Ухвала
від 18.05.2022 по справі 907/395/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Коцюбинського, 2А, м. Ужгород, 88000, e-mail: inbox@zk.arbitr.gov.ua, вебадреса: http://zk.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про закриття провадження у справі про банкрутство - затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом

"19" травня 2022 р. Справа № 907/395/20

Суддя Господарського суду Закарпатської області Андрейчук Л.В., розглянувши клопотання ліквідатора КП «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства» арбітражного керуючого Бахтина Віталія Віталійовича від 26.01.2022 (Вх. №02.3.1-02/560/22 від 28.01.2022) про закриття провадження у справі, затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та витрат у справі №907/395/20

за заявою Комунального підприємства «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства»

про власне банкрутство

Секретар судового засідання Соханич В.М.

За участю представників:

Сторони не з`явилися

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства звернулося до суду із заявою визнання його банкрутом, посилаючись на наявність визначених ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства підстав.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 12.10.2020 відкрито провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства смт. Кольчино, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Мельник Ірину, та призначено попереднє засідання по справі №907/395/20 на 25.11.2020.

Однак, в подальшому, в зв`язку з тим, що офіційне оприлюднення про відкриття справи про банкрутство №65409 у встановлений законом строк було здійснено лише 29.10.2020, ухвалою суду від 19.11.2020 № 907/395/20 призначено нову дату попереднього засідання суду в справі - 14.12.2020.

За результатами попереднього засідання Господарський суд Закарпатської облсті 14.12.2020 постановив ухвалу, якою затвердив розмір та перелік вимог кредиторів до боржника, а саме: Головного управління ДПС в Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ 43143065) на суму 368234,31 грн. в т. ч. 51481,90 грн в другу чергу; 134362,34 грн - в третю чергу, 178 186,07 грн - в шосту чергу та 4 204,00 грн першу чергу, ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , індентифікаційний номер НОМЕР_1 ) - 9 752,00 грн у першу чергу; ОСОБА_2 , ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_2 ) - 3284,00 грн у першу чергу; ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , ІПН НОМЕР_3 ) - 3284,00 грн у першу чергу.

Постановою Господарського суду Закарпатської області у справі №907/395/20 від 27.01.2021 про визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в межах справи про банкрутство Комунального підприємства «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства» постановлено припинити процедуру розпорядження майном Комунального підприємства «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства», припинити повноваження розпорядника майна Комунального підприємства «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства» арбітражного керуючого Мельник Ірини Анатоліївни (свідоцтво від 06.02.2018 № 1856), визнати банкрутом Комунальне підприємство «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства», призначено ліквідатором Комунального підприємства «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства» арбітражного керуючого Бахтина Віталія Віталійовича (свідоцтво від 17.07.2013 № 1311) та встановлено оплату послуг арбітражному керуючому Бахтину Віталію Віталійовичу у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 02.02.2021 замінено кредитора - Головне управління ДПС у Закарпатській області (88000, Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Волошина. 52) його правонаступником - Державною податковою службою України в особі відокремленого підрозділу Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області (88000, Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Волошина. 52, код ЄДРПОУ 44106694) .

На адресу суду 26.01.2022 від ліквідатора КП Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства арбітражного керуючого Бахтина В.В. надійшло клопотання про затвердження ліквідаційного звіту та балансу Комунального підприємства «Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства» та затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат по справі №907/395/20, стягнення грошової винагороди з кредиторів та видачу наказу.

Учасники справи у судове засідання не з`явилися, проте на адресу суду надійшли клопотання кредитора Головного управління ДПС в Закарпатській області, засновника боржника Кольчинської селищної ради та ліквідатора про розгляд питаннь про затвердження ліквідзвіту та ліквідбалансу Кольчинського ВУЖКГ, звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого Бахтин В.В., а також закриття провадження у судовому засіданні без їхньої участі.

Розглянувши клопотання ліквідатора, кредиторів та засновника боржника та подані на розгляд суду матеріали, суд дійшов наступних висновків.

Згідно ст. 65 Кодексу України з питань банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо);реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно поданого ліквідатором суду ліквідзвіту вбачається що всі документи визначені вищенаведеною нормою надані суду.

За даними ліквідатора при здійсненні ліквідаційної процедури банкрута вчинялися дії, спрямовані на виявлення та повернення/розшуку активів банкрута; проведено інвентаризацію майна банкрута, вчинено інші дії які входять до обов`язку ліквідатора.

За результатами проведеної інвентаризації ліквідатором встановлено відсутність майнових активів (майна та майнових прав) банкрута, окрім дебіторської заборгованості в сумі 25 842,00 грн. Вказана сума була добровільно сплачена боржником в результаті проведеної ліквідатором претензійної роботи та направлена на часткове погашення витрат ліквідпроцедури, а саме винагороди арбітражного керуючого.

З поданого ліквідатором звіту, а також наявних в матеріалах справи доказів, вбачається, що одержані ліквідатором відповіді від реєструючих органів свідчать про відсутність у банкрута інших майнових активів, які належать йому на праві власності або повного господарського відання та які можуть бути включенні до ліквідаційної маси.

За таких обставин вимоги кредиторів залишилися незадоволеними за відсутністю майна банкрута.

Документація боржника яка б підлягала довгостроковому зберіганню у відповідності до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства передана на зберігання до Кольчинської селищної ради.

Звіт ліквідатора про хід ліквідаційної процедури, включно з питаннями грошової винагороди арбітражного керуючого, був розглянутий комітетом кредиторів банкрута на засіданні, що відбулося 26.01.2022.

Судом встановлено, що згідно з наявним в матеріалах справи протоколом від 26.01.2022 засідання комітету кредиторів банкрута, звіт ліквідатора та ліквідбаланс комітетом кредиторів затверджено, зобов`язано ліквідатора звернутись до суду з клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, затверджено звіт арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди за виконання повноважень ліквідатора банкрута за період з 27.01.2021 по 26.01.2022 на суму 216 919,25 грн.

До даного судового засідання будь-яких зауважень щодо проведення ліквідаційної процедури та заперечень щодо затвердження звіту ліквідатора від будь-яких інших осіб до суду не надходило.

Приписами ст. 30 Кодексу України з питань банкрутства встановлено що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду, яка складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень, зокрема, ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Господарський суд за заявою кредитора має право зменшити розмір грошової винагороди арбітражного керуючого, у разі, якщо середньомісячна заробітна плата керівника боржника є надмірно високою порівняно з мінімальним розміром заробітної плати.

Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітету кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

З огляду на наведені приписи законодавства про банкрутство, приймаючи до уваги відсутність активів боржника для погашення винагороди арбітражного керуючого, обставини того, що фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатора кредиторами не створювався, схвалення комітетом кредиторів звіту ліквідатора про нарахування та виплату грошової нагороди, дослідивши матеріали справи та оцінивши додані до звіту та заяви докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість клопотання арбітражного керуючого та про затвердження схваленого комітетом кредиторів його звіту про нарахування грошової винагороди та витрат за період з 27.01.2021 по 26.01.2022 на суму 216 919,25 грн, а також про стягнення з кредитора банкрута несплачену суму винагороди у розмірі 191 379,35 грн, а саме Головного правління ДПС у Закарпатській області (філія (інший відокремлений підрозділ)

При цьому суд приймає також до уваги правові позиції Верховного Суду з питань оплати послуг арбітражного керуючого. Так, у постанові Верховного Суду від 20.03.2019 у справі №5024/980/2011) зазначено про те, що законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг арбітражного керуючого розпорядника майна/керуючого санацією/ліквідатора в залежність від обсягу його діяльності (за умови достатності та відповідності цих дій вимогам Закону про банкрутство), від розміру задоволених вимог кредиторів у справі, майнового стану кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів роботи арбітражного керуючого у справі про банкрутство. Також, суд касаційної інстанції відзначає, що кредитор, як споживач послуг арбітражного керуючого, котрий очікує на результат його діяльності, має усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна, як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 30.01.2019 у справі №910/32824/15).

У відповідності до ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Кожен має право на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Згідно із ст. 1 Конвенції Міжнародної організації праці «Про захист заробітної плати» №95, ратифікованої Україною 30.06.1961, термін «заробітна плата» означає, незалежно від назви й методу обчислення, будь-яку винагороду або заробіток, які можуть бути обчислені в грошах, і встановлені угодою або національним законодавством, які працівник має отримувати за працю, яку виконано чи має бути виконано, або за послуги, котрі надано чи має бути надано.

Відмову від авансування, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті статті 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства, Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року ратифіковану Україною 10.08.1956 року, Конвенції Міжнародної організації праці №105 про скасування примусової праці 1957 року ратифіковану Україною 05.10.2000 року), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить статті 43 Конституції України.

Вирішуючи питання затвердження звіту ліквідатора за результатами ліквідаційної процедури банкрута, суд виходить з такого.

Приписами ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу; якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута; якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.

З огляду на фактичні обставини справи та наведені приписи Кодексу про банкрутство, суд розглянувши звіт ліквідатора, заяви інших учасників процесу - кредиторів, дійшов висновку про наявність підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, який засвідчує відсутність у банкрута майна, та неможливість погасити заявлені кредиторські вимоги, що, у свою чергу, є підставою для винесення ухвали про ліквідацію юридичної особи банкрута.

За приписами ст. 90 Кодексу про банкрутство суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо, зокрема, затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом (п. 5 ч. 1 ст. 90); про закриття провадження у справі про банкрутство виноситься ухвала (ч. 3 ст. 90).

Згідно приписів ч. 4 ст. 90 Кодексу про банкрутство з огляду на закриття провадження у справі у зв`язку із затвердженням звіту ліквідатора вважаються погашеними вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню, про що належить зазначити в ухвалі.

Водночас, згідно з Розпорядження голови суду № 01-03/3-о/д від 24.02.2022 встановлено особливий режим роботи суду, а саме: з 24 лютого на невизначений час рекомендувати суддям:- розгляд справ у відкритих судових засіданнях за участі учасників судового процесу не здійснювати, у зв`язку з припиненням їх пропуску до залів судових засідань;- суддям здійснювати розгляд справ за відсутності учасників судового процесу у випадках, передбачених нормами Господарського процесуального кодексу України, або за умови надання учасниками заяв про розгляд справи за їх відсутності, а у випадку не подання такої заяви-відкладати судові засідання.

Рекомендовано учасникам судового процесу використовувати можливість участі у судовому засідання у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Рекомендовано учасникам судового процесу утриматися від відвідування суду, подавати документи до суду використовуючи електронну пошту, «Електронний суд», факсимільний зв`язок, поштове відправлення або кур`єрська доставка. Тимчасово припинено забезпечення проведення судових засідань в режимі відеоконференцзв`язку за дорученням інших судів. Разом з тим, згідно розпорядження голови суду № 01-03/4 о/д від 02.03.2022 внесено зміни та доповнено пункт 1 розпорядження Господарського суду Закарпатської області від 24.02.2022 №01-03/3 о/д про організацію роботи абзацом: « - справи, які не є невідкладними, розглядати лише за наявності письмової згоди на це усіх учасників судового провадження.»

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 1, 2, 30, 60, 61, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Затвердити звіт арбітражного керуючого Бахтин В.В. про нарахування та виплату грошової нагороди, здійснення та відшкодування витрат за виконання повноважень ліквідатора банкрута - Комунального підприємства Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства за період з 27.01.2021 по 26.01.2022 на суму 216 919,25 грн.

2.Стягнути з Головного управління ДПС у Закарпатській області (88000, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ 44106694) кошти в розмірі 191 379,35 грн як виплату основної грошової винагороди та витрат арбітражного керуючого Бахтин Віталія Віталійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1311 від 17.07.2013, АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 , Установа банку: АТ «Комінвестбанк», код банку: МФО 312248, IBAN НОМЕР_5 ) за виконання повноважень ліквідатора Комунального підприємства Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства у справі №907/395/20.

3.Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Комунального підприємства "Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства"(89636, Закарпатська обл., смт. Кольчино, вул. Корятовича, 13, код ЄДРПОУ 32516911).

4.Вимоги, непогашені у зв`язку з недостатністю майна, вважати погашеними.

5.Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені у встановлений строк вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню.

6.Ліквідувати юридичну особу - Комунальнє підприємство "Кольчинське виробниче управління житлово-комунального господарства"(89636, Закарпатська обл., смт. Кольчино, вул. Корятовича, 13, код ЄДРПОУ 32516911).

7. Зобов`язати ліквідатора, орган державної реєстрації і орган статистики провести відповідні дії по виключенню юридичної особи банкрута з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

8. Провадження у справі закрити.

9. Видати накази на примусове виконання вказаної ухвали.

Ухвала набирає законної сили після її підписання та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки встановлені ст.ст. 255, 256 ГПК України.

Вебадреса сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається http://court.gov.ua/fair/sud5008/ або http://www.reyestr.court.gov.ua.

Повний текст ухвали складено та підписано 23.05.2022

Суддя Л.В. Андрейчук

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення18.05.2022
Оприлюднено29.06.2022
Номер документу104429143
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —907/395/20

Судовий наказ від 22.05.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 18.05.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 04.05.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 09.03.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 09.03.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 07.02.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 07.02.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 29.12.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 29.12.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

Ухвала від 02.12.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Андрейчук Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні