Постанова
від 01.10.2007 по справі 7/378-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О

В А

І М Е Н Е

М      У К Р А Ї Н И

 

"01" жовтня 2007 р.                                                        

  Справа № 7/378-АП-07

 

м. Херсон, зал судового засідання № 324, 11 год. 00 хв.

 

Господарський суд Херсонської

області у складі судді  Задорожної Н.О. при секретарі Степановій

О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу             

за позовом Приватного підприємця ОСОБА_1 с.

Новокиївка Каланчацького району Херсонської області

до Новокиївської сільської ради

народних депутатів, с. Новокиївка Каланчацького району Херсонської області  

про 

визнання нечинними рішень та стягнення матеріальних збитків

 

за

участю представників сторін:

від  позивача: ОСОБА_1 - приватний підприємець,

ОСОБА_2 - представник за усною заявою, пасп. НОМЕР_1.

від  відповідача: Нещасна О.П. - сільський голова,

посвідчення № 1 від 23.05.06 р.

 

Позивач (ПП ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1)

звернувся з позовом, у якому просить суд скасувати в зв"язку з

невідповідністю вимогам чинного законодавства, прийняті  відповідачем (Новокиївська сільська рада, с.

Новокиївка, код ЄДРПОУ 26347126) рішення № 38 від 26.07.2006 р. про

встановлення ставки єдиного податку для суб"єктів малого підприємництва

для проведення дискотеки та надання комп"ютерних ігор - 100 грн., а також

№ 63 від 24.11.2006 р. "Про перегляд ставки єдиного податку" ПП

ОСОБА_1, яким встановлену ПП ОСОБА_1 згідно рішення від 26.07.2006 р. ставку

податку залишено без змін.

Просить також стягнути з

відповідача 737 грн., які складають суму переплаченого єдиного податку, а також

1580 грн. неодержаного доходу з 04.05.2007 р. по 28.06.2007 р. в зв"язку з

проведенням дискотеки іншими суб"єктами господарювання з дозволу

сільського голови у будинку культури на більш вільних умовах. 

Обґрунтовуючи підстави позову  зазначає, що згідно з Указом Президента

України від 28.06.1999 р. № 746/99 із змінами і доповненнями (далі за текстом

Указ № 746), позивачу, до прийняття оспорюваних рішень було встановлено як

неприбутковій організації ставку єдиного податку  у сумі 20 грн. Зазначає, що надає послуги з організації

дискотек, які з огляду на невелику кількість населення є неприбутковими.

В подальшому Новокиївською

сільською радою ставку єдиного податку було збільшено до 100 грн., у тому числі

60 грн. за послуги з організації молодіжних дискотек та 40 грн. за

комп"ютерні послуги, які є видами підприємницької діяльності

позивача.   

Вважає встановлені ставки такими,

що не відповідають принципам справедливості, оскільки для суб"єктів

підприємницької діяльності, які здійснюють 

свою діяльність у сфері  торгівлі,

барах ставка єдиного податку дорівнює 70 грн.

Позивач звертає увагу суду на той

факт, що згідно додатку до рішення Херсонської міської ради № 761 від

15.02.2005 р., за організацію дискотек ставка єдиного податку складає 60 грн.,

натомість у порівняльних показниках 

кількість відвідувачів міських дискотек є значно вищою від сільських.

Завдані збитки мотивує створенням

органом місцевого самоврядування незаконної конкуренції внаслідок запрошення

інших осіб для надання цих послуг у сільському будинку культури.

Зазначає також, що є одним із

засновників благодійної організації "Ліра" по естетичному вихованню

дітей  та юнацтва і безкоштовно навчає

дітей музиці, а також вокальному мистецтву. Натомість зазначену обставину

депутатами залишено поза увагою.

Відповідач позов не визнає, у

наданих суду запереченнях посилається  на

те, що  ставки єдиного податку

суб"єктам підприємництва, які здійснюють 

свою діяльність на території сільської ради не переглядалися з 2002 р.

Враховуючи положення Закону України

"Про державний бюджет на 2006 рік", рішення ХХVІІ сесії сільської

ради № 175 від 16.02.2006 р. "Про сільський  бюджет на 2006 рік", рекомендаційний

лист Чаплинської міжрайонної державної 

податкової адміністрації від 07.04.2006 р. № 149 "Про перегляд

місцевих податків і зборів", сільська рада приймала заходи щодо поповнення

місцевого бюджету.

З метою передпідготовчої роботи

постійною комісією, з метою адекватного вирішення цього питання проводилися

відповідні  перевірки, у тому числі

приватного підприємця ОСОБА_1

В процесі проведеного аналізу

співставлень було встановлено, що ставка єдиного податку позивача у 2002 р.

складала 20 грн., вартість вхідного квітка - 0,50 коп.

Вартість вхідного квитка у 2006 р.

складає 2 грн. Під час роботи комісії також було зроблено аналіз кількості

відвідувань - з чотирьох відвідувань на дискотеці були присутні 198 чол. Згідно

свідоцтва про  сплату єдиного податку

видами підприємницької діяльності  ПП

ОСОБА_1 є послуги в освітньо-культурні й сфері, дискотека, комп"ютерні

ігри. Послуги з комп"ютерних ігор 

надаються за місцем проживання без оформлення відповідних дозволів, в

зв"язку з чим сільською радою було прийнято рішення від 19.06.2002 р. №

25, у якому відповідачем було вирішено клопотання перед правлінням економіки

райдержадміністрації про виключення з реєстру 

суб"єктів підприємницької діяльності ОСОБА_1  у зв"язку з порушенням правил здійснення

підприємницької діяльності.

Враховуючи види діяльності ПП

ОСОБА_1, пропозиції постійної комісії з питань планування бюджету, фінансів,

регулювання земельних відносин та охорони навколишнього середовища, постійної

комісії з питань гуманітарної політики та соціального захисту населення, радою

було прийнято рішення № 38 від 26.07.2006 р., яким суб"єктам

підприємницької діяльності - фізичним особам, які здійснюють свою діяльність у

сфері надання комп"ютерних ігор та проведення дискотек - 100 грн.,

встановлено ставку єдиного податку у сумі 100 грн., яку було залишено без змін

рішенням № 63 від 24.11.2006 р.

Встановлена ставка єдиного податку

не перевищує максимальну ставку податку (200 грн.) , встановлену Указом № 746.

Заслухавши пояснення представників

сторін, з"ясувавши обставини справи, дослідивши докази на їх

підтвердження, суд визнав позов необґрунтованим 

та таким, що не підлягає задоволенню з врахуванням наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону

України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.2007 р. №

280/97-ВР із змінами і доповненнями (далі Закон № 280) місцеве самоврядування в

Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної

громади - жителів села чи добровільного об"єднання у сільську громаду

жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність

органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого

значення в межах Конституції та законів України.

Сільські, селищні, міські ради є

органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні

громади та здійснюють від їх імені та в її інтересах функції і повноваження

місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими

законами (ч. 1 ст. 10 цього Закону).

Органи місцевого самоврядування та

їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб,

передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності

Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів

України (ч. 3 ст. 23 Закону № 280).

Пунктом 24 ст. 26 Закону № 280 до виключної

компетенції сільських, селищних, міських рад у числі інших, віднесено вирішення

питання про встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у

межах, визначених законом.

Приватний підприємець ОСОБА_1 в

якості фізичної особи - підприємця зареєстрований з 25.09.2001 р., видами

підприємницької діяльності  позивача є

послуги в культурно-освітній сфері; дозвілля дітей та юнацтва; дискотека та

комп"ютерні ігри.

Позивач перебуває на спрощеній

системі оподаткування і є платником єдиного податку, про що має відповідне

свідоцтво.

Відповідно до ч. 2, 3 п. 2 Указу №

746 ставка єдиного податку для суб"єктів малого підприємництва - фізичних

осіб встановлюється  місцевими радами за

місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може

становити  менше 20 грн. та більше 200

грн. на місяць.

У разі, коли фізична особа -

суб"єкт малого підприємництва здійснює кілька видів підприємницької

діяльності, для яких встановлено різні ставки єдиного податку, нею

придбавається одне свідоцтво і сплачується єдиний податок, що не перевищує

встановленої максимальної ставки, яка дорівнює 200 грн.

Рішенням Новокиївської сільської

ради № 94 від 26.04.2001 р. для суб"єктів підприємництва - фізичних осіб,

що займаються наданням побутових послуг, крім ремонту автомобілів, було

встановлено ставку єдиного податку у сумі 20 грн., яку для ПП ОСОБА_1 рішенням

сільської ради від 19.09.2002 р. № 35 було залишено без змін.

Враховуючи приписи Закону України

"Про Державний бюджет на 2006 рік" з метою наповнення бюджету  сільська рада в межах наданих Законом № 280

повноважень і компетенції, переглянула ставки єдиного податку, що були

встановлені у 2002 році і не змінювалися до моменту їх перегляду.

З врахуванням видів діяльності

позивача: здійснення підприємницької діяльності з надання послуг в

культурно-освітній сфері; дозвілля дітей 

та юнацтва; дискотеки; комп"ютерні ігри, сесією Новокиївської

сільської ради було прийнято рішення про встановлення ставки єдиного податку

для суб"єктів малого підприємництва у сфері діяльності з проведення

дискотек та надання комп"ютерних ігор у сумі 100 грн., яку рішенням

сільської ради від 24.11.2006 р. № 63 для ПП ОСОБА_1 залишено без змін.

Ставку податку було встановлено з

врахуванням збільшення у чотири рази вартості послуги з дискотеки, незмінності

вартості оренди приміщення, яке використовується позивачем для здійснення

підприємницької діяльності на підставі договору оренди від 15.02.2002 р.

(приміщення площею 281,1 кв. м з орендною платою 14 грн. на місяць),

адекватності економічних змін, інтересів як споживача послуг так і бюджету.

Оспорювані рішення прийнято у

відповідності з вимогами Указу № 746 в межах компетенції і повноважень,

встановлених приписами Закону України "Про місцеве самоврядування в

Україні", відтак суд не має підстав для їх скасування.

У судовому засіданні проголошено

вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено про дату виготовлення

повного тексту постанови - 10.10.2007 р. о 10 год. 30хв., каб. № 324, м.

Херсон, вул. Горького, 18.

Керуючись п. 4 ст.157, 158,

160-163, 167, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, суд

 

постановив:

 

1. У задоволенні позову відмовити.

 

Постанова набирає законної сили

після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку

заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але

апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений Кодексом

адміністративного судочинства України, постанова або ухвала суду першої

інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання

апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної

сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Заява про апеляційне оскарження

постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її

проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до

статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на

постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання

заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без

попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у

строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Суддя                                                                 

Н.О. Задорожна

 

Повний

текст постанови

виготовлено  10.10.2007р.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення01.10.2007
Оприлюднено24.10.2007
Номер документу1044117
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/378-ап-07

Постанова від 01.10.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Задорожна Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні