Ухвала
від 13.05.2022 по справі 757/10968/22-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/10968/22-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2022 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Києві клопотання заступника начальника першого відділу процесуального керівництва другого управління організації і процесуального керівництва у кримінальних провадженнях органів Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням органів Державного бюро розслідувань, нагляду за його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про передачу речових доказів у кримінальному провадженні № 62021000000000688, -

В С Т А Н О В И В :

На розгляд слідчого судді надійшло клопотання прокурора відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про передачу речових доказів у кримінальному провадженні № 62021000000000688 Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління, шляхом реалізації активів з метою збереження їх економічної вартості, а саме:

- горіх волоський у кількості 20 480 kg, вартість якого відповідно до митної декларації UA 408020/2022/005548 становить 3 400 121 гривень 50 копійок, що вилучений в ході проведення огляду місця події 26.03.2022 на території митного посту «Яворів» Львівської митниці Держмитслужби за адресою: смт. Краківець, вул. Вербицького, 54.

Обґрунтовуючи клопотання, прокурор зазначає, що Слідчими Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 62021000000000688 від 12.08.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 з залученням службових осіб ГУ ДФС у Чернівецькій області та Чернівецької митниці Держмитслужби, (уповноважених на здійснення контролю під експортних операцій, з метою приховування вказаної злочинної діяльності) в період з 2018 по 2022 роки розробили та реалізували злочинну схему з метою незаконного збагачення шляхом ухилення від сплати податків до бюджетів, під час експортування ними сільськогосподарської продукції «горіхів волоських», що передбачала створення ряду підконтрольних підприємств, а саме ПП «БУДЕКСІМТОРГ» (код ЄДРПОУ 43231638), ПП «БУК ЕКСПО ГРУП» (код ЄДРПОУ 43122471), ПП «АГРО ЕКСПО ЮА» (код ЄДРПОУ 43122658), ТОВ «УКРНАТ» (код ЄДРПОУ 42436623), ПП «Євробізнес груп» (код ЄДРПОУ 42506941), ПП «Мервінс» (код ЄДРПОУ 42406287), ПП «Крайтонс» (код ЄДРПОУ 42191893), ТОВ «СП Укрекспо Плюс» (код ЄДРПОУ 41361615), ТОВ «СПС Делівері» (код ЄДРПОУ 41601771), ТОВ «ОСТІН-А» (код ЄДРПОУ 41579872), ТОВ «ОПТ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 41759226), ПП «КСТ БУКІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 41529182), ПП «Буд Агро ЛТД» (код ЄДРПОУ 43122585), ПП «Лімгранд» (код ЄДРПОУ 44320922) та інші, які мали безпосередньо здійснювати експорт сільськогосподарської продукції «горіхів волоських» не сплачуючи при цьому податки на підставі завідомо підроблених документів.

За результатами вказаних злочинних дій матеріальних збитків державному бюджету завдано на суму понад 250 млн. гривень.

На виконання своїх злочинних намірів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 та інші невстановлені досудовим розслідуванням особи зорганізувалися у стійке об`єднання з метою незаконного збагачення шляхом ухилення від сплати податків до бюджетів під час експортування ними сільськогосподарської продукції «горіхів волоських», виготовлення, з метою їх подальшого використання, підроблених документів, організації вчинення службового підроблення службовими особами Чернівецької митниці Держмитслужби та ГУ ДФС у Чернівецькій області, що об`єднано єдиним злочинним планом, відомого всім учасниками організованої групи, спрямованого на ухилення від сплати податків.

Так, ОСОБА_4 , згідно відведеної йому ролі як співорганізатора здійснював пошук клієнтів із за кордону України - нерезидентів, які мали наміри здійснити купівлю сільськогосподарської продукції, а саме «горіху волоського», забезпечував проведення перемовини щодо обсягів поставок, вартості та інших умов, забезпечував складання необхідних зовнішньо - економічних контрактів та відповідних документів щодо транспортування на їх адресу товару - «горіху волоського», здійснював організацію документального (в тому числі митного) оформлення експортних операцій товару без сплати загальнообов`язкових платежів та зборів, брав участь у виготовленні підроблених документів щодо придбання товару та його подальшого транспортування і продажу за кордон, забезпечував здійснення перемовин із заготівельниками сільськогосподарської продукції «горіху волоського», організовував порядок розрахунку з підприємствами нерезидентами, відкриття банківських рахунків за кордоном для отримання коштів в якості оплати за поставлений товар «горіх волоський», а також розподіл незаконної винагороди серед членів злочинного угрупування.

ОСОБА_5 згідно відведеної йому ролі як співорганізатора займався створенням задіяних у злочинній схемі підприємств, здійснював підбір осіб та реєстрацію на них за грошову винагороду, суб`єктів господарювання з ознаками фіктивності, для їх подальшого використання у протиправній діяльності організованої групи, визначав їх засновників та керівників, забезпечував складання та підготовку документів необхідних для державної реєстрації суб`єктів підприємницької діяльності, організовував вчинення реєстраційних та інших дій, необхідних для створення видимості функціонування фіктивних підприємств та забезпечував ведення ними бухгалтерської, податкової та фінансової звітності, забезпечував отримання грошової винагороди таким особам у готівковому вигляді, відкриття в банківських установах рахунків , які використовувались в подальшому для поточних витрат, пов`язаних зі здійсненням операцій з експорту товару «горіх волоський», забезпечував юридичний супровід діяльності створених підприємств, забезпечував усунення перешкод для незаконної діяльності від контролюючих (податкових) органів.

В свою чергу, ОСОБА_6 згідно відведеної ролі як співорганізатор здійснював підготовку документів та необхідних випробувань для отримання фітосанітарних сертифікатів, забезпечував проведення контактів із службовими особами ГУ Держспоживслужбою у Чернівецькій області, здійснював розрахунки за вказані сертифікати, організовував транспортування товару за межі території України, підшукуючи перевізників та здійснюючи підготовку відповідних договорів та розрахунки з ними за надані послуги, здійснює підготовку необхідного для здійснення експортних операцій пакету документів для подачі до митних органів з метою безперешкодного митного оформлення товару на підставі завідомо підроблених документів щодо їх походження та придбання в межах України.

Крім того, спільно із ОСОБА_4 забезпечує організацію розрахунків із підприємствами нерезидентами, відкриття рахунків в банківських установах за кордоном (на території країн Угорщина і Польща), а також перевезенням через кордон готівкових коштів для їх подальшого розподілу між учасниками організованої групи та закупівлі наступних партій у спосіб поза бухгалтерським та податковим обліками товару «горіх волоський».

Так, для реалізації злочинного наміру, щодо ухилення від сплати податків до бюджетів під час експортування сільськогосподарської продукції ОСОБА_5 з відома та за погодженням інших учасників організованої групи на першочерговому етапі здійснювали підбір осіб, які нададуть згоду на участь у вчиненні вказаних злочинів, погодяться зареєструвати на своє ім`я створені або придбані організованою групою підприємства та обіймати в таких підприємствах керівні посади.

Для досягнення злочинної мети організаторами створення суб`єктів господарювання юридичних осіб у організаційно-правовій формі приватного підприємства на території Чернівецької області шляхом підшукування фізичних осіб, схиляючи їх до участі в підконтрольних ПП «БУДЕКСІМТОРГ» (код ЄДРПОУ 43231638), ПП «БУК ЕКСПО ГРУП» (код ЄДРПОУ 43122471), ПП «АГРО ЕКСПО ЮА» (код ЄДРПОУ 43122658), ТОВ «УКРНАТ» (код ЄДРПОУ 42436623), ПП «Євробізнес груп» (код ЄДРПОУ 42506941), ПП «Мервінс» (код ЄДРПОУ 42406287), ПП «Крайтонс» (код ЄДРПОУ 42191893), ТОВ «СП Укрекспо Плюс» (код ЄДРПОУ 41361615), ТОВ «СПС Делівері» (код ЄДРПОУ 41601771), ТОВ «ОСТІН-А» (код ЄДРПОУ 41579872), ТОВ «ОПТ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 41759226), ПП «КСТ БУКІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 41529182), ПП «Буд Агро ЛТД» (код ЄДРПОУ 43122585), ПП «Лімгранд» (код ЄДРПОУ 44320922) в якості засновників та директорів, шляхом подальшого використання відповідних установчих документів та за співучасті залучених осіб, з метою забезпечення видимості законної діяльності створених суб`єктів господарювання, забезпечено реєстрацію таких підприємств в якості платників податків та приєднання до спрощеної системи оподаткування єдиного податку, і визначення необхідного виду діяльності.

Так, з метою забезпечення функціонування спеціально створених для здійснення експортних операцій суб`єктів господарювання ПП «БУДЕКСІМТОРГ» (код ЄДРПОУ 43231638), ПП «БУК ЕКСПО ГРУП» (код ЄДРПОУ 43122471), ПП «АГРО ЕКСПО ЮА» (код ЄДРПОУ 43122658), ТОВ «УКРНАТ» (код ЄДРПОУ 42436623), ПП «Євробізнес груп» (код ЄДРПОУ 42506941), ПП «Мервінс» (код ЄДРПОУ 42406287), ПП «Крайтонс» (код ЄДРПОУ 42191893), ТОВ «СП Укрекспо Плюс» (код ЄДРПОУ 41361615), ТОВ «СПС Делівері» (код ЄДРПОУ 41601771), ТОВ «ОСТІН-А» (код ЄДРПОУ 41579872), ТОВ «ОПТ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 41759226), ПП «КСТ БУКІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 41529182), ПП «Буд Агро ЛТД» (код ЄДРПОУ 43122585), ПП «Лімгранд» (код ЄДРПОУ 44320922), створених та придбаних учасниками групи для вчинення господарської діяльності без відображення в бухгалтерському і податковому обліках фінансово-господарських операцій із закупівлі на території України товарів «горіху волоського» та подальшого їх експорту без сплати податків до бюджетів, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 організували відкриття розрахункових рахунків для здійснення розрахункових операцій щодо оплати логістичних послуг, послуг органів державної влади, пов`язаних з експортними операціями, інших супровідних послуг. При цьому, з метою приховування обсягів доходу основні розрахунки з покупцями-нерезидентами товару «горіх волоський» зі спеціально створеним для здійснення експорту продавцем у встановленому законом порядку не здійснювались, валютна виручка на рахунки в банківських установах в України не надходила.

Прокурор зазначає, що вказане кримінальне правопорушення виявлено слідчим під час досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019000000001806 від 25.11.2019 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст.27, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст.212, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 України, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 України, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст.27, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 212, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 України, ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст.212, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 України, ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 212, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 366 України, ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358 КК України, ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 212, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358 КК України, ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 212, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 28, ч.4 ст. 358 КК України, ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч.3 ст. 212, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 28, ч.4 ст. 358 КК України, ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 28, ч.4 ст. 358 КК України та ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358 КК України.

Так, слідчим Державного бюро розслідувань 26.03.2022 проведено огляд місця події на території митного посту «Яворів» Львівської митниці Держмитслужби за адресою: смт. Краківець, вул. Вербицького, 54, де здійснював перетин державного кордону транспортний засіб DAF XP 105.510 державний номерний знак НОМЕР_1 та спеціалізований напівпричіп SCH MITZ SKO 24 державний номерний знак НОМЕР_2 з товаром горіх волоський у кількості 20 480 kg, вказаний товар належить ПП «Лімгранд» (код ЄДРПОУ 44320922) був замитнений службовими особами Чернівецької митниці Держмитслужби та здійснював перетин через пункт ввезення Krakivets Korcova.

Крім того, встановлено, що ПП «Лімгранд» (код ЄДРПОУ 44320922) податкові платежі не сплатило, за місцем реєстрації не знаходиться, директором ПП «Лімгранд» є ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , обвинувальний акт відносно якого скеровано до Шевченківського районного суду місті Чернівці за обвинуваченням у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч.3 ст. 212, ч. 3 ст. 28, ч.2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 28, ч.4 ст. 358 КК України.

За результатами огляду слідчим вилучено транспортний засіб DAF XP 105.510 державний номерний знак НОМЕР_1 та спеціалізований напівпричіп SCH MITZ SKO 24 державний номерний знак НОМЕР_2 з товаром горіх волоський у кількості 20 480 kg, сертифікат ЄВРО 1 А 40800721, Deklaratin Hygienic Certificate № 0802, Фітосанітарний сертифікат №13/24-6009/АЕ955015, копія митної декларації UA/0044320922, копія счет-фактура №1, CMR№103, оригінал CMR№103 на 5 аркушах, счет-фактура №1 на 5 аркушах, Paking List ПП «Лімгранд» на 4 аркушах, лист з Державної інспекції з питань безпечності на транспорті WALNUT TREE на 1 аркуші.

28.03.2022 горіх волоський у кількості 20 480 kg, який належить ПП «Лімгранд» та сертифікат ЄВРО 1 А 40800721, Deklaratin Hygienic Certificate № 0802, Фітосанітарний сертифікат №13/24-6009/АЕ955015, копія митної декларації UA/0044320922, копія счет-фактура №1, CMR№103, оригінал CMR№103 на 5 аркушах, счет-фактура №1 на 5 аркушах, Paking List ПП «Лімгранд» на 4 аркушах, лист з Державної інспекції з питань безпечності на транспорті WALNUT TREE на 1 аркуші визнано слідчим речовими доказами у кримінальному провадженні.

Ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 30.03.2022 на вилучене у ході огляду місця події на території митного посту «Яворів» Львівської митниці Держмитслужби за адресою: смт. Краківець, вул. Вербицького, 54 майно накладено арешт, а саме: горіх волоський у кількості 20 480 kg, вартість якого відповідно до митної декларації UA 408020/2022/005548 становить 3 400 121 гривень 50 копійок.

Ухвалою колегії суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Львівського апеляційного суду від 14.04.2022, ухвалу слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 30.03.2022 залишено без змін.

В подальшому, 14.04.2022 слідчим суддею Личаківського районного суду ОСОБА_15 вказаний горіх волоський передано в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами з метою забезпечення збереження його економічної вартості.

26.04.2022 вказана ухвала скерована до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Так, згідно отриманої відповіді Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів від 04.05.2022 №140/6.1-25-22/6 реалізація - як шлях управління АРМА активами, зазначеного типу забезпечуватиме збереження та/або збільшення вартості такого майна більш ефективно, у порівнянні з передачею в управління за договором у порядку та на умовах визначених Законом.

В управління передано горіх волоський, який є продуктом вжитку та належить до ринку товарів, які після збору врожаю потребує особливих умов зберігання, а саме дотримання температурного режиму та умов вологості.

Разом з тим, враховуючи багатолітній процес вирощування та щорічний збір нового врожаю волоського горіху, його довготривале зберігання є недоцільне та економічно невигідним. Крім того, у разі недотримання належних умов зберігання волоський горіх втратить свої властивості та це призведе до зниження його вартості.

У зв`язку з викладеним, прокурор вважав наявними підстави для передачі арештованого майна Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління, шляхом реалізації активів з метою збереження їх економічної вартості.

Прокурор в кримінальному провадженні № 62021000000000688 ОСОБА_16 направив на адресу суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, викладенні вимоги підтримав.

Розгляд клопотання здійснено без повідомлення власника майна.

На підставі досліджених матеріалів слідчий суддя надходить до наступних висновків.

Слідчими Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 62021000000000688 від 12.08.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 України.

26.03.2022 в ході огляду місця події на території митного посту «Яворів» Львівської митниці Держмитслужби за адресою: смт. Краківець, вул. Вербицького, 54 виявлено та вилучено товар та документи, зокрема горіх волоський у кількості 20 480 kg.

Постановою старшого слідчого другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_17 від 28.03.2022 горіх волоський у кількості 20 480 kg та документи, вилучені в ході огляду місця події на території митного посту «Яворів» Львівської митниці Держмитслужби за адресою: смт. Краківець, вул. Вербицького, 54, визнані речовими доказами у кримінальному провадженні № 62021000000000688.

Ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 30.03.2022 по справі № 463/2180/22 накладено арешт на горіх волоський у кількості 20 480 кг, що належить ПП «Лімгранд» (код ЄДРПОУ 44320922) та документи, вилучені в ході огляду місця події на території митного посту «Яворів» Львівської митниці Держмитслужби за адресою: смт. Краківець, вул. Вербицького, 54.

Ухвалою колегії суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Львівського апеляційного суду від 14.04.2022, апеляційну скаргу представника ПП «Лімгранд» ОСОБА_18 на ухвалу слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 30.03.2022 про накладення арешту залишено без задоволення, а ухвалу слідчого судді залишено без змін.

Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.

Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості збільшення) їх економічної вартості.

Частиною 4, 5 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» визначено, що рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) майно піддається швидкому псуванню;

2) майно швидко втрачає свою вартість;

3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.

Активи, визначені частиною четвертою цієї статті, передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається Національному агентству негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора. Реалізація активів здійснюється визначеними на конкурсних засадах юридичними особами. Порядок відбору таких юридичних осіб, порядок реалізації активів на прилюдних торгах (аукціонах) та/або електронних торгах визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.

Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.

Вимогами частини другої статті 21 Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

З урахуванням того, що майно про яке йдеться мова в клопотанні піддається швидкому псуванню, що в свою чергу може призвести до втрати його вартості, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для передачі арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, шляхом реалізації відповідних активів, що відповідає положенням ч. 6 ст. 100 КПК України та ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

На підставі викладеного, керуючись ст. 100 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Передати майно, вилучене в ході проведення огляду місця події 26.03.2022 на території митного посту «Яворів» Львівської митниці Держмитслужби за адресою: смт. Краківець, вул. Вербицького, 54, а саме:

- горіх волоський у кількості 20 480 kg, вартість якого відповідно до митної декларації UA 408020/2022/005548 становить 3 400 121 гривень 50 копійок, що належить ПП «Лімгранд» (код ЄДРПОУ 44320922), та на яке ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 30.03.2022 по справі № 463/2180/22 накладено арешт, в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, шляхом реалізації відповідних активів.

Про передачу майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів повідомити заінтересованих осіб шляхом направлення копії ухвали слідчого судді.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення13.05.2022
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу104416326
СудочинствоКримінальне
Сутьпередачу речових доказів у кримінальному провадженні № 62021000000000688

Судовий реєстр по справі —757/10968/22-к

Ухвала від 13.05.2022

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні