КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 травня 2022 року № 320/8291/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження в м. Києві адміністративний позов ТОВ «ТРАНСКОМ19» до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в :
До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ «ТРАНСКОМ19» з позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Київській області від 22.07.2020 № 1757019/43511266 про неврахування таблиці даних платника податку;
- зобов`язати ГУ ДПС у Київській області врахувати таблицю даних платника податку від 20.07.2020 № 9171976329 днем її подання 20.07.2020.
Позов мотивовано тим, що позивач подав до контролюючого органу для реєстрації Таблицю даних платника податку на додану вартість від 20.07.2020. Проте, контролюючим органом прийняте рішення про врахування / неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 20.07.2020 № 9171976329, відповідно до якого Таблицю даних не враховано з підстав невідповідності визначених платником податку видів діяльності наявним у платника основним засобам. Позивач вказує, що таке рішення контролюючого органу є протиправним, оскільки норми Порядку №1165 не передбачають такої підстави для неврахування таблиці даних, а інших правових підстав для прийняття такого рішення не існувало. Просив задовольнити позов повністю.
ГУ ДПС у Київській області подало до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечило та просило відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.09.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
На підставі ст.ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Судом встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, позивач є юридичною особою з 14.02.2020.
Видами діяльності позивача за кодами КВЕД є: 08.12 добування піску, гравію, глин і каоліну.
Позивач самостійно добуває пісок у зв`язку з виконанням Договору будівництва штучної водойми від 01.06.2020№0106.
Згідно з умовами вказаного Договору ТОВ «ТРАНСКОМ19» зобов`язане за власні кошти, своїми силами і засобами виконати роботи з влаштування штучної водойми згідно Робочого проекта від 2014 року, розробленого ТОВ Проектно-виробниче підприємство «ГІДРОПРОЕКТ».
ТОВ «ТРАНСКОМ19» вправі самостійно на власний розсуд володіти, користуватися та розпоряджатися піщано-ґрунтовими масами та технологічними відходами, що з`являються внаслідок виконання робіт за даним Договором (мулові відходи, ґрунтово-піщана та піщана суміш, торфосуміш, пісок тощо) та передбачені проектом для вивозу.
У цьому випадку ґрунтово-піщана суміш та пісок можуть бути використані у господарській діяльності Виконавця або передані будь-яким третім особам для провадження їх господарської діяльності: розміщення на земельних ділянках, використання для проведення будівельних робіт, створення та влаштування ландшафтних територій, створення автомобільних шляхів, для виготовлення бетону, асфальтобетону, будівельних та бетонних сумішей та інше.
Приймання-передача видобутого піску між Землевласником та ТОВ «ТРАНСКОМ19» оформлюється відповідними актами приймання-передачі.
ТОВ «ТРАНСКОМ19» не потребує складських приміщень для зберігання піску, оскільки . видобутий пісок річковий одразу відвантажується ТОВ «ТРАНСКОМ19» покупцям за договорами купівлі-продажу.
Виконання умов Договору будівництва штучної водойми, а також договорів купівлі-продажу піску, включаючи доставку (транспортування) товару безпосередньо покупцям, здійснюється ТОВ «ТРАНСКОМ 19» з використанням відповідних вантажних транспортних засобів та техніки, які підприємство орендує згідно з такими договорами.
Договір оренди транспортних засобів від 15.06.2020, укладений між ТОВ «ТРАНСКОМ19» та ОСОБА_1 , посвідчений приватним нотаріусом Васильківського районного нотаріального округу Тернюк Є.В., зареєстровано в реєстрі за №1094 у кількості 10 одиниць:
спеціальний вантажний транспортний засіб марки КРАЗ - 1 од.;
самоскиди марки FAW у кількості 6 од.;
автокран більше 20Т марки МАЗ - 1 од.;
спеціалізований вантажний самоскид марки MAN - 2 од.
Договір оренди транспортних засобів від 15.06.2020 укладений між ТОВ «ТРАНСКОМ19» та ОСОБА_2 , посвідчений приватним нотаріусом Васильківського районного нотаріального округу Тернюк Є.В., зареєстровано в реєстрі за №1095 (транспортний засіб - самоскид марки MEGA та транспортний- засіб - спеціалізований сідловий тягач марки IVECO);
Договір оренди техніки №02 від 02.07.2020 (вагончик КУНГ, напівпричіп);
Договір оренди техніки №03 від 02.07.2020 (екскаватор LIEBHERR-912);
Договір оренди техніки №04 від 02.07.2020 (земснаряд М3 ГРАУ 400/20);
Договір оренди техніки №05 від 02.07.2020 (дизель-генератор на понтоні 100 кВт);
Договір оренди техніки №06 від 02.07.2020 (земснаряд М3 11 ГРАУ 1600/25);
Договір оренди техніки №07 від 02.07.2020 (екскаватор Hitachi 330).
Таким чином, у користуванні ТОВ «ТРАНСКОМ19» перебуває 18 одиниць техніки та обладнання, необхідного для здійснення діяльності з видобування та транспортування піску.
Вимоги до товару - піску річкового - викладені в Державному стандарті України ДСТУ Б В.2 7-32-95 «Будівельні матеріали. Пісок щільний природний для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт».
З метою підтвердження відповідності вказаного Товару вимогам ДСТУ ТОВ «ТРАНСКОМ19» як виробник вказаної продукції, отримало сертифікат відповідності UA10276.169.01-20 від 17.06.2020 (строк дії - до 16.06.2021), виданий ТОВ «Всеукраїнська експертна служба «УКРЕКСПЕРИЗА» на підставі відповідного протоколу випробувань.
Крім того, відповідно до ДБН В.1.4-2.01-97 «Система норм та правил зниження рівня іонізуючих випромінювань природних радіонуклідів в будівництві. Радіаційний контроль будівельних матеріалів та об`єктів будівництва» ТОВ «ТРАНСКОМ19» на пісок річковий, що видобувається ним у Плесецькому кар`єрі, отримано Радіаційний сертифікат від 15.06.2020, виданий Державною установою «Київський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України».
На підставі п. 29 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 ТОВ «ТРАНСКОМ19» подало на реєстрацію до податкового органу Таблицю даних платника податків від 20.07.2020 №9171976329.
У Таблиці даних платника податку на додану вартість позивач вказав код КВЕД: 08.12 добування піску, гравію, глин і каоліну та коди товарів згідно УКТЗЕД, що ним постачаються (виготовляються), а саме 2505900000 (інший пісок.)
Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.07.2020 №1757019/43511266, згідно з яким за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 20.07.2020 №9171976329, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, прийнято рішення про її неврахування.
Підставою для неприйняття зазначено виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (далі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Підпунктом 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Пунктом 61.1 статті 61 ПК України встановлено, що податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, здійснення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України), що є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (пункт 71.1 статті 71 ПК України).
Пунктом 44.1 статті 44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
На час виникнення спірних правовідносин діяв Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Порядок №1165).
Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (пункт 13 Порядку №1165).
Пунктом 14 Порядку №1165 встановлено, що таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України. У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (пункти 15-17 Порядку №1165).
Згідно з пунктами 22, 23 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили. Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
У загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі Державної податкової служби (категорія 101.18) роз`яснено, що таблиця даних платника податку це інформація про специфіку діяльності платника податку, подання якої є правом платника, тому платник податку має право подати таблицю без факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН). Подавати Таблицю з кожною квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, платнику податків не потрібно.
Право платника податку на оскарження в судовому порядку рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку вбачається з пункту 22 Порядку №1165, за яким таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили. Право на звернення до суду також передбачено в затвердженій формі рішення (додаток 6 до Порядку №1165), а саме Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку (частина 2 статті 2 КАС України).
Судом встановлено, що позивач подав до відповідача таблицю даних платника податку за встановленою формою разом з поясненням, в якому зазначив вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Як зазначено вище, відповідно до поданих позивачем доказів слідує, що позивач має достатній обсяг матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виконання умов договорів, а також має необхідні умови для досягнення результатів відповідної підприємницької діяльності в силу наявності управлінського та/або технічного персоналу, складських приміщень, транспортних засобів.
Крім того, один із видів економічної діяльності відповідає економічній діяльності, яка зазначена позивачем у Таблиці.
Відтак, висновок Комісії Головного управління ДПС у Київській області про невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам є неправомірним та необґрунтованим, тому оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно з положеннями частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення зокрема про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Частина 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних Таблицю даних платника податку на додану вартість датою її фактичного подання.
При вирішенні даної справи суд враховує, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, №303-A, п.29).
На переконання суду, питання, які можуть вплинути на результат розгляду даної справи, судом було розглянуто та надано їм оцінку у повній мірі.
Статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено принцип законності, який вимагає, щоб органи державної влади та їх посадові особи діяли тільки на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На виконання цих вимог відповідач як суб`єкт владних повноважень належних і достатніх доказів, які б спростували доводи позивача, не надав.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Судом встановлено, що під час звернення до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 4204,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 13.08.2020 №6.
Сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області, оскільки спірне рішення саме комісії регіонального рівня призвело до спірних правовідносин.
Доказів понесення позивачем інших витрат, пов`язаних з розглядом справи, матеріали справи не містять.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242 - 246, 249, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 22.07.2020 №1757019/43511266 про неврахування таблиці даних платника податку.
Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Київській області врахувати таблицю даних платника податку від 20.07.2020 №9171976329 ТОВ ТРАНСКОМ19, датою її подачі 20.07.2020.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Київській області на користь ТОВ ТРАНСКОМ19 судовий збір у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2022 |
Оприлюднено | 21.06.2022 |
Номер документу | 104483834 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні