Постанова
від 10.02.2022 по справі 760/12906/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/1049/22

Справа №760/12906/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 лютого 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Голдицької-Тімофєєвої К.С. представника Київської митниці Державної митної служби України Юрківа В.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвоката Чабаненко О.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" (ЄДРПОУ 34239893, адреса : 03150, м. Київ, вул. Анрі Барбюса, 11/2, кв. 68), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ,

за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В:

19.05.2021 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0589/10000/21 від 13.04.2021 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" (ЄДРПОУ 34239893) за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до протоколу №0589/10000/21 про порушення митних правил від 13.04.2021 року, вбачається, що 27.04.2017, через митний кордон України в пункті пропуску Ягодин - Дорогуск Волинської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" (ЄДРПОУ 34239893) за міжнародною автомобільною накладною CMR від 26.04.2017 № 175436, із території Польщі від компанії відправника Agencja celna Alfa ( 08-410 Wola Rebkowska, ul. Przemyslowa 141R, Польща ) на митну територію України ввезено товари суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці: - Antifungal granules RM/гідроізоляція в гранулах RM, Antifungal granules MX/ гідроізоляція в гранулах MX загальною кількістю місць - 457, загальною вагою брутто - 9144 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередньою митною декларацією від 26.04.2017 № UA125180/2017/632391, CMR від 26.04.2017 № 175436 та інвойсом від 05.03.2017 № IP2016030L-4. Після прибуття в зону діяльності Київської міської митниці ДФС, товар - суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці: - Antifungal granules RM/гідроізоляція в гранулах RM, Antifungal granules MX/ гідроізоляція в гранулах MX, був заявлений декларантом ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" - гр. ОСОБА_3 на митному посту Вишневе за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 27.04.2017 № UA125180/2017/605050, оформлений та випущений у вільний обіг. Разом із вказаною митною декларацією до митниці було подано контракт від 03.06.2015 № 06032015, укладений між продавцем - компанією Jinan Tuoda Building Materials Co. LTD. (250100 Bawang Rd, Licheng District, Jinan City, Shandong Province, Китай), та покупцем - ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" в особі директора - ОСОБА_1 , CMR від 26.04.2017 № 175436 та інвойсом від 05.03.2017 № IP2016030L-4, а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 митних декларацій. Відповідно до інвойсу від 05.03.2017 № IP2016030L-4, виставленого компанією - продавцем Jinan Tuoda Building Materials Co. LTD. до покупця - ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ", загальна фактурна вартість товарів, переміщених через митний кордон України та оформлених за ЕМД № UA125180/2017/605050, становить - 4025 доларів США (на умовах поставки FCA Wola Rebkowska, Польща).

З метою з`ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України вказаних товарів, одержувачем яких виступало ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ", Київською митницею ДФС листом від 31.05.2018 № 3700/10-70-20-26, направлено до Департаменту проект запиту до митних органів Польщі. Листом Департаменту запобігання та протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 14.02.2019 № 4868/7/99-99-20-02-01-17 до Київської митниці ДФС надіслано відповідь митних органів Польщі (лист від 14.12.2018 № 0201-IСM.541.1816.2018.6.RLM) разом із документами, на підставі яких здійснено переміщення різних партій товарів із митної території Польщі на митну територію України на адресу ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ", в тому числі й документів, які стосується товарів, переміщення яких здійснювалось автомобільним транспортним засобом з д.р.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 . Згідно інформації зазначеної в надісланій копії витягу ZWA вказаний товар у кількості 26 місць, загальною вагою 19 496,048 кг було попередньо ввезено на територію Польщі за декларацією № 17FRD0312003442226.

З метою отримання документів, які стосуються митного оформлення за митною декларацією № 17FRD0312003442226 Київською митницею ДФС направлено запит до митних органів Франції (лист Київської митниці ДФС від 07.03.2019 № 2734/5/10-70-20-41). Листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил від 26.12.2019 № 20/20-02/7/1480 Київській митниці Держмитслужби надано відповідь митних органів Франції (лист від 21.10.2019 №19006550).Митні органи Франції не надали жодних документів та в листі інформували про те, що швейцарською компанією SYNGENTA CROP PROTECTION AG експортовано товар гербіциди , для України, який виготовлено однією з її французьких філій на фабриці у Aigues Vives біля Nimes in the Gard. Французька компанія SYNGENTA PRODUCTION FRANCE SAS є лише субпідрядником. Продажі здійснені між материнською компанією та її філією. Документи, пов`язані з оплатою, утримуються в Швейцарії компанією SYNGENTA CROP PROTECTION AG .

Також, митними органами Франції повідомлено, що згідно експортної декларації №17FRD0312003442226 одержувачем товарів була компанія LLC AP COMERS (Promyslova 08700 - Obukhiv). Експортований товар складався з 26 палет гербіциду PRIMEXTRA TZ GOLG 500 SC , упакований у 832 ємності по 20 літрів, загальною вагою брутто 19 496,048 кг. Заявлена вартість даного товару становила - 103 500,80 дол. США. З метою отримання документів на підставі яких вантаж було відправлено з території Республіки Польща в Україну, Київською митницею Держмитслужби направлено запит до митних органів Польщі (лист Київської митниці Держмитслужби від 30.01.2020 № 7.8-20/1-4/1711).

Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДМС України від 13.08.2020 № 20/20-02-01/7.8/1780 Київській митниці Держмитслужби надано відповідь митних органів Польщі (лист від 08.07.2020 № 2001-IGM.541.228.2020.4.RLM). Митні органи Республіки Польща у своєму листі інформували про наступне: 26.04.2017 року через пункт пропуску Дорогуськ - Яготин в режимі транзит транспортними засобом № НОМЕР_2 / НОМЕР_3 в Україну переміщено товар хімічні добрива загальною вагою 9 144 кг; Для митного оформлення товару, під час відправлення в Україну, надано документ MRN 17LV000020711482680; До відповіді митними органами Республіки Польща надано копію митної декларації типу Т1 MRN №17LV00020711482680, відповідно до якої отримувачем товарів було підприємство AVALON TRANS GROUP (35 Kulzhenkiv Family str., Kiev), відправником зазначено компанію BLUMBERGI MN SIA (Maskavas 450, Riga, LV1063) із зазначенням тільки загальної ваги товару - 9 144 кг. З метою отримання документів, які надавались під час оформлення митної декларації типу Т1 MRN № 17LV00020711482680, Київською митницею Держмитслужби направлено запит до митних органів Латвійської Республіки (лист Київської митниці Держмитслужби від 03.09.2020 № 7.8-3/20/4/17361).

Листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби від 19.03.2021 № 20/20-02-01/7.8/666, до Київської митниці Держмитслужби надано відповідь митних органів Латвійської Республіки, в додатку до якої додано копії товаросупровідних документів, а саме: митну декларацію Т1 №17LV00020711482680, накладну СМR № LV-2504, комерційний інвойс від 05.03.2017 № ІР201630L-4 та пакувальний лист.

Згідно інформації в отриманій копії комерційного інвойсу від 05.03.2017 № ІР201630L-4, китайською компанією BOF AGROCHEMICAL CO. LTD здійснено продаж товарів triflusulfuron-methyl 50% wp (antifungal granules rm) та metalaxyl 8% + mancozeb 64% (antifungal granules rm) підприємству AVALON TRANS GROUP (35 Kulzhenkiv Family str., Kiev), загальною вагою 9 144 кг, вартістю - 4 025 дол. США. Згідно інформації в АСМО Інспектор товар із назвою triflusulfuron-methyl 50% wp (antifungal granules rm) являє собою гербіцид, а товар metalaxyl 8% + mancozeb 64% (antifungal granules rm) - фунгіцид. А згідно поданих ТОВ АВАЛОН ІНВЕСТ документів на митну територію України ввезено товар суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів, будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці:- Antifungal granules RM (гідроізоляція в гранулах) загальною вагою 9 144 кг. Вартість якого становила 4 025 дол. США.

Таким чином, при порівняні інформації про товар, яка вказана в отриманих документах від митних органів Латвійської Республіки із інформацією про товар, що вказана в документах, на підставі яких здійснено переміщення та митне оформлення ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" за митною декларацією №UA125200/2017/605050, встановлено розбіжності щодо найменування товару.

Отже, ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" під виглядом товару суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів, будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці:- Antifungal granules RM (гідроізоляція в гранулах), ввезено товари: гербіцид - triflusulfuron-methyl 50% wp (antifungal granules rm) , фунгіцид - metalaxyl 8% + mancozeb 64% (antifungal granules rm).

Згідно з пунктом 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів . Згідно з пунктом 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів . При цьому, згідно з абзацом 2 пункту 5 Постанови, підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації… . Також, згідно з абзацом 4 пункту 6 Постанови, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .

Таким чином, за результатами перевірки встановлено, що товари triflusulfuron-methyl 50% wp (antifungal granules rm) та metalaxyl 8% + mancozeb 64% (antifungal granules rm) , загальною вагою брутто 9 144 кг та вартістю 4 025 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (27.04.2017) (1 дол. США - 26,588876 грн.) складає 107 020,23 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства. пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" (ЄДРПОУ 34239893), на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" (ЄДРПОУ 34239893) перебував громадянин України ОСОБА_1 .

Таким чином громадянин ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару..

Враховуючи вищевикладене, митний орган прийшов до висновку, що в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

В зв`язку з чим, 13.04.2021 року працівниками Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил №0589/10000/21, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно матеріалів справи, безпосередні предмети правопорушення, загальною вартістю 107020,23 грн. не вилучались.

Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 01.10.2021 р., - матеріали справи, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України, було повернуто до Київської митниці ДМС України для проведення додаткової перевірки.

Відповідно до зазначеної постанови суду, Київська митниця ДМС мала здійснити офіційний переклад документів, які були надані митними органами Республіки Польща на українську мову, для уточнення інформації, зазначеної в експортній декларації, наданої митним органом Республіки Польща).

Вимоги постанови суду виконано. До матеріалів справи долучено переклад експортної декларації, наданої митними органами Республіки Польща.

Представник Київської митниці Державної митної служби України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0589/10000/21 від 13.04.2021 року доведеними та просив притягнути гр. України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Представник ОСОБА_1 , який притягується до адміністративної відповідальності, - адвокат Чабаненко О.М. подала до суду заперечення проти протоколу про порушення митних правил №0589/10000/21 від 13.04.2021р. Також подала клопотання про закриття провадження у справі, в якому зазначила, що станом на день розгляду справи сплив строк притягнення до адміністративної відповідальності та накладення адміністративного стягнення у справі про порушення митних правил, а тому просить закрити провадження у справі щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Заслухавши пояснення представника митного органу, пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексута інших законів України.

Згідно із ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Судом встановлено, що 27.04.2017, через митний кордон України в пункті пропуску Ягодин - Дорогуск Волинської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" (ЄДРПОУ 34239893) за міжнародною автомобільною накладною CMR від 26.04.2017 № 175436, із території Польщі від компанії відправника Agencja celna Alfa ( 08-410 Wola Rebkowska, ul. Przemyslowa 141R, Польща ) на митну територію України ввезено товари суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці: - Antifungal granules RM/гідроізоляція в гранулах RM, Antifungal granules MX/ гідроізоляція в гранулах MX загальною кількістю місць - 457, загальною вагою брутто - 9 144 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередньою митною декларацією від 26.04.2017 № UA125180/2017/632391, CMR від 26.04.2017 № 175436 та інвойсом від 05.03.2017 № IP2016030L-4. Після прибуття в зону діяльності Київської міської митниці ДФС, товар - суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці: - Antifungal granules RM/гідроізоляція в гранулах RM, Antifungal granules MX/ гідроізоляція в гранулах MX, був заявлений декларантом ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" - гр. ОСОБА_3 на митному посту Вишневе за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 27.04.2017 № UA125180/2017/605050, оформлений та випущений у вільний обіг. Разом із вказаною митною декларацією до митниці було подано контракт від 03.06.2015 № 06032015, укладений між продавцем - компанією Jinan Tuoda Building Materials Co. LTD. (250100 Bawang Rd, Licheng District, Jinan City, Shandong Province, Китай), та покупцем - ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" в особі директора - ОСОБА_1 , CMR від 26.04.2017 № 175436 та інвойсом від 05.03.2017 № IP2016030L-4, а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 митних декларацій. Відповідно до інвойсу від 05.03.2017 № IP2016030L-4, виставленого компанією - продавцем Jinan Tuoda Building Materials Co. LTD. до покупця - ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ", загальна фактурна вартість товарів, переміщених через митний кордон України та оформлених за ЕМД № UA125180/2017/605050, становить - 4 025 доларів США (на умовах поставки FCA Wola Rebkowska, Польща).

З метою з`ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України вказаних товарів, одержувачем яких виступало ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ", Київською митницею ДФС листом від 31.05.2018 № 3700/10-70-20-26, направлено до Департаменту проект запиту до митних органів Польщі. Листом Департаменту запобігання та протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 14.02.2019 № 4868/7/99-99-20-02-01-17 до Київської митниці ДФС надіслано відповідь митних органів Польщі (лист від 14.12.2018 № 0201-IСM.541.1816.2018.6.RLM) разом із документами, на підставі яких здійснено переміщення різних партій товарів із митної території Польщі на митну територію України на адресу ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ", в тому числі й документів, які стосується товарів, переміщення яких здійснювалось автомобільним транспортним засобом з д.р.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 . Згідно інформації зазначеної в надісланій копії витягу ZWA вказаний товар у кількості 26 місць, загальною вагою 19 496,048 кг було попередньо ввезено на територію Польщі за декларацією № 17FRD0312003442226.

З метою отримання документів, які стосуються митного оформлення за митною декларацією № 17FRD0312003442226 Київською митницею ДФС направлено запит до митних органів Франції (лист Київської митниці ДФС від 07.03.2019 № 2734/5/10-70-20-41). Листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил від 26.12.2019 № 20/20-02/7/1480 Київській митниці Держмитслужби надано відповідь митних органів Франції (лист від 21.10.2019 №19006550).Митні органи Франції не надали жодних документів та в листі інформували про те, що швейцарською компанією SYNGENTA CROP PROTECTION AG експортовано товар гербіциди , для України, який виготовлено однією з її французьких філій на фабриці у Aigues Vives біля Nimes in the Gard. Французька компанія SYNGENTA PRODUCTION FRANCE SAS є лише субпідрядником. Продажі здійснені між материнською компанією та її філією. Документи, пов`язані з оплатою, утримуються в Швейцарії компанією SYNGENTA CROP PROTECTION AG .

Також, митними органами Франції повідомлено, що згідно експортної декларації №17FRD0312003442226 одержувачем товарів була компанія LLC AP COMERS (Promyslova 08700 - Obukhiv). Експортований товар складався з 26 палет гербіциду PRIMEXTRA TZ GOLG 500 SC , упакований у 832 ємності по 20 літрів, загальною вагою брутто 19 496,048 кг. Заявлена вартість даного товару становила - 103 500,80 дол. США. З метою отримання документів на підставі яких вантаж було відправлено з території Республіки Польща в Україну, Київською митницею Держмитслужби направлено запит до митних органів Польщі (лист Київської митниці Держмитслужби від 30.01.2020 № 7.8-20/1-4/1711).

Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДМС України від 13.08.2020 № 20/20-02-01/7.8/1780 Київській митниці Держмитслужби надано відповідь митних органів Польщі (лист від 08.07.2020 № 2001-IGM.541.228.2020.4.RLM). Митні органи Республіки Польща у своєму листі інформували про наступне: 26.04.2017 року через пункт пропуску Дорогуськ - Яготин в режимі транзит транспортними засобом № НОМЕР_2 / НОМЕР_3 в Україну переміщено товар хімічні добрива загальною вагою 9 144 кг; Для митного оформлення товару, під час відправлення в Україну, надано документ MRN 17LV000020711482680; До відповіді митними органами Республіки Польща надано копію митної декларації типу Т1 MRN №17LV00020711482680, відповідно до якої отримувачем товарів було підприємство AVALON TRANS GROUP (35 Kulzhenkiv Family str., Kiev), відправником зазначено компанію BLUMBERGI MN SIA (Maskavas 450, Riga, LV1063) із зазначенням тільки загальної ваги товару - 9 144 кг. З метою отримання документів, які надавались під час оформлення митної декларації типу Т1 MRN № 17LV00020711482680, Київською митницею Держмитслужби направлено запит до митних органів Латвійської Республіки (лист Київської митниці Держмитслужби від 03.09.2020 № 7.8-3/20/4/17361).

Листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби від 19.03.2021 № 20/20-02-01/7.8/666, до Київської митниці Держмитслужби надано відповідь митних органів Латвійської Республіки, в додатку до якої додано копії товаросупровідних документів, а саме: митну декларацію Т1 №17LV00020711482680, накладну СМR № LV-2504, комерційний інвойс від 05.03.2017 № ІР201630L-4 та пакувальний лист.

Згідно інформації в отриманій копії комерційного інвойсу від 05.03.2017 № ІР201630L-4, китайською компанією BOF AGROCHEMICAL CO. LTD здійснено продаж товарів triflusulfuron-methyl 50% wp (antifungal granules rm) та metalaxyl 8% + mancozeb 64% (antifungal granules rm) підприємству AVALON TRANS GROUP (35 Kulzhenkiv Family str., Kiev), загальною вагою 9 144 кг, вартістю - 4 025 дол. США. Згідно інформації в АСМО Інспектор товар із назвою triflusulfuron-methyl 50% wp (antifungal granules rm) являє собою гербіцид, а товар metalaxyl 8% + mancozeb 64% (antifungal granules rm) - фунгіцид. А згідно поданих ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" документів на митну територію України ввезено товар суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів, будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці:- Antifungal granules RM (гідроізоляція в гранулах) загальною вагою 9 144 кг. Вартість якого становила 4 025 дол. США.

Таким чином, при порівняні інформації про товар, яка вказана в отриманих документах від митних органів Латвійської Республіки із інформацією про товар, що вказана в документах, на підставі яких здійснено переміщення та митне оформлення ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" за митною декларацією №UA125200/2017/605050, встановлено розбіжності щодо найменування товару.

Отже, ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ" під виглядом товару суміш, що використовуються в будівництві для підготовлення поверхонь фасадів, будівель, внутрішніх стін, підлоги і стель, тощо, для надання їм водонепроникності, не в аерозольній упаковці:- Antifungal granules RM (гідроізоляція в гранулах), ввезено товари: гербіцид - triflusulfuron-methyl 50% wp (antifungal granules rm) , фунгіцид - metalaxyl 8% + mancozeb 64% (antifungal granules rm).

Тобто, під час митного контролю встановлено не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей щодо найменування товару.

Відповідно до пункту 8 статті 264 Митного кодексу України Прийняття митної декларації , з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Статтею 266 Митного кодексу України визначені обов`язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи, відповідно до яких, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

У разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант (пункт 4 статті 266).

Особа, уповноважена на декларування товарів від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант (пункт 5 статті 266).

Відповідно до пункту 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності можуть бути громадяни, які на момент вчинення порушення митних правил досягли 16-річного віку, а при вчиненні таких порушень підприємствами - посадові особи цих підприємств.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення митних правил є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч.1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

Відповідно до вимог ст. 245 КпАП України завданням судді при розгляді справ про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.

Згідно зі ст. 488 МК України провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складання протоколу про порушення митних правил.

Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з п.7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

З матеріалів справи вбачається, що митним органом 14.02.2019 було виявлено порушення митних правил, а саме переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару. Так листом Департаменту запобігання та протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 14.02.2019 № 4868/7/99-99-20-02-01-17 до Київської митниці ДФС надіслано відповідь митних органів Польщі (лист від 14.12.2018 № 0201-IСM.541.1816.2018.6.RLM) разом із документами, на підставі яких здійснено переміщення різних партій товарів із митної території Польщі на митну територію України на адресу ТОВ "АВАЛОН ІНВЕСТ", в тому числі й документів, які стосується товарів, переміщення яких здійснювалось автомобільним транспортним засобом з д.р.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 . Згідно інформації зазначеної в надісланій копії витягу ZWA вказаний товар - гербіцид, загальною вагою 19 496,048 кг було попередньо ввезено на територію Польщі за декларацією № 17FRD0312003442226.

При цьому, слід зазначити, що з дня виявлення правопорушення, тобто з 14.02.2019 по день надходження матеріалів справи відносно гр. України ОСОБА_1 до суду, тобто 19.05.2021 р., сплинув шестимісячний строк.

З огляду на викладене слід зазначити, що в період з 14.02.2019 по 19.05.2021 вказана справа не перебувала на розгляд в суді, а тому, передбачена вимога ч. 1 ст. 467 МК України щодо зупинення строку накладення адміністративного стягнення не може бути застосована.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що громадянина України ОСОБА_1 слід визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ст. 483 МК України та закрити провадження у справі у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Керуючись ст.ст. 1, 8, 38, 245, 247, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 467, 483, 487-489, 491, 495, 503, 527 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України у відношенні громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ АВАЛОН ІНВЕСТ (ЄДРПОУ 34239893, адреса : 03150, м. Київ, вул. Анрі Барбюса, 11/2, кв. 68), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 - закрити у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.02.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу104485098
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/12906/21

Постанова від 10.08.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Слюсар Тетяна Андріївна

Постанова від 10.02.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Постанова від 01.10.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні