Рішення
від 23.05.2022 по справі 560/3/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3/22

РІШЕННЯ

іменем України

24 травня 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Агроновація" до Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся до суду із позовом до Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про застосування адміністартивно-господарського штрафу від 21 грудня 2021 року №300846.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що посадовими особами Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті при винесенні оскаржуваної постанови не було враховано дійсних обставин справи, не було прийнято до уваги пояснення та не надано належної оцінки доказам по справі.

Ухвалою суду від 05.01.2022 у задоволенні заяви Приватного підприємства "Агроновація" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову відмовлено.

Ухвалою суду від 06.01.2022 позовну заяву Приватного підприємства "Агроновація" залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.01.2022 суддею Салюком П.І. відкрито правадження в адміністративній справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до статті 119 КЗпП України, Закону України "Про військову службу та військовий обов`язок", указу Президента України від 24.02.2022 №69/2022 "Про загальну мобілізацію", постанови КМУ від 07.12.2016 №921 та наказу голови Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.02.2022 №54-П суддю ОСОБА_1 увільнено від виконання його посадових обов`язків з 24 лютого 2022 року на період проходження військової служби за призом на час мобілізації та воєнного стану.

Розпорядженням керівника апарату Хмельницького окружного адміністративного суду від 02.03.2022 №169 призначено повторний автоматизований розподіл справи №560/3/22 у частині заміни головуючого судді.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.03.2022 головуючим суддею визначено Майстера П.М.

Ухвалою суду від 09.03.2022 прийнято до провадження адміністративну справу №560/3/22.

Відповідач не скористався правом на подачу відзиву на позов. Тому відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.

17 листопада 2021 року водій ПП "Агроновація" керував автомобілем SCANIA, державний номерний знак НОМЕР_1 і напівпричепом Dogum номерний знак НОМЕР_2 , та здійснював перевезення вантажу за маршрутом слідування Одеса - Хмельницький (автодорога М-30, 280 км., Хмельницька область).

За маршрутом слідування транспортний засіб було зупинено для перевірки представниками відповідача. Актом №321410 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 17.11.2021 водій здійснював перевезення небезпечного вантажу товарно - транспортною накладною №2725 від 15.11.2021 з м. Одеса в м.Хмельницький під час перевірки виявлено, що відсутнє свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, визначене статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Зазначено, що водієм ОСОБА_2 19.11.2021 р. головному спеціалісту С.В. Панчуку, та старшому державному інспектору В.І. Красняк Уктрансбезпеки на їх вимогу пред`являлися запитувані ними документ, в тому числі:

- Свідоцтво №005077 від 12.11.2021, яке видане РСЦ 6840, про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, а саме транспортний засіб: SCANIA, державний номерний знак НОМЕР_1 ;

- Свідоцтво № НОМЕР_3 від 12.11.2021, яке видане РСЦ 6840, про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, а саме транспортний засіб: DOGUMAK, реєстраційний номер НОМЕР_4 .

Такі свідоцтва (їх копії) пред`являлись як в паперовому так і в електронному вигляді. Вказані свідоцтва видані 12.11.2021 і є дійсними до 06.05.2022 .

У подальшому, начальником Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті прийнята оскаржувана постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №300846 від 21.12.2021, якою накладений штраф в розмірі 17000 грн за порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Вважаючи постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає закон України "Про автомобільний транспорт".

Статтею 3 закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Відповідно до статті 6 закону України "Про автомобільний транспорт" реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 (далі - Положення №103), визначено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Згідно з пунктом 8 Положення №103 Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок №1567).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1567 Державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Згідно з пунктом 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму (пункт 20 Порядку №1567).

Підставою для застосування до позивача штрафу, передбаченого абзацом 3 статті 60 закону України "Про автомобільний транспорт", слугували акти перевірок, якими зафіксовані порушення водієм вимог статті 48 закону України "Про автомобільний транспорт".

Відповідно до ст. 48 Закону №2344-III, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Таким чином, перелік необхідних документів не є вичерпним, оскільки у ст. 48 Закону визначено, що законодавством можуть бути передбачені інші документи необхідні для внутрішніх перевезень вантажів.

Також вищевказана стаття Закону №2344-III передбачає, що у разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є:

- для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;

- для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

Абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, застосовується адміністративно-господарський штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З матеріалів справи відомо, що відповідно до Акту №321410 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 17.11.2021 водій здійснював перевезення небезпечного вантажу товарно - транспортною накладною №2725 від 15.11.2021 з м. Одеса в м.Хмельницький. Під час перевірки виявлено, що відсутнє свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, визначене статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Однак позивач вказує, що водієм ОСОБА_2 19.11.2021 р. головному спеціалісту С.В. Панчуку, та старшому державному інспектору В.І. Красняк Уктрансбезпеки на їх вимогу пред`являлися запитувані ними документ, в тому числі:

- Свідоцтво №005077 від 12.11.2021, яке видане РСЦ 6840, про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, а саме транспортний засіб: SCANIA, державний номерний знак НОМЕР_1 ;

- Свідоцтво № НОМЕР_3 від 12.11.2021, яке видане РСЦ 6840, про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, а саме транспортний засіб: DOGUMAK, реєстраційний номер НОМЕР_4 .

Вказані свідоцтва (їх копії) пред`являлись як в паперовому так і в електронному вигляді, свідоцтва видані 12.11.2021 і є дійсними до 06.05.2022 .

Статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В процесі розгляду справи відповідач не довів правомірність спірної постанови №300846 від 21.12.2021 про застосування адміністративно-господарського штрафу за порушення законодавства про автомобільний транспорт. Тому, позовні вимоги про визнання її протиправною і скасування необхідно задовольнити.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про застосування адміністративно-господарського штрафу №300846 від 21.12.2021.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Агроновація" збір в розмірі 2270,00 (дві тисячі двісті сімдесят) грн за рахунок бюджетних асигнувань Придністровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 24 травня 2022 року

Позивач:Приватне підприємство "Агроновація" (вул. Першотравнева, буд. 1/4,Богданівці,Хмельницький район, Хмельницька область,31345 , код ЄДРПОУ - 38100213) Відповідач:Придністровське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Соборна, 75,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя П.М. Майстер

Дата ухвалення рішення23.05.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104438657
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —560/3/22

Рішення від 23.05.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 08.03.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 06.01.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні