ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25 травня 2022 року Справа № 280/737/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді АртоузО.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (адреса фактичного проживання для листування: АДРЕСА_1 , адреса реєстрації:, АДРЕСА_2 РНОКПП НОМЕР_1 ) представник позивача: адвокат Хмарський Роман Борисович (69006 м. Запоріжжя, вул. Парковий Бульвар, буд. 13, прим. 14) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 158-Б, ЄДРПОУ 20490012) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі відповідач), відповідно до якого позивач просить суд визнати протиправною відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області щодо внесення змін до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо ОСОБА_1 , шляхом внесення відомостей щодо страхового стажу за період з 14 вересня 2000 року по 02 квітня 2007 року у товаристві з обмеженою відповідальністю «Стальелектрочормет» та перерахування останнім до органів Пенсійного фонду України єдиного соціального внеску із заробітної плати ОСОБА_1 за цей період, до індивідуальних відомостей про застраховану особу - ОСОБА_1 , зазначених за номером облікової картки застрахованої особи НОМЕР_1 та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області здійснити внести зміни до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , шляхом внесення відомостей щодо страхового стажу за період з 14 вересня 2000 року по 02 квітня 2007 року у товаристві з обмеженою відповідальністю «Стальелектрочормет» (код за ЄДРПОУ 20481970) та перерахування останнім до органів Пенсійного фонду України єдиного соціального внеску із заробітної плати ОСОБА_1 за цей період, до Індивідуальних відомостей про застраховану особу - ОСОБА_1 , зазначених за номером облікової картки застрахованої особи 2265018818.
Ухвалою суду від 21.01.2022 прийняти позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 280/737/21, призначено судове засідання у письмовому порядку, без виклику сторін.
Представник відповідача надав до суду відзив (вх. №10156 від 10.02.2022), відповідно до якого зазначає, що згідно довідки ОК-5 позивачу було сплачено страхові внески за період з вересня 2000 року по 31.12.2000. Таким чином, частина позовних вимог не обгрунтована, оскільки дані про заробітну плату за період роботи позивача з вересня 2000 року по 31.12.2000 була внесена до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Відповідно до пунктів 3-4 частини IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 року № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року №8-1), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 квітня 2018 року за № 476/31928, відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі, зокрема на підставі звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником. У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. Іншого чинним законодавством не передбачено. У задоволенні позову просить відмовити.
Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 243 КАС України, у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Згідно з частиною 4 статті 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.
В період з 14 вересня 2000 року по 02 квітня 2007 року ОСОБА_1 працював на посаді старшого майстру з ремонту електрообладнання у товаристві з обмеженою відповідальністю «Стальелектрочормет» (код за ЄДРПОУ 20481970), яке було розташовано за юридичною адресою: 69008, м. Запоріжжя, вул. Зейська, буд. 10.
02 квітня 2007 року позивач звільнився з TOB «Стальелектрочормет» за власним бажанням, про що було зроблено відповідний запис у його трудовій книжці.
ТОВ «Стальелектрочормет» було припинено у зв`язку з визнанням його банкрутом рішенням господарського суду Запорізької області від 13 вересня 2011 року по справі № 26/50/09, про шо свідчить інформація, розміщена на сайті Міністерства юстиції.
У зв`язку з оформленням з 05 січня 2022 року пенсії за віком, і під час свого візиту до Відділу обслуговування громадян №4 Головного управління пенсійного фонду України у Запорізькій області (сервісний центр) заявник дізнався, що в його облікових даних - Індивідуальних відомостях про застраховану особу (форма ОК-5) частково відсутні дані про його роботу у TOB «Стальелектрочормет», зокрема за період з 01 січня 2001 року по 02 квітня 2007 року.Як повідомила позивачу працівниця вказаного Відділу обслуговування громадян № 4 ГУ ПФУ у Запорізькій області, ані про його заробітну плату та сплачений TOB «Стальелектрочормет» єдиний соціальний внесок (ЄСВ) не було відображено у відповідній програмі та облікових даних Пенсійного фонду України позивача через помилку у його ідентифікаційному номері, яку допустила бухгалтерія підприємства при перерахуванні ЄСВ за цей період, а саме - замість належного РНОКПП « НОМЕР_1 » бухгалтерією підприємства у цей період вказувалось «226S018818».
З метою отримання документів, то додатково підтверджують факт його роботи у вказаному підприємстві 09 липня 2021 року позивач звернувся до Архівного управління Запорізької міської ради із відповідним письмовим запитом.
Згідно архівної довідки Архівного управління ЗМР від 14 липня 2021 року № 04- 25/М-1165, зазначено, що «У розрахункових відомостях нарахування заробітної плати працівників та службовців Товариства з обмеженою відповідальністю «Стальелектрочермет» за 2001-2007 рр. значиться « ОСОБА_2 . ОСОБА_3 , с февраля 2001 г. - ОСОБА_2 . ОСОБА_4 , с марта 2001 г. - ОСОБА_2 . ОСОБА_4 , с апреля 2001 г. - ОСОБА_2 . ОСОБА_3 , с июня 2001 г. - ОСОБА_2 ., с июля 2001 г. - ОСОБА_2 , с декабря 2006 г. - ОСОБА_2 » (мовою оригіналу)...», а також наведено таблицю з помісячними нарахуваннями за період з січня 2001 року по квітень 2007 року і підстави зазначення цих даних.
Відповідно до архівного витягу Архівного управління ЗМР від 14 липня 2021 року № 04-25/М-1166, вказано: «1) Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАЛЬЕЛЕКТРОЧЕРМЕТ» ПРИКАЗ (распоряжение) № 39-к О ПРИЕМЕ НА РАБОТУ ОСОБА_2 Зачислить на работу с «14» 09 2000 г. с испытательнім сроком 1 месяц Цех, отдел Участок 1,2 Участок Бригада 51,52,55, Категория персонала А УП Профессия, должность Старший мастер Подпись руководителя (подпись) Подпись работника «28» августа 2000 г. (мовою оригіналу) Підстава: фонд 1687, оп. 1-ОС, спр. 11, арк.Ж
2) «ООО «Стальэлектрочермет Типовая форма N9 П-8 НАКАЗ (РОЗПОРЯДЖЕННЯ) ПРО ПРИПИНЕННЯ ТРУДОВОГО ДОГОВОРУ (КОНТРАКТУ) 34к 02.04.07 ОСОБА_1 Цех відділ АУП Професія посада старший майстер Табельний номер 18 Причина звільнення ст. 38 КЗОТ Звільнити з 02.04.07 Причина звільнення ст.. 38 КЗОТ Украины по собственному желанию Підстави для звільнення заявление Підпис керівника (підпис) Підпис працівника (підпис) Підпис начальника (підпис) «02» апреля 2007 р. «02» апреля 2007 р.» (таку документі). Підстава: фонд 1687, оп.1 ОС спр. 11, арк.91».
21 липня 2021 року порзивач звернувся з письмовою заявою до керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області з проханням організувати перевірку повноти сплати єдиного соціального внеску (страхових пенсійних виплат) з боку TOB «Стальелектрочормет» щодо нього, як найманого працівника цього підприємства, за період з 01 січня 2001 року по 02 квітня 2007 року, за результатами якої зарахувати в його страховий стаж весь період моєї роботи на вказаному підприємстві.
Листом відповідача від 28 липня 2021 року заявнику повідомлено, що відповідно до пунктів 3-4 частини IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27 березня 2018 року № 8-1), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 квітня 2018 року за № 476/31928, відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі, зокрема на підставі звітності, що подасться страхувальниками до Пенсійного фонду України. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником. У разі припинення або зняття з обліку у Фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, шо набрано законної сили. Іншого законодавством не передбачено..
27 серпня 2021 року ОСОБА_1 звернувся до Комунарського районного суду М.Запоріжжя з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, а саме з проханням встановити факт роботи (перебування у трудових відносинах) ОСОБА_1 у товаристві з обмеженою відповідальністю «Стальелсктрочормет» в період з 14 вересня 2000 року по 02 квітня 2007 року та перерахування ТОВ «Стальелектрочормет» до органів Пенсійного фонду України єдиного соціального внеску за період роботи ОСОБА_1 з 01 січня 2001 року по 02 квітня 2007 року, відповідно до нарахованої йому заробітної плати, зазначеної у архівній довідці Архівного управління ЗМР від 14 липня 2021 року №04-25/М- 1165.
Ухвалою Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 02 листопада 2021 року, яка набрала законної сили 18 листопада 2021 року, заяву ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересована особа: ГУ ПФУ у Запорізькій області, залишена без розгляду, мотивованим тим, що захист порушеного права у випадку неправильних відомостей у Реєстрі застрахованих осіб відбувається шляхом внесенні зміг та уточнень до цього Реєстру, для чого необхідно звертатися до суду із позовом.
Вважаючи відмову відповідача у внесенні змін до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо позивача, шляхом внесення відомостей щодо страхового стажу за період з 14 вересня 2000 року по 02 квітня 2007 року у TOB «Стальелектрочормет» та зарахування сплаченого останнім за цей період єдиного соціального внеску із заробітної плати позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд дійшов наступного.
Згідно записів трудової книжки позивача НОМЕР_2 від 09.07.1980 вбачається, що ОСОБА_1 в період з 14 вересня 2000 року по 02 квітня 2007 року ОСОБА_1 працював на посаді старшого майстру з ремонту електрообладнання у товаристві з обмеженою відповідальністю «Стальелектрочормет» (записи №20-21).
Відповідно до форми ОК-5 вбачається, що у позивача наявні відомості щодо сплати страхових внесків роботодавцем з вересня 2000 року по грудень 2000 року (включно).
Відповідно до листа Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області від 28.07.2021 № 9985-9579/М-07/8-0800/21 підстави для внесення змін джо відомостей Реєстру застрахованих осіб відсутні.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV (далі Закон №1058-IV).
За змістом статті 1 Закону №1058-IV застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
У відповідності до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 Закону №1058-IV застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб`єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з частиною другою статті 21 Закону№1058-IV на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.
Відповідно до частин першої, другої та четвертої статті 24 Закону№1058-IV страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності зазначеним Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.
Судом встановлено, що страхувальником ТОВ «Стальелектрочермет» за спірний період у звітах персоніфікованого обліку допущено зазначення невірного РНОКПП, а саме замість належного РНОКПП « НОМЕР_1 » бухгалтерією підприємства у цей період вказувалось «226S018818».
Постановою правління Пенсійного Фонду України від 05.11.2009 №26-1, зареєстровано в Міністерстві юстиції 24.11.2009 за №1136/17152 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України» визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6 "Про Порядок формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 10.08.2004 за №1000/9599.
Постановою правління Пенсійного Фонду України від 08.10.2010 №22-2, зареєстровано в Міністерстві юстиції 01.11.2010 за №1014/18309 «Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 № 26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 24.11.2009 за № 1136/17152.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 за №25-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 18.12.2013 за №2141/24673, визнано такою, що втратила чинність, постанову правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 №22-2 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1014/18309.
Одночасно, пунктом 3 постанови правління Пенсійного Фонду України від 08.10.2010 №22-2 та пунктом 2 постанови правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 за №25-2 установлено, що: облік застрахованих осіб, звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за періоди до 01 січня 2011 року ведуться відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 №7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 року за № 1000/9599, та постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 року №26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2009 року за № 1136/17152; відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.
Відповідно до підпункту 5 пункту 1.3 статті 1 Постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 №7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування", (яка втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду №26-1 від 05.11.2009) визначено, що у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу. На підставі поданого документа з позначкою "коригуюча" у системі персоніфікованого обліку відбувається технологічна заміна попередньо накопичених відомостей в обліковій картці особи на актуальні відомості, що подані страхувальником у документі з позначкою "коригуюча". На підставі поданого документа з позначкою "скасовуюча" недостовірні відомості облікової картки вилучаються із переліку актуальних для використання, але залишаються у електронному архіві для збереження історії звітування. Скасування відомостей здійснюється, якщо некоректними виявились такі ключові реквізити первинного звіту, як код страхувальника, звітний рік, номер облікової картки застрахованої особи, код категорії застрахованої особи, код підстави для спеціального стажу. Коригування або скасовування відомостей облікової картки застрахованої особи здійснюється за будь-які роки функціонування системи персоніфікованого обліку тільки на підставі наданих у встановленому порядку документів страхувальника.
Відповідно до п.2.17 Постанови Пенсійного фонду №26-1 від 05.11.2009, яка втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду № 22-2 від 08.10.2010 коригуючі (коригуючий або скасовуючий документ) дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб надаються також у таких випадках: якщо страхувальником було допущено помилку в прізвищі, імені або по батькові застрахованої особи, подаються коригуючі відомості, зазначені в таблиці 5 додатка 4 ( za136-09 ) до цього Порядку, з позначкою "коригуюча", які є підставою для заміни значень реквізитів відповідної таблиці, що попередньо була подана до органів Пенсійного фонду. На підставі поданої таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "коригуюча" проводиться технологічна заміна попередньо накопичених даних в обліковій картці особи на актуальні дані, що подані страхувальником у таблиці з позначкою "коригуюча".
Якщо страхувальником було допущено помилку в коді страхувальника, звітному місяці, номері облікової картки застрахованої особи (ідентифікаційний номер за довідкою ДПА або серія та номер свідоцтва про загальнообов`язкове державне соціальне страхування), коді підстави для обчислення стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства (спеціальний стаж), подаються: таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "скасовуюча" за ті звітні періоди, в яких дані були подані з невірними вищезазначеними реквізитами; таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "початкова" з правильними вищезазначеними реквізитами за ті звітні періоди, у даних яких було допущено помилку. Зміни в сумах нарахованого заробітку, грошового забезпечення або доходу та сумах страхових внесків за звітний місяць при формуванні та поданні такої звітності не допускаються.
На підставі поданих документів з позначкою "скасовуюча" недостовірні дані облікової картки вилучаються із переліку чинних для використання, але залишаються в електронному архіві для збереження звітування.
Пунктом 2 частини першої статті 14-1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» Державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.
Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Відповідно до пунктів 3, 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1) відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.
У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
Судом встановлено, що ТОВ «Стальелектрочормет» було припинено у зв`язку з визнанням його банкрутом рішенням господарського суду Запорізької області від 13 вересня 2011 року по справі № 26/50/09, про шо свідчить інформація, розміщена на сайті Міністерства юстиції, що не є спірним та не заперечуються сторонами.
Враховуючи те, що юридичну особу ТОВ «Стальелектрочормет» припинено, наявні підстави, визначені у пункті 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1), а саме внесення змін до відомостей про застраховану особу в реєстрі застрахованих осіб за рішенням суду.
Таким чином, оцінюючи в сукупності наявні в справі докази, суд дійшов до висновку, що відповідач має повноваження внести зміни до індивідуальних відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 шляхом внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб стосовно позивача, включивши дані про страховий стаж за період роботи з січня 2001 року по 02 квітня 2007 року включно у ТОВ «Стальелектрочермет», шляхом внесення відомостей щодо страхового стажу з січня 2001 року по 02 квітня 2007 року у TOB «Стальелектрочормет» та перерахування останнім до органів Пенсійного фонду України єдиного соціального внеску із заробітної плати позивача за цей період, до індивідуальних відомостей про застраховану особу -позивача, зазначених за номером облікової картки застрахованої особи НОМЕР_1 , оскільки на момент розгляду справи наявні відомості визначені у пункті 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 № 8-1) а саме, у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником, у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. В частині позовних вимог щодо періоду з 14 вересня 2000 року по грудень 2000 року слід відмовити, оскільки вказані дані наявні та щодо них відсутній спір зі сторони відповідача.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог частково.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір в сумі 908 грн.
Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню, суд вважає за необхідне судовий збір у розмірі 908 грн стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 291 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (адреса фактичного проживання для листування: АДРЕСА_1 , адреса реєстрації:, АДРЕСА_2 РНОКПП НОМЕР_1 ) представник позивача: адвокат Хмарський Роман Борисович (69006 м. Запоріжжя, вул. Парковий Бульвар, буд. 13, прим. 14) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 158-Б, ЄДРПОУ 20490012) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, задовольнити частково.
Визнати протиправною відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області щодо внесення змін до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо ОСОБА_1 , шляхом внесення відомостей щодо страхового стажу за період з 01 січня 2001 року по 02 квітня 2007 року у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Стальелектрочормет» та перерахування останнім до органів Пенсійного фонду України єдиного соціального внеску із заробітної плати ОСОБА_1 за цей період, до індивідуальних відомостей про застраховану особу - ОСОБА_1 , зазначених за номером облікової картки застрахованої особи НОМЕР_1 .
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області здійснити внести зміни до відомостей Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ) шляхом внесення відомостей щодо страхового стажу за період з 01 січня 2001 року по 02 квітня 2007 року у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Стальелектрочормет» (код за ЄДРПОУ 20481970) та перерахування останнім до органів Пенсійного фонду України єдиного соціального внеску із заробітної плати ОСОБА_1 за цей період, до індивідуальних відомостей про застраховану особу - ОСОБА_1 , зазначених за номером облікової картки застрахованої особи НОМЕР_1 .
Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення
Рішення у повному обсязі складено та підписано 25.05.2022.
Суддя О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2022 |
Оприлюднено | 21.06.2022 |
Номер документу | 104483672 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні