

Враховуючи наведене вище, суд вважає, що у відповідачів існує обов`язок вживати заходи в межах наявної компетенції для оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку.

Оскільки відповідачами належних та передбачених законодавством дій щодо оформлення правовстановлюючих документів на спірну земельну ділянку не вживалось, суд вважає таку бездіяльність відповідачів протиправною.

Перевіривши доводи позивача, оцінивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

В даному випадку питання щодо розподілу судових витрат у порядку статті 139 КАС України не підлягає вирішенню.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність до Дубровицької міської ради, Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель та споруд Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради (вул. Грушевського, 36, м. Дубровиця, Сарненський р-н, Рівненська обл., 34100; код ЄДРПОУ 25313935).

Зобов`язати Дубровицьку міську раду, Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, Дубровицьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою, загальною площею 2,2703 га, загальною вартістю 34397311,53 грн, для обслуговування будівель та споруд Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Дубровицької міської ради (вул. Грушевського, 36, м. Дубровиця, Сарненський р-н, Рівненська обл., 34100; код ЄДРПОУ 25313935).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 20 травня 2022 року

Учасники справи:

Позивач - Керівник Сарненської окружної прокуратури в інтересах держави (вул. Демократична, 32,м. Сарни,Сарненський район, Рівненська область,34500, ЄДРПОУ/РНОКПП 02910077)

Відповідач - Дубровицька міська рада Сарненського району Рівненської області (вул.Воробинська,16,м.Дубровиця,Сарненський район, Рівненська область,34100, ЄДРПОУ/РНОКПП 05390997) Відповідач - Відділ освіти, культури, молоді та спорту Дубровицької міської ради Рівненської області (вул.Поштова, 11,Дубровиця,Сарненський район, Рівненська область,34100, ЄДРПОУ/РНОКПП 44153430) Відповідач - Дубровицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Дубровицької міської ради Сарненського району Рівненської області (вул.Грушевського, 36,Дубровиця,Сарненський район, Рівненська область,34100, ЄДРПОУ/РНОКПП 25313935)

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2022
Оприлюднено29.06.2022
Номер документу104399113
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —460/4799/22

Рішення від 19.05.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 23.02.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні