Рішення
від 24.05.2022 по справі 140/14395/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2022 року ЛуцькСправа № 140/14395/21

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до товариства з обмеженою відповідальністю «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» (далі ТзОВ «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК», відповідач) про стягнення з банківських рахунків податкового боргу в сумі 3433624,56 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконує вимоги податкового законодавства щодо своєчасної сплати податків у встановлені законом терміни. За ТзОВ «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» рахується податковий борг в загальній сумі 3433624,56 грн. Вжиті контролюючим органом заходи щодо стягнення податкового боргу, зокрема, надіслання податкової вимоги, не спричинили його погашення, а тому позивач просить стягнути з відповідача вказану суму заборгованості в примусовому порядку.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 01.12.2021 прийнято до провадження адміністративну справу та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами (а.с.58).

Відповідач відзив на позов не подав, хоча копія ухвали про відкриття провадження у адміністративній справі була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місця реєстрації, зазначеної у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проте поштове відправлення повернулося на адресу суду із відміткою відділення поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання», тобто зазначена копія ухвали не була вручена відповідачу з незалежних від суду причин (а.с.60-62). Відтак, слід вважати, що копія даної ухвали вручена належним чином.

Згідно із частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Таким чином справу вирішено на підставі наявних у ній матеріалів.

Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ТзОВ «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» 12.04.2002 зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.5-9).

Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно із пунктом 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Як передбачено підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Судом встановлено, що за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 3433624,56 грн з яких: 1672503,82 грн заборгованість з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); 109554,48 грн заборгованість по податку на прибуток; 433866,77 грн заборгованість з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; 1217679, 49 грн - заборгованість по земельному податку з юридичних осіб, що підтверджується довідкою про наявність боргу по платежах до бюджету (а.с.11), розрахунком сум податкового боргу (а.с.12) та зворотнім боком облікової картки з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); по податку на прибуток; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; по земельному податку з юридичних осіб (а.с.43-53).

Так, заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) виникла внаслідок несплати відповідачем узгоджених грошових зобов`язань згідно з податковим повідомленням-рішенням №0021921501 від 16.16.2015 на суму 896080 грн (основний платіж) та на суму 224020 грн (штрафна санкція). На момент узгодження вказаних ППР за відповідачем рахувалась несплачена пеня в розмірі 192,57 грн (а.с.30).

Заборгованість з податку на прибуток виникла внаслідок несплати відповідачем узгоджених грошових зобов`язань на підставі податкового повідомлення-рішення №0000392201 від 27.11.2012 на суму 123705 грн (а.с.32).

На момент узгодження вищевказаного ППР у ТзОВ «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» була наявна переплата в розмірі 14150,52 грн. Крім того, було здійснено перекидку 350 грн на інший рахунок, тому загальна сума боргу з податку на прибуток становить 109554,48 грн.

Заборгованість з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, виникла у результаті несплати узгодженого грошового зобов`язання за податковими повідомленнями-рішеннями від №0007651401 від 15.08.2017 на суму 306265,61 грн (основний платіж) та 76566,40 грн (штрафна санкція); №0053841207 від 11.09.2017 на суму 1020 грн; №0007641401 від 15.08.2017 на суму 340 грн. Крім того, внаслідок невчасної сплати зобов`язань відповідачу контролюючим органом на підставі ст.129 ПК України нарахована пеня в загальному розмірі 4994,76 грн (а.с.33, 36).

Заборгованість по земельному податку з юридичних осіб виникла у зв`язку з несплатою визначених контролюючим органом грошових зобов`язань на підставі податкових повідомлень-рішень №0007621401 від 15.08.2017 на суму 277967,65 грн (основний платіж) та 69491,91 грн (штрафна санкція); №0007621401 від 15.08.2017 на суму 170,00 грн. У зв`язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов`язань на підставі ст.129 ПК України відповідачу нарахована пеня в сумі 122311,86 грн (а.с.38, 39).

Отже, загальна сума податкового боргу становить 3433624,56 грн.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.4 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

В силу вимог пункту 59.1 статті 59 ПК України контролюючим органом сформована та надіслана відповідачу податкова вимога від 28.01.2020 №1899-55, яка була отримання останнім 31.01.2020 (а.с.41).

При цьому з матеріалів справи слідує, що на момент направлення ППР та податкової вимоги місцезнаходження відповідача було Волинська обл., Луцький р-н, сЛипини, вул.Світла, 7, а з 17.11.2020 місце реєстрації відповідача стало м.Луцьк, вул.Карбишева, 1.

Вжиті контролюючим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу. Доказів добровільної сплати заборгованості відповідачем суду не надано.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктами 95.1, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Про наявність у ТзОВ «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» відкритих рахунків у банках свідчить довідка ГУ ДПС у Волинській області (а.с.11).

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про підставність позовних вимог про стягнення з відповідача 3433624,56 грн податкового боргу.

Приймаючи рішення у даній справі, суд враховує, що за приписами податкового законодавства контролюючий орган вправі стягнути з платника податків податковий борг протягом 1095 календарних днів з дня його виникнення (п.102.4 ст.102 ПК України).

З матеріалів справи вбачається, що податковий борг відповідача виник протягом 2012-2017 років.

Разом з тим, в період з 10.09.2012 по 18.10.2019 у Господарському суді Волинської області було відкрито судове провадження у справі про банкрутство ТзОВ «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» (справа №5004/1113/12) (а.с.13-29).

В силу вимог статті 19 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.

Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з відкриттям провадження (проваджень) у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення виконавчого провадження. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє відповідному органу або особі, яка здійснює примусове виконання судових рішень, рішень інших органів за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника та знаходженням його майна.

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію.

Аналогічні приписи щодо зупинення перебігу строку позовної давності на період дії мораторію містить стаття 41 Кодексу України з процедур банкрутства, який набув чинності 19.10.2019.

Водночас, відповідно до п.52-2 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України за період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211, від 20.05.2020 №392, від 22.07.2020 №641, від 09.12.2020 №1236, від 17.02.2021 №104, від 21.04.2021 №405, від 16.06.2021 №611, від 11.08.2021 №855 та від 22.09.2021 №981 в період з 12.03.2020 по 31.12.2020 на всій території України запроваджено карантин.

Таким чином, аналізуючи вищенаведені положення чинного законодавства, станом на дату звернення до суду з даним адміністративним позовом (26.11.2021) позивач не пропустив строк звернення до суду, визначений п.102.4 ст.102 ПК України.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з банківських рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «ДОБРОСЛАВ-ЛУЦЬК» (43023, Волинська обл., м.Луцьк, вул.Карбишева, 1, код ЄДРПОУ 31979978) в дохід бюджету податковий борг в сумі 3433624,56 грн (три мільйони чотириста тридцять три тисячі шістсот двадцять чотири грн 56 коп).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104482860
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —140/14395/21

Рішення від 24.05.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні