Справа № 346/844/22
Провадження № 1-кп/346/419/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 травня 2022 р.м. Коломия Коломийський міськрайонний суд Івано - Франківської області
в складі головуючого судді ОСОБА_1
за участю: секретаря ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3 ,
дізнавача ОСОБА_4
розглянувшиу відкритомупідготовчому судовомузасіданні клопотанняпрокурора Івано-Франківськоїокружноїпрокуратури Івано-Франківської області про закриття кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.12.2016 року за № 12016090180001921 за ознаками кримінального проступку, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України, у зв`язку з невстановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності,-
В С Т А Н О В И В:
під час проведення досудового розслідування встановлено, що 27.12.2016 року до Коломийського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області надійшло повідомлення ОСОБА_5 про захоплення частини земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , шляхом незаконного будівництва на ній кондитерського цеху, належного до магазину « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Допитана у кримінальному провадженні свідок ОСОБА_5 повідомила, що у її власності є будівля площею 773 кв. м, що становить частку 5989/10000, розташована в АДРЕСА_1 . Співвласниками решти приміщень є ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 . ОСОБА_5 зазначила, що між співвласниками будівель на даний час тривають спори з приводу прав на користування даною земельною ділянкою для обслуговування будівель, яка перебуває у власності Коломийської міської ради. Також із земельною ділянкою межує ділянка, на якій розташований магазин « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що розміщений за адресою: АДРЕСА_2 . Починаючи з літа 2014 року ОСОБА_5 спостерігала як до будівлі цього магазину здійснювалася добудова, яка є самочинним будівництвом, в результаті чого було захоплено земельну ділянку по АДРЕСА_1 . Самочинне будівництво, а відповідно і захоплення земельної ділянки, зафіксоване в акті перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил, складеному на підставі скарги ОСОБА_5 до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Івано-Франківській області.
В ході досудового розслідування проводилася перевірка доводів заявниці ОСОБА_5 та встановлено наступне.
Відповідно до інформації, отриманої з управління Держземагентства у Коломийському районі, земельну ділянку за вищевказаною адресою за рішенням Коломийської міської ради передано в оренду за рахунок земель цієї міської ради:
-ОСОБА_5 - площею 572,0 кв. м., кадастровий номер: 26106000001800101111 (рішення Коломийської міської ради від 18.06.2008 №1273-29/2008 «Про надання дозволу на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок фізичним та юридичним особам» від 26.11.2008 року, №1653-33/2008 «Про надання в оренду земельної ділянки по АДРЕСА_1 »);
-
-ОСОБА_8 - площею 706,0 кв. м, кадастровий номер: 2610600000180010305 (рішення міської ради від 26.07.2012 року №1230-22/2012 «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», від 11.09.2012 №1290-24/2012 «Про надання земельної ділянки по АДРЕСА_1 у оренду»);
Рішеннями Коломийської міської ради надано дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки за рахунок земель міської ради:
-ОСОБА_6 - площею 4388,0 кв. м., кадастровий номер: 2610600000180010231 (рішення міської ради від 18.09.2014 року №1907-46/2014 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі»);
-
-ОСОБА_9 - площею 1479,0 кв. м., кадастровий номер: 2610600000180010220 (рішення міської ради від 18.09.2014 №1906-46/2014 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 »).
Згідно з інформацією, наданою ОКП «Коломийське міжрайонне бюро технічної інвентаризації», право на нежитлову будівлю комерційного використання, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 зареєстровано за приватним підприємством «Дем`ян-Сервіс».
Крім того, згідно з інформацією, наданою управлінням Держгеокадастру у Коломийському районі (ліквідаційна комісія), за адресою: АДРЕСА_2 зареєстрована земельна ділянка з кадастровим номером: 2610600000:18:001:0110, площею 0,0872 га, для комерційного використання на правах оренди 29.01.2009 року за ПП «Дем`ян Сервіс». Дана земельна ділянка межує з ділянками, розташованими на АДРЕСА_1 , із земельними ділянками за кадастровими номерами: 2610600000:18:001:0220, площею 0,1479 га, цільове призначення - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, якою користується ОСОБА_10 ; 2610600000:18:001:0231, площею 0,4388 га за цільове призначення - для комерційного використання, якою користується ОСОБА_6 .
В ході досудового розслідування вивчено обставини складання акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил, на який посилається ОСОБА_5 та копію якого надала до матеріалів кримінального провадження.
Так, зазначений акт складений 11.09.2014 року головним державним інспектором ОСОБА_11 . Згідно з даними акту вказаною Інспекцією з виїздом на місце за участі ОСОБА_5 з`ясовано, що поряд з будівлею магазину « ІНФОРМАЦІЯ_1 » розпочато роботи невизначеного призначення із влаштування бетонних плит основи та встановлення металевого вагончика ОСОБА_12 , жителем м. Коломия (встановлено зі слів сусідів).
Згідно зі ст. 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Допитаний у кримінальному провадженні як свідок ОСОБА_11 повідомив, що дійсно проводив 11.09.2014 року перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за адресою: АДРЕСА_2 . На місці були розпочаті роботи з влаштування бетонних плит основи та встановленням металевого вагончика. ОСОБА_5 вказала на цей металевий вагончик як на самочинне будівництво. Зазначена особа заявляла, що роботи із встановлення вагончика здійснює ОСОБА_12 , це було і зазначено в акті. Самого ОСОБА_13 на місці не було і встановити його місцезнаходження не виявилося можливим. Оглянутий вагончик є тимчасовою спорудою невизначеного призначення, виготовлений з облегшених матеріалів, встановлювався без фундаменту на бетонну основу (плити). Однак, самочинним будівництвом може бути визначена будівля, яка є капітальною, тобто з улаштуванням фундаменту, чого в даному випадку не було. Отже, під час проведення цієї перевірки жодних порушень дотримання будівельних норм виявлено не було, про що був складений вищевказаний акт перевірки дотримання вимог законодавства від 11.09.2014 року.
Частина 3 ст. 197-1 КК України встановлює відповідальність за самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці, зазначеній у частині першій цієї статті. Враховуючи, що в даному випадку конструкція являється тимчасовою спорудою без влаштування фундаменту і не є капітальним будівництвом, склад зазначеного вище кримінального правопорушення в діянні відсутній.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що до Коломийської міської ради як органу, що здійснює управління майном територіальної громади м. Коломиї, не надходило інформації про здійснення самочинного будівництва на вказаній земельній ділянці, що відносилася до земель запасу міської ради.
20.08.2014 року ОСОБА_10 та ОСОБА_6 звернулися до Коломийської міської ради з проханням надати дозвіл на складання проектів відведення земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_1 .
18.09.2014 року рішеннями цієї ради № 1906-46/2014 та №1907-46/2014 ОСОБА_10 та ОСОБА_6 відповідно надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок площами відповідно 1479, 0 кв. м та 4388,0 кв. м. за цією адресою.
08.10.2014 року управління архітектури, містобудування та капітального будівництва, розглянувши матеріали проектів землеустрою щодо відведення в оренду ОСОБА_10 та ОСОБА_6 земельних ділянок для будівництва, обслуговування інших будівель та громадської забудови (обслуговування викупленого нежитлового приміщення) відповідно погодило ці проекти.
10.10.2014 року управління Держземагентства у Коломийському районі також надало висновки про погодження даних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
17.08.2017 року рішенням №1835-24/2017 Коломийською міською радою затверджено дані проекти землеустрою і надано земельні ділянки зазначеним особам в оренду терміном на 50 років за рахунок земель міської ради зі встановленням орендної плати.
01.09.2017 року Коломийська міська рада в особі міського голови ОСОБА_14 з одного боку, та з іншого боку ОСОБА_10 та ОСОБА_6 уклали договори оренди землі, згідно з якими орендарі прийняли у строкове платне користування ці земельні ділянки.
В ході досудового розслідування встановлено, що у жовтні 2014 року фізична особа - підприємець ОСОБА_5 звернуласьдо Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Коломийської міської ради Івано-Франківської області, в якому просила визнати незаконними та скасувати вказане рішення Коломийської міськради від 18.09.2014 року № 1906-46/2014 та № 1906-47/2014.
Справа розглядалася судами неодноразово. Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 05.10.2015 року, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 27.10.2016 року, даний позов задоволено. Однак, Вищий господарський суд України постановою від 27.12.2016 року скасував вказані постанову Львівського апеляційного господарського суду і рішення Господарського суду Івано-Франківської області та припинив провадження у справі.
Як зазначено в постанові Верховного суду України від 04.10.2017 року, посилання ОСОБА_5 на порушення положеньстатті 120 ЗКяк на правову підставу заявлених позовних вимог вказує на приватноправовий характер спору. Таким чином, правова оцінка правовідносин, що виникли між сторонами у справі, свідчить, що між сторонами виник спір про право сторін на користування земельною ділянкою.
У відповідності до положень ч.1 ст.197-1 КК України кримінальна відповідальність передбачена за самовільне зайняття земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному володільцю або власнику. Приміткою до цієї статті КК України встановлено, що шкода є значною, якщо вона у сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
31.08.2021 року надіслано запит до ГУ ДФС у Івано-Франківській області про суму сплати ПП «Дем`ян-Сервіс» земельного податку за земельну ділянку площею 0,0872 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер 2610600000:18:001:0110, та отримано відповідь про те, що ПП «Дем`ян-Сервіс» знято з податкового обліку 13.01.2017 року на підставі рішення суду про визнання платника банкрутом та скасування державної реєстрації.
03.09.2021 року за участю спеціаліста-проектанта Коломийської міської ради проведено огляд даної земельної ділянки площею та встановлено, що прилаштована споруда висотою близько в один поверх та є тимчасовою спорудою.
Таким чином, при проведенні досудового розслідування у кримінальному провадженні проведені всі необхідні слідчі (розшукові) дії, спрямовані на розкриття факту вчинення кримінального проступку та встановлення особи, яка б могла його вчинити, однак, позитивного результату не здобуто. Зважаючи на те, що з моменту реєстрації кримінального провадження до Єдиного реєстру досудових розслідувань, а також із дня вчинення кримінального проступку минуло більш, ніж п`ять років, прокурор просить кримінальне провадження закрити на підставі п. 3-1 ч. 1 та п.1-1 ч. 2 ст. 284 КПК України.
В підготовчому судовому засіданні прокурор вказане клопотання підтримав.
Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до вимог п.2 ч.1 ст.49КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло три роки у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років.
28.12.2016 року дане кримінальне провадження внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Згідно з положеннямист.12 КК Україникримінальне правопорушення, передбачене ч.1ст. 197-1 КК України, відноситьсядо категорії кримінальних проступків, санкція якого передбачає покарання у виді штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців.
Судом встановлено, що з моменту реєстрації в Єдиному реєстрі досудових розслідувань вказаного кримінального провадження, а також з дня вчинення кримінального правопорушення, вказаного у клопотанні, минуло більше п`яти років, однак за період проведення досудового розслідування до цього часу органами досудового розслідування не встановлено особу (осіб), яка вчинила цей проступок або може бути причетною до скоєння вищезазначеного злочину.
Відповідно до п. 3-1 ч. 1 ст.284КПК України кримінальне провадження закривається в разі, якщо не встановлено особу, яка вчинила кримінальне правопорушення, у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, крім випадків вчинення особливо тяжкого злочину проти життя чи здоров`я особи або злочину, за який згідно із законом може бути призначено покарання у виді довічного позбавлення волі.
Згідно з п.1-1 ч.2 ст.284 та абз.4 ч.4 ст.284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом з підстави, передбаченої пунктом 3-1 частини першої цієї статті. Закриття кримінального провадження з підстави передбаченої пунктом 3-1 частини першої цієї статті, здійснюється судом за клопотанням прокурора.
Відповідно до положень п.2 ч.3 ст.314 КПК Україниу підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8, 10 частини першої або частиною другоюстатті 284 цього Кодексу.
Отже, враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що наявні підстави для закриття вказаного кримінального провадження у зв`язку із не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
На підставі наведеного,ст. 49 КК Українита, керуючись п.3-1 ч.1, п.1-1 ч.2 ст.284, ст.ст.314,372,392 КПК України, суд,-
У Х В А Л И В:
клопотання задовольнити.
Кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.12.2016 року за № 12016090180001921 за ознаками кримінального проступку, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України, закрити на підставі п. 3-1 ч.1, п.1-1 ч.2ст.284 КПК України у зв`язку з не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення через Коломийський міськрайонний суд.
Повний текст ухвали складено 09.05.2022 року о 16:30 год.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2022 |
Оприлюднено | 23.01.2023 |
Номер документу | 104461950 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво |
Кримінальне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Калинюк О. П.
Кримінальне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Калинюк О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні